- Katılım
- 6 Haz 2006
- Mesajlar
- 757
İlk Bakım ve Frenleme
Arkadaşlar MARABA !
Benim hatun 600 Km'ye geldi. Az evvel ilk bakıma ne zaman geleyim diye servisi aradım (ziverbey gedizler). 500-600-700 o ara gelin, yani bu ara gelin dediler. Size ilk bakım için ne zaman servise gitmeniz önerildi ? onu merak ettimde... Bu arada Servis-Bakım Kağıdı'nda 500-1000 arası bir bakım gözüküyor.
Frenleme konsunda:
Düz yolda frenleme yaparken ön ila arka freni dengeli biçimde frenleme yaptığım zaman (aynen kitapçıkta yazdığı gibi) motor olduğu yere çakılıyor. Yani gayet iyi frenliyor. Ancak bu frenlemeyi kesinlikle virajlarda yapmıyoruz. Aksi taktirde ön freni sıktığımız için motor ön tarafı kaybediyor ve feci şekilde düşüş yaşayabiliyoruz. Sadece arka freni kullanırsak motor son derece yawaş durabiliyor (yine aynen kitapçıkta yazdığı gibi). Bunun sebebi arka frenin, ön fren aksine disk fren değil, tambur fren olması.
Akla şu soru geliyor: "Peki ön fren çok riskli ise ve özellikle virajlarda kesinlikle kullanılmaması gerekiyor ise, neden ön fren Disk + ABS ve arka fren tambur ?"
Aslında bu sorunun cevabı da kendi içerisinde saklı. Eğer ön frenimiz disk + ABS değilde Tambur olsa idi, kilitlenmesi halinde ve viraj içerisinde kullanılması durumunda direkt kazaya seebiyet veren ön frenin güveilirliği daha da düşmüş olur ve riski daha da artmış olurdu. Kullanımı daha da zor ve riskli hale gelirdi. Dolayısıyla mühendisler, motora sadece 1 adet disk fren takılacak ise, bunu ön frene takmayı tercih ediyorlar.
ii gunner. :wiinkk:
Arkadaşlar MARABA !
Benim hatun 600 Km'ye geldi. Az evvel ilk bakıma ne zaman geleyim diye servisi aradım (ziverbey gedizler). 500-600-700 o ara gelin, yani bu ara gelin dediler. Size ilk bakım için ne zaman servise gitmeniz önerildi ? onu merak ettimde... Bu arada Servis-Bakım Kağıdı'nda 500-1000 arası bir bakım gözüküyor.
Frenleme konsunda:
Düz yolda frenleme yaparken ön ila arka freni dengeli biçimde frenleme yaptığım zaman (aynen kitapçıkta yazdığı gibi) motor olduğu yere çakılıyor. Yani gayet iyi frenliyor. Ancak bu frenlemeyi kesinlikle virajlarda yapmıyoruz. Aksi taktirde ön freni sıktığımız için motor ön tarafı kaybediyor ve feci şekilde düşüş yaşayabiliyoruz. Sadece arka freni kullanırsak motor son derece yawaş durabiliyor (yine aynen kitapçıkta yazdığı gibi). Bunun sebebi arka frenin, ön fren aksine disk fren değil, tambur fren olması.
Akla şu soru geliyor: "Peki ön fren çok riskli ise ve özellikle virajlarda kesinlikle kullanılmaması gerekiyor ise, neden ön fren Disk + ABS ve arka fren tambur ?"
Aslında bu sorunun cevabı da kendi içerisinde saklı. Eğer ön frenimiz disk + ABS değilde Tambur olsa idi, kilitlenmesi halinde ve viraj içerisinde kullanılması durumunda direkt kazaya seebiyet veren ön frenin güveilirliği daha da düşmüş olur ve riski daha da artmış olurdu. Kullanımı daha da zor ve riskli hale gelirdi. Dolayısıyla mühendisler, motora sadece 1 adet disk fren takılacak ise, bunu ön frene takmayı tercih ediyorlar.
ii gunner. :wiinkk: