Arkadaşlar piyasaya CRF250L gelmesi ile bütün KLX kullanıcılarında "eyvah değerinden düşecek" kaygısı oluşmuştur. Hazır vakit bulmuşken yazayım istedim.
2011 Model KLX250'yi Haziran 2012'de 3800Km'de aldım. Bugün itibariyle 25.700Km. oldu. Ayda 2700Km. ortalama yol yapıyor.
Aldıktan sonra 1 ay arasıra araziye girip çıkarak ve hergün işe gidip gelerek motora alıştım. Temmuz 2012'de bir haftasonu arazi faaliyeti için İzmir-Sapanca uzun yol yaptım, böylece 500km yolda; şehirler arasında giderken çok sıkıcı bir makine olmadığını gördüm. Aynı arazi faaliyetinde KLX'in gerçekten pratik ve eğlenceli bir motor olduğunu iyice anladım.
Ardından Ağustos ayında Doğu Karadeniz seyahatim oldu, Trabzon'dan yaylalara çıkış ve tamamen yaylalardan Artvin'e oradan da Maçahel'e olan bir rota. Bu seyahatte bir kez bile motosikletimden şikayet etmedim. Tek bir şikayetim yanlış far ayarı sebebiyle siste bulut etkisi yüzünden yol alamamaktı. Ama bu KLX'in değil benim hatamdı. Nakliyede motosikletin far ayarı kaymış ve ışığı yukarı vermeye başlamış...
O gün bugündür işe, seyahate, arkadaş toplantılarına KLX ile gidip geliyorum. Çok rahatım.
ADVrider sayfasında okuduğumuz çoğu şey karbüratörlü versiyona ait. Bu sebeple farklı performans uygulamaları var.
Ben daha çok uzun yol gittiğimden eksozu değiştirmedim. Ancak birileri enjeksiyonlu modele yönelik bigbore kit denemesi yaparsa o yönde harcamalarım olacak. Karbüratörlü model bigbore kit ile çalışıyor ama enjeksiyonluda henüz deneyen yok.
Bu kadar kilometrede tık demedi, yağ değişimleri hep kilometresinde yapıldı. Buji Brisk yuvarlak kafa kullanıyorum, gerçekten motorun çalışmasına direk etkisi oldu.
Orjinal lastikleri bitmiş durumda; ben de ağırlıklı asfalt gezdiğimden daha düz bir lastik setiyle yeniledim.
Zinciri 25.000Km'de sinyal verdi; gerçekten kış şartlarında yağsız kalmaktan bitmişti, değiştirdim. Sanırım 30.000 civarı ön arka dişli değişimi de yapacağım.
Motosiklet arazi faaliyetinde bir dere yatağında saplandığımda bile 10dk. nonstop hareketsiz gazlamaya rağmen fan açtı. O sırada arka lastik bir kayada yanmakla meşguldü

Bir türlü kımıldayamadım, öyle pis bir yerde ve yamaçta kaldım. Neyseki bir püf noktasıyla kurtuldum.
Bu motosiklete tek istediğim şey hafif ve güzel yapılmış bir ralli grenajı alabilmek. Ama gel gelelim üretilen birşey değil...
Bugünlerde sübap ayarına gitmesi lazım, şimli sistem olduğundan illa servise gitmem gerekiyor.