Kawasaki Kawasaki KLX 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
USA den naked karanej seti aldım ama hepsi stickerlı geldi :santa: . Burada setinin 1.000TL üstü olduğunu hesaba katınca onlara dokunasım gelmedi. Aslında sevinmedim de değil. 250USD ye full setimiz oldu :D . Eskileri Sedat57 ile söktük motoru en dip noktasına kadar temizledik ve WD 40 ile sildik. Eski karenajlardaki yarım yamalak stickerları söktük ve güzelce temizledik. Eski rengine döndü hepsi.

Tek sorun arka sağ karenaj çok fazla çizik bu sticker için sorun olabilir. Çok fazla girinti çıkıntı zamanla hava kabarcığı yapabilir. Bunu nasıl düzeltebiliriz?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Nasıl düzelir bilmiyorum da 1.000 TL civarı bir sticker-grenaj seti acayip yüksek bir fiyat. Hem de çok ciddi yüksek bir fiyat. Aprilia'nın arazi motorunun bile grenajı komple 100$~250TL arası bulunabiliyor diyorlardı, aynı fiyatları husqvarna kullanan birisi daha söylemişti kendi motoru için.
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Nasıl düzelir bilmiyorum da 1.000 TL civarı bir sticker-grenaj seti acayip yüksek bir fiyat. Hem de çok ciddi yüksek bir fiyat. Aprilia'nın arazi motorunun bile grenajı komple 100$~250TL arası bulunabiliyor diyorlardı, aynı fiyatları husqvarna kullanan birisi daha söylemişti kendi motoru için.

Maalesefki bu ZMoto fiyatı. Yan karenajlar 250tl x2 arkadakiler 200 x2 ön çamurluk ve arka kuyruk da eklenince 1000TL üstüne çıkıyor. Orjinal karenaj seti o fiyatlarda. Aslına bakarsan profesyonel kros motorları için bir çok yan sanayi karenej seti bulunmakta ve fiyatlarıda çok çok uygun. Çin de olan setler ise çok daha ucuz, fakat KLX için bit türlü bulamadım. Bir çok yere mesaj attım fakat yok. İllaki orjinal almak gerekiyor. Orjinalini buradan almaktansa USA dan almak çok daha ucuza geliyordu naked olarak yani stickersiz aldım sağolsunlar full set göndermişler :) .

Eski karenajları güzelce temizleyip çizikleri yok edip elimdeki stickerları kaplıyorum. Manetler, elcikler ve fren balatalarını değiştirdim. Genel bakım yağı suyu filtleri vs vs bakımı da tamam. Bir kaç noktada paslanmalar gördüm onlarında yaza kadar icabına bakarım. Şu ana kadar bana maliyeti 1000TL yi buldu. 8500 den açılan fiyatı 7750 ye indirince aradaki farkı motor için harcarım demiştim. Çok da güzel oldu. Bir sıkıntım var. Ağır araziye girmeye kıyamayabilirim :D
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
IMAG0064.jpg


Her gün bir parça :D
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Motorun karenajlarını sökmüşken dedaylı temizliğini de yaptık :) Yardımlarından dolayı Sedat_57 ye de taşekkürlerimi sunarım.

Mucize ilaç WD40 yine çok işimize yaradı :)

DSC_0345.jpg
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Takım taklavatta sorun olmadıkça elimizden geleni yapıyoz ya allaha şükür şu zamana kadar bi kaç yer sökmeyi öğrendik ramçoyla lokman abiden :) Bende onlara saygılarımı ileteyim burdan :cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler,bu soğuk havalarda motora binebilirseniz bir oto elektrikçisine gidin,antifirizin derecesini ölçtürmekte büyük yarar var.
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Savas abi dun aksam biraz bineyin dedim fakat kar cok yumusakti umdugum gibi olmadi pek . Onerebilecegin karda surus teknikleri varmi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------

[YT]AhLBTYGb2dw[/YT]
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Savas abi dun aksam biraz bineyin dedim fakat kar cok yumusakti umdugum gibi olmadi pek . Onerebilecegin karda surus teknikleri varmi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------

[YT]AhLBTYGb2dw[/YT]



Karlı asfaltta/buzda yapabileceklerimiz sınırlı.
1-lastiklere çamaşır ipi sarmak,
2-her zamankinden bir yüksek vites,
3-daha az fren,daha az debriyaj kullanımı,
4-asfaltta buzlanma olan izlerden kaçınmak
bunların hepsinden daha önemlisi hiç bir şekilde vücudun tek bir noktasını bile üşütmemek,özellikle kasık,parmak ve ayak uçlarını.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Karlı asfaltta/buzda yapabileceklerimiz sınırlı.
1-lastiklere çamaşır ipi sarmak,
2-her zamankinden bir yüksek vites,
3-daha az fren,daha az debriyaj kullanımı,
4-asfaltta buzlanma olan izlerden kaçınmak
bunların hepsinden daha önemlisi hiç bir şekilde vücudun tek bir noktasını bile üşütmemek,özellikle kasık,parmak ve ayak uçlarını.

Abi kasık durumundan bende şikayetçiydim bu soğuk havalarda ama boş durmadım. Kendimce önlemlerimi almaya çalıştım, yaptık bişeyler.

Parmak olarak da eldivene sarıldık, kalın eldiven giyiyorum, hatta biraz daha önlem alıcam yakında.

Ama gözünü seveyim şu ayak uçları için bir förmülün varsa söyle... Yok kışlık yok termal çorap giymeliymişiz felan... Abi çorapla olacak iş değil, kayakçı çorabı giyiyorum olmuyor. 2-3 kat giyince de terliyor eninde sonunda ve yine üşüyor. Botlarım motor botu, %100 kışlık değil ama yazın yazlık kesinlikle değil. Hiç su almıyor içeri, kışa yönelik diyebilirm, korumaları ve kalınlığı ideal. Ama bot+çorap ile her seferinde(şehir içi kısa sürüşlerde bile) ayaklarımız net! üşüyor. Belki dayanılmayacak kadar değil ama uzun vadede sıkıntı olacak kadar diyelim...

Uzun lafın kısası ayak uçlarım ne yapsam da üşüyor, aklıma bir fikir de gelmiyor. Senin önerin var mı?
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Bu gün akünün zayıflığı biraz canımı sıktı ve akü araştırmalarına girdim. Çin malı akülerin kalitesizliği ve Yuasa'nın pahalı olması sebebi ile Bosch akülere bakıyordum. Şöyle bir model buldum, bu sizce uygun olur mu?

http://www.akusepeti.com/Bosch-YTX9-BS-12-Volt-8-Amper-Motosiklet-Akusu,PR-18.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

Birde şunu buldum.
http://www.pilburada.com/yuasa-ytx7l-bs-12v-6ah-super-mf-tip-bakim-gerektirmeyen-motosiklet-akusu-55120u.html
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Akü açıkçası benim de kafamı kurcalıyor, bizimki de gidici. Bu konuda tecrübesi olan bir arkadaştan ben de yardım bekliyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi kasık durumundan bende şikayetçiydim bu soğuk havalarda ama boş durmadım. Kendimce önlemlerimi almaya çalıştım, yaptık bişeyler.

Parmak olarak da eldivene sarıldık, kalın eldiven giyiyorum, hatta biraz daha önlem alıcam yakında.

Ama gözünü seveyim şu ayak uçları için bir förmülün varsa söyle... Yok kışlık yok termal çorap giymeliymişiz felan... Abi çorapla olacak iş değil, kayakçı çorabı giyiyorum olmuyor. 2-3 kat giyince de terliyor eninde sonunda ve yine üşüyor. Botlarım motor botu, %100 kışlık değil ama yazın yazlık kesinlikle değil. Hiç su almıyor içeri, kışa yönelik diyebilirm, korumaları ve kalınlığı ideal. Ama bot+çorap ile her seferinde(şehir içi kısa sürüşlerde bile) ayaklarımız net! üşüyor. Belki dayanılmayacak kadar değil ama uzun vadede sıkıntı olacak kadar diyelim...

Uzun lafın kısası ayak uçlarım ne yapsam da üşüyor, aklıma bir fikir de gelmiyor. Senin önerin var mı?
bu konudan muzdarip olmayanı da duymadım
Ben de enduro botu kullanmama rağmen kışın botlar soğuğa çare değil,
soğuk+rüzgarın vurdugu botun pek şansı olmuyor zaten.,mesela şu anda bulunduum yer -4 lerde geziyor,motor üzerinde botlar bunu en az -14 hissedecek,bot ıslanırsa kesinlikle buz tutar:)
ben neopren çorap kullanıyorum çok soğukta,kesinlikle işe yarıyor.

http://www.free-moto.com/urunler/termal_iclik_corap.html
camiye giderken de bu çoraplar çok iyi oluyor:)

ben ayrıca free motodan çoraplı içlik pantolor ve üst de aldım,çok soğukta kesinlikle işe yarıyor,yalnız plastik bazlı olduğu icin terlenirse üsütmeden sıcak bir ortamda üst değilştirmek gerekir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Teşekkür ederim,

Neopren çorap işini biraz araştırayım. Mantıksız değil. Ben de freemoto'dan neopren dizlik almıştım. Kış dışında yakındaki halısahaya giderken dizlik altına giyiyorum, baya işe yarıyor. Serin havada bile tek başına iş yapıyor diyebilirm. Ama neoprenin de en büyük sıkıntısı dediğin gibi terletme olayı. Neopren çorap nekadar gündelik kullanıma uygun olur bilmiyorum ama deneyebilirim.

Buarada senin boy kaçtı abi? Daha önce yazdıysan kaçırmış olabilirim, şu mont için verdiğin siteyle irtibata geçtim. Benim boy 1.81 felan, sanırım L beden olacak gibi cekette. O açıdan sordum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkür ederim,

Neopren çorap işini biraz araştırayım. Mantıksız değil. Ben de freemoto'dan neopren dizlik almıştım. Kış dışında yakındaki halısahaya giderken dizlik altına giyiyorum, baya işe yarıyor. Serin havada bile tek başına iş yapıyor diyebilirm. Ama neoprenin de en büyük sıkıntısı dediğin gibi terletme olayı. Neopren çorap nekadar gündelik kullanıma uygun olur bilmiyorum ama deneyebilirim.

Buarada senin boy kaçtı abi? Daha önce yazdıysan kaçırmış olabilirim, şu mont için verdiğin siteyle irtibata geçtim. Benim boy 1.81 felan, sanırım L beden olacak gibi cekette. O açıdan sordum
1.79 85 kg
ben ce XL al,boydan daha iyi olur
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Yuasa'nın
http://www.pilburada.com/yuasa-ytx7l-bs-12v-6ah-super-mf-tip-bakim-gerektirmeyen-motosiklet-akusu-55120u.html

aküsünü aldım. Diğer akü ile resmen cebelleşiyormuşum. Tek marş, tek dokunma ile tık diye çalışıyor. Gösterge panelinde aydınlatmadaki hafif dalgalanmada tamemen gitti.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
bu motorda 156 km hızı gören varmı arkadaşlar..Blamir nickli hüseyin ağamın motoru gördüde benim motorun gösterge 146 idi..Fakat benim motorun (kaymakam) ölçümler şanzumanda yapıldığından yanılma payı yok denecek kadar az klx te durum değişik ön den eski sistem...Geçen F1 miydi göstergede ışık yandı dedim yağını neyin kontrol edelim yağ çubuüğunu bulamadık :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst