Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
47
hayırlı olsun @omeruby öncelikle. kazasız belasız sürüşler dilerim. 125 znu ların sorunlarından biri de yere yakın olması . arkadaşıma aldığımız znu nun da altı sürtüyordu. oda aldığı yere götürdü ve arka amorsitörde sorun olduğunu biraz da benim bastırmam sonucu inandırdık ve garantiden arka amorsitörü değiştirdik. şimdi 3 kişi bile biniyorlar bana mısın demiyo :)
yetkili servise bunun yere sürttüğünü ve binemediğine sorun olduğuna inandır ve değiştir derim. yoksa 2 kişi binerken zorlanırsın
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
hayırlı olsun @omeruby öncelikle. kazasız belasız sürüşler dilerim. 125 znu ların sorunlarından biri de yere yakın olması . arkadaşıma aldığımız znu nun da altı sürtüyordu. oda aldığı yere götürdü ve arka amorsitörde sorun olduğunu biraz da benim bastırmam sonucu inandırdık ve garantiden arka amorsitörü değiştirdik. şimdi 3 kişi bile biniyorlar bana mısın demiyo :)
yetkili servise bunun yere sürttüğünü ve binemediğine sorun olduğuna inandır ve değiştir derim. yoksa 2 kişi binerken zorlanırsın
Çok teşekkür ederim .
Dün gece motosiklet yağmurda kaldı sabah bir baktım akü bitmiş. Daha 3 günlük motor. Ayak ile çalıştırdım ama akünün bitmesi canımı sıktı. 10-15 km gezdim dolmadı hiç akü.
Amortisör değişimi ne kadar sürüyor ? Parçanın gelmesini bekliyor muyuz ?
 
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
47
Çok teşekkür ederim .
Dün gece motosiklet yağmurda kaldı sabah bir baktım akü bitmiş. Daha 3 günlük motor. Ayak ile çalıştırdım ama akünün bitmesi canımı sıktı. 10-15 km gezdim dolmadı hiç akü.
Amortisör değişimi ne kadar sürüyor ? Parçanın gelmesini bekliyor muyuz ?

motoru yağmurda çok bırakmamaya çalış eğer zaman zaman kalacaksa wd40 al. pas önleyici ve yağlayıcı. çok etkili bir ürün metal yerlerine sık asla paslanma yapmaz.
sıfır motorlarda akü başlangıçta bitik ama zamanla yol yaptıkça doluyor. benim motor 2010 ve sürekli hareket halinde daha aküyü geçen ay değiştirdim.
amortisör değişimi çok uzun sürmüyor biz parça için beklememiştik , motorcu da vardı parça. ama ne kadar kısa sürede adamın başına gidersen o kadar iyi olacağını düşünüyorum. zaman geçtikçe sen yaptın da diyebilir.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
motoru yağmurda çok bırakmamaya çalış eğer zaman zaman kalacaksa wd40 al. pas önleyici ve yağlayıcı. çok etkili bir ürün metal yerlerine sık asla paslanma yapmaz.
sıfır motorlarda akü başlangıçta bitik ama zamanla yol yaptıkça doluyor. benim motor 2010 ve sürekli hareket halinde daha aküyü geçen ay değiştirdim.
amortisör değişimi çok uzun sürmüyor biz parça için beklememiştik , motorcu da vardı parça. ama ne kadar kısa sürede adamın başına gidersen o kadar iyi olacağını düşünüyorum. zaman geçtikçe sen yaptın da diyebilir.
Akü bitmemiş sigorta atmış sadece değiştirdim canavar gibi çalıştı. Amortisor değişiminde direk başka bir modelin amortisorü mü takılıyor ? Herhangi bir ücret ödüyor muyuz ?
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
27
bu motorla ilgili başımdan geçen ilginç olayları aktarmak istiyorum. bu kadarına da pes diceksiniz :)))


2010 yazı 125zn aldım...ehliyetim yoktu. biraz bindim bende (2000 km kadar :) ) ruhsatı çıkardım çıkaracam ama üretim yılı 2007 olduğu için ruhsat veremeyiz dedi bana muhterem Ankara Emniyeti (!) motor sıfır olmasına rağmen3 yıl geçtiği için tekrar muayene gerekiyormuş.. sonra tüvtürk e gittim. randevu almakta zorlandım. tam aldım gidecem polise yakalandım...tüm yalvarmalarıma rağmen 600 TL girdi :))) sonra parka çektiler... parka gittim.sadece çekme parası 70 tl ve günlük 4 tl park ücreti alıyorlar günlük.motoru çıkarmam için ruhsat gerekiyormuş. ruhsatım yok o an zaten. ruhsat için de muayene lazım. muayene içinde araç lazım. araç da otoparkta...adamlara anlattım...anlamadılar.anlayanlar oldu başından savdılar.motoru trafikten çek dediler...benve trafikten çekeyim dedim...emniyete gittim anlattım. yeğenbey vergi dairesinden yazı al dediler (borcu yoktur gibi bi yazı) oraya gittim.adamla papaz oldum. böyle bişey veremeyeceğini ve zaten verebilmesi için ruhsatın olması gerektiğini söylediler...çıldırdım kafayı yedim...çok sevdiğim ilk aracım siyah zn'm den vazgeçtim...boşverdim...motor otoparkta kalakaldı.ayrıca öküz herifler motoru çekiciden indirirken ön grenajını kırmışlar... hala hakkımı helal etmem onlara !!! herneyse günler geçti...
sonra bi gün düşündüm, biraz da araştırdım.motoru çıkarmaya karar verdim.bu arada yıl 2012 oldu :) ben iş için izmit e yerleştim.kredi çektim, izin alıp Ankara ya geldim. otoparka gittim konuştum.bana bikaç gün süre verin dedim motoru götürüp muayeneye sokayım geri getirecem dedim..başta olmaz falan dediler ama 2500 TL park borcu olduğu ve bu parayı odeyeceğimi söyleyince biraz daha kolaylık sağladılar...vakıf müdürlüğüne gittim (öveçlerde bi yerde) adamla pazarlık falan yaptım.1000 TL ye indirdiler :) sonra gittim parayı ödedim, motoru emanet çıkardım. tabi oradaki polis memurunun bana yaptığı iyiliği es geçemem. onun sayesinde izin aldım...neyse 3 gün izin aldım gün bitince getirecem dedim...bakımlarını yaptırdım falan motor kendine geldi. yaklaşık 2 yıl otoparkta beklemişti...muayene için randevu aldım.götürdüm... sigortası eski olduğu için muayeneye giremedi. sigortacıya gittim sistem değişmiş yapamam dedi.başka birine gittim yapamam dedi...emniyetin arkasındaki o yamyam sigortacılara gittim. onlardan biri yaptı. parayı verdim...tekrar randevu aldım.sonra muayeneye götürdüm...hafif kusurlu geçti. (far ayarı bozukluğu ve şanzımanın kaçırması fln) gittim motoru bıraktım.sonra emniyete gittim...ruhsat işlemlerim yarım kalmıştı. tamamlamış oldum.bir sonraki gün ruhsatı aldım..alır almaz otoparka gittim...motoru çıkardım. bu arada ruhsatla birlikte A2 ehliyetimi de çıkardım. (sınavı kazanmıştım sadece gidip emniyetten almak kalmıştı) artık özgürüm :)))

Size tavsiyem eksik evrakla ve belge ile motor kullanmayın bu hallere düşmeyin :)))

şuan İzmitteyim motoru getirdim.geçen gün adapazarına giderken şişmesi harici hiçbir sorunla karşılaşmadım..o da zaten 15 dakika gölgede bekleyince düzeldi..servise sordugum bu neden şişti falan diye.normalde 60-70 km de şişer dedi ama biraz zorladıysan yokuş falan çıktıysan da olabilir dedi...giderken E5 ten biraz hızlı gittim zorladım motoru sanırım...

---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:12 ----------

ya bu arada kornam bozuldu bu işten anlayan var mı acaba? bazen çalıyor ama genellikle çalışmıyor. kendim yapamaz mıyım acaba???
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
Kornada temessızlık vardır bazen çalmıyorsa fişlerini kontrol edin. Buton da sorunlu olabilir. Su almış ta olabilir açık bakmakta fayda var.
 
Katılım
21 Ağu 2011
Mesajlar
4
slmlarrr bende aranıza yeni katıldım. gri renkte yalnız renk değişimi ve koltuğu deri yaptırmak istiyorum... bilgisi olan vasa beni bilgilendirebilir mi?
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
27
rengini neden değiştiriyorsun ki? bırak orjinal kalsın.koltuğu deri yap yeter...acayip yazılarla saçma sapan işaretlerle doldurulmuş çok motor gördüm...kendi hali daha iyi bence... boyamak istiyorsan siyah yap ama benimki de siyah :) ben kırmızı olan kaskımı siyaha boyamıştım fena da olmadı.10 tl ye sprey boyalar var daha iyisi varsa onlardan al. ama komple dışını sökmen lazım.akıntı yapmadan boyaman lazım...ben motoru boyamadım hiç...
 
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
7
Selam ZN'ciler. Malum konu uzamış gitmiş. Muhtemelen bir yerlerde bahsedilmiş olmasına rağmen bulmak zor gibi görünüyor o yüzden sormak istedim. Ben motoru geçen yaz sonu aldım ve sanıyorum 500 km yi anca aşabildim. Henüz bir bakım yaptırmadım. Şimdiye kadar çok önemli bir sorun yaşamadım. 1. si motor yağını nereden nasıl kontrol edebilirim onu merak ediyorum, ayrıca yağı kendim satın alıp yağ takviyesi yapabilir miyim? Birde servise kontrol ettirmem gerekir mi başka sebeplerden ötürü (Ne bileyim fren hidroliği falan).
 
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
7
Teşekkür ediyorum. Sanıyorum altından kalkılamayacak birşey değil. Yalnız konuyu baştan okumak gerek oldukça faydalı bilgiler mevcut gibi... İyi günler...
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
aynı durum bende de var ya on frenden ses geliyor

bir kaç neden olabilir. toz kaçmıştır freni sıkarken sürtme sesi gibi bir ses olur. disk temizleme spreyleri var. ya ondan alın yada motorcuya rica edin sıkar temizlenir. sert sıkarken tak tuk diye ses geliyor ise yavaş yavaş kademeli olarak sıkmanızı tavsiye ederim. kampana gibi değildir ön fren. tekeri kitleyebilirsiniz. dikkatli olun.
bu arada motorumu üzülerek sattım. yeni motor bakamıyorum seneye kısmetse. 19bin km bindim. çok keyifli bir motor gerçekten.
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
117
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kendisi ilk motorumdur.. Öğrenmek için birebirdir.. Ama o kadar.. Bir yıl kullanıp 3000 KM'de satmıştım..

Pasta cila atın ona, sevinir garibim.. Fıldır fıldır her yere gider o sevinçle..
 
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
7
Ya bir kaç gündür arka taraftan inanılmaz bir ses geliyordu bazen metal metale sürtmesi gibi birşey. Önce motordan geliyor diye korktum. Sonrasında dikkatimi çekti o ses geldiği sırada arka freni sıkınca (balata bitikti ve normalde kullanmıyordum arka freni) fren kolunda bir sertleşme oluyordu birkaç kere sıkıp bırakınca geçiyordu. Frenden sandım ve balatayı değiştirmeye gideyim dedim. Yola çıkmış giderken bu sefer o ses çıngır çıngır bir sese dönüştü durup sehpaya aldım motoru arka tekeri elimle döndürdüm ve sanki yatak dağılmış gibi bilye sesi geliyordu. Ayrıca teker hiçte sağlıklı sağlam durmuyordu sağa sola hafif sallanıyordu boşluk vardı. O şekilde yol almak istemedim ve geri dönüp kapının önüne bıraktım.
Sizce durum nedir ne yapmam gerekir?
 
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
13
motor da son gazla 5 dk gidince kendini kaptıyor

ayrıca egzozdan da pat pat diye ses geliyor ara ara

yakıt konusunda da biraz sıkıntı var sanırım depo doldurunca 100 km yakın yapıyorum çok değil mi bu sarfiyat
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
motor da son gazla 5 dk gidince kendini kaptıyor

ayrıca egzozdan da pat pat diye ses geliyor ara ara

yakıt konusunda da biraz sıkıntı var sanırım depo doldurunca 100 km yakın yapıyorum çok değil mi bu sarfiyat

dip gaz gitmek iyi değildir. bu sıcaklarda motor şişebilir. acil durumlarda ve sollamak için kısa süreli dip gaz yapmak en mantıklısı. egzostan gelen patlama sesi gazı birden bıraktığında oluyorsa. karbüratör'ün gaza tepkimesi biraz geç oluyor. gazı aniden bırakınca o bir iki saniye daha aynı şekilde yakıt pompalamaya devam ediyor. dolayısıyla yanmamış benzinin egzosta yanması sonucu o patlama sesi oluyor. yani normal bir durum. yakıt konusu biraz abartı evet. karbüratördendir diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
26 Haz 2012
Mesajlar
2
Marhaba Arkadaşlar

Yaklaşık 1 ay önce 125 ZNU aldım.Siyah renk.Şimdilik bir sorun yok . Keyifle biniyorum . Ancak jantları siyah yapmak istiyorum. Bu konuda sprey boya olayımı mantıklı. Çok fazla motor konusunda bilgi sahibi değilim. Hazır siyah jant bulabilirmyim.

Birde yanlara alev gibi bişeylar yaptırmak istiyorum.Bu konuda İzmirde yardımcı olan bir yer bilen varmıdır ?

Teşekkürler şimdiden
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst