Mondial Mondial 100 MG SuperBoy Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
bugün aldım fakat trafikte ruhsat yokmuş plakaya cuma gel dediler nasıl oluyorsa maşallah millet boyuna plaka alıyor kara borsa, biraz canım sıkıldı 67 km yapmışım bile hiç anlamadım 5500 deviri geçmedim güneşli havada displey fark edilmiyor keşke önüne kırmızı filim koysalarmış yada displey parlak tip olsaydı neyse zaten eski usül kullanıyorum göstergeye bakan kim motorun sesine göre devam vitesi boşa atma çalışmaları yapmam gerek 2 ye atıp duruyorum bazen denk getiremiyorum:sunny: yalnız daha motor sıkı açılmak istediğini belli ediyor sesi boğuk gibi tam patlamıyor sanki bana zaman ver itina göster diyor geçişlerde sorun yok 12345 fakat açılması gerek motorun nerdeyse hızlı bıraksan debrajı atlayacak şu halde bile allah pişman etmesin eski günlerdeki gibi keyifleniyorum sanki beyaa
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
misafir geldi, çekecektim cep telefonumla bakyaaaaa , ekleyecektim zaten profil resmime, nasip yarına olur inşallah yağmur başladiki şimdi gece farlarını deneyecektim sankı beyazımsı yanıyordu ama oda yarına kaldı ama 4lüler iyi yanıyor benzini koklamıyor şu anda büyükbir ihtimalle 2000 den sonra sesi ile değişir benim 19 yaşındaki ihtiyar hondam kokluyordu 125 lik olmasına karşı km sini hatırlayamıyorum kaç defa devirdiyse artık

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------

ama benim kız 6 yaşında ömründe ilk defa motora bindi:mrgreen: indiğinde bana sarılıp babacım çok güzel heryeri gördüm keçilerin yavrusunuda dedi ya isterse 4 gün sonra dağılsın motor anlatamam mutluluğu. yeniyken dik yokuşlar tavsiye etmem 100 cc olduğunu hissettiriyor buda gayet normal açılmadan:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

süspansiyonlar titanlarınki gibi sert tabiki materyalleri okadar sağlam olduğunu sanmıyorum servise ön takım biraz eğrimi dedim, iki bacağının arasına alınca tekeri sağsol ayar vermeye çalıştı bmx bisikletim geldi aklıma:sunny: üretici firmaya sesleniyorum süspansiyonları yumuşatırsanız ikiye katlar satışlar motorun hafifliğini hesaba katınız, şöyle nasıldı denizde dalgalanan şişme bot hissi verse kim tutar rakibiniz çin çonlar içinde tek geçersiniz.:thumleft:
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
ben henüz yapmadım ama yarın çekince fotoyu atmaya çalışacağım becerebilirsem anlatırım rengi nedir yazmamışsın.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
misafir geldi, çekecektim cep telefonumla bakyaaaaa , ekleyecektim zaten profil resmime, nasip yarına olur inşallah yağmur başladiki şimdi gece farlarını deneyecektim sankı beyazımsı yanıyordu ama oda yarına kaldı ama 4lüler iyi yanıyor benzini koklamıyor şu anda büyükbir ihtimalle 2000 den sonra sesi ile değişir benim 19 yaşındaki ihtiyar hondam kokluyordu 125 lik olmasına karşı km sini hatırlayamıyorum kaç defa devirdiyse artık

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------

ama benim kız 6 yaşında ömründe ilk defa motora bindi:mrgreen: indiğinde bana sarılıp babacım çok güzel heryeri gördüm keçilerin yavrusunuda dedi ya isterse 4 gün sonra dağılsın motor anlatamam mutluluğu. yeniyken dik yokuşlar tavsiye etmem 100 cc olduğunu hissettiriyor buda gayet normal açılmadan:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

süspansiyonlar titanlarınki gibi sert tabiki materyalleri okadar sağlam olduğunu sanmıyorum servise ön takım biraz eğrimi dedim, iki bacağının arasına alınca tekeri sağsol ayar vermeye çalıştı bmx bisikletim geldi aklıma:sunny: üretici firmaya sesleniyorum süspansiyonları yumuşatırsanız ikiye katlar satışlar motorun hafifliğini hesaba katınız, şöyle nasıldı denizde dalgalanan şişme bot hissi verse kim tutar rakibiniz çin çonlar içinde tek geçersiniz.:thumleft:
Süspansiyonları dert etmeyin ya, çok hafif biri değilseniz en az 80 kilo varsanız 3-5 bin km kullandıktan sonra amortisörler yumuşacık olur. Ben de çok yumuşak süspansiyon sevmiyorum genelde ön amortisörü yumuşak yapıyolar ani frende arka taraf zıplıyo arka tekeri kaydırıyo.

Geçen şöyle bir mesaj yazmışsınız başka bir konuda, ona da cevap vermiştim görmediniz cevabımı, buraya da yazayım.
kılavuzda yazanları uygulama taraftarıyım super boy almayı düşünüyorum ilk yağ değişiminden sonra borpower ile destekleyeceğim iyi gelir diye tahmin ediyorum arkadaşlar birde köylü motoru tarzında konuşmalar biraz garip düşüyor ben samanlıkta yatan sahibi vefat etmiş dedelerin motorlarını gördüm dibim düştü şu anda bile satın alamıyorum gücüm yetmiyor bu forumdan faydalanan arkadaşların kalbini kıracak kelimeler sarf etmezsek sevinirim.
Kilavuzda yazanlari uygulayacaksan borpower ve benzeri yag katkilarini motoruna koyma. Motora zararinin yaninda sanzimana da zarar verir debriyaj yagli oldugundan.
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
ahh ahhh nerde o eski bmv süspansiyonları hatta eski java 250 liklerinki ilk motorumun superboy olmasını isterdim karşılaştırma psıkolojısıne kapılmazdım tecrübe edinmek çok iyidir fakat maddi imkanlar el vermiyorsa superboy vergisizler içinde kralı geliyor bana, nedenmi ? boyum 185 kilom 90 dizlerimin kırıklık durumu ve yere basışım bana idealmiş gibi geliyor boyunuza göre motor alın bu çok önemli modele çok takılmayın anatomi çok önemli iki tekerde dizlerimin arasına sıkıştırmadığım bir motor kullanmadım diğerlerine yorum yapamam.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
700-800 km'de ilk bakıma götürün. Sonrada 2.000 km'de ikinci bakıma götürün.
Onun dışında başka birşey yapmanıza gerek yok. Ha birde benzin katmayı ihmal etmiyoruz tabi :)
Farları yeterli seviyede aydınlatıyor. Ama beyaz değil, sarı.
Benim prince 1680 km oldu. Herhangi bir problem olmadı şimdilik.
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
evet evet sağ olasın motorların ıslak debriyaj olduğunu bir anlık hafızamdan silinmişti yazarken bor yağı sürtünmeyi nano bor taneleriyle azalttığından debrıyaj kaçırırmış üretici firma tavsiye etmiyor iyiki hatırlattın .

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

şunu anlayamadım yumuşak olunca nasıl arka zıplıyor emin ol yere daha yaklaşınca daha sağlam basma hissi veriyor ama hız yapan tarzlardan bahsediyorsan tamam onların sert olması gerekiyor diye okumuştum
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
514
Önce hızlıresim yada başka bir siteye resimi atın, sonra resimin url'sini alıp buradan insert imageye tıklayın yukarıdaki işaretlerden, oraya url'yi yapıştırıp tamama basın yükleyecektir.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
şunu anlayamadım yumuşak olunca nasıl arka zıplıyor emin ol yere daha yaklaşınca daha sağlam basma hissi veriyor ama hız yapan tarzlardan bahsediyorsan tamam onların sert olması gerekiyor diye okumuştum

Mengü'nün demek istediği, ön amortisör çok yumuşak oldugunda, frenleme yapıldıgı zaman ağırlık öne bindiğinden dolayı, ön amortisör de fazlasıyla esner.
Arkadaki ağırlık da azalınca lastik kayar. Sanırım böyle demek istedi. Yanlış anlamışsam, kendisi düzeltir zaten.
Gerçekten de çok yumuşak bir ön amortisör ve tam tersi çok sert bir arka amortisörü var. Bu da sürücünün böbrek taşı dökmesine ekstra katkı sağlıyor :)
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
bügün arka amortisörleri 1. kademeye alacağim böylece yaylar uzamış olacak, sertlik azalacak sanırım birazda kullanımdan sonra yumuşarsa tam istediğim olacak, yavaş kullandığımdan yumuşak olması hoş oluyor fakat hızlı giderken tutunmayı zayıflatabilir hoplatarak,yani aslında arkaların ayarlı olması iyi olmuş.
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
105 km deyim gittikçe rahtlıyor motor hissediyorum alarm aldım dün onu monte ettim uzaktan çalıştırmayı bağlamadım gerek yok bence yalnız biraz daha işim var kolay susturulur diye düşünüyorum motorun aküsünden ayıracağım alarmı koltuk altına başka küçük bir aküye bağlayacağım küçük aküde motordan şarj olacak ama arada iki adet diyot olacağından motorun akü kabloları kısa devre olsa bile alarm etkilenmeyecek çalışmaya devam edecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

virajlara dikkatli giriyorum tekerleri hesaba katarak daha kalın takamazlardı sanırım, motor 100cc lik yorar
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
albümüme motorun fotoğrafını koydum ama profil resmimde çıkmıyor anlamadım. 135 km oldu zorlu bir yayla yoluna vurdum artçımda vardı açılmadan böyleyse açılınca ne olur bilmem 1. vitesle nadiren 2. vites dik yayla yolu ısındı garibim mola verdim zorlamadım dinlendirdim ama çıktı helalolsun yürübe hiç sucuter görmedim vitesliler çıkıyor galiba.öyle biryol düşünün.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Sağ en üstteki "Kontrol paneli"ne girin. Solda aşağıda "Avatarını değiştir"e tıklayın.
Sonra bilgisayarda yüklü bir fotoğrafı seçin. İşlem tamamdır.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mengü'nün demek istediği, ön amortisör çok yumuşak oldugunda, frenleme yapıldıgı zaman ağırlık öne bindiğinden dolayı, ön amortisör de fazlasıyla esner.
Arkadaki ağırlık da azalınca lastik kayar. Sanırım böyle demek istedi. Yanlış anlamışsam, kendisi düzeltir zaten.
Gerçekten de çok yumuşak bir ön amortisör ve tam tersi çok sert bir arka amortisörü var. Bu da sürücünün böbrek taşı dökmesine ekstra katkı sağlıyor :)
Aynen, ön amortisör çok yumuşak olunca motor ön tekere doğru dalma yapıp arka tarafı zıplatıyo.
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
tamam oldu resim de attım haydi hayırlısı daha çok üye bekliyoruz, frenleri kuvvetlendirmek gerekebilir balatalar bitince daha iyibir balata uydurabilirmiyiz acaba ? yoksa daha balatalarmı alışmadı tam yüzey basmıyor mu motoru yokuş aşagı durduğumda iki kişi ile olduğu yerde zor tutuyor normal değil gibi geldi fikriniz nedir.? 6500 devirde normal yolda 80 km yapıyor tek kişi normalmi çin motorlarında. aradan uzun zaman geçtiği için hatırlayamıyorum önceki motorumdan.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
tamam oldu resim de attım haydi hayırlısı daha çok üye bekliyoruz, frenleri kuvvetlendirmek gerekebilir balatalar bitince daha iyibir balata uydurabilirmiyiz acaba ? yoksa daha balatalarmı alışmadı tam yüzey basmıyor mu motoru yokuş aşagı durduğumda iki kişi ile olduğu yerde zor tutuyor normal değil gibi geldi fikriniz nedir.? 6500 devirde normal yolda 80 km yapıyor tek kişi normalmi çin motorlarında. aradan uzun zaman geçtiği için hatırlayamıyorum önceki motorumdan.
Benim 100'lük cub'da da ön fren kampana sizin motorla aynı balata aynı kampana var. Yokuş aşağı tek kişi olsam da sadece ön frenle motoru tutamıyorum kayıp gidiyor. Arka frene abanmadan motoru durdurmak imkansız sadece ön frenle motor yokuş aşağı yavaşlayamıyor bile. Ön fren telini çok gerip de fren koluna asılmayın teli kopartırsınız ne yazıkki freni o şekilde güçlendirmek mümkün değil. 6500 devirde 80km hız çok normal hatta 100'lük bir motor için düşük bir devir bile denilebilir.
 
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
133
yavaşlatmaya yavaşlatıyorda iki kişiydik öyle bir dönüşüm vardıki yayla yolunda 2.vites motor freni ve ön arka teker freni destekli yokuşu düşünün artık .
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
12
iyi aksamlar 1 haftadır superboy merakı sardı cup alicaktim superboya tutuldum :)
kullanan arkadaşlar yakıt durumu yol çekişi sarsmasi falan nasıl renk olarak da beyaz düşünüyorum motoru sadece resimlerde gordum yorumlarinizi bekliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst