Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
@msa4390

Motosikletimi aldığım gün 40 ytl ye ağzına kadar doldurdum. Daha sonra 330-350 km arası (babam doldurdu bu kilometreler arasında) 25 ytl ye dolduğunu söyledi. Bir iki gün önce 20 ytl lik aldık fullendi .Şu an 550 km de. Depo full.

Son aldığımızda kilometreyi sıfırladım. Yedeğe düşene kadar almamaya çalışacağım Size yazarım km yi.

Tahminen 10 litre ile 400-450 km yapılabilir.

murat sen kç kg sun kardeşim ve boyun kaç,onu bir yazarmısın,benim boy 1.86,ve 95 kg yum,ne kadar dikkat ettiysemde 345 kmden fazla yapamadım yedeğe geçene kadar,ve yedeğe geçer geçmez zorlaya zorlaya 10-10,5 lt benzin aldırabiliyorum,benim ortalamam da çoğu arkadaş gibi 3 lt/100 km :bounce:
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
1,75 boyum 86 kiloyum. Bana biraz fazla yakıyormuşsun gibi geldi. Kilometreyi sıfırladım yedeğe düşene kadar almamaya çalışacağım.

Bu arada motosikletimin resimlerini koymamıştım. Bir kaç tane telefonumdan çekmiştim (w810i) . Paylaşmak isterim.

dsc01160ox9.jpg

dsc01161qv3.jpg

dsc01162en5.jpg

dsc01163au8.jpg

dsc01165eb9.jpg

dsc01166vt3.jpg

dsc01167fa4.jpg



Bu da yaptığım ilk gezim. Motoru aldığım gün geziye çıktım. İşte konu
http://www.motosiklet.net/forum/gez...-tekirdag-gezisi-8-11-2008-a.html#post1324360
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
27
muratcan
tekrardan hayırlı olsun motorun benzin konsunda birincisi lütfen eski kullanıcılar cevap versin diye belirtmiştim. belki araştırmış olarak söyleyebilirsin fakat bu motorun km ortalama 100 ykr yaktığın daha çok ve eski kullanılar söylüyor.ben yüksek devirle kullanmadığım halde ortalama 350 km gidebiliyorsam sen nasıl 450 km gidebiliceğini söylermisin taktik nedir:silent:

my.php
[/URL][/IMG]

buda benim cbf im :p
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
403
MURAT CAN BEN SENİN YERİNE OLSAM SU ANDA motoru acmak için elimden geleni yaparım nası yani dersen sündürcen abiçim motor ret line de kullancan benim motor 10000 de ve daha hiç arzası olmadı eskişehirdeki tüm orjinal cbf leriiii (eskişehirden okuyan varsa deneye biliriz ) eller yani şunu diycem motorlarınızı sagır alıstırmayın he suda var ben zamanında mete abi ye cok agladım 110 100 gecmiyo diye ama motsiklet 7000 8000 den sonra acılmaya başlıyo simdi düz yolda 120 göruyor motor yakısıda zaten yakmıyo motor yaktıgını da hesaplarsak oooooo ARKADAŞLAR ÜLKEMİZDE BENZİN PAHALI BİZİM MOTORLAR NE YAKIYO Kİ HESAPLIYOSUNUZ alsana bi genelleme o zaman 100km /3 lt ortalama he benim gibi paso basarsan 100/3.6 basmassan da 100/2.5 oda uzun yolda uyuz kullanırsan ben tam 1 senedir bu motora binerim ve hep basmısımdır
 
Katılım
30 Tem 2008
Mesajlar
72
Arkadaşlar tam CBF'li olmak üzereyken satıcı ailesinin razı gelmemesi gerekçesiyle vazgeçti.Güzelde bi motor bulduğuma inanmıştım.Ama kısmet değilmiş.Bende isterdim sizinle motorum üzerine konuşmayı ama ne yapalım.
Km'si 1000'in altında olan tercihen Siyah,temiz,kazasız ve herhengi bir şekilde dişli,motor ayarları filan oynanmamış motor arıyorum.
Ben acemiyim,bu sebeplede yepyeni ikinci el arıyorum.İlgilenirseniz yada aklına bi çözüm gelirse 0 533 379 73 21.Ankaradan olması gereklidir.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Daha yağı değişmedi . Çapaklı yağ olduğundan basmak istemiyorum. İşteyim şu an fotoğrafları göremiyorum evde bakarım.

Ayrıca @msa4390 Bir depo ile 350 km gidebiliyorsan ve bunu zorlamadan yapıyorsan bence bir karburatör ve hava ayarlarına baktır. Bujin ne durumda kaç km de ? Lastikler ne durumda bunlar önemli yakışı etkiler.

Bir depo ile yedeğe geçmeden 400 kesinlikle yapması lazım. Deponu fulledin 350 km'den sonra yedeğe mi düşüyor yoksa göstergeden mi bakıyorsun.

Göstergeler yanlış gösteriyor. Gereğinden düşük gösteriyor bende. son çizgideydi 20 ytl ye full'ünde üzerine çıktı.

---------------------------------
Babam debriyajı sürekli ileriye alıyor yani debriyaj çok sonda kavrıyor. Bende bazen kalkışlarda stop ettiriyorum bu yüzden. Geriye almam gerekli.

Ayrıca 1. vitese ne yaptıysam sessiz bir şekilde geçiremedim. Yine o kemikli ses geliyor. Yağından dolayıdır belki.

Yağı Değiştirince bu sorunlar ortadan kalkar umarım.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Bir depo ile yedeğe geçmeden 400 kesinlikle yapması lazım. Deponu fulledin 350 km'den sonra yedeğe mi düşüyor yoksa göstergeden mi bakıyorsun.

Ben her benzin alışımda depoyu fullerim ve KM sayacını sıfırlarım. Yadege düşmedigi sürece birdaha petrole ugramam. 12000 km dolmak üzere. Ben bu zamana kadar hiçbir sekilde yedege düşmeden 400 km gidemedim. Kullanım tarzı olarak da devirli devirsiz karışık kullanıyorum. En fazla gördügüm 360 km oldu. Yedege düştükden sonra ki kullanım miktarıma göre 9,5 ile 12,5 Lt arasında benzin alıyorum...Burada yazılanlara bakarsanız benim motor fazla yakıyor. Sanırım Motorumda bir sorun var... Ne dersiniz arkadaşlar BENİM MOTORDA BİR SORUN MU VAR;; YOKSA TUKETİM NORMAL SINIRLARI İÇERİSİNDE Mİ:???? :silent::silent::silent:
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Size değerleri söylüyorum. İnternette araştırdım bir depo ile 400 yapılması zor değil. Ama ben hep yüksek viteslede ve düşük devirlerde kullanıyorum.

Bende sıfırladım bakıcam . Benim motor rodajda birde fazla yakması lazım. Buna rağmen ilk 350 km yi 25 ytl ile yaptım.

Ama bu uzun yolda oldu yani. 60 km çorlu lüleburgaz , 150 km lüleburgaz - tekirdağ. Geri kalan şehir içinde.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Size değerleri söylüyorum. İnternette araştırdım bir depo ile 400 yapılması zor değil. Ama ben hep yüksek viteslede ve düşük devirlerde kullanıyorum.

Bende sıfırladım bakıcam . Benim motor rodajda birde fazla yakması lazım. Buna rağmen ilk 350 km yi 25 ytl ile yaptım.

Ama bu uzun yolda oldu yani. 60 km çorlu lüleburgaz , 150 km lüleburgaz - tekirdağ. Geri kalan şehir içinde.

Yedege düşünceye kadar benzin alma (Uzun yola cıkmayacaksan) bakalım kaç Km yol katedeceksin. Sonuclarını bekliyoruz....
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Fazla uzun yola çıkmayı düşünmüyorum malum havalar soğudu. Haftasonu bir edirneye gidebiliriz lüleburgazdan ama depo full sorun olmaz.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bir depo ile yedeğe geçmeden 400 kesinlikle yapması lazım. Deponu fulledin 350 km'den sonra yedeğe mi düşüyor yoksa göstergeden mi bakıyorsun.

Ben her benzin alışımda depoyu fullerim ve KM sayacını sıfırlarım. Yadege düşmedigi sürece birdaha petrole ugramam. 12000 km dolmak üzere. Ben bu zamana kadar hiçbir sekilde yedege düşmeden 400 km gidemedim. Kullanım tarzı olarak da devirli devirsiz karışık kullanıyorum. En fazla gördügüm 360 km oldu. Yedege düştükden sonra ki kullanım miktarıma göre 9,5 ile 12,5 Lt arasında benzin alıyorum...Burada yazılanlara bakarsanız benim motor fazla yakıyor. Sanırım Motorumda bir sorun var... Ne dersiniz arkadaşlar BENİM MOTORDA BİR SORUN MU VAR;; YOKSA TUKETİM NORMAL SINIRLARI İÇERİSİNDE Mİ:???? :silent::silent::silent:

Bana kalırsa normal değerler 360 km gibi, bende geçenlerde depoyu fulleyerek yedek depoya düşünceye kadar kullandım ve 356 km yapmıştım. Bu arada 4000 km bakımından biraz önce geldim. Motorun çekişi hissedilir derecede arttı. Yapılanlar şunlar:

1-Yağ değişimi
2-Sibop Ayarı
3-Basınçlı hava ile hava filtresi temizliği

Motor ısınmaya başladıktan sonra da sibop sesi geliyordu fazlasıyla. O ses te tamamiyle kesildi. Herhalde hava filtresinin temiz olması ve sibop ayarının yapılmış olması performansın artmasına sebep oldu. Arka 40 dişli ile 105-110 km/h ile giderken bile düz yolda gaza bastığımda hala ivmelenme gösterebiliyor.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Hangi yağdan aldınız. Bende 1000 km ye yaklaşıyorum. Aklımda motul veya motorex var. iki yağdan birini düşünüyorum.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Hangi yağdan aldınız. Bende 1000 km ye yaklaşıyorum. Aklımda motul veya motorex var. iki yağdan birini düşünüyorum.

Servise bakım için giderken yağ alman gerekmiyor, yağ ellerinde mevcuttur mutlaka. Benim gittiğim servis Castrol Magnetec 10/40 kullanıyor. Sentetik veya yarı sentetik kaliteli 10w 40 her yağ işini görür. Yağdan çok fazla bişey beklemek doğru değil.. motul ve motorex sanırım bilinen kaliteli motosiklet yağları bu markalar hakkında fazla bilgim yok, Shell-BP-Castrol 10/40 olmak kaydıyla çekinmeden değiştirebilirsin.. servislerin söylediği (10w/40 kaliteli motor yağı kullanın). Yağ seviyesini kontrol et.. bende 700-800 km lerde iken yağ ilavesi yapmam gerekmişti. Eğer motoru uzun süre yüksek devirli veya sıkıştırark kullanıyorsan yağ eksiltme olayı var.. Yağ seviyesini 400-500 km de bir kontrol etmeni tavsiye ederim. Servisin dediği, (yağ çubuguna baktığınızda çubuk seviyesinin tam ortasında bile olsa yağ ilavesini maksimum seviyesine kadar tamamla) şeklinde. Şöyle, yağ seviyesi düşmeye başladığında veya düşük olduğunda.. vites geçişleri sert ve sesli olmaya başlıyor.. Yağ ilavesi yaptığımda geçişlerin daha sessiz ve yumuşak olduğunu görüyorum.. Yağ konusunu önemse.. Kontrollerini aksatma.. Elinde 1 lt 10/40 yağ bulundur.. gerkirse ilaveni kendin yap. servis bu motorların kronik olarak yağ eksilttiğini söylüyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Yağı kendimiz koymanız veya dediğiniz gibi eklememiz garanti dışına çıkmasına neden olmaz mı ?

Yağ eksiltme olayını biliyorum. Özellikle 1.vitese sesli geçiyor . Serviste yağ olduğunu biliyorum ama ben kaliteli bir yağ almak istiyorum.

Rodaj için minarelli yağ tavsiye ediyorlar. Şu an 600 km ye yaklaşıyor motorum. Bu haftasonu minaralli bir yağ alıp son 400 km yi bu şekilde mi geçirsem yoksa 1000 e kadar bekleyeyim mi.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
122
Ben 27000 km deyim.Ekonomik kullanım şartlarına uyarsanız 10 lt ile 450 km yapılabilir ki ben 2 sefer denedim yaptım.Normal kullanımla 10 lt ile 350 km çok rahat gidiyor bu alet.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Ekonomik derken . Yüksek vites kullanmak ve fazla dur kalklardan kaçınmak mı ? Devir göstergesi olmadığından şu devirlerde gidelimde diyemiyoruz.

Bence gayet ekonomik bir motor. Bakalım cbf 125 ne kadar yakıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Ekonomik derken . Yüksek vites kullanmak ve fazla dur kalklardan kaçınmak mı ? Devir göstergesi olmadığından şu devirlerde gidelimde diyemiyoruz.

Bence gayet ekonomik bir motor. Bakalım cbf 125 ne kadar yakıyor.

hacı devir saati olmadigi için 5. viteste 80-90 gidersen ekonomik olmuş oluyor:p:) rampalari 4. vitesle 60 km hızla çık buda tasarruftur:)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Öyle yapıyorum zaten. 5 vitesle 80 ile gidince motorun sesi duyulmuyor çok hoşuma gidiyor. 4. viteste 105 gördüm yine titreşim yok nasıl bir motordur bu yaw :p

5 viteste 80 ile giderken rampa varsa gaz açıp 5 ile devam ederim. Baktım çekmiyor 4 e düşürürüm ama çekmediği olmadı hiç :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Yağı kendimiz koymanız veya dediğiniz gibi eklememiz garanti dışına çıkmasına neden olmaz mı ?

Yağ eksiltme olayını biliyorum. Özellikle 1.vitese sesli geçiyor . Serviste yağ olduğunu biliyorum ama ben kaliteli bir yağ almak istiyorum.

Rodaj için minarelli yağ tavsiye ediyorlar. Şu an 600 km ye yaklaşıyor motorum. Bu haftasonu minaralli bir yağ alıp son 400 km yi bu şekilde mi geçirsem yoksa 1000 e kadar bekleyeyim mi.

Eksilen yağı üst kontrol kapığından ilave etmekle, yağ değiştirmek farklı şeylerdir. Yağı kendin değiştirirsen veya yetkili servis harici bir yere değiştirtirsen garanti dışına çıkabilir. Ama kontrollerinde yağ eksilttiğini farkedersen ve yağ ilavesini kendin yaparsan bu garantiden çıkartmaz. Tam tersi yağ kontrolünü yapmaz, motor yağsız kalır ve yatak sararsa garantiden çıkar. 1000 km bakımından sonraki 4000 km de.. Arada 3000 km var.. bu 3000 km zarfında kullanıma bağlı olarak yağ eksiltme olayı olabilir. Yağını kontrol ederek gerekirse ilave yapmak durumunda kalabilirsin.. Özellikle 4000 km bakımından sonra 8000 km ye kadar koca bi 4000 km var.. bu uzun bir süre bu süre zarfında yağına hiç bakmıyanlar arasında motoru kilitlenenler var. Dikkat et.. Ama en sağlıklısı 4000 km de bir normal bakıma giderken aradakı 2000 km lerde de yağını değiştirtmek. Çünki 4000 km de bir yağ değişimi bizim motorların cc hacmi düşünüldüğünde biraz uzun bir süre.. O yüzden 2000 km de bir yağını değiştirt ve yağ seviyesini 500-600 km de bir kontrol et. Eksilme görürsen tamamla.. En sağlıklı kulanım bu şekilde olsa gerek..

1000 km ye kadar yağ değişimi yapmana gerek yok. Sadece 600-700 km gibi düz bi zeminde motor soğukken ve orta sehpadayken yağ seviyesini kontrol et.. Seviye ortalarda veya çubugun biraz ucuna değiyorsa maksimum seviyesine kadar doldur.. En fazla belki 150-200 ml kadar ilave işini görecektir. Eksiltme yaptıysa.. Çok sert kullanmıyorsan yüksek devirli.. eksiltme yapmamışta olabilir ama yinede kontrol et.. Yağını tamamladığında viteslerdeki geçişin rahatladığını sende hissedeceksin..

Ben 27000 km deyim.Ekonomik kullanım şartlarına uyarsanız 10 lt ile 450 km yapılabilir ki ben 2 sefer denedim yaptım.Normal kullanımla 10 lt ile 350 km çok rahat gidiyor bu alet.

Şu ekonomik kullanımı bi türlü başaramıyorum, bir depo ile 350 km yi gecemedim yedek hariç. devamlı 80-90 km/h gitmeyi başaramıyorum. tutamıyorum kendimi. Ama bi ara mutlaka 80-90 yüksek vites düşük devir deniyicem depoyu fulleyerek..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Peki yağını kontrol ederim. Gerçi nereden kontrol edeceğimi bilmiyorum ama arayarak bulurum.

Benim taktiğim o zaten. Düşük devir yüksek vites. Yüksek vitesin şöyle bir dezavantajı var bildiğiniz gibi. Gaz açınca atılma yetersiz kalıyor. Şehir içinde acil durumlarda yeterli kaçışı bu yüzden sağlayamayabilirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst