MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
1
Arkadaşlar benim motorun ateşleme sıkıntısı var ateşleme cok az yapıyor..
vurdurarak calıştırdıgımızda gaz yiyip bırakıyor yani ateşleme bir yapıyo bir yapmıyor...
nasıl tamir edebiliriz yardımcı olursanız seviniriz sorun nerede ve nasıl tamir edilir....
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
mz mastiff valla foruma baktım bi sonuç çıkmadı bende resimlerini koymakta yarar gördüm türkiyede olmaması çok üzücü görüntüsü gerçekten çok heybetli görmekte fayda var
43647
big_1584049556f.jpg
big_15840495jmd.jpg
43646

2002 de bu motorlar Türkiye` ye polis motoru ihalesi için gelmiş fakat ihaleyi kaybedince de bir daha gelmemiş...
yanılmışım türkiyede 1 tane varmış :) arkadaş sahibinden de satıyor 2 resminide ben kullandım güzel motor ama :)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Bu motorları İzmir'de özgül motor getirmişti.Güç bela sattı elindekileri bir daha da başka getiren duymadım.Alanlar buna parça nereden bulur ne eder onu da bilmiyorum?
 
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
3
arkadas lar acilen yardım benim mz in motorunu şanzumana baglayan civatalar kırılmıs

arkadas lar acilen yardım benim mz in motorunu şanzumana baglayan civatalar kırılmıs dı yenisini aldım geldim ama motoru nasıl takıcam bilmiyorum arkadas lar lütfen foto kuyon bisi yazın acil simdiden tesekürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

arkadas lar acilen yardım benim mz in motorunu şanzumana baglayan civatalar kırılmıs dı yenisini aldım geldim ama motoru nasıl takıcam bilmiyorum arkadas lar lütfen foto kuyon bisi yazın acil simdiden tesekürler
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Bu motorları İzmir'de özgül motor getirmişti.Güç bela sattı elindekileri bir daha da başka getiren duymadım.Alanlar buna parça nereden bulur ne eder onu da bilmiyorum?

alan kişi garanti parça derdini çekiçek bende bulabilceğini sanmıyorum ancak yurtdışından bulur oda baya zahmetli ve masraflı ama demek istediğim mz bu motorla inanılmaz bi görüntü yakalamış gördüm en haşin motor belki güç olarak tatmin etmez ama görüntü olarak tatmin ediceği kesin motoruda yamaha tenere motoruymuş şekilli makina yapmış mz :queen::queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:01 ----------

arkadas lar acilen yardım benim mz in motorunu şanzumana baglayan civatalar kırılmıs dı yenisini aldım geldim ama motoru nasıl takıcam bilmiyorum arkadas lar lütfen foto kuyon bisi yazın acil simdiden tesekürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

arkadas lar acilen yardım benim mz in motorunu şanzumana baglayan civatalar kırılmıs dı yenisini aldım geldim ama motoru nasıl takıcam bilmiyorum arkadas lar lütfen foto kuyon bisi yazın acil simdiden tesekürler
dostum yardımcı olamıycam sory neden motorsiklet tamircisine götürmüyorsun civata takıcak sanırım maliyet bile istemez sadece siftah atarsın sende görmüş olursun :bounce:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
57
Meil cafe bahsettiğin kırılan saplamaların şanzumana bağlandığı yer kaynakla tutturulmuş ise işin biraz zor.Yok eğer yivli ise kendinde değiştire bilirsin.Aşağıdaki videoda Mz motorun nasıl söküldüğünü gösterir bir video var.

http://video.google.com/videoplay?d...AaGvYXHBg&q=mz+etz#docid=-5780522324325429327

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:48 ----------

Arkadaşlar benim motorun ateşleme sıkıntısı var ateşleme cok az yapıyor..
vurdurarak calıştırdıgımızda gaz yiyip bırakıyor yani ateşleme bir yapıyo bir yapmıyor...
nasıl tamir edebiliriz yardımcı olursanız seviniriz sorun nerede ve nasıl tamir edilir....

Bence akünü bir kontrol et.Sıvı seviyesine bak eksik ise tamamla ve şarj ettir.
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
7
arakadşlar benim de mz var 301 fakat ateşlemede sorun yaşıyorum son bir haftadır sürekli yollarda kalıyorum..motorun elektronik beyin 3 kere degişti fakat hepsindede kısa süre sonra yandı 4 cü kez alacak paramda kalmadı çok pahalı bişey her seferinde 60 tl gibi bir para ödedim bunun yerine ne taka bilirim acil yardım ederseniz sevinirim şimdiden tşk..
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
2
slm alp_tunay benım 301 dogu alman mz ım var da bazı arızaları var anladıgın kadarıyla mz den anlıyosun sakıncası yoksa nerde oturdugunu ogrenebılırmıyım belkı motoru sana gosterme şansım olur?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
arakadşlar benim de mz var 301 fakat ateşlemede sorun yaşıyorum son bir haftadır sürekli yollarda kalıyorum..motorun elektronik beyin 3 kere degişti fakat hepsindede kısa süre sonra yandı 4 cü kez alacak paramda kalmadı çok pahalı bişey her seferinde 60 tl gibi bir para ödedim bunun yerine ne taka bilirim acil yardım ederseniz sevinirim şimdiden tşk..

Anladığım kadarıyla seyhan sahibisin... Almanlar elektronik beyinli değil....
Eğer beyin yakıyorsan konjektörü değiştireceksin...Şarzdan fazla voltaj geliyordur.....
Aslında kolay yanan bir şey değildir... Monte edildiği yerde sallantı olup olmadığını kontrol et... Sallantıdan şaseye deyip kısa devre de yapıyor olabilir...

Birde şarz sigortasını kontrol et...Amperajını hatırlamıyorum ama çok yüksek olması yakabilir....:cat::cat:

Hepsi sağ yandaki kapağın içindeki sigorta kutusunda mevcuttur... :cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------

slm alp_tunay benım 301 dogu alman mz ım var da bazı arızaları var anladıgın kadarıyla mz den anlıyosun sakıncası yoksa nerde oturdugunu ogrenebılırmıyım belkı motoru sana gosterme şansım olur?


İzmirdeyim.... Sende izmirdeysen seve seve inceleriz..... :cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
57
Arkadaşlar debriyaj balatasını değiştirmek için söktüm fakat tekrar takamıyoruz.3 kişi 2 gündür uğraşıyoruz bir türlü toplayamadık.Bende videolar var onlara bakarak herşeyi aynı şekilde yapıyoruz.Fakat debriyaj tasını yerine oturtup kapağı takıp sıkınca motor kitleniyor teker dönmüyor.Debriyajında nasıl çalıştığını anlamış değilim. telin bağlandığı birbirine giren iki dişli parça var.teli gerince arkadaki parça debriyaj tasına baskı yapıyor.Buraya kadar tamam fakat baskı ortadaki bailyaya denk gelmesini gerektiğini tahmin etmeme rağmen baskı yapan parça direk tasın üstüne basıyor.Bu debriyaj işi çok zormuş bir türlü anlayamadım.Bende mi bir arıza var diye soruyorum kendime.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Kuanza, 2004 yılında o debriyajı defalarca söktüm taktım ama ne yazık ki tam olarak hatırlayamıyorum.Bahsettiğin parça aşağıdaki linkte görülen 3 numaralı parça herhalde:

http://www.mz-b.com/k251/251t45.htm

Debriyaj manetini çektiğin zaman o parça olduğu yerde sağa doğru döner (sol yandan parçaya doğru bakıyoruz).

Vida mantığı vardır.Vidayı sağa çevirince içeri doğru girmek isteyecektir.Fakat burada parçanın gideceği bir yer olmadığı için karşısındaki kapağı kendine doğru çeker.

Kapağın altında yaylar var bildiğin gibi.Debriyajı çekerek, yay gücü ile krank miline ittirilen 13 numaralı debriyaj koniğini, karşısındaki krank milinin yine konik şekilli yatağından ayırmış olursun.Böylece debriyaj tası motor gücünden kurtulur ama halen hafif bir temas ve dönüş vardır.

Şimdi sizin sorununuz anladığım kadarıyla şu:

Yukarıda bahsettiğim 3 numaralı parçanın, debriyaj manetini çektiğimizde aslında sağa mı yoksa sola mı döndüğünden emin olamadım.Bu noktada yanlış takma ihtimali var mı?Bir göz atın eğer varsa doğru taktığınızdan emin olun.

Eğer bu noktada bir yanlışlık yoksa sorununuz büyük ihtimalle 13 numaralı "debriyaj koniği" denen parçada.

Yeni debriyaj balatası değiştirildiği halde manet çekildiğinde debriyaj halen ayırmıyorsa, yani motor 1. vitese takılamıyorsa ve herşeyin doğru toplandığından eminseniz sorun %90 bu parçadadır.

Bu parçanın krank miline geçen tarafındaki temas yüzeyleri zamanla aşınıyor.Yenisini yanına koyup çok dikkatli incelemedikçe anlamanız mümkün değil.

Neticeyi eklersen bizde öğrenmiş oluruz.Kolay gelsin.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
tam olarak neyi yanlış taktığını anlayamadık. bir iki foto atarsan sana tarif ederim
ben daha yeni değiştirdim balataları. ve tek seferde taktım.bişeyi yanlış yapıyon ama neyi,bakmak lazım
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
20tl lik benzinle yani 5,31lt 120km.Bir hayli fazla geldi bana nerdeyse LPG li şahin kadar.Bir kaç eksiği var.Onları tamamladıktan sonra yakıt tasarrufu hakkında araştırma yapacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------

Sendeki Mz ne yakıyor?

bende 301 mz vardı 3 litre benzinle 4000 deviri gecmeden gittiğimde 70 km yol yapıyordu
şu an ybr 125 e biniyorum 2.5 litre ile 100 km yapıyor şehir icinde
 
Katılım
11 Mar 2010
Mesajlar
55
bende 301 mz vardı 3 litre benzinle 4000 deviri gecmeden gittiğimde 70 km yol yapıyordu
şu an ybr 125 e biniyorum 2.5 litre ile 100 km yapıyor şehir icinde

yarım litre benzin hesabını yapmayın arkadaslar bende 251 var on numara ybr ile takas yapmam yani 150 yi goruyo motor on numara yani:queen:
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
2
Anladığım kadarıyla seyhan sahibisin... Almanlar elektronik beyinli değil....
Eğer beyin yakıyorsan konjektörü değiştireceksin...Şarzdan fazla voltaj geliyordur.....
Aslında kolay yanan bir şey değildir... Monte edildiği yerde sallantı olup olmadığını kontrol et... Sallantıdan şaseye deyip kısa devre de yapıyor olabilir...

Birde şarz sigortasını kontrol et...Amperajını hatırlamıyorum ama çok yüksek olması yakabilir....:cat::cat:

Hepsi sağ yandaki kapağın içindeki sigorta kutusunda mevcuttur... :cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------




İzmirdeyim.... Sende izmirdeysen seve seve inceleriz..... :cat::cat::cat::cat:

kardes izmirde degılım.istanbulda tanıdıgın saglam mz den anlayacak bana onerebılcegın bırı varmı ??? ( alp_tunay )
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
57
Arkadaşlar dün tüm günümü buna ayardım.Yanlış hata nerde hala anlayamadım.2 conta kopardım söküp takarken.Kafam çok fena oldu.İyice şişti.Attım arabaya götrüdüm tamirciye şimdi yapıyorlar.Ustaya nerde hata yaptığımı soracağım.Şimdiye kadar başladığım her şeyi tamir ettim.Bunu beceremedim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:17 ----------

İlgi gösteren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Yanlışmı ustadan öğrenince burda paylaşacağım.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Kuanza bende o konikteki aşınmayı fark edememiş defalarca söküp takmama rağmen sonunda servise gitmiştim.Neticeyi merakla bekliyorum.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
34
Sevgili Alp Bey, bilgilerinizle bize yön verdiğiniz ve yardımlarınız için saygıyla selamlıyorum. 96 model 301 Mz.imle ilgili iki sorunum var.
1- Vites biraz sert,
2-Ön fren biraz sıkıyor, usta tamir etmiş gibi yaptı ama sonuç aynı, önerinizi bekliyorum.
Selamlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst