- Katılım
- 8 Eyl 2005
- Mesajlar
- 788
Başından beri okudum forumu.
Bir çok şey söylenmiş,atılmış hatta tutulmuş.
Uzun zamandır girmiyordum siteye.Bir bakim Zc hakkında neler var dedim.
Anladığım kadarıyla bu sitenin ilk 150 Zc si benim çünkü ruhsat tarihim 27.06.2007
Yıllar önce başlayan motor sevgim,1000 lik bir motorla devam ederken, kısa mesafede işimi görecek bir makine aradım,ve eski bir Zatçı olarak tuttum Sevpa nın yollarını.
Ve aldık 150 zc yi.
Bir kere bu motorda abs mbs filan yok,o tamamen freni yapan firmanın baş harfleri.
130 km görmesi mümkün değil,ancak yokuş aşşağı bile 9000 devirlerde 110 u görüyor.(ki 9000 devir bu motor için tehlikeli bir devir)
Benim bu motoru 2. motor olarak tercih etmemim sebebi, hem Sevpa,hemde Mondial in güvencesi.Bugün mondial in (yani uğurun) sitesini ziyaret edin,yedek parça kataloğuna kadar herşeyi göreceksiniz+ 1 sene med line üyeliği veriyorlar.
Arka frende benimde yüksek hızlarda seyrederken uzun bir süre fren sıkmazsam boşluk olabiliyor,bu sistemin hava yapmasından kaynaklanıyor,daha kaliteli bir fren hidroliği ve fren hortumuyla sorun çözülüyor.
Benim gördüğüm en büyük sıkıntı çok yumuşak olan arka süspansiyonu.Tavşan gibi zıplıyorsunuz her kasiste.
Motoru alır almaz,kayış,gaz teli,yağ ,buji,şanzıman yağı ve lastik gibi kritik parçaları daha kaliteli olanlarla değiştirdim.Kesinlikle tavsiye ederim.En fazla 500 YTL tutar ama hem güvenliğiniz hemde motorunuzun ömrü açısından çok şey kazandırır size.
Bu motorla uzun yolda gitmek isterseniz,tavsiyem 1,5 saatte bir durmanızdır ki,ortalama 80 km ile ilerlediğinizi düşünürsek,zaten bu zaman zarfında katettiğiniz yol benzinizin bitmesine sebep olur.Bu süre içersinde de 15-20 dk. durmanızda fayda var.
Motorun eklem yerlerinde boşluklar var,bu çok normal sebebi ise malzeme.Eh bu fiyattan da fazlası beklenmemeli.
Eksoz burgusu içinde bir sürü şey söylenmiş,baktım heyecanlı arkadaşlarda var,ama o burgu sadece şekilden ibaret.Bu sistem amacına uygun olarak, eski aprilia sr 50 lerde kullanılırdı,amacı yüksek devirde kasılan eksozun devir düşmesiyle beraber rahatlayarak bağlantı yuvalarına zarar vermemesi idi.Ama zc deki bunun sadece taklidi.Yakından bakarsanız görürsünüz
Motorum şu an 1500 km. yi devirdi,lütfen 95 oktandan fazlasını koymayın.
Bazı heyecanlı yeni motorcu arkadaşlarım 97 koymuş,inanın hava+yakıt karışımını bozarsınız,ya rölantiniz yükselir yada durup dururken stop eder motorunuz.
Hiç gerek yok,95 ile devam.
Yağ olarak Castrol ün 10W40 power t-1 ini tavsiye ederim.
Lastik havalarınıda 15 günde bir kontrol edin.Duro marka sert hamurlu bu lastikler durdukça havasını diğer lastiklere nazaran daha hızlı kaybediyorlar..
Herkese keyifli sürüşler.
Bir çok şey söylenmiş,atılmış hatta tutulmuş.
Uzun zamandır girmiyordum siteye.Bir bakim Zc hakkında neler var dedim.
Anladığım kadarıyla bu sitenin ilk 150 Zc si benim çünkü ruhsat tarihim 27.06.2007
Yıllar önce başlayan motor sevgim,1000 lik bir motorla devam ederken, kısa mesafede işimi görecek bir makine aradım,ve eski bir Zatçı olarak tuttum Sevpa nın yollarını.
Ve aldık 150 zc yi.
Bir kere bu motorda abs mbs filan yok,o tamamen freni yapan firmanın baş harfleri.
130 km görmesi mümkün değil,ancak yokuş aşşağı bile 9000 devirlerde 110 u görüyor.(ki 9000 devir bu motor için tehlikeli bir devir)
Benim bu motoru 2. motor olarak tercih etmemim sebebi, hem Sevpa,hemde Mondial in güvencesi.Bugün mondial in (yani uğurun) sitesini ziyaret edin,yedek parça kataloğuna kadar herşeyi göreceksiniz+ 1 sene med line üyeliği veriyorlar.
Arka frende benimde yüksek hızlarda seyrederken uzun bir süre fren sıkmazsam boşluk olabiliyor,bu sistemin hava yapmasından kaynaklanıyor,daha kaliteli bir fren hidroliği ve fren hortumuyla sorun çözülüyor.
Benim gördüğüm en büyük sıkıntı çok yumuşak olan arka süspansiyonu.Tavşan gibi zıplıyorsunuz her kasiste.
Motoru alır almaz,kayış,gaz teli,yağ ,buji,şanzıman yağı ve lastik gibi kritik parçaları daha kaliteli olanlarla değiştirdim.Kesinlikle tavsiye ederim.En fazla 500 YTL tutar ama hem güvenliğiniz hemde motorunuzun ömrü açısından çok şey kazandırır size.
Bu motorla uzun yolda gitmek isterseniz,tavsiyem 1,5 saatte bir durmanızdır ki,ortalama 80 km ile ilerlediğinizi düşünürsek,zaten bu zaman zarfında katettiğiniz yol benzinizin bitmesine sebep olur.Bu süre içersinde de 15-20 dk. durmanızda fayda var.
Motorun eklem yerlerinde boşluklar var,bu çok normal sebebi ise malzeme.Eh bu fiyattan da fazlası beklenmemeli.
Eksoz burgusu içinde bir sürü şey söylenmiş,baktım heyecanlı arkadaşlarda var,ama o burgu sadece şekilden ibaret.Bu sistem amacına uygun olarak, eski aprilia sr 50 lerde kullanılırdı,amacı yüksek devirde kasılan eksozun devir düşmesiyle beraber rahatlayarak bağlantı yuvalarına zarar vermemesi idi.Ama zc deki bunun sadece taklidi.Yakından bakarsanız görürsünüz
Motorum şu an 1500 km. yi devirdi,lütfen 95 oktandan fazlasını koymayın.
Bazı heyecanlı yeni motorcu arkadaşlarım 97 koymuş,inanın hava+yakıt karışımını bozarsınız,ya rölantiniz yükselir yada durup dururken stop eder motorunuz.
Hiç gerek yok,95 ile devam.
Yağ olarak Castrol ün 10W40 power t-1 ini tavsiye ederim.
Lastik havalarınıda 15 günde bir kontrol edin.Duro marka sert hamurlu bu lastikler durdukça havasını diğer lastiklere nazaran daha hızlı kaybediyorlar..
Herkese keyifli sürüşler.