Motor Hakkında Soru?

Katılım
11 Şub 2024
Mesajlar
13
İhaleden arora max t easy aldım motor yaklaşık 1 yıldır açık otoparkta yatıyor aküsü boşalmış aküyü direk değişip yağ bakımını da yapacam ama ordan çıkarırken aklıma bi soru takıldı bu 1 yıl içinde benzin deposuna su kaçmışmıdır veya bişe olmuşmudur? Yani depo kapağı lastikli falan ama yine de düşünüyorum yardımcı olabilir misiniz?
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Nasıl yardımcı olalım mesela?

Kaçmıştır desek depoyu mu sökeceksin?
Kaçmamıştır desek binip gidecek misin?

Forum bunu nerden bilsin?

Yapacağın iş belli...1 yıldır açık otoparkta yatan ve ihaleden alınan motosiklet bir servise götürülür, detaylı olarak incelenir, gerekli bakımı yapılır. Bitti...

Bu konuya neden yazdım o da enteresan zaten :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
O su kolay kolay girmez merak etmeyin. İçiniz rahat olsun isterseniz yanınıza 2-3 lt benzin alın, bir de ince hortumla bidon, bidonu yakıt deposu seviyesinin altına konumlandırın ve depoya soktuğunuz hortumdan pipetle ayran içer gibi emiş yapın, benzin gelmeye başladığında ağzınızdan çekin, bırakın bidon dolsun. Sonrasında yanınızda getirdiğiniz yeni benzini ekleyin motora.

1 Yıldır açık otoparkta bekleyen motorunuzda sizi bekleyen esas tehlike metal aksamdaki korozyon (disk, somun, manet) , plastik kısımlarda kozmetik hasar (siyah plastikte solmalar, lekeler), tur camında sararma, çok çok şanssızsanız elektronik aksamda oksitlenmelerdir.

Bir de o lastikler mokoko olmuştur. Kaliteli, yeni bir çift lastik öneririm.
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
492
Motosikleti
Bmw R 1300 Gs
O su kolay kolay girmez merak etmeyin. İçiniz rahat olsun isterseniz yanınıza 2-3 lt benzin alın, bir de ince hortumla bidon, bidonu yakıt deposu seviyesinin altına konumlandırın ve depoya soktuğunuz hortumdan pipetle ayran içer gibi emiş yapın, benzin gelmeye başladığında ağzınızdan çekin, bırakın bidon dolsun. Sonrasında yanınızda getirdiğiniz yeni benzini ekleyin motora.

1 Yıldır açık otoparkta bekleyen motorunuzda sizi bekleyen esas tehlike metal aksamdaki korozyon (disk, somun, manet) , plastik kısımlarda kozmetik hasar (siyah plastikte solmalar, lekeler), tur camında sararma, çok çok şanssızsanız elektronik aksamda oksitlenmelerdir.

Bir de o lastikler mokoko olmuştur. Kaliteli, yeni bir çift lastik öneririm.
her soruya hep mantıklı ve güzel cevap veriyorsun bu foruma en az senin gibi 10 kişi lazım abi 😄
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Deponun içine su kaçmaz ancak o benzin kötü kokulu ve yanıcı özelliği düşmüş olan sıvıya dönüşmüştür, içindeki benzini çekemezseniz taze benzin koyarak durumu tölere etmelisiniz.

Motoru çalıştırmadan bütün sıvıların seviyelerini kontrol etmelisiniz, eksikse tamamlamalı ve çalıştırdıktan sonra değişmeniz en sağlıklısı olacaktır.

Yatmadan ötürü varyatör bakımı ve kayışın kontrolüde faydalı olacaktır.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Benzini komple çek depodan taze benzin koy 1 litre kadar, biraz çalkala, onuda çek. Doldur devam, kafa rahat.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
619
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
depoya soktuğunuz hortumdan pipetle ayran içer gibi emiş yapın, benzin gelmeye başladığında ağzınızdan çekin,
Bunu sakın yapmayın. 90 lı yıllarda Reanimasyon ünitesinde organ bağışı için bekleyen, 20 li yaşlardaki bitkisel hayata giren hasta görmüşlüğüm var; bunu yaptığı için olmuş. El pompaları var bu iş için basit.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,487
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Bunu sakın yapmayın. 90 lı yıllarda Reanimasyon ünitesinde organ bağışı için bekleyen, 20 li yaşlardaki bitkisel hayata giren hasta görmüşlüğüm var; bunu yaptığı için olmuş. El pompaları var bu iş için basit.
Bir diger yontem de pet sise, sakiz ve yeteri kadar uzunlukta ve sisenin agzindan girecek hortum.
1) Sakizi cigniyoruz ve yumusatiyoruz.
2)Hortumun ucunu 5 10 cm kadar sisenin icine sokuyoruz.
3)Cigneyip yumusattigimiz sakiz ile sisenin agzini hortum icinde kalacak sekilde kapatiyoruz.
4)Hortumun diger ucunu benzin deposuna sokuyoruz.
5)Siseyi sıkıp geri biraktigimizda vakum etkisi ile depodan benzini cekiyoruz.
6)Depo bosalana kadar 5inci adimi tekrarliyoruz.
 
Katılım
11 Şub 2024
Mesajlar
13
Nasıl yardımcı olalım mesela?

Kaçmıştır desek depoyu mu sökeceksin?
Kaçmamıştır desek binip gidecek misin?

Forum bunu nerden bilsin?

Yapacağın iş belli...1 yıldır açık otoparkta yatan ve ihaleden alınan motosiklet bir servise götürülür, detaylı olarak incelenir, gerekli bakımı yapılır. Bitti...

Bu konuya neden yazdım o da enteresan zaten :)

2 kişi motoru sırtlayın ters çevirin depodaki su boşalır 🙌

O su kolay kolay girmez merak etmeyin. İçiniz rahat olsun isterseniz yanınıza 2-3 lt benzin alın, bir de ince hortumla bidon, bidonu yakıt deposu seviyesinin altına konumlandırın ve depoya soktuğunuz hortumdan pipetle ayran içer gibi emiş yapın, benzin gelmeye başladığında ağzınızdan çekin, bırakın bidon dolsun. Sonrasında yanınızda getirdiğiniz yeni benzini ekleyin motora.

1 Yıldır açık otoparkta bekleyen motorunuzda sizi bekleyen esas tehlike metal aksamdaki korozyon (disk, somun, manet) , plastik kısımlarda kozmetik hasar (siyah plastikte solmalar, lekeler), tur camında sararma, çok çok şanssızsanız elektronik aksamda oksitlenmelerdir.

Bir de o lastikler mokoko olmuştur. Kaliteli, yeni bir çift lastik öneririm.

her soruya hep mantıklı ve güzel cevap veriyorsun bu foruma en az senin gibi 10 kişi lazım abi 😄

Deponun içine su kaçmaz ancak o benzin kötü kokulu ve yanıcı özelliği düşmüş olan sıvıya dönüşmüştür, içindeki benzini çekemezseniz taze benzin koyarak durumu tölere etmelisiniz.

Motoru çalıştırmadan bütün sıvıların seviyelerini kontrol etmelisiniz, eksikse tamamlamalı ve çalıştırdıktan sonra değişmeniz en sağlıklısı olacaktır.

Yatmadan ötürü varyatör bakımı ve kayışın kontrolüde faydalı olacaktır.

Benzini komple çek depodan taze benzin koy 1 litre kadar, biraz çalkala, onuda çek. Doldur devam, kafa rahat.

Bunu sakın yapmayın. 90 lı yıllarda Reanimasyon ünitesinde organ bağışı için bekleyen, 20 li yaşlardaki bitkisel hayata giren hasta görmüşlüğüm var; bunu yaptığı için olmuş. El pompaları var bu iş için basit.

Bir diger yontem de pet sise, sakiz ve yeteri kadar uzunlukta ve sisenin agzindan girecek hortum.
1) Sakizi cigniyoruz ve yumusatiyoruz.
2)Hortumun ucunu 5 10 cm kadar sisenin icine sokuyoruz.
3)Cigneyip yumusattigimiz sakiz ile sisenin agzini hortum icinde kalacak sekilde kapatiyoruz.
4)Hortumun diger ucunu benzin deposuna sokuyoruz.
5)Siseyi sıkıp geri biraktigimizda vakum etkisi ile depodan benzini cekiyoruz.
6)Depo bosalana kadar 5inci adimi tekrarliyoruz.
Faydalı yorum yapanlara sonsuz teşekkürler, boş yapanlara da işine bakıp boş yorum yapmamasını öneriyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Ged
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
1 sene çok uzun bi süre değil, adam olur o motor normalde ama çinlilerin kullandıgı metal kalitesinden emin olamadığım için kontrol edilmesi gereken en önemli şeyin metal korozyon kontrolü olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ged
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,259
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Faydalı yorum yapanlara sonsuz teşekkürler, boş yapanlara da işine bakıp boş yorum yapmamasını öneriyorum
dolu yorum
650x344-dolu-nedir-nasil-olusur-dolu-yagisi-en-cok-hangi-iklimde-bolgede-gorulur-k1-1604314924954.jpg


Hakkında 1967 şikayet olan markanın, üstelik 1 yıl açık otoparkta yatmış motorunu alıyorsun ve bir servise veya ustaya götürmek yerine burada "boş yapıp" milletin vaktini çalıyorsun. Belki de otoparkçı ağbi çişi gelince gidip motorun deposuna işemiştir. Nereden bilelim?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst