Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Ağu 2010
Mesajlar
201
Yani adamlar söylemiş zaten ya seleden kısaltırsın yada süspansiyondan diye. Hee bide lastikleri indirirsenizde kısalır motor ama inik lastiklede gidilmez yani anca üstünde durursunuz öyle :D Alçaltmak nasıl olursa olsun sağlıklı değil zaten. Sonuçta motorsiklet fabrikadan optimum şekilde çıkıyor ve hemen hemen herşey ona uygun şekilde üretilmiş durumda oynamak sakıncalı. Hee oynanmazmı oynanır ama nasıl olur bilinmez. Size göre iyi başkasına göre kötü olabilir. Ayrıca birde motoru satması da var son sahibi olmayı düşünüyorsanız o ayrı tabide karar sizin yani.

seleyle oynamanın motora çok zarar vericegini zannetmiyorum.. belki bana verebilir rahatlık babından..
ama bu süspansiyon olayını anlamadım.. keserek bi kısaltmamı yapıyorlar?? yani geri dönüşü olmayan bi kısaltmamı.. sonuçta dediğiniz gibi bu işin satışıda var.. seleyi geri kazanmak kolay ama süspansiyonları biraz zor kazanırız gibi gözüküyor..
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
197
seleyle oynamanın motora çok zarar vericegini zannetmiyorum.. belki bana verebilir rahatlık babından..
ama bu süspansiyon olayını anlamadım.. keserek bi kısaltmamı yapıyorlar?? yani geri dönüşü olmayan bi kısaltmamı.. sonuçta dediğiniz gibi bu işin satışıda var.. seleyi geri kazanmak kolay ama süspansiyonları biraz zor kazanırız gibi gözüküyor..

Süspansiyonları keserek kısaltmıyorlar yanlış hatırlamıyorsam 3 kademeli bir süspansiyon ayarı var oradan yükseltip düşürme imkanı olabilir daytonadakiler bunu söylemişlerdir. Bulut yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam (overcloud) Ondanda bilgi alabilirsin
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
18
merhaba arkadaşlar
sitenize yeni üye oldum
sayfa çok fazla olduğundan tek tek inceleyemedim.
biz bu motoru ciddi almayı düşünüyoruz
bize motordan biraz bahsedebilirmisiniz
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
@Emrah:

öncelikle aramıza hoşgeldin.

ninja'yla ilgili olarak; benden daha tecrubeli kullanıcılarda mutlaka yorum yapacaktır. ben bu motoru kullanmaya başlayalı sadece 1500km oldu, izlenimlerim ise şu şekilde:

yeni başlayanlar için gereğinden güçlü bir motor olduğunu düşünüyorum. 0 - 100km hızlanması 7 saniye, bir çok otomobili geride bırakabiliyorsun.

ara hızlanmalarıda doğru viteslerde yaparsan çok atik bir motor fakat 80km - 6.viteste hızlanmaya çalışırsan motor yığılıyor.

vites ve hız aralıkları ise şu şekilde, redline'a girmeden yaptığım ölçümlerde:
1. vites 55km 2. vites 80km 3.vites 120km.

açıkçası 4,5 ve 6'da max hız denemesi yapmadım ama hafif eğimli bir yolda (rampa yukarı gidiyordum) 5. viteste 160km'i gördükten sonra gaz kestim, açıkçası motor daha giderdi.

sakin kullanımda yakıt tüketimi 100km/4lt'e kadar düşüyor. karışık kullanımda ise şehir içi kullanımlarda genelde 100km/4.5lt fakat hız yapmayı seviyorsan sürekli 100km+ hızlarda yakıt tüketimi hissedilebilir şekilde artıyor.

amortisörleri sert, çukurlarda ve bozuk asfaltta rahatsız ediyor. üzerinde stok lastikler ıslak zeminde kayma eğilimine sahip, dikkat etmek gerekiyor.

sürüşü çok rahat, ayaklarından destek alarak dik kullandığında hiç yorulmuyorsun. ellerde uyuşma yada kollarda yorulma bu motorda olmuyor. 120km+ hızlarda motorun üzerine kapanarak rüzgardan etkilenmeden sürmek mümkün.

ben selesini rahat buluyorum, gerçi göreceli olarak kullanıcılar farklı şeyler söyleyebilir.

depo hava yaptığında bir geyirme sesi gelir bunu duyduğunda şaşırmaman için söylüyorum.

farları güçlü, otomobilere kendini rahatlıkla hissettiriyor ve gece sürüşü için rahat.

şimdilik aklıam gelenler bu kadar :)
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
18
Verdiğiniz bilgiler çok yardımcı oldu.
Emeğinize sağlık inşallah en kısa sürede aranıza ninja ile döniceğiz.


@Emrah:

öncelikle aramıza hoşgeldin.

ninja'yla ilgili olarak; benden daha tecrubeli kullanıcılarda mutlaka yorum yapacaktır. ben bu motoru kullanmaya başlayalı sadece 1500km oldu, izlenimlerim ise şu şekilde:

yeni başlayanlar için gereğinden güçlü bir motor olduğunu düşünüyorum. 0 - 100km hızlanması 7 saniye, bir çok otomobili geride bırakabiliyorsun.

ara hızlanmalarıda doğru viteslerde yaparsan çok atik bir motor fakat 80km - 6.viteste hızlanmaya çalışırsan motor yığılıyor.

vites ve hız aralıkları ise şu şekilde, redline'a girmeden yaptığım ölçümlerde:
1. vites 55km 2. vites 80km 3.vites 120km.

açıkçası 4,5 ve 6'da max hız denemesi yapmadım ama hafif eğimli bir yolda (rampa yukarı gidiyordum) 5. viteste 160km'i gördükten sonra gaz kestim, açıkçası motor daha giderdi.

sakin kullanımda yakıt tüketimi 100km/4lt'e kadar düşüyor. karışık kullanımda ise şehir içi kullanımlarda genelde 100km/4.5lt fakat hız yapmayı seviyorsan sürekli 100km+ hızlarda yakıt tüketimi hissedilebilir şekilde artıyor.

amortisörleri sert, çukurlarda ve bozuk asfaltta rahatsız ediyor. üzerinde stok lastikler ıslak zeminde kayma eğilimine sahip, dikkat etmek gerekiyor.

sürüşü çok rahat, ayaklarından destek alarak dik kullandığında hiç yorulmuyorsun. ellerde uyuşma yada kollarda yorulma bu motorda olmuyor. 120km+ hızlarda motorun üzerine kapanarak rüzgardan etkilenmeden sürmek mümkün.

ben selesini rahat buluyorum, gerçi göreceli olarak kullanıcılar farklı şeyler söyleyebilir.

depo hava yaptığında bir geyirme sesi gelir bunu duyduğunda şaşırmaman için söylüyorum.

farları güçlü, otomobilere kendini rahatlıkla hissettiriyor ve gece sürüşü için rahat.

şimdilik aklıam gelenler bu kadar :)
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
iyi geceler üstadlar.. benim bi sorum vardı.. ninja nın yüksekliğini azaltmak için neler yapabiliriz?? 250 cc de bindiğim bütün racing ve naked tarzı motorlara boyum yetmedi.. ama bu motorun üstüne binince en azından ayak parmaklarım yere dokundu.. sele boyunu biraz daha azaltırsam daha uygun olabilceğii düşünüyorum..
daytonoda motorda satıcı ile biraz konuştum.. binersem sadece buna boyumun yeticeğini söyledi.. biraz daha indirmek içinde 2 şey yapabilceklerini söylediler.. seleyle oynayarak 2 cm kadar kısaltabilceklerini ve süspansiyonlarla oynayarak 2 cm daha kısaltabiliriz dedi.. toplamda 4 cm yeter dedi.. ama süspansiyonla oynamak ne kadar dogrudur üstadlar?? veya uygalabilcek bildiğiniz başka bir şey varmı?? bu arada boyum 1,65..

arka süspansiyonda 6 kademeli bir ayar var, bildiğim kadarıyla bu ayar sertlik ayarı. yayın tam altında ayar yapabileceğin yeri göerebilirsin. takım çantasıyla birlikte gelen yarım ay şeklindeki bir alet ile somunu çevirerek ayar yapılıyor. ben en yumuşakta kullanıyorum. boyum 1.76cm iki ayağım birden yere tam olarak basıyor.

ayrıca sele için şöyle bir mod önerebilirim:
http://www.kawiforums.com/ninja-250r/105214-08-ninja-250-seat-mod.html
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Hız hesapları yaparken kadrana güvenmeyin, 90'dan sonra 10-15km sapmalar başlıyor. GPS ile defalarca ölçüm(sabit hızla giderken), yani 160km hızla giderken 145km hızla gidiyor olabilirsiniz. Keza vfr'de bile sapmalar olabiliyor.
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
Son Gezi - Giresun Kalesi

Merhaba arkadaşlar

resimler biraz büyük çıkmış olabilir şimdiden kasıyorsa bilgisayarınız özürlerimi iletirim,
bu gece belli olacak gideceğim yer o yüzden şehir içinde son bir tur yaptım
Giresun Kalesine çıktım
gezdiğim yerlerden değil de yine motorumla ilgili fotoğraflarım var
ilerde daha da güzel geziler yapmak dileğiyle
işte fooğraflarım;

Güneşi görür görmez attım kendimi dışarıya;
a1.PNG


daha önce de tank padimle ilgili bir kaç fotoğraf koymuştum;
2-3 ay oldu hiçbir eskime yıpranma yok
a2.PNG


bu arada kaskım da scorpion exo-750 air;
gayet memnunum, biraz daha sessiz olsaymış muhteşem olacakmış
a3.PNG


bu da bizim apartmanın kedisi, tek göz o yüzden adı cingöz
a4.PNG


bu fotoğrafı kediyle birlikte alacaktım objektife ancak kedi kaçmış :)
a5.PNG


burası kalenin tepesi, muhteşem bir güneş vardı
a6.PNG


a7.PNG


a8.PNG


evet biliyorum sadece motor resimlerinden sıkıldınız
a9.PNG


burası da Giresun şehrinin kaleden görünümü, Giresun'un yarısı
diğer yarısı kalenin diğer tarafında kaldı
güneş ve sis güzel ikili oldu
a10.PNG


motorumu park edince kedi nöbete başlıyor
a11.PNG


asayiş berkemal bakışı :)
a12.PNG


bu arada kedimiz çok kavga ediyor ve çoğu zaman diğer kediler tarafından tartaklanıyor, tek gözü olduğu için, önceden bir kaç ay öncesine kadar çok zayıftı çok güçsüzdü, sürekli dövüyorlardı ama apartmanın sahip çıkmasıyla kendisine iyi bir bakım yaptı, şimdiki hali büyümüş ve gelişmiş halidir

7/24 bekliyor motorumu, çok sever, ilk başlarda motorumun üstünde olurdu ancak artık sadece kenarda oturuyor çünkü üstüne çıkınca alarm ötmeye başlıyor:)
o da anladı, çok akıllı biri
a13.PNG


bu da disk kilidi, alarmlı, çok memnunum, o plastik kablo da unutmamak için hatırlatma kablosu
a14.PNG


umarım çok sıkmadım sizi resimlerimle
görüşmek üzere
herkese selamlar saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
197
Volkanix

Sana şimdiden hayırlı teskereler umarım güzel bir yere düşersin

Ninjanın resimlerinden sıkılır mı insan hiç :queen::queen: Sen askerdeyken baya bir özleyeceksin ninjayı öyle gözüküyor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Hız hesapları yaparken kadrana güvenmeyin, 90'dan sonra 10-15km sapmalar başlıyor. GPS ile defalarca ölçüm(sabit hızla giderken), yani 160km hızla giderken 145km hızla gidiyor olabilirsiniz. Keza vfr'de bile sapmalar olabiliyor.

%10'luk sapma her araça olabiliyor.

bi gün cbr125 ile sabiha gökçen'e gidiyordum gene. havalimanına doğru dönen keskin viraja girmeden önce hızınızı düşürmeniz için sizi uyaran buyuk dijital bir tabela ile hız ölçümü yapıyorlardı (şu an o tabela çalışmıyor), orda cbr125'in göstergesinin doğru ölçtüğünü görmüştüm :) gerçi ne farkeder, taş çatlasa düzlükte 130'u görüyordu :p

bahara doğru ninja için bir gps alcam bende. o zaman bakarım bnim göstergedeki hata payı ne kadar diye :)

Hangi marka/model GPS'i kullanıyorsun?

önerebileceğin bir model var mı?
 
Katılım
5 Ağu 2010
Mesajlar
201
arka süspansiyonda 6 kademeli bir ayar var, bildiğim kadarıyla bu ayar sertlik ayarı. yayın tam altında ayar yapabileceğin yeri göerebilirsin. takım çantasıyla birlikte gelen yarım ay şeklindeki bir alet ile somunu çevirerek ayar yapılıyor. ben en yumuşakta kullanıyorum. boyum 1.76cm iki ayağım birden yere tam olarak basıyor.

ayrıca sele için şöyle bir mod önerebilirim:
http://www.kawiforums.com/ninja-250r/105214-08-ninja-250-seat-mod.html
cok sagol dostum.. biraz rahatladım kademeli olduğunu ögrenince.. bayiye sormamıstım nasıl kısaltıcaksınız diye.. ama aklıma bu seferde başka bi şey takıldı.. anladığım kadarıyla süspansiyon ayarı biraz sertlik ayarı gibi bişey.. amaç boydan cok kullanım sertliği galiba.. boy ise işin sonuçu olarak duruyor.. kafamda öyle canlandı.. kısaltmak için 6 ya yada 1 e getirmek lazım.. bunu yaparsamda o zaman yolu direk vücudumda hissediceğim heralde..
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
105
anladığım kadarıyla süspansiyon ayarı biraz sertlik ayarı gibi bişey.. amaç boydan cok kullanım sertliği galiba.. boy ise işin sonuçu olarak duruyor.. kafamda öyle canlandı.. kısaltmak için 6 ya yada 1 e getirmek lazım.. bunu yaparsamda o zaman yolu direk vücudumda hissediceğim heralde..

Gibi gibi :)
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
cok sagol dostum.. biraz rahatladım kademeli olduğunu ögrenince.. bayiye sormamıstım nasıl kısaltıcaksınız diye.. ama aklıma bu seferde başka bi şey takıldı.. anladığım kadarıyla süspansiyon ayarı biraz sertlik ayarı gibi bişey.. amaç boydan cok kullanım sertliği galiba.. boy ise işin sonuçu olarak duruyor.. kafamda öyle canlandı.. kısaltmak için 6 ya yada 1 e getirmek lazım.. bunu yaparsamda o zaman yolu direk vücudumda hissediceğim heralde..

aslında tam olarak şöyle işliyor.

atıyorum süspansiyon kademesi 1'deyken (en sert) süspansyion 20kg'lik bir basınç yada darbe olduğunda esniyor. sertlik ayarını 6'ya aldığında (en yumuşak) 10kg'lik bir basınç yada darble olduğunda esniyor.

mantık olarak süspansiyonu yumuşattıktan sonra motorun üzerine oturduğunda daha çok esnemesi lazım, bu şekilde az da olsa sen motorun üzerine oturduğunda ayakların yere biraz daha rahat basabilir. tabi bunlar teorik. denemeden kesin bir şey söylemek mümkün değil. sele modu ile birlikte faydası olabilir belki.

fakat artçı ile seyahat ediyorsan suspansiyon ayarını en yumuşağa almamakta fayda var.

ayrıca kendi sürüş alışkanlığını disipline ederekte bu sorunun bir şekilde üstesinden gelebilirsin. motor tamamen durduğunda sol ayak yerde, sağ ayak arka frende eller debriyaj ve frende olcak şekilde kendini alıştırırsan surekli olarak iki ayağını yere basman gerekmeyebilir.

uzun lafın kısası kendini her zaman sol ayağını yere koyacak şekilde alıştırırsan motoru düzlükte yada rampada durdurmakta sorun yaşamazsın. gerektiğinde sağ ayağın ile fren yaparak yokuş yukarı yerlerde dur - kalklarda sorun yaşamazsın. (otomobillerde rampada el freni ile dur kalk yapar gibi)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
454
Ninja alıcam sonunda o olucak içimi kemiriyor :mrgreen: bundan sonra alıcağım tek motor Ninja 250r kesinlikle...
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
evet ninjalar kar altında kalmasın en azından kapalı bir garaj olsun
sonra pas yapar.
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Biraz önce garaja indim biraz çalıştırdım motoru bayram etsin gönlü :queen:

Üstünü sıkıca giydirdim üsümesin kereta :salut:

Hadı görüşürüz gelirim arada bir deyip çıktım.:pale:
Evin merdivenlerinden cıkarken ıslak zemin ellerimde dolu olunca ufak çapta düştüm.Kolu kırıyoduk az daha :)
Kankalarıda var YZ125 ve CR250 :mrgreen::mrgreen:

Bide branda örtceksenız altına çarsaf tarzı bişey atın öyle brandayı geçirin.
Branda içinde nem yapıp paslanma yapma olasılıgı var altta bir bez olursa nemi alır.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ağu 2010
Mesajlar
201
walla dostlar bu motoru aramaya tam başlamışken bildiğim ve güvendiğim bi motorcudan bu motora sadece görüntü demesi ile bütün hayallerimi yıkması bir oldu... offf üstad tam anlamı ile beni bitirdi.. bide üstüne bunun ikinci elini alma alıcaksan sıfırını al diye üstüme baskı kurması ve zayıf olduğunu düşündürmesi ile resmen psikolojik baskı uygaladılar.. karar veremiyorum.. şu adamlara temiz bi araç götürmedikçe benle dalga gecicekler gibi gözüküyolar.. sinirimi bozdu adamlar walla..
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
105
walla dostlar bu motoru aramaya tam başlamışken bildiğim ve güvendiğim bi motorcudan bu motora sadece görüntü demesi ile bütün hayallerimi yıkması bir oldu... offf üstad tam anlamı ile beni bitirdi.. bide üstüne bunun ikinci elini alma alıcaksan sıfırını al diye üstüme baskı kurması ve zayıf olduğunu düşündürmesi ile resmen psikolojik baskı uygaladılar.. karar veremiyorum.. şu adamlara temiz bi araç götürmedikçe benle dalga gecicekler gibi gözüküyolar.. sinirimi bozdu adamlar walla..

İlginç bir yorum gerçekten ...

250cc bir motordan ne bekliyormuş acaba üstadınız onu anlayamadım ben gerçektende. En az 300 km hız yapsın, 2 saniyede 300 km ye çıksın, benzini hiç bitmesin, görüntüsü 1000cc gibi olsun, sesi güzel olsun, kaliteli olsun, ucuz olsun mu? Beklenti nedir acaba onu anlayamadım...

Ayrıca sadece görüntü dediği bir motor için ikinci elini alma alacaksan sıfırını al demesi de ayrı bir çelişki. Acaba alacaksan sıfırını al nasıl olsa motor sadece görüntü sıfırı ikinci elinden daha iyi görünür mü demek istedi?

Kaldı ki sıfırı ile ikinci elinin arasında en az 1500 lira fark varken (gerçekten temiz ama aciliyetten satılan motorsikletleri kastediyorum) bir işe yaramaz ama sen 1500 lira daha fazladan ver demek neden?

Saygılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst