Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
İlk Bakım ve Frenleme

Arkadaşlar MARABA !

Benim hatun 600 Km'ye geldi. Az evvel ilk bakıma ne zaman geleyim diye servisi aradım (ziverbey gedizler). 500-600-700 o ara gelin, yani bu ara gelin dediler. Size ilk bakım için ne zaman servise gitmeniz önerildi ? onu merak ettimde... Bu arada Servis-Bakım Kağıdı'nda 500-1000 arası bir bakım gözüküyor.

Frenleme konsunda:
Düz yolda frenleme yaparken ön ila arka freni dengeli biçimde frenleme yaptığım zaman (aynen kitapçıkta yazdığı gibi) motor olduğu yere çakılıyor. Yani gayet iyi frenliyor. Ancak bu frenlemeyi kesinlikle virajlarda yapmıyoruz. Aksi taktirde ön freni sıktığımız için motor ön tarafı kaybediyor ve feci şekilde düşüş yaşayabiliyoruz. Sadece arka freni kullanırsak motor son derece yawaş durabiliyor (yine aynen kitapçıkta yazdığı gibi). Bunun sebebi arka frenin, ön fren aksine disk fren değil, tambur fren olması.

Akla şu soru geliyor: "Peki ön fren çok riskli ise ve özellikle virajlarda kesinlikle kullanılmaması gerekiyor ise, neden ön fren Disk + ABS ve arka fren tambur ?"

Aslında bu sorunun cevabı da kendi içerisinde saklı. Eğer ön frenimiz disk + ABS değilde Tambur olsa idi, kilitlenmesi halinde ve viraj içerisinde kullanılması durumunda direkt kazaya seebiyet veren ön frenin güveilirliği daha da düşmüş olur ve riski daha da artmış olurdu. Kullanımı daha da zor ve riskli hale gelirdi. Dolayısıyla mühendisler, motora sadece 1 adet disk fren takılacak ise, bunu ön frene takmayı tercih ediyorlar.

ii gunner. :wiinkk:
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Latif çalışmamazlık yaparsa sakın çok deneme. Kiapçıkta en fazla 5 defa deneyin diyor. İlk başta çalışır gibi oluyor ama pat pat diye garip bir ses geliyor. Gaz veriyorsun o zamanda duruyor. Ben bir kaç kez önce pedal ile denedim. Sonra bir güzel çalıştı.

Farı ilk başlarda kullanma. Akü biter mazallah. Benzin işine gelince hala uzunca süre kullanmadığım için bilemiyeceğim.

Benim servis çok yakınımda. Dün servise gittim sağolsun orasına burasına baktılar. Daha 50 km tabii ama biraz sür asıl motora dediler. Bu hafta sonu baya bi binmeyi düşünüyorum. Sirkeciye filan gidip mont, kask ve eldiven alacağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
235
Bilgiler için teşekkür ederim Scud. Mont Kask vs alacaksan orda benim motoru aldığım mondial bayi var. Oldukça güzel kasklar vardı. Montda vardı hatta yanlış hatırlamıyosam iki çeşit vardı biri 275 ti diğeri de 500 küsürdü. Bir sorarsın istersen
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
latifpolat' Alıntı:
Ben ilk aldığım gün 12 ytl 'lik doldurup henüz 30 km yaptım. Yoğunluktan karakızıma bakamıyorum bile kaçgündür. Bu akşam şöyle bi tur atmayı düşünüyorum. Umarım akü vs sorun çıkarmaz.


Selam Latif,

Bu konuda servisten aldığım bir tiyo işine yarayabilir:

Motoru uzun süre çalıştırmadığımız zaman, kontak anahtarını takmadan önce motoru ana sehpa üzerine kaldırıyoruz. 2-3 kez marş pedalını hafifçe en aşşa doğru iteleyerek motora ve karbüratöre benzin ve yağ gitmesini sağıyoruz. Daha sonra marşa basıyoruz. Yüksek ihtimalle motor rahatça marş alacaktır.

Bu arada Bir eilimiz tabiki frende, marşa basıyoruz ve basılı tutuyoruz. Marş'a bastıktan hemen yarım ile 1 saniye sonra biraz gaz veriyoruz. Motor bu şekilde hemen sorunsuz çalışıyor. Yani hafif gaz vererek marşa biraz yardımcı olmalıyız. En azından bu şekilde bende hiç problem yaratmıyor. Geçenlerde 4 gün marş basmadım. 4 gün sonra bu dediklerimi yaptım ve 1 saniyeden bile kısa bir sürede çalıştı. Belkide benim marş aksamı iyi durumdadır bilemiyorum. bu şekilde her sabah rahatça çalışıyor.

ii gunner.
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
235
darkform' Alıntı:
Selam Latif,

Bu konuda servisten aldığım bir tiyo işine yarayabilir:

Motoru uzun süre çalıştırmadığımız zaman, kontak anahtarını takmadan önce motoru ana sehpa üzerine kaldırıyoruz. 2-3 kez marş pedalını hafifçe en aşşa doğru iteleyerek motora ve karbüratöre benzin ve yağ gitmesini sağıyoruz. Daha sonra marşa basıyoruz. Yüksek ihtimalle motor rahatça marş alacaktır.

Bu arada Bir eilimiz tabiki frende, marşa basıyoruz ve basılı tutuyoruz. Marş'a bastıktan hemen yarım ile 1 saniye sonra biraz gaz veriyoruz. Motor bu şekilde hemen sorunsuz çalışıyor. Yani hafif gaz vererek marşa biraz yardımcı olmalıyız. En azından bu şekilde bende hiç problem yaratmıyor. Geçenlerde 4 gün marş basmadım. 4 gün sonra bu dediklerimi yaptım ve 1 saniyeden bile kısa bir sürede çalıştı. Belkide benim marş aksamı iyi durumdadır bilemiyorum. bu şekilde her sabah rahatça çalışıyor.

ii gunner.

İnce taktik için çok teşekkür ederim. Şimdi bu yazdıklarınızı yazdırıp yanıma alıcam. Akşam çalışmazsa sırayla uygulamayı düşünüyorum. Malum acemilik:queen:
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
DÜn 100 KM de ikinci depomu doldurdum 9,50 lik benzin aldım . 190 KM falan nası gördünüz bdepoyla hayret. Bu arada trafige cıkınca kitaptaki rodaj hızlarında kullanmak mümkün degil ben 80 bile basmak zorunda kaldım. Dün gece yolda giderken motordan pufflamalar geldi ne oldu anlayamadım bi süre devam etti sonra bitti bende karburator pislik attı heral diye düşündüm ama bilemiyorum . Bu arada fren konusunda arka fren gerçekten az tutuyor ön frendende cok sürtme sesi geliyor sizdede öylemi ?
Bu arada hızlı kalkmanız gerekiyosu kalkarmı diye endişe etmeyin uçuyo meret.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Siyahus,

Frenleri bende beğenmiyorum. Saplantı oldu dün devamlı frene asıldım durdum. Toplu sürüş yapıyorduk. Arkadaş (samet) çok fren kullanıyorsun dedi. Ben gerçi frenleri test etmeye çalışıyırum. Farklı yollarda ve farklı süratlerde acaba bu alet nasıl duruyor diye. Pek tatminkar değil.

Alet cidden uçuyor. Biraz gaz veriyorum yerinden bir fırlayışı var ki sormayın. Sün garajdan çıkarken az bir gaz verdim hiç zorlanmadan banamısın demeden çok dik bir yerden uarak çıktım. (Barrtım uçmadım tabii :) ) Yol boş, kuru ve engel olmayınca bende basıyorum gaza. Çok çabuk bir şekilde 70 km çıkıyor. Çekiş gücü süper. Bizim garaja gelmeden bir sokak öncesini iski kople kazmış. 125 MT ve bir superlight ağır aksak ve zorlanarak geçerken benimkisi kuş gibi geçti. Ne savrulma ne kayma olmadan.
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
215
darkform' Alıntı:
Bu arada Bir eilimiz tabiki frende, marşa basıyoruz ve basılı tutuyoruz. Marş'a bastıktan hemen yarım ile 1 saniye sonra biraz gaz veriyoruz. Motor bu şekilde hemen sorunsuz çalışıyor. Yani hafif gaz vererek marşa biraz yardımcı olmalıyız. En azından bu şekilde bende hiç problem yaratmıyor. Geçenlerde 4 gün marş basmadım. 4 gün sonra bu dediklerimi yaptım ve 1 saniyeden bile kısa bir sürede çalıştı. Belkide benim marş aksamı iyi durumdadır bilemiyorum. bu şekilde her sabah rahatça çalışıyor.

ii gunner.

Darkform ben böyle durumlarda çalıştırdıktan sonra kesinlikle gaz vermiyorum, çünkü gaz verirsem mutlaka istop ediyor, gaz vermez kendi haline bırakırsam mesele yok.

scud' Alıntı:
Bizim garaja gelmeden bir sokak öncesini iski kople kazmış. 125 MT ve bir superlight ağır aksak ve zorlanarak geçerken benimkisi kuş gibi geçti. Ne savrulma ne kayma olmadan.

Scud,
Abi ben geçen gün mevlanakapi'nin oralarda turluyodum, asfalt dökmek için yolun üst tarafını traşlamışlar, nasıl mıcır ve yamuk bir yol olmuş, motorun önü bi yere arkası bi yere gidiyo, bayaa bir tırstım açıkçası da yavaş yavaş geçtik o bölümü.
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
233
Arkadaslar dun gece 11 gibi 40 km gittim geldim bi iş için. Bi ara hangi yola sapcaktım derken bi çukuru görmedim yolun yarısı kazılmış içine girsem ayvayı yiycem son anlarda ani fren yaptım. motor yanladı benim motorun solundan iki ayagim indi o an düsüsle beraber hafif gaz da veriyorum . iki elim motorda ben motorun solunda onla beraber kosuyorum. zor bir andı lafım ona motor ürkmüş ben onu sakinleştirip dizginlemeye çalışıyorum. neyseki üstüne tekrar binebildim.

Yani gece vakti gerçekten de baya dikkatli olmak ve yavaş gitmek gerekiyor, uzun lambalarımız fazla ileriyi göstermiyor. yoldaki tumsekler filan hızla üstünden geçilirse baya bi sarsılıyoruz.

Deri bir mont amcam saolsun hediye etti motorda üsütmiyeyim diye. 2,3 gundur işe gidip geliyorum rüzgardan anam agladi desem yeridir. acil eldiven alınacak..

Kaldırımlara çıkarmak indirmekte baya yigit isi be abi . meret baya agir :D
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
8
merhaba

merhaba

Ben de en sonunda çin mücizelerinden en güzeline sahip oldum.125 ZN mi geçen cumartesi ziverbey gedizlerden aldım. Şu an 125 kilometredeyim hiç sorunum yok. ilerde deneyimlerimi daha uzun anlatırım, aranızda olmaktan mutluyum...:cat:
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
235
Merhaba Devdem,

Sitemize ve başlığımıza hoşgeldin. Ayrıca motorun hayırlı olsun kazasız günler dilerim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
24
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motoru alalı neredeyse bir ay olacak ehliyetim olmadığından trafiğe çıkamıyorum dün sokak arası 2 tur atayım dedim asayiş bu seferde kapkaççı arıyormuş bana denk geldi türk polisi bu çevirdiği 6 motorada farklı ruhsatlar verince 1 saat ruhsatı aradık durduk 42 km de yatıyor garip ağustos ayında ehliyeti alır almaz başlıyacam eskitmeye şanslıyım izmirli olduğumdan biraz daha uzun süre bilicem sefasını..
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
215
Dharma' Alıntı:
motoru alalı neredeyse bir ay olacak ehliyetim olmadığından trafiğe çıkamıyorum dün sokak arası 2 tur atayım dedim asayiş bu seferde kapkaççı arıyormuş bana denk geldi türk polisi bu çevirdiği 6 motorada farklı ruhsatlar verince 1 saat ruhsatı aradık durduk 42 km de yatıyor garip ağustos ayında ehliyeti alır almaz başlıyacam eskitmeye şanslıyım izmirli olduğumdan biraz daha uzun süre bilicem sefasını..

Valla Dharma biz İStanbul'da Haziran'ın ortasındayız hala yagmur soguk,, :(
Dogru düzgün binemiyoruz alete
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Şansa bak. Bizim Şirinevler'de bırak ehliyeti millet kask bile takmıyor. Polise sordum kaza yapmada ne yaparsan yap dedi.

Benzer bir asayiş denetlemesine bende yakalandım. Dedim işte motor gitti 600 ytl hazırla bakalım. Yavaş yavaş polislerin yanına gittim. Hatta bir yandan da durmaya hazırlanırken ruhasa doğru elimi attım. Polis yavaşca elini kaldırdı, gözlerimi hafifçe kapadım, ter boşaldı, yutkundum. Tama önüne geldiğimde eliyle gel gel dedi. Bir metre mesafe kala bana :
- "Hadi motorcu geç hadi arkada ki araç sağa çek" demez mi!

Yavaş geçiyorum diye bi de fırça yedim ama nasıl topukladım görseniz. Soluğu garajda aldım tabii. Gerçi garajdan çıkarkende iki sivil polisin önünde durdum. Hatta az daha ayaklarını ezecektim. Hiç oralı değilledi, yavaş ol koçum dediler.

Şans tabi ama bir yere kadar. Ne demiş atalarımız çekirge bir sıçrar iki sıçrar ... Neyse terslik olmazsa yarın en geç perşembe ehliyet elimde.
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
235
Scud yani resmen adamlara hadi benim motorumuda çekin diye yalvarmışsın:D Aslında korkusuzca sürmek lazım. Adamlar artık işin erbabı olmuşlar. Hafif terdirgin olduğunu belli etsen bile hemen anlıyorlar bi kusurun olduğunu. Neyse ucuz atlatmışsın. Geçmiş olsun.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
Scud,
Allah korumuş diicem ama :) yinede polisler pek motorcuları durdurmuyormuş .Özellikle kaskın varsa ve fazla göze batmazsan sağlı solu gitmeler hız yapmalar falan olmazsa durdurmuyolarmış. Çünkü motoru bağlama işlemleri adamların çok vaktini alıyomuş ve uğrasmak istemiyolarmış. Bu noktada durdurulursanda ufak bi "ceza" ile kurtulmanda olası. Ben bi kaçkez geçtim polis önünden kimse bişey demiyo. Ama kaza yaparsan tutanak tutmaları gerektiği için mecburen belgelerini alıyolar . İşte o zaman sıçtın. 650 kaat bağlama ücreti + park parası + ehliyetsiz araç kullanmaktan ceza + kaza yaptığın için ceza + karşı tarafa verdiğin hasar.

Allah korusun.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Daha ilk günümdü. Gerçi genellikle memur takımıyşa aram inişli çıkışlıdır. Esnaflıktan herhalde. Bu arada cidden bağlama işleri filan polislere zor geliyor. Sonuçta kısmetse ehliyetimi yarın alıyorum. Ama canları yazmak isterlerse bir şey bulabiliyorlar.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
425
arkadaslar hep ehliyetten bahsediyoruz birazda motorlardan bahsetsek:rendeer: mesela benim motorum 620km de çok şükür hiçbir sorun yoktu ama dün sokağa her zamanki yerine park ettiğim yere bıraktım eve girdim ve komşuların çağırmasıyla koşarak çıktım. sokaktaki veletler motorun üstüne binip oynarken düşürmüşler beynimden vurulmuşa döndüm , sanki benim bir yerime bişey olmuş gibi canım yandıgörünce ön tarafın sağ alt köşeyle birleştiği yer çizilmiş ve sürtülmüş sprey boyayla düzelttim, göze pek batmıyor ama yakından bakınca belli oluyor. Bir de neyseki çocuk devrirken motoru kendini atmış da birşey olmamış onun vebalini almadım yani. Sizin başınızdan geçen kötü bir anı varmı acaba ZN lerle alakalı?
 
Katılım
20 Eyl 2005
Mesajlar
76
trabzondan herkese merhaba

şehrimin ilk 125 zn si yani canım motorum dün kaza geçirdi

plaka işlemleri için bayiye gitmiştim

motor bildiğiniz gibi dikkat çekmekte hergün onlarca kişiye nerden aldığımı fiyatını falan söylüyorum


bir arkadaş geldi yine ne güzel motor falan diye bir bineyim dedi
bindi yakıştı falan dedi

bi sesini dinleyeyim dedi çalıştırdım güzel dedi..


eskiden motoru varmış bu tip motor arıyormuş

buraya kadar herşey yolunda...



motoru ayaklıktan indirdim..

gazı nasıl dedi ve uçtu tek kelimeyle 30 yaşındaki adam uçtu ve 5 metre gitmedi yolun ortasına çakıldı...

yol işlek ana yol.. bir anlık olay gaz verme diyemedim bile...
adam acemiymiş...
allahtan o anda yoldan araba geçmiyor ki bu tam bir mucize..
bir felaket olması an meselesiydi..

hemen koştuk kaldırdık arkadaşı
neyse onda bişey yok ama ben motora bakamıyorum

ön iki sinyal gitti

direksiyonu gidona bağlayan kelepçeler kırıldığı için direksiyon adamın elinde kaldı (bu çok önemli arkadaşlar fotodada göreceğiniz gibi döküm olan bu kelepçeler cok kolay kırılabilir... ben kırılan yeri iyice inceledim direksiyonu 2 vida tutuyor ve bu vidaların bağlı olduğu kelepçenin eni 3 milimetre bile değil... dikkatli olun arkadaşlar ufak bir zorlamada direksiyonun elde kalma riski büyük)


a1376ba.jpg




a1360vk.jpg



ön teker sol nikelaj çizildi

a1389hk.jpg


sağda solda çizikler oldu haliyle

a1390oh.jpg


ön sinyaller

a1324nq.jpg






sonuç

bu bana büyük bir ders oldu

düşen arkadaş motor almaktan vazgeçti

bu olay düşen arkadaşa 100 ytl ye maloldu

parçalar istendi aydın nazilliden

motor en az bir hafta yatar

yinede, o sert düşüşten sonra direksiyon motordan ayrıyken marşa bastığımda kırmızı motorum saat gibi çalıştı...

neyse motoru bayide bıraktıktan sonra gidip hazır olan plakamı aldım

61 AH 231

aaaah ah


dememek için motorunuzu kimselere vermeyin

dikkatli olun sürmeyi biliyorum diye sizi kandırabilirler.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
425
büyük geçmiş olsun arkadaşım Allah sabır versin tez günde motoruna kavuşman dileğiyle
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst