Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
yavas yavas fikirlerimiz bagdasmaya basladi aslini sorarsaniz benim burda teknik servis ile ilgili bir problemim yok ben turkiyedeki sistemin isleyisini hazmedemiyordum fabrika servislere yetki vermis ama servisler sagolsunlar bu yetkiyi soyle kullaniyorlar.sizin motor yada arabanizin garanti disi kaldigini soyleyip sizden yaptiklari isin parasini aliyorlar siz servis istasyonundan ciktiktan sonra sizin araciniza ait yeni bir servis formu doldurup ayni islemi garanti dahili yapilmis gibi gosteriyorlar sonra bu formu fabrikaya gonderip bu islemin parasini fabrikadan tahsil ediyorlar buda demek oluyorki bir is iki para (garantinin dolmasina bir gun kala garanti dahili islem yapip musterisinden hic bir ucret talep etmeyen servislerde var ben sahsen birkac tane taniyorum bu sekilde calisan arkadaslara da sozum yok helal kazaniyorlar..)uzun lafin kisasi cogu servisler motorun garantisi dolana kadar motor kullanicisina kan aglatiyor benim maksadim butun motor kullanici arkadaslara fabrikanin istedigi kosullarda bakim yaptirmalari teknik servislerin zirvalarina aldiris etmemeleri eger servis kafasina gore is yapiyorsa direkt olarak uretici ile irtibata gecmeleri konusunda bilinclendirmek uretici bir tane kici kirik servis istasyonundan vazgecer ama musterisinden vazgecmez.aninda ellerinden tabelasini ve butun yetkisini alir.garanti dolduktan sonra da eger elinizden geliyorsa servis istasyonuna gitmeden hafta sonlari hem temizlik hem bakim hem yag degisimi gibi seyleri kendiniz yapmaniz hem maddi hem psikolojik yonden problem yasamamanizi saglar diye dusunuyorum.. hepinize saygilar..
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
km gostergesinin sol ust kosesinde kontak acikken ( motor calismazken ) yanan kirmizi bir isik var marsa basip motoru calistirinca 1 yada 2 saniye icinde sonuyor iste o lamba yag lambasi oluyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------



yahu aslini sorarsaniz banada oyle geldi ilk okudugum zaman..aslinda pinti bir yapim yoktur surda 2 ayda bir 30-40 lira yag parasi vermek kimseyi fakir etmez benim maksadim kimseye zararli olmak degil kitabi okudum ve ureticinin bize onerdigi seyi bende burda diger kullanicilarla paylasmak istedim herkese uzun geliyor bu sure cunki bizi boyle alistirdilar cogumuz motoru alinca garanti ve kullanim sartlarini okumayiz servis ne diyorsa onu yapariz.

size turkiyede iken basimdan gecen bir olayi anlatayim.bir kanuni seyhan 150 motorum vardi ben ikinci el almistim aldigimda garantisi dolmamisti ve kilometresi cok azdi sifir gibi biseydi yani.motoru aldim sagina soluna baktim iyi durumda.sonra garanti kitabini bastan sona okudum motorda yag degisimi 2500 km de bir oldugunu soyluyor kitap.bende motorun onceki sahibinin yagi degistirdigi km nin ustune 2500 km dolunca gittim servise bakimini ve yag degisimini yapmak icin adam bana dedi sen naptin bilader bunun yag degisim km si gecmis bi problem cikarsa garanti islemez sen bu motoru yakinda kucagina alirsin dedi.bunun yag degisimi 1500 km de bir sen 1000 km fazladan yapmissin dedi.Bende kullanma kilavuzundaki yag degisimi ile ilgili olan yeri gosterdim agzi acik kaldi sonra seyhan 125 ile karistirdik falan gibisinden sacmalamaya basladi.ben ayni kanuninin onerilerine uyaraktan 2 senede 35000 km den fazla yol yaptim tik demedi ayriyeten kanunide yag lambasi da yoktu.bunu yapan fabrikasindan daha iyi bilen kimse olamaz cunki ninja 250 cok uzun zaman once yokmus kawasaki uretmis adin ninja 250 olsun demis musterilerine de kullanma kilavuzu bastirmis matbaadan servislerinede servis kitabi yollamis .musteriler okumamis servislerde biz bu fabrikanin dedigi gibi bakim yaparsak ogle yemegimiz anca cikar bu isten demisler musterilerinde okumadigini bildikleri icinde kafalarina gore yag degistirip hava filtresinin kapagini bile acmadan temizlemisler en dandik mineral yag atmislar icine sonrada her 1500 km de bir bakima cagirip ceplerini doldurmuslar...biraz uzun oldu ama herkesi okumaya ve rantcilarin taklasina gelmemeye davet ediyorum...

bilgilerden dolayı teşekürler söyledigin ışık motor hararet ışıgı degilmi???
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
bilgilerden dolayı teşekürler söyledigin ışık motor hararet ışıgı degilmi???

hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
105
hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..

Benzer mantık hemen hemen her araçta (araba motorsiklet vs.) vardır. Mantığı kısaca açıklamak gerekirse, kontak açılıp elektrik gelmeye başladığı anda genelde uzun far lambası harici tüm lambalar yanar ki bu, lambalar ile ilgili problem olmadığını göstermek içindir. Eğer öyle olmasaydı bozuk yağ lambası ampulü yüzünden motoru kaybedecektik. Sorunun ufacık bir lambadan olduğunu farketmek mümkün olmayacaktı. Bunu ampullerin ve sistemin çalışırlığının bir kontrolü olarak düşünebilirsiniz.

Saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..

peki arkadaşım motor hararet yaptıgında hangi ışık yanıyor???bunda hararet ışıgı yokmu???
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Sapo şilideki ninjaların boya işi çoook iyi ya senden istesek parasını hesabına yollasak bize en büyük parça olan o motoru kapatan ve bizimkinden değişik boyası olan grenajı yollayabilirmisin arkadaşımın ninjaya takıcazda:)
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
Sapo şilideki ninjaların boya işi çoook iyi ya senden istesek parasını hesabına yollasak bize en büyük parça olan o motoru kapatan ve bizimkinden değişik boyası olan grenajı yollayabilirmisin arkadaşımın ninjaya takıcazda:)

kefeeee kardesim simdi yarin ben bir gideyim burdaki motoru aldigim yere fiyatini ogreneyim sonra kargo fiyatlarini da ogreneyim eger sizinde isinize gelirse burda paketleyip size yollarim.turkiyede unuttugum bazi seyleri babamdan kargo ile yollamasini sitemistim 2 haftada geldi buraya sizin icin bakarim ..yarin bir cevap yazarim bu konuya..
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
evet bak ordaki parça fiyatlarından biraz bahset bir sinyal burda 75 tl bir gıranj 450 tl
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
birde bazı ninja larda genelde 2009 modelin bir bölümünden sonraki çıkan ninjaların altında made ın japon yazmıyor.


sizinkinde yazıyormu ? merak ettim. ilk çıkanları japon iken sonrakiler farklımı?



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
bu fotoğraf motorun tam olarak neresinde yer alıyor? bende merak ettim şimdi motor aşağıda bi iner bakarım eğer tarif edebilirsen
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
bu kitapcıklardaki periyodik bakımları harfiyen yerine getirmeye çalışsak motor binmekten zevk alamayız dogrusu.

_ ön çatal yag degişimi

_sogutma suyu degişimi

_kabiratör ayarı ve senkronize

_sübop ayarı

-hey ay yakıt sistemi kontrolü

-akü elektrot kontol sistemi

-firen hidroligi degişimi
gibi gereksiz şeyleride degiştirmek zorunda kalacagız
ama şu anda motorum 10 bin km de
ne sibop ayarı ne amartüsör yaglarının degişimi nede senronize gibi gereksiz şeyleri yaptırmayacagım yaptıranda yok zaten
işte bu mantıkta devam ettiğimiz için 20.000 üstünü geçen motosikletlere ölü gözüyle bakılıyor.
ön çatal yağının görevi nedir ve neden değişmesi gerekir
sübap ayarı nedir ?
senkron ayarı nedir ? yapılmazsa neler görülür ?
soğutma sıvısı neden değiştirilmelidir ?

bu soruların cevaplarını öğrendiğinizde yaptırmadığınıza çok pişman olacaksınız :wiinkk:
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
birde bazı ninja larda genelde 2009 modelin bir bölümünden sonraki çıkan ninjaların altında made ın japon yazmıyor.


sizinkinde yazıyormu ? merak ettim. ilk çıkanları japon iken sonrakiler farklımı?


neden aynı soruyu her 5 sayfada bır soruyorsun

cevap gelmedigi için olabilir mi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:31 ----------

işte bu mantıkta devam ettiğimiz için 20.000 üstünü geçen motosikletlere ölü gözüyle bakılıyor.
ön çatal yağının görevi nedir ve neden değişmesi gerekir
sübap ayarı nedir ?
senkron ayarı nedir ? yapılmazsa neler görülür ?
soğutma sıvısı neden değiştirilmelidir ?

bu soruların cevaplarını öğrendiğinizde yaptırmadığınıza çok pişman olacaksınız :wiinkk:

sıfır dan 50 bin km ye kadar motor kullandım.
hiç ön çatal yagını degiştirmedim. hiç zararını görmedim kaçırmadıgı sürece degiştirmeye gerek yok her 12 bin km de motor yagı degişiyorsa

subap ayarı çok şıkırdarsa öyle yapmak gerek bazende sıkılaşabilir son gazda motor pek gitmeme gibi his verir. çok oynamaya gelmez

senkron ayarı bozuldugu zaman motor bujiyi bozar bozdugu zaman yaptırırız.
sogutma suyunun ancak zamanla bomesi düşer .onuda 3 senede ancak düşer
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
acun arkadasim zaten on catal yagini degistirin demiyor ki islevini yerine getirip getirmedigini kontrol edin kacak varmi yokmi bakin diyor.radyator suyunu nu da zaten 3 senede bir degistirin diyor.yakit sistemi kontrolude 12000 kilometrede bir her ay 12000 kilometre yapabiliyorsan soylediklerinde haklisin..
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
yakıt sistem kontrolu her ay yada 12 bin km de hangisi önce geliyor sa diye yazmış
tabiki her ay yakıt sistem kontrolu geliyor. fakat ben daha yakıt sistem kontrolu hiç bir motorumda her ay kontrol etmedim. her ay eden varsa tebrik ederim

bu arada senin kitabcıkla bizim türkce kitapcık uyum saglamıyor. her 10 binde ön çatal yag değişimi ve sogutma suyu degişimi yazıyor.

ama ben uymayacagım. ister garantiye girsin ister girmesin. böyle gereksiz yere boşuna degiştirmek hoşuma gitmiyor.
 
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
130
Herkese merhaba,
Uzun süredir görüşemedik, Herkesin keyfi yerindedir inşallah...
Kawasaki Ninja 250R İstanbul grubumuzdan Y.Emre arkadaşımız ninjasını satıyor. Artık adetten midir nedir, genelde ben yazdığım için bunu yazmakta bana düştü sanırım. sahibinden.com da ilana bakabilirsiniz. http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...onu-dolu-makina-isteyen-firsat-36029983/detay

Bir ninjanın aramızdan ayrılışının üzüntüsünü yaşarken, diğer arkadaşında aramıza katılmasından büyük sevinç duyarız...


EXTRALAR

MUZZY PERFORMANS EGZOZ
MİCHELİN LASTIK ÖN WE ARKA + KALIN TEKER 600 LUK MAKINE GIBI DURUYO
XENON KISA - UZUN FARLAR
K&N PERFORMANS HAVA FILITRESİ
D.I.D.MARKA ORJ. JAPON X-RİNG'Lİ ZİNCİR
ARKA LED SİNYAL
TANK PAD
JANT ŞERITİ (3 parça )
ZX ELCİK
ÇAMURLUK İPTALİ
YAN PLASTIK AKSAMLAR 3D KARBON KAPLI
BAKIMLI MOTOR KM GENELDE UZUN YOLDA YAPILDI
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst