Kawasaki Kawasaki KLX 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Honda crf250l çıktı ve satışa sunuldu. Acaba Kawasaki klx 250 nin kasasını değiştirir mi ? Sonuçta 2009 dan beri aynı kasa kullanılıyor.

Değişir diye düşünüyorum. Bu sene olmasa bile seneye kesin değişikliğe gider.

Bu arada KLX250 ile bir derleme yaptım. İyi seyerler :p

[YT]qO6Agqj4iAs[/YT]
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Kuryelere niye bu kadar takıldınız ki..:silent: Ayrıca kuryenin giremeyeceği yer olacağını sanmıyorum bence girmek istememişlerdir :rendeer:
DipNOT: Kurye değilim..
ben kuryeyim iğne deliğinden geçerim sedat... ama dün senle halkalı dönüşündeki karbüratör olayına halen şaşıyorum..
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Arkadaşlar piyasaya CRF250L gelmesi ile bütün KLX kullanıcılarında "eyvah değerinden düşecek" kaygısı oluşmuştur. Hazır vakit bulmuşken yazayım istedim.

2011 Model KLX250'yi Haziran 2012'de 3800Km'de aldım. Bugün itibariyle 25.700Km. oldu. Ayda 2700Km. ortalama yol yapıyor.

Aldıktan sonra 1 ay arasıra araziye girip çıkarak ve hergün işe gidip gelerek motora alıştım. Temmuz 2012'de bir haftasonu arazi faaliyeti için İzmir-Sapanca uzun yol yaptım, böylece 500km yolda; şehirler arasında giderken çok sıkıcı bir makine olmadığını gördüm. Aynı arazi faaliyetinde KLX'in gerçekten pratik ve eğlenceli bir motor olduğunu iyice anladım.

Ardından Ağustos ayında Doğu Karadeniz seyahatim oldu, Trabzon'dan yaylalara çıkış ve tamamen yaylalardan Artvin'e oradan da Maçahel'e olan bir rota. Bu seyahatte bir kez bile motosikletimden şikayet etmedim. Tek bir şikayetim yanlış far ayarı sebebiyle siste bulut etkisi yüzünden yol alamamaktı. Ama bu KLX'in değil benim hatamdı. Nakliyede motosikletin far ayarı kaymış ve ışığı yukarı vermeye başlamış...

O gün bugündür işe, seyahate, arkadaş toplantılarına KLX ile gidip geliyorum. Çok rahatım.

ADVrider sayfasında okuduğumuz çoğu şey karbüratörlü versiyona ait. Bu sebeple farklı performans uygulamaları var.

Ben daha çok uzun yol gittiğimden eksozu değiştirmedim. Ancak birileri enjeksiyonlu modele yönelik bigbore kit denemesi yaparsa o yönde harcamalarım olacak. Karbüratörlü model bigbore kit ile çalışıyor ama enjeksiyonluda henüz deneyen yok.

Bu kadar kilometrede tık demedi, yağ değişimleri hep kilometresinde yapıldı. Buji Brisk yuvarlak kafa kullanıyorum, gerçekten motorun çalışmasına direk etkisi oldu.

Orjinal lastikleri bitmiş durumda; ben de ağırlıklı asfalt gezdiğimden daha düz bir lastik setiyle yeniledim.

Zinciri 25.000Km'de sinyal verdi; gerçekten kış şartlarında yağsız kalmaktan bitmişti, değiştirdim. Sanırım 30.000 civarı ön arka dişli değişimi de yapacağım.

Motosiklet arazi faaliyetinde bir dere yatağında saplandığımda bile 10dk. nonstop hareketsiz gazlamaya rağmen fan açtı. O sırada arka lastik bir kayada yanmakla meşguldü :) Bir türlü kımıldayamadım, öyle pis bir yerde ve yamaçta kaldım. Neyseki bir püf noktasıyla kurtuldum.

Bu motosiklete tek istediğim şey hafif ve güzel yapılmış bir ralli grenajı alabilmek. Ama gel gelelim üretilen birşey değil...

Bugünlerde sübap ayarına gitmesi lazım, şimli sistem olduğundan illa servise gitmem gerekiyor.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
sonuç olarak klx in fiyatını düşeceğini bende düşünüyorum..2 ay önce 09 model klx i 7750 ye alırken şu gün en kötüsü 9.000 tl..
bu arada zincirin fiyatı nedir iyi günler:rendeer:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
ADVrider sayfasında okuduğumuz çoğu şey karbüratörlü versiyona ait. Bu sebeple farklı performans uygulamaları var.

Ben daha çok uzun yol gittiğimden eksozu değiştirmedim. Ancak birileri enjeksiyonlu modele yönelik bigbore kit denemesi yaparsa o yönde harcamalarım olacak. Karbüratörlü model bigbore kit ile çalışıyor ama enjeksiyonluda henüz deneyen yok.

Çok güzel yazmışsınız :cat:

Ben enjeksiyonlu modellere de uygulayanları duymuştum. Ama araştıramadım. Sizin o kitler hakkında fiyat olarak bilginiz var mı? Mesela 330cc kiti çok yaygın, yaklaşık kaça mal oluyor???
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Sanırım yakında Z750R ı satılığa çıkarıcam :) Bir türlü üzerinden inemiyorum KLX250 nin. Çok pratik, hafif ve heyecanlı bir makine. Yaz gelsin Bulgaristan - Yunanistan turu yapmaya niyetliyim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
KLX 250 ile CRF250L aynı cc de ama aynı değerde olmayan iki motor,
bence CRF 250L in piyasaya çıkması KLX in değerini düşürmez,bir süre satışını engelleyebilir çünkü "2.el alacağıma sıfır alayım"cılar CRF ye yönelebilir.Uzun vadede KLX değerini korur.Hem Sıfır değerine bu kadar yakın 2 el değeri olan motor kaç tane var ki?

size bir tüyo:
KLXten sıkılırsanız Kawasakinin 300 cc bore kitini(fabrikasyon ve orijinal Kawasaki)alabilirsiniz,çok sıkılırsanız piyasa malı 300-330-340-360 cc
bore kitleri alırsınız ki bir CRF250L e bunun asla yapılamayacağını bilerek keyifle yolların tozunu atabilirsiniz. :)
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Beyler ne zaman klx günü yapıyoruz? Bu gün sedat57 ile ufak bir gezi yaptık. İkinci el temiz bir klx 250 bulursak onada alıcaz...

Crosss.png


cross2.png
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Başıbüyük yetmiyor artık..Tarz değişikliğinen satılık ybr 250 :queen:
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
KLX 250 ile CRF250L aynı cc de ama aynı değerde olmayan iki motor,
bence CRF 250L in piyasaya çıkması KLX in değerini düşürmez,bir süre satışını engelleyebilir çünkü "2.el alacağıma sıfır alayım"cılar CRF ye yönelebilir.Uzun vadede KLX değerini korur.Hem Sıfır değerine bu kadar yakın 2 el değeri olan motor kaç tane var ki?

size bir tüyo:
KLXten sıkılırsanız Kawasakinin 300 cc bore kitini(fabrikasyon ve orijinal Kawasaki)alabilirsiniz,çok sıkılırsanız piyasa malı 300-330-340-360 cc
bore kitleri alırsınız ki bir CRF250L e bunun asla yapılamayacağını bilerek keyifle yolların tozunu atabilirsiniz. :)
CRF250l ye niye yapılamasın abi??
http://www.rickramsey.net/CRF250Lbigbore.htm
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
IMAG0131.jpg


IMAG0130.jpg


IMAG0128.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

CRF250l ye niye yapılamasın abi??
http://www.rickramsey.net/CRF250Lbigbore.htm

249 yerine 283 yapmak ne kadar mantıklı? Bu bence bak Honda'dada yapılıyor demek için yapılmış bir uygulama. Ayrıca KLX250 de 300cc orjinal olarak geliyor. Garanti dışı bırakmıyor motorunuzu. Onun haricin de 330 ve 360 cc lik bore kitler de mevcut. Yani hondaya göre bir kaç adım önde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi gel yazın birlikte Bulgaristan Yunanistan yapalım :)

zamanı uyarsa niye olmasın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

gecen yıldan hafif bir alıştırma .
motorda mangal ve nevale yuklu oldugundan yardıramadım fazlaca

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Arkadaşlar bu Pazar Sedat_57 ile Düzce'ye gitmeyi düşünüyoruz. Vakti olan gelmek isteyen varsa hep birlikte günü birlik gidip gelelim. Orada parkurda varmış. Gider deneriz. Eğlenceli olur diye düşünüyorum. Gelmek isteyen var mı?
 
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
514
Pazartesi kredim onaylanirsa Kawasaki Klx 250 D tracker aliyorum Allah kismet ederse
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
KLX 250 ile CRF250L aynı cc de ama aynı değerde olmayan iki motor,
bence CRF 250L in piyasaya çıkması KLX in değerini düşürmez,bir süre satışını engelleyebilir çünkü "2.el alacağıma sıfır alayım"cılar CRF ye yönelebilir.Uzun vadede KLX değerini korur.Hem Sıfır değerine bu kadar yakın 2 el değeri olan motor kaç tane var ki?

size bir tüyo:
KLXten sıkılırsanız Kawasakinin 300 cc bore kitini(fabrikasyon ve orijinal Kawasaki)alabilirsiniz,çok sıkılırsanız piyasa malı 300-330-340-360 cc
bore kitleri alırsınız ki bir CRF250L e bunun asla yapılamayacağını bilerek keyifle yolların tozunu atabilirsiniz. :)

Abi peki bunları yaptırdıktan sonra ruhsat muayene işlemleri nasıl oluyor?
Trafikte kullanmak sorun çıkartır mı?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi peki bunları yaptırdıktan sonra ruhsat muayene işlemleri nasıl oluyor?
Trafikte kullanmak sorun çıkartır mı?

Ruhsat muayene ile ilgili bir sıkıntı olmaz,çünkü motor numarası blok üzerindedir.Yani orası zaten sabit kalıyor,değişmiyor.
Trafikte kullanmak icin de sorun olmaz zaten.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
yani motor hacminin büyümesi sorun olmaz diyorsun abi.
o zaman motorunuza saygım biraz daha arttı.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
yani motor hacminin büyümesi sorun olmaz diyorsun abi.
o zaman motorunuza saygım biraz daha arttı.

Resmi olarak bir değişiklik yapılmış olarak gözükmüyor. Ancak fiyatlar çok uygun değil. Gerçi olsun, 300~330 cc ye çıkarma gibi durumlar güzeldir. Ama dediğim gibi, öyle uygun fiyatlı değil kitler...
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Çok güzel yazmışsınız :cat:

Ben enjeksiyonlu modellere de uygulayanları duymuştum. Ama araştıramadım. Sizin o kitler hakkında fiyat olarak bilginiz var mı? Mesela 330cc kiti çok yaygın, yaklaşık kaça mal oluyor???

Bir kaç aydır 351 kiti enjeksiyonla çalıştırabilir miyiz konusunu yabancı birkaç yerde tartışıyoruz ama daha riske girip deneyen çıkmadı.

331 kitin çalıştığı söyleniyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Resmi olarak bir değişiklik yapılmış olarak gözükmüyor. Ancak fiyatlar çok uygun değil. Gerçi olsun, 300~330 cc ye çıkarma gibi durumlar güzeldir. Ama dediğim gibi, öyle uygun fiyatlı değil kitler...

Kawasakinin Avustralya sitesinde 550 A $ ı gibi bir rakam görmüştüm sanki.
Burada o paradan çok daha aza silindiri Antep'e gönderip kit bile hazırlatılabilir .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst