Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
330
sağol ibrahim. senle tanıştığımızda motor 2-3 bindeydi şimdi 17bine az kaldı. daha tık yok. sağlam çıktı. memnunum. sen evlendin. şimdi bu mayısta sıra bende. yoksa çoktan satıp cbf yada ybr almıştım. masraf çok.

hadi hayırlısı olsun bakalım..Allah tamamına erdirsin..ben de muhtemelen bu seneyi yaya geçirip 2013 baharına doğru bişeyler almaya niyetliyim..borcumu harcımı bitirmeye ve planlarımı da ona göre yapmaya çalışıyorum..havalar ısınıyor içimiz kıpır kıpır ama boğazıma kadar borçlu olduğum için sadece ilanlara bakıp hevesimi alıyorum :)
 
Katılım
16 Tem 2009
Mesajlar
58
Selam arkadaşlar.Asya motorun as-125 t modelinde kaç yılına kadar koltukları parlak deri model üretilmişti?bi motor buldum 2009 model diyorlar fakat koltuğu parlak deri hani dikkatimi çeken şu oldu 2005 modellerde hep parlak deri koltuklar var :S
 
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
47
Arkadaşlar bu motor ne kadar yakıyor diye çok soru geliyor ve forumdaki arkadaşlar deneyimlerini paylaşıyorlar bir de ben deniyim dedim. bakım yaptıktan hemen sonra (hava filtresi + yağ ) depoyu full doldurdum sonra 100 km gittikten sonra tekrar aynı yerde aynı pompadan fulledim. tam 12 tl ( 2.5 lt ) benzin aldı. çok hızlıda gitmedim çok yavaşta normal istanbulda şehir standarlarında.
buda motorun km de 12 kuruş yaktığını gösterir.
bizim depolar 4,2 litre olduğuna göre son damlasına kadar gidersek 168 km gideriz :)) 20 tl ile 170 km yaklaşık hiç fena değil bence .
 
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
237
Merhaba forum sakinleri istanbul içinde 1500 tl ye kadar temiz AS125 VE ZN125 aramaktayım

0543 341 46 41 Den satan arkadaş varsa 24 saat ulaşabilir.
 
Katılım
22 Mar 2012
Mesajlar
16
Arkadaşlar bu motor ne kadar yakıyor diye çok soru geliyor ve forumdaki arkadaşlar deneyimlerini paylaşıyorlar bir de ben deniyim dedim. bakım yaptıktan hemen sonra (hava filtresi + yağ ) depoyu full doldurdum sonra 100 km gittikten sonra tekrar aynı yerde aynı pompadan fulledim. tam 12 tl ( 2.5 lt ) benzin aldı. çok hızlıda gitmedim çok yavaşta normal istanbulda şehir standarlarında.
buda motorun km de 12 kuruş yaktığını gösterir.
bizim depolar 4,2 litre olduğuna göre son damlasına kadar gidersek 168km gideriz :)) 20 tl ile 170 km yaklaşık hiç fena değil bence .

Bende de var zn yalniz bu motor icin normal teker sayaci koymuslar teker de scooter tekeri oldugu icin fazla %15 daha fazla yada % 15 daha hizli gidiyomus gibi gorunuyomus..test ettim cidden oyle cikti..175 km lik yolu 200 km olarak olctu..benim motor 2007 belki 2011 lerde sayaci degistirmislerdir onu bilmiyorum..
 
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
47
Bende de var zn yalniz bu motor icin normal teker sayaci koymuslar teker de scooter tekeri oldugu icin fazla %15 daha fazla yada % 15 daha hizli gidiyomus gibi gorunuyomus..test ettim cidden oyle cikti..175 km lik yolu 200 km olarak olctu..benim motor 2007 belki 2011 lerde sayaci degistirmislerdir onu bilmiyorum..

yok doğru söylüyorsun bende 2010 var oda km yi fazla gösteriyor. dediğin gibi bizim yaptığımız değerler hep %10-15 değerinde fazla. ama benim öğrenmek istediğim bütün zn ler ne yakıyor .
kendi aramızda kıyaslamamız.
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
31
Arkadaşlar selam;

125 Zn'm bütün kış üstü kapalı fakat etrafı açık otoparkın merdiven altı gibi bir yerinde durdu. Yaza doğru havalarda ısınmaya başlıyorken kaldığım yerden motosiklet kullanmaya devam etmek istiyorum. Ancak kış koşullarından ötürü ZN'nin nikelajlı kısımlarında küçük paslanmalar oluşmuş. Paslanmayı gidermek için pas sökücü vs gibi bir sprey alıp uygularsam geçer mi? Yoksa daha güzel çözümler var mı? Ne tavsiye edersiniz.

Teşekkürler.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
yok doğru söylüyorsun bende 2010 var oda km yi fazla gösteriyor. dediğin gibi bizim yaptığımız değerler hep %10-15 değerinde fazla. ama benim öğrenmek istediğim bütün zn ler ne yakıyor .
kendi aramızda kıyaslamamız.
doğru söylüyorsun. fazla gösterge herkeste. benim motor 17bini devirdi 12,5-13 kuruş civarı yakıyor.
Arkadaşlar selam;

125 Zn'm bütün kış üstü kapalı fakat etrafı açık otoparkın merdiven altı gibi bir yerinde durdu. Yaza doğru havalarda ısınmaya başlıyorken kaldığım yerden motosiklet kullanmaya devam etmek istiyorum. Ancak kış koşullarından ötürü ZN'nin nikelajlı kısımlarında küçük paslanmalar oluşmuş. Paslanmayı gidermek için pas sökücü vs gibi bir sprey alıp uygularsam geçer mi? Yoksa daha güzel çözümler var mı? Ne tavsiye edersiniz.

Teşekkürler.
sanırım paslanmalar göstergelerin etrafı ve ön diskteki hidroliğin oralar. bence bi wd40 al sık temizle. düzelir. hatta bu fıs fıs yağ içerikli olduğu için paslanmayı engelleyici etkiyede sahip. :cat:
ama fren diskine sakın sıkma.
 
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
92
İzmirde mondial bayi yokmu? Bayide bu model olmak zorunda değil, getirtirler sipariş verirsen. mondialbayi.com da il ilçe yazarak bayileri görebilirsin.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
Merhaba 125 znu kullanan var mı ? Memnun olmadığınız bi durum yada kronik sorunları varsa öğrenmek isterim.
 
Katılım
17 Ocak 2012
Mesajlar
24
Meraba ömer bende znu nun asya markası varr motorumdan memnun olmadıgım tek yanı 2 kişi binince kalkışlar çok dengesiz oluyor bunun için arka amasörü daha uzun bi amasörle değiştirince hem altı yükseliyor hemde çok daha rahat makas atıyor :)
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
Meraba ömer bende znu nun asya markası varr motorumdan memnun olmadıgım tek yanı 2 kişi binince kalkışlar çok dengesiz oluyor bunun için arka amasörü daha uzun bi amasörle değiştirince hem altı yükseliyor hemde çok daha rahat makas atıyor :)
Anladım teşekkürler :)
Peki ben motoru sıfıra 2300 liraya buldum. Şu an alsam 2300+ ne kadar masraf yaparım plaka ruhsat vs. ? Ankara'da yaşıyorum. Takipçiye vermeyeceğim kendim halletmek istiyorum
 
Katılım
17 Ocak 2012
Mesajlar
24
kusura bakma mesajını yeni gördümde ne kadar masraf yapıcagın hakkında hiç bilgim yok ben 2. el aldım :(
 
Katılım
5 Mar 2012
Mesajlar
24
suan plaka ruhsat ve sigorta işlemini kendin yaparsan 200 tl takipçiye yaptırırsan 250 tl gidiyor bu arada arka amartisörü uzun takma fikri iyi bir fikir degil çok az bir fark la 2 cm gibi bir amortisör taktım motor havaya kalktı ve ayrıca altaki motor yüksüz haldeyken şaseye degiyor yolda giderken de çukurlarda motorun şaseye değdiğini hissediyorsunuz..
 
Katılım
5 Mar 2012
Mesajlar
24
arkadaşlar zn min egzozunda boya sıkıntısı var orjinal boyası kayboldu komple söküp nikelaj kaplamaya mı versem yada silah boyası diye bir boya duydum mat siyah renkte öyle birşeyler mi yapsam yaz kış sürekli kullanıyorum motorlarımı
 
Katılım
21 Kas 2005
Mesajlar
4
Arkadaşlar 1 hafta önce şiddetli yağmurda scooterimle yarım saatten fazla dolaştım sonrasında motor stop etti tekrar marş yaptım çalıştı gaz verdikten sonra yine stop etti bir daha da çalışmadı ustaya gittim sorunun statörden olduğunu söyledi doğrumudur? takviyeyle marş yapıyoruz ama yinede çalışmıyor kontrol ettim bobine elektirik gelmiyor
 
Katılım
17 Ocak 2012
Mesajlar
24
Bayram ben motoru mu sattım ama senin dediğin o ses amasör takozu var amasörün üst tarafındaki vida yerinde o parçalanıyor ve o ses çıkıyor motorun şaseye deymesi gibi bi olay yok ben 1 sene öyle kullandım tık ses çıkarmadı.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
Merhaba arkadaşlar. Bu gün 125 znu aldım :) İlk gün 5-50 km yaptım motorla çok keyifli bir motor. Ancak 2 kişi bindiğimizde orta ayak yere sürtüyor . Bir çözümü var mı yoksa söküp atıyım mı ayaklığı ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst