Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
tavsiye ederim,başka malzemelerle başka montaj şekilleriylede yapabilirsiniz,mesela ben bunu yaptırdıktan sonra kalınca bir şamurelden kesip güclü bir yapıştırıcıyla yapıştırarakta yapabilirmişim diye düşündüm,yaparken tek dikkat etmeniz gereken maşa esnediğinde yaptığınız ilave herhangi bir yere sürtmeyecek kadar olmalı:bounce:

yazmayacaktım ama hadi bunu da paylaşayım:p buyrun başıma gelen ilginç bir olay...

3 gün önce farkettim,motorum yaklaşık 2100 kmde,alalı 1 ay olmadı henüz,ön fren hortumu amortisör esnedikçe çamurluğa sürtüp boyasını çıkartmış,çok şaşırdım,özellikle yeni cbf almış arkadaşlar olmak üzere sizide uyarmak istedim.bu sorunle ilgili servisime gittim,hortumu tutan braketleri eğerek çamurluktan biraz uzaklaştırdılar ve sürtmesini engellediler,ön çamurluğumun garantiden değişmesi için yazışma yapıp bana bilgi verecekler,sizinle paylaşırım,buyrunuz...

Fotoraf-0042.jpg


Fotoraf-0041.jpg


Fotoraf-0040.jpg

Çok teşekkürler bunları bizimle paylaştığın için bende hemen garaja motora bakmaya gidiyorum sürtüyomu bakalım benimkide:) Bende daha yeni aldım 15-16 gün oldu 1.400 km lerde varsa böyle birşey önlemimi alayım şimdiden:cat: Arkaya taktığın parçada süper olmuş en kısa zamanda bende yapacağım gerçekten çok pisletiyor arka amortisörün olduğu bölgeyi:pale:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Çok teşekkürler bunları bizimle paylaştığın için bende hemen garaja motora bakmaya gidiyorum sürtüyomu bakalım benimkide:) Bende daha yeni aldım 15-16 gün oldu 1.400 km lerde varsa böyle birşey önlemimi alayım şimdiden:cat: Arkaya taktığın parçada süper olmuş en kısa zamanda bende yapacağım gerçekten çok pisletiyor arka amortisörün olduğu bölgeyi:pale:

Bu ön fren hortumunun ön canta sürtünme problemi benim motorumda var, dayımın oğlunda da cbf var, onda da var. Oraya, hortumun sürtünen kısmına uygun genişlikte süngerimimsi bi malzeme kesilerek hortuma yapıştırılabilir. Benimkinde fazla bi sürtünme ve aşınma yok. Sürtündüğünü fark ettim ama, bariz bi aşınma olmadığından pekte üstüne gitmemiştim. Yarın bi bakıyim, neler yapılabilir. Dayı oğlumun ki biraz daha kötü durumda onuda hemen uyarıcam.. İkimizin motoruda henüz 2 aylık, yazık önlem almak lazım, dolayısıyla yarın öbürgün satmaya niyetlenirsek (çizik dahi yok) diyebilmeliyiz :) Sizce bu problemi ortadan kaldırmak için daha farklı neler yapılabilir ?
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
hortumun sorunu gerekenden uzun olması,normalde motor orta sehpadayken ön amortisörler tamamen açıkken alttaki braketle siperliğin oradaki braketin arasında düz bir şekilde uzanması gerekiyor,ama bizim motorlarda uzun olduğu için bir kavis yapıyor,düzeltmek için en basit çözüm hem alttaki hemde siperliğin alt kısmındaki tutucu braketleri hafifçe eğerek çamurluktan uzaklaştırmak:cat: ya da daha kısa bir fren hortumu yaptırılabilir belki ama gerek yok bence:p
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Baktım bende ama benimki temas etmiyor çamurluğa arada bir gözatarım artık ben ona yaparsa bir sorun bir çare bulcaz artık
 
Katılım
2 Haz 2008
Mesajlar
21
ya millet ben bu foruma yeni bakıyorum bu motor racing150 ye kafa tutarmı(performans olarak)yada kaç yapar ?????
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ya millet ben bu foruma yeni bakıyorum bu motor racing150 ye kafa tutarmı(performans olarak)yada kaç yapar ?????

güzel açılmış bi motor düzde 115-120 km/h yapar ama, bu motor bi racing değil elbette. herhangi bi 150 cc racing ile karşılaştırılması doğru olmaz. Aynı sınıfta değiller.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Motor performans motoru değil bir kere. Performans isteyen yüksek hp ve cc'li makinalara bakar.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
27
cbf 150 nin kmde ortalama yakışı nedir arkadaşlar
bir depo benzin ile reserve hariç kaç km gidebiliyorsunuz
eski kulanıcılardan cevap bekliyorum herkeze teşekkürler....
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
112
ben 100 kmde yaklaşık 3 litre yakıyorum. bir depoyu tam doldurduğumda 200 km sonra depo boş gösteriyor ama bildiğiniz gibi aslında boş değil :) ama yine de ne olur ne olmaz diyip 200km de bir benzin alıyorum.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
cbf 150 nin kmde ortalama yakışı nedir arkadaşlar
bir depo benzin ile reserve hariç kaç km gidebiliyorsunuz
eski kulanıcılardan cevap bekliyorum herkeze teşekkürler....

geçenlerde sayaçı sıfırlayıp depoyu fullemiştim ve deneme yaptım 356 km de yedek depoya geçti, yolculuğun büyük çoğunluğu yolculu idi ve şehirler arası uzun yolda yapıldı. Ortalama 90-100 km/h gibi hızlarda sabit gidildi. Yani 10,4 lt ile = 356 km. Bu deneme 42 orjinal arka dişli ile yapıldı. Şu an arka dişliyi 40 diş ile değiştirdim. Bu dişliylede deneme yapıcam. Bu denemenin sonucunuda daha sonra yazarım.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Rodajda biraz fazla yakıyor ama zamanla düşecektir. 350 km de depoyu fulledik 25 ytl ye. Şimdi 550 km'de 20 ytl ye doldu . Ama pek rodaj yaptığım söylenemez yani yavaş gitmiyorum. ama yüksek vites kullanıyorum sürekli.

Bir kere 5. vitesteyim sanıp 100 km ye çıkmışım sollama sırasında halbuki 4. vitesteymişim.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
cbf 150 nin kmde ortalama yakışı nedir arkadaşlar
bir depo benzin ile reserve hariç kaç km gidebiliyorsunuz
eski kulanıcılardan cevap bekliyorum herkeze teşekkürler....

CBF150 10lt benzin ile kullanıma baglı olarak 320 ile 380 km arasında yol katedebilirsiniz... Ben biraz devirli kullanıyorum suana kadar en fazla 340 km gidebildim... :cat::cat::cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
27
Rodajda biraz fazla yakıyor ama zamanla düşecektir. 350 km de depoyu fulledik 25 ytl ye. Şimdi 550 km'de 20 ytl ye doldu . Ama pek rodaj yaptığım söylenemez yani yavaş gitmiyorum. ama yüksek vites kullanıyorum sürekli.

Bir kere 5. vitesteyim sanıp 100 km ye çıkmışım sollama sırasında halbuki 4. vitesteymişim.



senin motorun gerçektende cbf 150 limi yada benzini çokmu ucuza alıyorsun 25 ytl ye 350 km gitmesi rodajda bana mantıklı gelmiyo ki benim rodajım bittiği halde bile 25 ytl ye o kadar gitmiyo taktik ne acaba bi yerden ayarmı yapmamız gerek çevremdeki cbf150 süren kişilere soruyorum ortalama 100ykr yakıyo diyolar benimde tahminime göre 90 -100 ykr arasında bişi yakmakta varsa bi bildiğin paylaşırsan sevinirim iyi akşamlar:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
senin motorun gerçektende cbf 150 limi yada benzini çokmu ucuza alıyorsun 25 ytl ye 350 km gitmesi rodajda bana mantıklı gelmiyo ki benim rodajım bittiği halde bile 25 ytl ye o kadar gitmiyo taktik ne acaba bi yerden ayarmı yapmamız gerek çevremdeki cbf150 süren kişilere soruyorum ortalama 100ykr yakıyo diyolar benimde tahminime göre 90 -100 ykr arasında bişi yakmakta varsa bi bildiğin paylaşırsan sevinirim iyi akşamlar:cat:

Karşılaştırma katedilen km ve tüketim (lt) şeklinde yapılırsa daha doğru olur. Motorumu almadan önce araştırma aşamasındayken eski forum sayfalarını okuduğum zamanlarda (acaba o tarihlerde beznin lt fiyatı ne idi) diye hep düşünmüştüm. benzinin lt fiyatı 3.50 ytl gibi olduğu zamanlarda da forumları okuduğumda 80-90-100 ykr gibi km başına tüketimlerden bahsediliyordu. Şu an 95 oktan benzin litre fiyatı 2.97 ytl. civarında. Bunuda göz önünde bulunduralım.
 
Katılım
23 Şub 2008
Mesajlar
575
arkadaşlar benim motorum 3800km. 20 milyonluk benzinle şaşmaz 200 km gidiyorum ve çevremdeki arkadaşlarda aynı km leri yapıyor ha yüksek devirde kullanmazsam 90 liradan dahada aşagı inecegini zannetmiyorum. Bu motosikletin ne yaktıgı belli lütfen yalan yanlış sallama usüllü cevaplar veripte milletin aklını karıştırmayın.
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
368
ben rezerve hariç depo bitene kadar denedim.420km yaptım.hiçte sıkıştırmadan yaptim.bence fazlasıyla yeter
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Benzin=km

Slm,benim de motorum ortalama 350 km gidiyor bir depoyla,yedek haric.yaklaşık 10 lt ile.:bounce:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
27
Karşılaştırma katedilen km ve tüketim (lt) şeklinde yapılırsa daha doğru olur. Motorumu almadan önce araştırma aşamasındayken eski forum sayfalarını okuduğum zamanlarda (acaba o tarihlerde beznin lt fiyatı ne idi) diye hep düşünmüştüm. benzinin lt fiyatı 3.50 ytl gibi olduğu zamanlarda da forumları okuduğumda 80-90-100 ykr gibi km başına tüketimlerden bahsediliyordu. Şu an 95 oktan benzin litre fiyatı 2.97 ytl. civarında. Bunuda göz önünde bulunduralım.

km olayında haklısınız fakat benzin fiyatları yaklaşık 2 aydır düşmekte ve sanırım arkadakaş motorsikletini yeni aldı diye biliyorum :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar benim motorum 3800km. 20 milyonluk benzinle şaşmaz 200 km gidiyorum ve çevremdeki arkadaşlarda aynı km leri yapıyor ha yüksek devirde kullanmazsam 90 liradan dahada aşagı inecegini zannetmiyorum. Bu motosikletin ne yaktıgı belli lütfen yalan yanlış sallama usüllü cevaplar veripte milletin aklını karıştırmayın.

Bu ortamda herkez kendi deneyimlerini paylaşıyor, kullanıcı olupta yalan yanlış bilgi vereceklerini sanımıyorum. Maksat okuyanları ortalama tüketim konusunda bilgi sahibi yapmak. Sarfiyat, kullanıma, sürücünün ağırlığına, kullanma alışkanlıklarına, yolculuğun artçılı artçısız oluşuna, denemenin şehir içi veya şehirler arası bi yolculuk esnasında yapılıp yapılmadığına vs gibi bir çok etkenin beraberinde farklılık gösterebilir. Bence deneyimlerini paylaşanlar gayet samimiler. Bana da senin yazdığın sarfiyat hayli fazla geldi. Bende senin hakkında (yalana yanlış yorum yaptığın) şekilnde bi yorum yapıyim mi ? Benimde motorum 3850 km de. depoyu fulledim ve yedeğe geçtiğimde 356 km yaptığımı teyit ettim. Bu kullanımın çoğu iki kişi ve yüksek devirlerde idi. Dediğim gibi sarfiyatı değiştiren çok kriter var.. Aynı marka aynı model ve aynı km de bir aracın, aynı yol koşullarında ve aynı sürücü ile yapılan test sürüşü bile farklı tüketim sonuçları verebilir. Bu yüzden zaten kesin (1 km = xxx ykr yakıyor) diyerek, bizlere göre farklı, az veya çok tükettiğini söyleyen arkadaşları yalan yanlış yorumlar yapmakla suçlamayalım. (20 ytl ye 200 km yol yaptım, daha fazla gitmiyor) diyerek sende pek doğru bi yorum yapmış sayılmazsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
@msa4390

Motosikletimi aldığım gün 40 ytl ye ağzına kadar doldurdum. Daha sonra 330-350 km arası (babam doldurdu bu kilometreler arasında) 25 ytl ye dolduğunu söyledi. Bir iki gün önce 20 ytl lik aldık fullendi .Şu an 550 km de. Depo full.

Son aldığımızda kilometreyi sıfırladım. Yedeğe düşene kadar almamaya çalışacağım Size yazarım km yi.

Tahminen 10 litre ile 400-450 km yapılabilir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst