Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #16601

    Üyelik
    05 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150 gümüş gri
    selam arkadaşlar,
    ben de aranıza katılmak istiyorum da bi yardım ama:) cbf 150 arıyorum temiz. satmaya niyetli arkadaşların mesajlarını beklerim.
    selamlar,

    dogan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #16602
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı m.salih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli kardeşim cbf 150 de bulunan bu parça katalitik konvertör değilse nedir? ayrıca geri dönüşümü hava filtresine bağlanmak suretiyle mevcut. ve bu parçanın iptali kesintileri azaltmış bulunmakta. bunu bizzat yaşamış bulunuyorum. cbf deki bu parçanın görevini bize yazarsan istifade edecek ve sana minnettar olacağız.
    söylediğim gibi üst kapağın havalandırması gibi duruyor. 2 silindirli motorlarda bundan 2 adet olur. Kapaktaki yoğunlaşan buharın emme esnasında hava filtresinden çekilip yakılması amaçlanır. Eğer piston aşınmış ve kompresyon kaçağı var ise bu borudan gelen yağlı buhar artar hatta hava filtresini bile yağlamaya başlar. Belki bu boruyu tıkayınca kaçan kompresyon oranında bir iyileşme gözleniyordur. Ama bu durum da havalandırılmayan üst kapağın zamanla orada oluşacak yoğunlaşan kirli yağlı buhar ile motorun üst kısımlarında (sübap yayları, eksantirik zinciri vs ) aşırı aşınmaya ve korozyona maruz kalması. Boruyu tıkamak yerine bence güç düşüklüğüne neden olan sorunun nereden kaynaklandığını bulmak (sübap ayarı, piston aşınması gibi) ve onartmak şeklinde olmalıdır. Aksi şekilde yaptığınız gibi uygulamalar kısa vadede işe yarıyor gibi görünse de daha büyük motor hasarlarına neden olabilir. En güzeli bu tür uygulamaları internet ortamından kulaktan dolma bilgiler ile değil, bir teknisyen desteği ile , parçanın işlevini bilerek yapmak daha doğru bir hareket olacaktır. Keşke bir cbf150 servis manueli bulabilsek de kesin olarak o parçanın ne işe yaradığını öğrensek. Ama ben diyorum ki %99 üst kapak ve oradaki parçaların havalandırması. Direk havaya vermek yerine eksoz emisyon kuralları gereği havalandırma motora emiş yapan hava filtresine verilmek suretiyle emisyonun azaltılması amaçlanmış. Belki sizin motor aşırı kompresyon kaybı nedeniyle bu hortumdan aşırı kirlenmiş yağlı buhar vermekteydi ve hava filtresinin ve çektiği havanın kalitesini düşürerek performansın da düşmesine neden oluyordu.

  3. #16603
    m.salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    honda cbf 150 yamaha xt 125R
    motorumu yeni rektefiye yaptırdım. çok fazla yağ yakıyordu zira. yağ yakma bitti ama bu kesintiler bitmedi. bahsettiğim bu konvertör denilen parçayı iptal etmemi de usta önerdi ve yaptık. bu da en fazla 1 hp lik güç artışı sağlamıştır tahminimce. kesiklikleri tamamen yok etmese de hatırı sayılır bir azalma oldu. bu konuyu daha detaylı araştırma imkanınız varsa istirham ediyorum konuyla ilgili dostları bilgilendirelim.

  4. #16604

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün çok sevdiğim bir arkadaşım 1100 cc suzıkı motoru ile kaza yaptı hata kendindeydi şehir içinde aşırı yaptı asıl sorun kask mont dizlik eldiven hiç birini kullanmıyordu simdi sağ ayağı 3 yerden kırık omzu çatlak hayati tehlike yok ama hastanede ortalığı yıkıyordu bacağım diye.Allah cümlemizi böyle kazalardan korusun gerçekten kask mont dizlik eldiven tam korumasız yola çıkmayalım hepimize kazasız sürüşler arkadaşlar.
    Geçmiş olsun, motosiklet kullanmak demek risk yönetimini iyi yapmasını bilmek demektir.

    Alıntı ortadadogulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
    1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
    2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
    3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.
    Arkadaşlar cevap vermişler ama ben de naçizane ekleyeyim. Motosiklet yeni, sizde yeni yeni alışıyorsunuz motosiklete. Bu sebeple 500 km çok da öenmsemeyin. Çoğu sorun ettiğiniz şey bu süre zarfında ortadan kalkacak.

    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga arkandaki dükkanın ismi süpermiş.

    neşeli ahmet

    herkese sıcacık selamlar! sean kardeşimle anlaştık, kısmetse cuma günü motorum kendisinindir.
    Hayırlı olsun, senin yeni motorda ne kaçar ama
    Aman dikkat et, şimdi gerçek motosiklete binmeye başladın.
    NoT: Galiba yeni motosikletin arıza yapmıştı, sıkma canını olur böyle şeyler. İnş. ekonomi olarak eski motorunu aratmaz sana.

    Alıntı seannnnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
    Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
    Hayırlı olsun.

    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burdan yakalım :D

    şimdiki açıkoturum konumuz katalitör anlaşılan :D
    Öyle galiba.

    @ozzy
    Hayırlı olsun, daha güzellerine binersin inş.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  5. #16605

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Arkadaşlar merhaba..Bugün motorun yağını değiştirdim.Tam 1 lt yağ boşaldı karterden yani hiç yağ yakmamış.Motorum 16200 km de ve 1500 km de yağı değiştirdim.Castrol 10-50 full sentetik yağ koydum normaldede zaten sürekli bu yağı kullanıyorum.Bu arada motorum 2009 model ve genelde artçılı kullanıyorum motorumu.Ben 82 artçımda 55 kg.

  6. #16606

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı E_TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba..Bugün motorun yağını değiştirdim.Tam 1 lt yağ boşaldı karterden yani hiç yağ yakmamış.Motorum 16200 km de ve 1500 km de yağı değiştirdim.Castrol 10-50 full sentetik yağ koydum normaldede zaten sürekli bu yağı kullanıyorum.Bu arada motorum 2009 model ve genelde artçılı kullanıyorum motorumu.Ben 82 artçımda 55 kg.
    Bu bilgi için teşekkürler, merak ettiğim sonuçlardan birisiydi.
    Castrol 10w-50 Racing motor yağı API ve SJ performans seviyesinde. Yani bizim kullanım kitapçığında belirtilen ve önerilen değerde bir yağ.

    Bir de genel olarak motor yağı dünyasında bilinen tam sentetik yağların eksiltme yapmadığı veya çok az eksiltme yaptığı bilgisi üstüne eklenince ideal şartlar oluşuyor ve motor yağ eksiltmiyor diyebiliriz.

    Şu anda benim motorumda da SJ'nin üst sınıfı olan SL seviyesindeki Motul 15w/50 yağ var. Henüz 600 km. oldu değiştireli.
    Yağ değişimi periyodu gelince benimde merak ettiğim şey bu yağı eksiltip eksiltmeyeceği.

    Castrol 15-40 yarı sentetik ve Mobil1 15w/50 tam sentetik ile 2000 km.de genelde 100 ile 150 gr. arası eksiltiyordu.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #16607

    Üyelik
    11 Aralık 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    arkadaşlarrrr, SATMIYORUM MOTORUMU, ailemle görüştük, motoru satmama gerek kalmıyor nasılsınız dostlar?
    [COLOR="black"][B]Motorumun beygiri Senin Arabana yeter :bounce:
    ::kalbim:: Hayatımın Anlamı, Ömrüm, Vazgeçilmezim... Başak'ımmm::kalbim:: [/B][/COLOR]

  8. #16608
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demişki aydoğanx=Oğuz hocam hadi hayırlı olsun. Senin motor hızlı satıldı gerçekten.
    Temiz motor kendini belli ediyor.
    Umarım kısa sürede gönlündeki cruiser motoruna kavuşursun.

    sağolasın ismail Allah herkesin gönlüne göre versin

    cbf150 ciler,, tam 2,5 yıl ve 22000 km. kullandığım ve yarın kısmetse devrini vereceğim motorum bu zaman içerisinde 3 kez ampül değişimi ve periyodik bakımları haricinde, kesinlikle birkez olsun arıza çıkarmadığı gibi bir an bile beni üzmemiş , karda yağmurda aşırı sıcakta trafikte ve uzun yolda birkez bile : aha yolda kaldık :dedirtmemiştir
    bir cbf150 almayı düşünenlere ve buradaki dostlarıma samimi duyurumdur

    Bunu okudukdan sonra cbf150 alma konusundaki fikrim bir kat daha kesinleşti. Teşekkürler =)
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  9. #16609

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı erdi_arikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlarrrr, SATMIYORUM MOTORUMU, ailemle görüştük, motoru satmama gerek kalmıyor nasılsınız dostlar?
    Senin adına sevindim Erdi . Daha yeni ve temizdi motorun, uygun fiyatada gidecekti. Zarar etmekten kurtuldun bu kararla
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #16610

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bilgi için teşekkürler, merak ettiğim sonuçlardan birisiydi.
    Castrol 10w-50 Racing motor yağı API ve SJ performans seviyesinde. Yani bizim kullanım kitapçığında belirtilen ve önerilen değerde bir yağ.

    Bir de genel olarak motor yağı dünyasında bilinen tam sentetik yağların eksiltme yapmadığı veya çok az eksiltme yaptığı bilgisi üstüne eklenince ideal şartlar oluşuyor ve motor yağ eksiltmiyor diyebiliriz.

    Şu anda benim motorumda da SJ'nin üst sınıfı olan SL seviyesindeki Motul 15w/50 yağ var. Henüz 600 km. oldu değiştireli.
    Yağ değişimi periyodu gelince benimde merak ettiğim şey bu yağı eksiltip eksiltmeyeceği.

    Castrol 15-40 yarı sentetik ve Mobil1 15w/50 tam sentetik ile 2000 km.de genelde 100 ile 150 gr. arası eksiltiyordu.
    Aydoğan hocam aslında ben, dün motul 15 50 yağ almaya gittim.Bursa da zaten tek bir yerde var.2 tane 15 50 yağ vardı motulün.Biri yarı sentetik diğeri sizin linkte verdiğiniz yağ.SL standartlarını karşılayan yağa 39 lira dedi değer yağ 25 liraydı.Adam hangi motora koyacaksınız dedi bende cbf 150 dedim.o zaman hiç gerek yok yarı sentetik olanı alın dedi.Kafam bulandı ve fiyatta fazla geldi açıkçası.Ben castrol 10 50 yi 20 liraya alıyorum.Motorda gerçektende fark oluyosa bir dahaki yağ değişiminde Motul alabilirim..

  11. #16611
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    mucit aratmaz olur mu hiç?

    bi debriyaj balata seti bir de pim, debriyajı söktükleri için 4 lt yağ + işçilik 500 kaat veriyorum şu sıralar

    bir ay japonyadan parca gelecek diye bekletmeleri de cabası
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  12. #16612

    Üyelik
    16 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul Esenler
    Motosikleti
    yok
    sayın abilerim ben forumda yeniyim sizden bilgi almak istiyorum motorsiklet almak istiyorum ama ybr 125 ile cbf 150 arasında kararsız kaldım bana yardım adermisiniz

  13. #16613

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı fırtına1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın abilerim ben forumda yeniyim sizden bilgi almak istiyorum motorsiklet almak istiyorum ama ybr 125 ile cbf 150 arasında kararsız kaldım bana yardım adermisiniz
    tam doğru yere geldin. cbf al derim. ybr sayfasına gelirsen orada da ybr al diyeceğim

    2 sini de sür hangisini beğenirsen onu al

  14. #16614
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı fırtına1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın abilerim ben forumda yeniyim sizden bilgi almak istiyorum motorsiklet almak istiyorum ama ybr 125 ile cbf 150 arasında kararsız kaldım bana yardım adermisiniz
    Bu karşılaştırmanın sonu gelmedi hiç. Bence yazı-tura at.

  15. #16615
    mastikos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    honda pazarbaşı 4000 de sübap ayarını yapmadı
    4000 bakım ücretine ek olarak artı ücret istedi
    buna ücret ödenmiyormuş.
    gidip yaptırıcam ücretsiz olarak yine para isterlerse honda merkeze şikayet edicem.
    sizde dikkatli olun böyle uyanık servislere karşı.

  16. #16616
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı fırtına1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın abilerim ben forumda yeniyim sizden bilgi almak istiyorum motorsiklet almak istiyorum ama ybr 125 ile cbf 150 arasında kararsız kaldım bana yardım adermisiniz
    Öncelikle hoşgeldin forumuza. Sana ufak bir kıyaslama yapayim.

    Eğer;
    Daha güzel-modern bir dış kasa ve mono süspansiyon,
    Ybr 125 e göre bariz daha fazla tork,
    Honda'nın yamahayla kıyaslanamayacak servis ağı ve kalitesi istiyorsan CBF 150...

    Eğer,
    Nispeten daha düşük yakıt sarfiyatı,
    CBF 150 ye göre daha kötü, ancak daha hafif ve kullanımı kolay bir kasa
    Devir saati
    CBF 150 ye göre azda olsa daha ucuz olan yedek parçalar istiyorsan YBR 125 almalısın.


    Kısacası şöyle izah edim. Dış görünüşe ve biraz daha fazla torka önem verenler CBF150 ye, motor kalitesi ve servis ağına önem verenler de YBR 125 alıyor. CBF 150 de ise motorun tek sorunu yağ yakması, eğer serviste belirtildiği gibi 2000de bir yağ değiştirirsen hiçbir sorun olmaz.

    Ancak şunuda belirtmek isterim, ben bu iki motoru yakın çevremden kullananlardan (bende dahil olmak üzere) bir kere bile yolda kaldıklarını duymadım. Her iki motorda klasmanında oldukça sağlam, kaliteli motor yapılarına sahipler. Ufak tefek farklılıkları olsada olay sadece senin zevkine kalmış.

    Garantisini ben burada veriyorum. Extrem sorunlar dışında "HER İKİ MOTOR" DA "PERİYODİK BAKIMLARI" Düzenli bir şekilde yapıldığı sürece "ASLA AMA ASLA" yolda bırakmaz. Ben CBF150 ile İstanbul-Ayvalık arası yolculuk yaptım. 531+70+531 km yaptım. Motor tık demedi. Şimdi seçim senin

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:50 ----------

    Alıntı mastikos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda pazarbaşı 4000 de sübap ayarını yapmadı
    4000 bakım ücretine ek olarak artı ücret istedi
    buna ücret ödenmiyormuş.
    gidip yaptırıcam ücretsiz olarak yine para isterlerse honda merkeze şikayet edicem.
    sizde dikkatli olun böyle uyanık servislere karşı.

    Reklam yapmıyorum ama D&B MOTOR ümraniyeye git. Orada ibrahim ustayı&gökhan ustayı bul anlat derdini yapsınlar. Ben orada hiç katakuli görmedim şimdiye kadar.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:52 ----------

    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mucit aratmaz olur mu hiç?

    bi debriyaj balata seti bir de pim, debriyajı söktükleri için 4 lt yağ + işçilik 500 kaat veriyorum şu sıralar

    bir ay japonyadan parca gelecek diye bekletmeleri de cabası

    Ah be nesi vardı gül gibi cıbıfının Şimdi mumla arıyorsundur cbf 150 olsada 1 lt yağ koysam diye Şaka bir yana büyük motorun sorumluluğu çok olur, kullanmasıda bakımıda ayrı derttir. Hayırlı uğurlu olsun yeni motorun, kazasız belasız kullan inşallah. Darısı başıma ben bundan sonra cbf600 geçmeyi düşünüyorum. Alıştık artık CBF rahatlığına bidaha öldürseler racing türevi şeylere bindiremezler

  17. #16617

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Arkadaşlar zincır yağı ne kullanıyorsunuz ve en güzel hangi ürünle zincir temizlenir?

  18. #16618
    meapa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Titan, Honda CBF 150, Yamaha MT07, Bajaj Box
    merhaba, 1999'dan beri cg 125 titan kullanıcısıyım. motorsikleti şehir içi ulaşım anlamında kullanıyorum, hız, modifiye, funclup, gurup seyahat falan ilgimi çekmiyor. titanla 11 yıl boyunca sadece kış aylarında 3-4 ay hariç hergün işime gidip geldim. bir kere bile ne tamir gördü ne motor açıldı ne de yolda kaldım. Yalnızca bir kere kaza yaptım ve depoda ezik meydana geldi, ön amortisörler tornadan geçti. Ancak depoyu tamir ettirmeyip yıllarca üstünü kaplatarak gezdim. Ön amortisörler de iflah olmadı. Kısaca 11 yıl boyunca 1 kaza ve motorun sağlamlığı açısından çok şanslıydım sanırım. Kazada sadece kolum kırıldı. Çarptığım taksiyi çekicilerin götürdğünü söylersem sanırım 'şanslıydım' derken ne demek istediğimi de anlatmış olurum.
    Neyse işte, 2 gün önce motoru CBF 150'yi satın alacağım yer takas karşılığında aldı. Size belki 'ihanet' ya da duygusuzluk gibi gelecek ama, motoru teslim ettiğimde bir kere bile geriye dönüp bakmadım. Çünkü artık gerçekten eskimişti. Dişli takımının tamamen değişmesi gerekiyordu, ilk aldığım günden beri kullandığım dişli ve zincir takımı (100 tl), ön amörtisörlerin değişmesi gerekiyordu (200 TL), depoda ezik vardı, ışık sistemi, akü, yan ayak gevşekliği, aşırı titreme ve gürültü, motor üzerinde kullanılan bir çok parçanın küflenmesi ve bunun kötü görünümü vb. vb. Yani tüm bu sorunlar sanırım 300-350 TL'ye yenilenebilirdi. O yüzden firma motoru 1400'den kabul etti. (Yani 1750'ye satmış gibi oldum).
    CBF 150 hakkında hiçbir fikrim yok. 2 gündür kullanıyorum. Ama titan'dan inip buna binince hiç titreşim olmadığını, motorun oldukça sessiz olduğunu, yol tutuşunun ve ön frenin (disk) daha güvenli olduğunu gördüm. Titan'ın 99'da ilk aldığım zamandan beri görüntüsünü pek beğenmiyordum. Elbette bugün satılan çin işi motolardan çok daha iyiydi, ama motor kısmı sanki boşlukta gibi geliyordu bana. CBF 150'yi bu açıdan daha çok beğendim.
    Benzin sarfiyatı konusunda daha henüz bir bilgim yok. Titan'a göre daha iyi olduğu söylendi. Bir de lastiklerin dubleks olduğunu söylediler. Bu lastiklerin patlama olasılığı daha azmış sanırım.
    Kısaca şu 2 gündür CBF150'yi kullanırken, Titan'da bulamadığım bir güven ve sürüş zevki yaşıyorum.
    Sizlere sormak istediğim şeyler:
    1. Rodaj döneminde, en az 2000 km'ye kadar 70'i aşmamam, yokuş yukarı motoru zorlamamam söylendi. Rodaj dönemi konusunda başka önerileri olan var mı? Yağı 1000 km'den önce değiştirsem daha iyi olmaz mı? (Not: ileride hız yapmayı düşünmüyorum)
    2. Aynalar şu anda arkamı görmem için uygun. Ama kışa doğru kalın şeyler giydiğimde sanki arkayı görmede güçlükler başlayacak gibi. Bu konuda önerileriniz?
    3. Motoru sadece işe gidip gelirken kullanacağım için ön panelde saat olmaması kötü bence. Bu konuda önerileriniz var mı? Küçük bir dijital saat nereden bulabilirim?
    Bu foruma yeni üye oldum. Herkese selamlar...

  19. #16619
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı meapa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba, 1999'dan beri cg 125 titan kullanıcısıyım. motorsikleti şehir içi ulaşım anlamında kullanıyorum, hız, modifiye, funclup, gurup seyahat falan ilgimi çekmiyor. titanla 11 yıl boyunca sadece kış aylarında 3-4 ay hariç hergün işime gidip geldim. bir kere bile ne tamir gördü ne motor açıldı ne de yolda kaldım. Yalnızca bir kere kaza yaptım ve depoda ezik meydana geldi, ön amortisörler tornadan geçti. Ancak depoyu tamir ettirmeyip yıllarca üstünü kaplatarak gezdim. Ön amortisörler de iflah olmadı. Kısaca 11 yıl boyunca 1 kaza ve motorun sağlamlığı açısından çok şanslıydım sanırım. Kazada sadece kolum kırıldı. Çarptığım taksiyi çekicilerin götürdğünü söylersem sanırım 'şanslıydım' derken ne demek istediğimi de anlatmış olurum.
    Neyse işte, 2 gün önce motoru CBF 150'yi satın alacağım yer takas karşılığında aldı. Size belki 'ihanet' ya da duygusuzluk gibi gelecek ama, motoru teslim ettiğimde bir kere bile geriye dönüp bakmadım. Çünkü artık gerçekten eskimişti. Dişli takımının tamamen değişmesi gerekiyordu, ilk aldığım günden beri kullandığım dişli ve zincir takımı (100 tl), ön amörtisörlerin değişmesi gerekiyordu (200 TL), depoda ezik vardı, ışık sistemi, akü, yan ayak gevşekliği, aşırı titreme ve gürültü, motor üzerinde kullanılan bir çok parçanın küflenmesi ve bunun kötü görünümü vb. vb. Yani tüm bu sorunlar sanırım 300-350 TL'ye yenilenebilirdi. O yüzden firma motoru 1400'den kabul etti. (Yani 1750'ye satmış gibi oldum).
    CBF 150 hakkında hiçbir fikrim yok. 2 gündür kullanıyorum. Ama titan'dan inip buna binince hiç titreşim olmadığını, motorun oldukça sessiz olduğunu, yol tutuşunun ve ön frenin (disk) daha güvenli olduğunu gördüm. Titan'ın 99'da ilk aldığım zamandan beri görüntüsünü pek beğenmiyordum. Elbette bugün satılan çin işi motolardan çok daha iyiydi, ama motor kısmı sanki boşlukta gibi geliyordu bana. CBF 150'yi bu açıdan daha çok beğendim.
    Benzin sarfiyatı konusunda daha henüz bir bilgim yok. Titan'a göre daha iyi olduğu söylendi. Bir de lastiklerin dubleks olduğunu söylediler. Bu lastiklerin patlama olasılığı daha azmış sanırım.
    Kısaca şu 2 gündür CBF150'yi kullanırken, Titan'da bulamadığım bir güven ve sürüş zevki yaşıyorum.
    Sizlere sormak istediğim şeyler:
    1. Rodaj döneminde, en az 2000 km'ye kadar 70'i aşmamam, yokuş yukarı motoru zorlamamam söylendi. Rodaj dönemi konusunda başka önerileri olan var mı? Yağı 1000 km'den önce değiştirsem daha iyi olmaz mı? (Not: ileride hız yapmayı düşünmüyorum)
    2. Aynalar şu anda arkamı görmem için uygun. Ama kışa doğru kalın şeyler giydiğimde sanki arkayı görmede güçlükler başlayacak gibi. Bu konuda önerileriniz?
    3. Motoru sadece işe gidip gelirken kullanacağım için ön panelde saat olmaması kötü bence. Bu konuda önerileriniz var mı? Küçük bir dijital saat nereden bulabilirim?
    Bu foruma yeni üye oldum. Herkese selamlar...
    bildiğim kadarıyla bir iki sorunuza cevap vereyim diğerlerini arkadaşlar tamamlar sanırım.

    ilk yağı 300-400 km değişmenizi tavsiye ederim zira rodaj döneminde oluşacak metal parçacıklarından bir an önce kurtulmuş olursunuz.

    aynalardan şikayetiniz başladığı an uzun saplı ybr aynasıyla sorununu çözebilirsiniz.

    tubeless lastikler kolay patlamaz derken yanlış düşünüyorsunuz,aynı şekilde yine patlar fakat yapısından dolayı sizi hareket halindeyken yolda bırakmaz havayı daha az kaçırır.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  20. #16620
    meapa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Titan, Honda CBF 150, Yamaha MT07, Bajaj Box
    Aaa, bir de motoru "engine run/off switch" (kırmızı düğmeden mi), yoksa kontaktan mı kapatmaliyız? İkisi arasında bir fark var mı?
    (Not: 'babaçi'ye hızlı yanıtı için teşekkürler)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler