Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
...Sadece 600-700 km gibi düz bi zeminde motor soğukken ve orta sehpadayken yağ seviyesini kontrol et.. ...

@ethemm76;
Motor yağını kontrol ederken motor sıcakken ve bi 5 dk stop edip içindeki yağın süzülmesini bekleyip bakmamız gerekmiyormu? Benim aklımda öyle kalmış
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
@ethemm76;
Motor yağını kontrol ederken motor sıcakken ve bi 5 dk stop edip içindeki yağın süzülmesini bekleyip bakmamız gerekmiyormu? Benim aklımda öyle kalmış

Arkadaşınki de doğru senin dediğin de, motor sıcakken bekletmenin amacı yağın süzülmesini sağlamaktır. Uzun süre aynı pozisyonda durmuş soğuk motorun da yağı zaten süzülmüş olacaktır. 5 dk meselesi en az o kadar bekleyin anlamındadır.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
motorun ısınması yağın incelmesini böylece daha akışkan olmasını sağlar.

Soğukken seviyeye bakmak doğrudur.
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
368
Arkadaşlar motor kullanmaya 15-20 gün kadar ara verdim. Bu sürede motorum devamlı açık alanda üstü kapalı yerde kaldı. Tekrar çalıştırmak istediğimde Jikleyi ortadaki çizgiye getirdim yaklaşık 20 dakika kadar uğraştıktan sonra çalıştırdım. Uzun süreli kullanılmadığı durumlarda bu kadar uğraştırması normalmi bu durum sizlerde de oluyormu merak ediyorum
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar motor kullanmaya 15-20 gün kadar ara verdim. Bu sürede motorum devamlı açık alanda üstü kapalı yerde kaldı. Tekrar çalıştırmak istediğimde Jikleyi ortadaki çizgiye getirdim yaklaşık 20 dakika kadar uğraştıktan sonra çalıştırdım. Uzun süreli kullanılmadığı durumlarda bu kadar uğraştırması normalmi bu durum sizlerde de oluyormu merak ediyorum

Jikleyi sonuna kadar aç yarım yapmak yerine çalıştırmaya çalışırken.. Bende dışarda branda altında muhafaza ediyorum, 3-4 günden fazla uzun ara verdiğim olmadı ama bu 3-4 gün sonrasında çalıştırdığımda bile jikleyi çalıştırmadan önce sonuna kadar çekiyorum.. Tek marşta çalışıyor. Daha sonra 20-30 sn jiklede hafif hafif gaz vere vere çok bağırtmadan çalıştırıyorum ve 20-30 sn jiklede çalıştırdıktan sonra jikleyi kapatıp aynı anda gazı bırakıyorum.. Rölantide jikle kapalıyken kendi kendine çalışmaya devam ediyor..Bi kaç dk da böyle rölentide çalıştırdıktan sonra yola çıkıyorum.. Bence ilk çalıştırmalarda jikleyi tam açmalısın.

@ethemm76;
Motor yağını kontrol ederken motor sıcakken ve bi 5 dk stop edip içindeki yağın süzülmesini bekleyip bakmamız gerekmiyormu? Benim aklımda öyle kalmış

Demek istediğim şu, zaten aynı kapıya çıkıyor aslında.. Motoru kapatıp hemen hiç beklemeden yağ seviyesine bakarsanız, karter içine henüz süzülmesini tamamlamış yağı göremiyeceğiniz için yağ seviyesi olduğundan biraz daha düşük görülür yağ çubugunda.. Buda sizi aldatabilir.. Yağ eksiltmiş diye düşünüp gereğinden fazla yağ doldurmanıza sebep verebilir.. Şöyle.. Yağ kontrolünü bir yolculuktan sonra hemen yapacaksanız, düz bir zemine orta sehpada park ederek, en az 5-10 dk tüm yağın kartere süzülmesini bekleyin veya yolculuğa başlamadan motorun yanına gittiğinizde motoru çalıştırmadan önce yağ kontrolünü yapın derim.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Jikle sonda iken benim motor stop ediyor . İlk marşta alıyor ama gaz vermeden ısınmıyor. Rolanti ayarı düşük biraz sanırım.
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
368
Jikle tam açık iken benim motorda stop ediyor. Bir kaç günlük ara vererek çalıştırmalarda normal olarak çalışıyor ancak dediğim gibi uzun süre çalışmadığı zaman tam jiklede hiç almıyor. yine 3-5 dakika kadar orta çizgide alıyor
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Jikle sonda iken benim motor stop ediyor . İlk marşta alıyor ama gaz vermeden ısınmıyor. Rolanti ayarı düşük biraz sanırım.

rölanti ayarı düşük değildir.. Jikle açık ve motoru yeni çalıştırdığında gazı bırakırsan motor zaten durur. Motoru hava soğukken çalıştırdığında ve jikleyi kullandığında marşa basmadan önce biraz gaz kolunu çevir marşa baz ve tamamen gazı bırakmadan hafif hafif gaz vere vere kısa bir süre motoru ısıt. motoru 20-30 sn ısıttıktan sonra gazı tamamen bırakmadan önce jikleyi kapat ve hemen gazı bırak. Motor rölantide ve jikle kapalıyken çalışmaya devam edecektir.

Rölanti ayarı düşük olsa motor sıcakken kendi kendine durur veya duracakmış gibi çalışır. Rölanti motor soğukken veya çalıştırılmaya çalışırken değil.. sıcakken kontrol edilmeli.. Jikle soğuk havalarda motora ilk çalıştırmayı kolay yaptırmak içindir.. Jikle çekildiğinde karbratör normalden daha çok hava alır ve az benzin kullanarak ilk ateşlemenin daha kolay olmasını sağlar ve motorun kısa sürede ısınmasına yardımcı olur. Bu yüzden jikle açıkken gaz bırakırlırsa hava karşımı çok, benzin az geldiğinden motor duracaktır. Motor ısındığında jikle hemen kapatılmalıdır.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
CBF 150. 150cc lik bi motor için çok uzun gibi geliyor bana hoş değil BENCE...

Abi daha kısalarıda vardır.. Onlardan bak istersen :) Bu fiyatta, kendi sınıfında, bu kalitede, bu performasta, bu konfor seviyesinde, yakıt yedek parça ve servis hizmetleri düşünüldüğünde bu denli ekonomik bi motor bulursan Tr' de satışta olan kısasından haber ver hemen takasa gireyim :) Bizim trafik kültürümüzde ne kadar iriysen o kadar güvendesin. Ben eski motorumla scooterımla kendimi bazen göstermekte belli etmekte zorlanırken şimdi iri, uzun olması sayesinde trafikte bu dez avantaj kısmende olsa ortadan kalktı, hiç ummadığım yerlerde arabların yol verdikleri falan oluyor. Eski motorumda hiç böyle şeyler olmazdı. Nasıl olsa küçük motor ,elbet yolunu bulur diye düşünülüyordu herhalde :) Şu anda daha rahatım. Bu arada Kocaeli' nin neresindensin ? Ben Karamürsel ilçesindeyim..
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
304
Baharda bende CBF 150 almayı düşünüyorum şu anda sucoter kullanıyorum vitesli motorda az bi deneyimim var.Ben bu motorun uzun yolda kullanılıp kullanılamiyacağını öğrenmek istiyorum genellikle hep şehir içi kullanımı hakkında yazılmış sucoterler için bu ccde biraz zorlanılıyor viteslide değişiklik olurmu tekerlek çapları farklı olduğu için belki farklı olabilir diye düşündüm motorlar hakkında fazla bir bilgim yok bu konudada bişeyler yazarsanız sevinirim ve rodajdan sonra zorlamadan rahat çıkabildiği hız kaç km
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Baharda bende CBF 150 almayı düşünüyorum şu anda sucoter kullanıyorum vitesli motorda az bi deneyimim var.Ben bu motorun uzun yolda kullanılıp kullanılamiyacağını öğrenmek istiyorum genellikle hep şehir içi kullanımı hakkında yazılmış sucoterler için bu ccde biraz zorlanılıyor viteslide değişiklik olurmu tekerlek çapları farklı olduğu için belki farklı olabilir diye düşündüm motorlar hakkında fazla bir bilgim yok bu konudada bişeyler yazarsanız sevinirim ve rodajdan sonra zorlamadan rahat çıkabildiği hız kaç km

bende 150 hs scooterdan 2 ay önce geçtim.. ve çok memnunum.. Uzun yol rahatlıkla yapabilirsin.. 110-120 km/h hızlara rodajdan sonra çıkabilirsin. benim eski göstergenden gördüğüm 110-120 tamamıyla yalanmış yani o bir 80-90 falanmış, şu an 110-120 km/h a çıktığımda otobanda orta şeritten şehirler arası otobüslerle arka arkaya yolculuk yapabiliyorum..2 ayda 4000 km yaptım.. kafam estiğinden günübirlik 150-200 km lik yolculuklar yaparım.. Kullandığın scooterdan ortalama 20-25 km/h hızlıdır. Ve bu hız seni her ortamda yolculuk etmen için yeterlidir.. Scooter gibi zaman zaman bankete inmen gerekmez.Büyük tekerlek yapısıyla sarsıntı scooter kadar fazla olmaz.. Süspansiyonları çok iyidir.. Otoruş pozisyonu yolcu ve sürücü için senin scooterından çok daha rahattır. uzun yolda yormaz ve motor da 150 veya 125 cc scooter gibi yorulmaz.. Forumu baştan sona okumanı tavsiye ederim yavaş yavaş, eger cbf 150 alacaksanız. Forumda cbf ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi bulabileceksiniz..
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
304
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim tam karar vermemi sağladı tek o konuda bir tereddütüm vardı.Forumu bayacana okudum ama tamamını daha bitirmedim arkadaşlar çok güzel motor hakkında bilgiler vermişler benim gibi almayı düşünenler için güzel bilgiler var:cat:.benim motorum motor gibi değil zaten nerdeyse bisiklet statüsünde en yüksek hızı 80-90 oda zaten çıktımmı bir süre sonra motor sapıtıyor boğulma yapıyor.CBF 150 yi aldığım zaman sanırım motor kullanıyorum diyebilicem:cherry:
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
193
Rölanti ayarı düşük olsa motor sıcakken kendi kendine durur veya duracakmış gibi çalışır. Rölanti motor soğukken veya çalıştırılmaya çalışırken değil.. sıcakken kontrol edilmeli.. Jikle soğuk havalarda motora ilk çalıştırmayı kolay yaptırmak içindir.. Jikle çekildiğinde karbratör normalden daha çok hava alır ve az benzin kullanarak ilk ateşlemenin daha kolay olmasını sağlar ve motorun kısa sürede ısınmasına yardımcı olur. Bu yüzden jikle açıkken gaz bırakırlırsa hava karşımı çok, benzin az geldiğinden motor duracaktır. Motor ısındığında jikle hemen kapatılmalıdır.

Jikle çekildiğinde zengin karışım(az hava,çok yakıt) oluşmuyormuydu?Ben öyle biliyorum.Yanlışımda olabilir.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Jikle çekildiğinde daha fazla yakıt kullanılır. Bu soğuk motorun daha fazla benzin ile kısa sürede çalışmasını sağlar.

Jikle çekikken yola çıkmayın fazla yakıt yakarsınız denmeside bundandır.

Ben cbf in uzun yola rahatça geleceğini. Saat başı verilen 5-10 dakikalık molalar ile hem bizim hemde motorun dinlenerek sorunsuz her yola gidebileceği kanısındayım.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Jikle çekildiğinde zengin karışım(az hava,çok yakıt) oluşmuyormuydu?Ben öyle biliyorum.Yanlışımda olabilir.

Az hava ve çok yakıt, sence çalışabilirmi soğukken.Jikle çekili iken motoru ilk çalıştırdığında sıcak motor gibi çalışabiliyor.Gaz yiyor. Hava fazla olduğu için yanma daha rahat olabiliyor. Yeteri kadar ısınmayan motorun jiklesini kapattığında, motor duruyor çünki hava akımı azalıp benzin çoğaldığı için soğuk motor, az hava ile fazla gelen benzini yakamıyor.Motor boğuluyor ve duruyor. Bu aslında bi kimyasal bi mantık. Yanmanın hava ile ilişkisi. Ben bu şekilde biliyorum. Ama bi motor ustasına sorayım..
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Az hava ve çok yakıt, sence çalışabilirmi soğukken.Jikle çekili iken motoru ilk çalıştırdığında sıcak motor gibi çalışabiliyor.Gaz yiyor. Hava fazla olduğu için yanma daha rahat olabiliyor. Yeteri kadar ısınmayan motorun jiklesini kapattığında, motor duruyor çünki hava akımı azalıp benzin çoğaldığı için soğuk motor, az hava ile fazla gelen benzini yakamıyor.Motor boğuluyor ve duruyor. Bu aslında bi kimyasal bi mantık. Yanmanın hava ile ilişkisi. Ben bu şekilde biliyorum. Ama bi motor ustasına sorayım..

Yanlış biliyorsun hemşehrim ustana sormana gerek yok muratcan7 arkadaşın dediği doğru zaten bu motor sınavı sorusu olarak bazen gelebiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst