Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
6
Cbf Nasıl

ARKADASLARR FORUMLARINIZI ARADA OKUYAN BIRIYIMM BEN BIR MONDIAL 151 RS KULLANCISIYIM AYRICA MOTORUMUU SATTIM YAMAHA YBR 125 MI YOKSA HONDA CBF 150 MI DUSUNCESININ ARASINDA KALDIMM SIZLERR BENDEN DAHA GORMUSS GECIRMIS INSANLARSINIZZ BENIMDEE HONDAA KULLANICISII OLMAMII YADAA YAMAHA MI KULLANCISI OLMAMII ONERIRMISINIZ BANA HONDA MI YADA YAMAHA MI ALMAM DA YANI KARARIMDA YARDIMCI OLURMUSUNUZ SIZLERIN SAYESINDEE UZUN SURELI BIR MOTOR ALMAK ISTIYORUM :silent: AYRICA SITEDE YENIYIM
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Ön arka ve montaj dahil 200 lira verdim. Kuru zeminde test edemedim gelişimde hafif çise olması sebebi ile yağmurda frenlediğimde arka tekerin yanıma gelmemesi yeteri kadar sevindiriciydi :)

Birkaç gün daha kullandıktan sonra frenlerimi de biraz sertleştirip daha detaylı yorumlar yaparım.

ARKADASLARR FORUMLARINIZI ARADA OKUYAN BIRIYIMM BEN BIR MONDIAL 151 RS KULLANCISIYIM AYRICA MOTORUMUU SATTIM YAMAHA YBR 125 MI YOKSA HONDA CBF 150 MI DUSUNCESININ ARASINDA KALDIMM SIZLERR BENDEN DAHA GORMUSS GECIRMIS INSANLARSINIZZ BENIMDEE HONDAA KULLANICISII OLMAMII YADAA YAMAHA MI KULLANCISI OLMAMII ONERIRMISINIZ BANA HONDA MI YADA YAMAHA MI ALMAM DA YANI KARARIMDA YARDIMCI OLURMUSUNUZ SIZLERIN SAYESINDEE UZUN SURELI BIR MOTOR ALMAK ISTIYORUM :silent: AYRICA SITEDE YENIYIM

Öncelikle hoşgeldin. Çoğu kullanıcı kendi motorunu övecektir. Sen herkese artılarını ve eksilerini sor sonra senin kriterlerine hangisinin uyduğuna karar verirsin.
Mesela Cbf ler Ybr lere oranla daha kaslı ve iri makinalar görüntü olarak güzel durmasının dezavantajı ise yoğun trafikte ybr nin biraz daha aktif olmasına sebep veriyor bu.
Basit bir detay ben de bugün öğrendiğim için paylaşayım =) Cbflerde tubeless lastik kullanılırken ybr sürücülerinin çoğu tubeless a geçmeye çalışıyor sanırım ( ya da benim hüsn-ü kuruntum )

Yakıt tüketimleri hakkında ybr kullanıcısı olmadığımdan pek birşey söyleyemeyeceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
6
Pekıı Cbf ı Onerırmısın Bana Ne Dıyorsun Yanı Alıyımmı

Meselaa Gıdısıı Nasıll Frenlerıı Nasılll Vıteslerııı Nasıll Meselaa Senn Kacı Gordun Ben Bunlarıı Merak Edıyorum Teknık Arızaları Nelerr Mondıal Gıbıı Zannetmıyorum Arızaa Cıakrtıcagını ılk Defa Hondaya Bınıcem Yanı Sureklı Mondı Kullanısıydım Memnun Hıc Deıldım
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Bugün orjinal dişliler ile yokuş aşağı 130 gördüm =) Bildiğim çok ciddi bir teknik arızası yok. Sadece yedek parçaları pek ucuz değil üzerlerinde honda yazdığı için :p

Çoğu kullanıcının memnun olmadığı tek konu farlar olsa gerek...
 
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
68
Pekıı Cbf ı Onerırmısın Bana Ne Dıyorsun Yanı Alıyımmı

Meselaa Gıdısıı Nasıll Frenlerıı Nasılll Vıteslerııı Nasıll Meselaa Senn Kacı Gordun Ben Bunlarıı Merak Edıyorum Teknık Arızaları Nelerr Mondıal Gıbıı Zannetmıyorum Arızaa Cıakrtıcagını ılk Defa Hondaya Bınıcem Yanı Sureklı Mondı Kullanısıydım Memnun Hıc Deıldım

Bende eski mondial 150 zat kullanıcısıyım honda 150 cbf aldıgımdan beri bi arıza cıkarmadı sadece periyodik bakımlarına gittim 2,5 ay oldu su anda 6700 km deyim.. Kısaca ben honda 150 cbf Gözün kapalı al derim..
 
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
6
Cunku Arkadaslarr Neden Ogrenmek ıstıyorumm Yarın Gıdıcemm Motor Alıcam

O Zaman Bana Da Yarın Sabah Kalkıpp Dırek Honda Ya Gıtmek Kalıyor Yanı
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ARKADASLARR FORUMLARINIZI ARADA OKUYAN BIRIYIMM BEN BIR MONDIAL 151 RS KULLANCISIYIM AYRICA MOTORUMUU SATTIM YAMAHA YBR 125 MI YOKSA HONDA CBF 150 MI DUSUNCESININ ARASINDA KALDIMM SIZLERR BENDEN DAHA GORMUSS GECIRMIS INSANLARSINIZZ BENIMDEE HONDAA KULLANICISII OLMAMII YADAA YAMAHA MI KULLANCISI OLMAMII ONERIRMISINIZ BANA HONDA MI YADA YAMAHA MI ALMAM DA YANI KARARIMDA YARDIMCI OLURMUSUNUZ SIZLERIN SAYESINDEE UZUN SURELI BIR MOTOR ALMAK ISTIYORUM :silent: AYRICA SITEDE YENIYIM

Slm.. Bu arada aramıza hoşgeldin, mondial 150 hs den 2 ay önce cbf 150 ye geçtim. Şiddetle cbf tavsiye ederim, bende ybr ve cbf topiclerini uzun süreler takip ettikten sonra cbf te karar kıldım. Çok memnunum. Ama şunuda söyliyiyim. ybr de seni pişman etmez, ama cbf te bi motordan beklediğinin daha fazlasını bulabileceğin kanaatindeyim.. cbf ybr ye nazaran uzun yolda daha konforludur. Yani bir sürü sayabilirim şimdi sana aslında ama şu an pek zamanım yok. 2 ayda 3200 km yaptım. Gayet memnunum. Hatta yaz mevsiminin gelmesini iple çekiyorum.. Şuna dikkat et derim ama. Muhitinde sana yakın bi Honda servisi olsun, Yamahaın yetkili servis olayı çok daha yaygın. Benim tek sıkıntım bu. En yakın yetkili servis bana 80 km. Servislere yakınsan pğişman olmassın.. Yoksa ufak tefek sıkıntıların olabilir. Çünki başka bi servis müdahale ederse garantiden çıkıyor.
 
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
6
Abıı Yemın Len Mondıal Su Zaman Kadar ıkı Motor Aldım Mondıdenn 10 Motor Parası Odedım Sankı Ya

Ya Hondaya Yakınım Sayılırr Yanı Cok Tavsıye Edıyorlar Yanı Yamaha Kullanıcıları Bıle Honda Cbf Tavsıye Edıyor Yanı Yakıtt Problemı Nedır Pekı
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
68
Abıı Yemın Len Mondıal Su Zaman Kadar ıkı Motor Aldım Mondıdenn 10 Motor Parası Odedım Sankı Ya

aynen bende Senin durumundaydım artık tamirci abimiz bile iLLaLLah dedi para kazandıgı haLde bana zoraki 150 cbf aLdırdıLar su an cok memnunum aLLah Razı oLSun onLardan.. 150 zat km de 180 yakıodu cbf 86 yakıyo artık düşün aradaki farkı..
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Benimde servis problemim var. Lüleburgazda yaşıyorum. servis çorluda. 60-70 km mesafe. Ama bu böyle durup dururken yolda kalıcak motorlar değil. Bir yerinden ses geliyor servise kadar gidersin yaptırıp gelirsin.

Onun dışında. YBR cılız bir motor. Fiyatları hemen hemen aynı. Arada 25 cc fark var . CBF 'nin teknolojisi daha gelişmiş. Daha ekomomik konforlu. Uzun yolda kesinlikle bayılmıyor. Hafif enduro naked karışımı. Süspansiyonları hiç üzmedi beni.

Özel mesajda dediklerime de bak. Karar senin. CBF alan pişman olmaz.

Yakıtı çok güzel. Ben aldığım gün direk 80-100 gibi hızlarla. 150 km yaptım. 350 km de 25 ytl lik benzin aldık depo ağızna kadar doldu taştı. 100 km de 2,23 litre yakmış galiba. Rodajda ve viteslier o gün öğrenen birine göre :)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Rodajda cbf daha fazla yakıyor. 5bin kmden sonra çok az da olsa bir azalma söz konusu benzinde
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
ben yakışından memnunum. Tabi bunda devirlenme uygun vites aralıkları sürat ve kullanılan lastikler de önemli. Özellikler lastiklerin yola uygun olması gereğinden fazla tutunma sağlamaması önemli.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
nosshadow@

Bende yeni bir Cbf kullanıcısıyım daha 2 hafta oldu motorumu alalı ve gayet memnunum. Bunu kendi motorum diye övmek için söylemiyorum yeni alacak ve ybr mi cbf mi diye kararsızlık çeken birininin bunu duymaya çok ihtiyacı olduğunu bildiğim için söylüyorum aynen bende senin gibi çok karasızdım belkide senden daha çok kararsızdım:) Motorum daha 1200 km lerde ve 950-1000 kmlerdeyken yakıtını ölçeyim dedim ve ortalama 85 ykr gibi bir rakam yaktı bence rodaj zamanında çok iyi ve daha sonralarda dahada düşeceğini düşünüyorum:cat:

Sanırım birazda olsa karar vermeye başlamışsındır:wiinkk:

Ayrıca arkadaşlarında dediği gibi Cbf ile gerçekten uzun yol yapabilirsin yani motorun konforu buna çok uygun tabiki Ybr ilede yapabilirsin ama Cbf sanki biraz daha uygun:)

Frenleri hakkında da bilgi istemişsin sanırım frenleride gerçekten muhteşem diyebilirim:cat:

Halini çok iyi anlıyorum bende çok kararsızlık çektim o yüzden bu kadar uzun yazma gereği duydum

Son olarakta Ybr için 1-2 şey söyliyeyim Cbf i övdüm diye Ybr ye gıcık değilim Ybr de gerçekten çok sağlam ve kaliteli bir motor oda sana hiçbir sorun çıkartmaz emin olabilirsin:wiinkk:
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
18
Nosshadow :
KALITESI PERFORMANSI VE FIYATI HEPSI MUHTESEM 27.06.2008 den 20.11.2008 tarıhıne kadar 2270 km yol yaptım hiç bir sıkıntı yasamadım.
ilk vitesli motorsiklet kullanacaksan sana tavsıyem HONDA CBF150 yi al.
vites göstergesi oldugu için insan daha kolay alışıyor.

YBR VE CBF arasındakı fark ise

YBR de : devir saati oluşu ve 125 cc
CBF de : vites göstergesi ve 150 cc oluşu

CBF uzun yolda bıraz daha awantajlı 150 oldugu için 110-120-130 km hız yap rahat ve konforlu
yinede karar senın Hondadan şaşma derim.. Aldıgındada haklıymıssınız dıyeceksın..
ben bıle burda bilgi aldım acaba dogrumu dıyorlar yoksa ölesıne laf olsun dıyemı bilgiveriyolar burası sanal + forum sitesi deyip aklıma soru işaretleri takılmıstı
Ama yorumlar gercekci ve hiç aklıma takmama gerek yokmus

iyi günler benden bu kadar :)

 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
ARKADASLARR FORUMLARINIZI ARADA OKUYAN BIRIYIMM BEN BIR MONDIAL 151 RS KULLANCISIYIM AYRICA MOTORUMUU SATTIM YAMAHA YBR 125 MI YOKSA HONDA CBF 150 MI DUSUNCESININ ARASINDA KALDIMM SIZLERR BENDEN DAHA GORMUSS GECIRMIS INSANLARSINIZZ BENIMDEE HONDAA KULLANICISII OLMAMII YADAA YAMAHA MI KULLANCISI OLMAMII ONERIRMISINIZ BANA HONDA MI YADA YAMAHA MI ALMAM DA YANI KARARIMDA YARDIMCI OLURMUSUNUZ SIZLERIN SAYESINDEE UZUN SURELI BIR MOTOR ALMAK ISTIYORUM :silent: AYRICA SITEDE YENIYIM
Eğer para durumun 2 bin ile 3 bin arasında ise bu iki motordan birini alabilirsin.Lakin nakitin biraz daha fazla ise 250'lik de düşün derim.Zira eski kullandığın motorun ile bunlar arasında kalite farkı var, ancak güç olarak çok büyütülecek farkları yok, bilesin.Her iki motor da konforlu(vibrasyon yok), ekonomik(100 km'de ortalama 2.5 ile 3 lt yakarlar)ve az sorun çıkaran makinalar.Aralarında bariz bir fark yok.CBF 150 CC olmasına rağmen, kg olarak YBR'den daha ağır.Bu aradaki 25 cc farkı biraz dengeliyor.CBF daha iri ve gösterişli.Oturağı biraz daha uzun.Özellikle artçın biraz iri kıyımsa daha rahat ettirir.Aralarındaki farklılar genel olarak şunlar:
1)CBF'in aydınlatması berbat.(Haraket ettiğinde artıyor, durduğunda azalıyor.Mopet gibi)YBR'de böyle bir sorun yok.
2)YBR'nin zinciri Qring sistemlidir.CBF'in değil.
3)YBR'de çalıştırma pedalı mevcut.CBF'de yok.Sadece marş var.Marş basmadığında itmek zorundasın.
4)CBF'te devir göstergesi yok.YBR'de var.
5)CBF'te vites göstergesi var.YBR'de yok.
6)YBR city modelinde tubiless lastikler ve yan ayaklık standart.
7)CBF'te jikle kolda, YBR'de karbüratörün üstünde.
8)CBF'in arka amortisörü ortada tek.YBR'de yanlarda çift.
9)Türkiye genelinde YBR'nin hemen hemen her ilçede bile servisi mevcut iken Honda'nın malesef yok.
SONUÇ:Uzun soluklu motor alacağım diyorsan her ikisinin de topiğini sabırla oku.Klasik sorunlarını öğren ve gönlüne yatanı al.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
en sonunda 40 lık arka dişliyi taktırdım. Umduğumdan çok daha güzel oldu Şöyle.. Kalkışların baya bi zor olacağından endişe ediyordum ama hiçte öyle olmadı. 40 km yol yaptım ve denedim. tam umduğum gibi 8-10 km/h gibi bi hız kazandırdı.. 63/65 km/h gibi 2. viteste kesiciye girdi. Motor çok rahatladı. 65-70 e düştüğün zaman 4. vites istiyo. cbf te yapılabilecek en ideal dişli modifi oranı bu arkadaşlar.. önde bir dişli büyütmek veya arkaya 38 lik takmanın ağır gelebileceğini düşünerek 38 lik taktırmamıştım. Tam düşündüğüm gibi oldu. 38 lik gerçekten ağır gelir. 40 dişliyi tavsiye ederim. amaç hızlı gitmek değil elbette. 90-100 km/h ile giderken daha düşük devir kullanabilmek ve uzun yolda motoru yormamak. bu 40 arka dişli bu işi çok iyi görüyor.. yol koşulları uygun olduğunda lastik hava basınçlarınız düşük değilse gaza yüklendiğinizde son hızdada 8-10 km/h bi artış olduğunu gördüm. Düz yolda rüzgara karşı 115 km/h a çıkabildim. Bunu orj .. dişliyle daha önce yapamamıştım. 4. viteste 110 a çıkıyor. korktuğum gibi ivmelenmede ve çekişte düşüş hissetmedim. belki bu 38 dişlide hissedilebilir. zaten 38 dişli ile yakalanan vites ve hız oranları, yani 1. vites 40 4. vites 120 km/h gibi değerler 250 cc bi motor performansından alınabilir. Bizim motorlar 150 cc olduğundan 150 cc bi motora 250 cc şanzımanı takarsanız ne olur. Sizce olurmu. 150 cc motor o şansımanla o kütleyi istenilen gibi taşımaz. Ama 40 lık arka dişliyi tavsiye ederim ark..lar.. motor kaldırıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
ybr125'i yaklaşık 20.000 km kullandım,cbf150 mi de alalı 1 ay olmadı,2100 kmden beri kullanıyorum,hergün en az 70 km üstündeyim,gece-gündüz,yağmur-çamur vs....motorunu aldınmı bilmiyorum nosshadow arkadaşım ama bu 2 motor kesinlikle birbirinden üstün değil,ben cüssesi daha büyük olduğu için,ödeme seçenekleri bana daha uygun olduğu için ve servisi benim yaşadığım ilçede daha güvenilir olduğu için hondayı tercih ettim,cbf 150 güzel motor ama kusursuz bir motor değil,ybr de aynen öyle...hangisini beğeniyorsan onu al kullan,hayırlısı olsun...

kendimce bulduğum bir çözümüde burada sizinle paylaşayım..daha önce başka bir sitede de yazmıştım,buyrunuz;

arkadaşlar motorun plakasını takarken farkettim bu boşluğu,arka teker çamuru pisliği arka amortisörün alt bağlantısına ve arka maşanın önkısmına doğru atıp zaten zor temizlenen bir yeri iyice kirletiyordu,düşündüm aklıma eski mopedlerin ön çamurluklarına takılan tozluklar geldi,1 ytl ye tozluğu aldım,5 ytl ye de 2 perçinle bir kaportacıda taktırdım,bugün hazır motoru da yıkamışken fotoğrafını çekip paylaşmak istedim,buyrunuz...








 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ybr125'i yaklaşık 20.000 km kullandım,cbf150 mi de alalı 1 ay olmadı,2100 kmden beri kullanıyorum,hergün en az 70 km üstündeyim,gece-gündüz,yağmur-çamur vs....motorunu aldınmı bilmiyorum nosshadow arkadaşım ama bu 2 motor kesinlikle birbirinden üstün değil,ben cüssesi daha büyük olduğu için,ödeme seçenekleri bana daha uygun olduğu için ve servisi benim yaşadığım ilçede daha güvenilir olduğu için hondayı tercih ettim,cbf 150 güzel motor ama kusursuz bir motor değil,ybr de aynen öyle...hangisini beğeniyorsan onu al kullan,hayırlısı olsun...

kendimce bulduğum bir çözümüde burada sizinle paylaşayım..daha önce başka bir sitede de yazmıştım,buyrunuz;

arkadaşlar motorun plakasını takarken farkettim bu boşluğu,arka teker çamuru pisliği arka amortisörün alt bağlantısına ve arka maşanın önkısmına doğru atıp zaten zor temizlenen bir yeri iyice kirletiyordu,düşündüm aklıma eski mopedlerin ön çamurluklarına takılan tozluklar geldi,1 ytl ye tozluğu aldım,5 ytl ye de 2 perçinle bir kaportacıda taktırdım,bugün hazır motoru da yıkamışken fotoğrafını çekip paylaşmak istedim,buyrunuz...










En kısa zamanda bende bu tarz bi şey yapacağım, gerçekten temizlenmesi hayli zahmetli bir kısım.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
En kısa zamanda bende bu tarz bi şey yapacağım, gerçekten temizlenmesi hayli zahmetli bir kısım.

tavsiye ederim,başka malzemelerle başka montaj şekilleriylede yapabilirsiniz,mesela ben bunu yaptırdıktan sonra kalınca bir şamurelden kesip güclü bir yapıştırıcıyla yapıştırarakta yapabilirmişim diye düşündüm,yaparken tek dikkat etmeniz gereken maşa esnediğinde yaptığınız ilave herhangi bir yere sürtmeyecek kadar olmalı:bounce:

yazmayacaktım ama hadi bunu da paylaşayım:p buyrun başıma gelen ilginç bir olay...

3 gün önce farkettim,motorum yaklaşık 2100 kmde,alalı 1 ay olmadı henüz,ön fren hortumu amortisör esnedikçe çamurluğa sürtüp boyasını çıkartmış,çok şaşırdım,özellikle yeni cbf almış arkadaşlar olmak üzere sizide uyarmak istedim.bu sorunle ilgili servisime gittim,hortumu tutan braketleri eğerek çamurluktan biraz uzaklaştırdılar ve sürtmesini engellediler,ön çamurluğumun garantiden değişmesi için yazışma yapıp bana bilgi verecekler,sizinle paylaşırım,buyrunuz...

Fotoraf-0042.jpg


Fotoraf-0041.jpg


Fotoraf-0040.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst