crypto arkadasim valla servis kitabi yetmedi birde kullanici kitabini gozden gecirdim cunki servis kitabi 2008 modelller icin belki bir degisiklik olabilir diye kullanici kitabina da baktim ayni seylerden bahsediyor bu motoru ureten bu kitabi yazan mi yanlis yoksa yillardir bize sen her 2500 km de getir yagini degistirelim bakimlarini yapalim diyen adamlar mi yanlis ben karar veremedim.. aynen bir onceki sayfada dedigim gibi 12000 kilometrede bir diyor yani..valla motorda yag lambamiz var 12000 kilometre dolana kadar yanmazsa eger bu lamba kitap ne diyorsa onu yapcaz demektir.....
Şimdi zaten sadece yağ değişimi ile ilgili konuşacak olursak 12.000 (onikibin) km de bir yağ değişimi yapmak imkansız. Bu süreç çok uzun ve yağın özelliğini ve işlevini hiçbir şekilde yerine getiremeyecek hale getirecektir.
Yüksek devirli motosikletlerde hassas bir kullanıcıysan 2.000-2500 km de bir yağ değişimi yapman gerekir.
Sanırım o 1.000-5.000-10.000-15.000 diye giden süreç motosikletin genel bakımlarının oldugu süreçtir ve her servis aralıgında yağ değişimi yapmalısındır
bu yağ değişimini serviste veya kendin yapabilirsin.
Honda kitapçığında zorunlu bakımlar şu km aralıklarındaydı:
1000 / 4.000 / 8.000 / 12.000 diye devam eden 4.000 km lik aralıklarla süregelen bakımlar.
Ve tahmin ediyorum ki ninja için de bu süreç 5.000'er km lik periyotlarla belirlenmiş.
Ps: Motosikletlerin kullanım&bakım kılavuzunda yazan kilometre ve zaman aşımlarını servisler kendi kafasına göre yorumlayabiliyorlar mesela benim 4.000 bakımında hava filtresinin temizlenmesi (değişmesi değil) gerektiğini gösteren bir ibare olması rağmen ısrarla sorduğumda 8.000 bakımında gel ozman bakıcaz onlara demişlerdi.
ve bugüne kadar 3 defa servise gittim
1000 km zorunlu bakımı (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, balatalar temizlendi)
2500 km yağ değişimi (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)
4500 km yağ değişimi zorunlu bakım (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)
şu an 5.500 km de 6.250 km de servise gitmeyi planlıyorum yağ değişimi için.