Alp Bey merhaba,
Konu 96 model 301 MZ ile ilgili, 55 nci sayfada vites sertliğinden bahsetmiştim. Şanzımanda bulunan yağı tamamen boşalttım, 90 numara 900 gr. yağ koydum, motorun solunda vites kolunun önünü kapattığı şanzıman yağ seviyesini gösteren alyanlı vidayı söktüm, yağ seviyesi mormal, ama o vidanın ucundan ne yay ne bilye çıkmadı. Yay ve bilye bu vidanın ucundamı yoksa benmi yanlış algılıyorum başka bir yerdemi. Sonuç olarak viteste fazla bir yumuşama olmadı, çok az yumuşadı.
Usta Alman Mz'lerle yerli Mz'lerde sol motor kapağında bulunan vidaların yerlerinde değişiklik gösterebileceğini söyledi, kafam karıştı. Sizin önerinizi bekliyorum. Selamlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:31 ----------
Alp kardeş, 40'lı sayfaların birinde 39 yaşında olduğunuzu yazmışsınız, benim yaşı duysanız şaşarsınız, motor öyle bir tutkuki bu yaşta bile motora bineceğimde heyecanlanıyorum, 72 yılında Java ile başlayan tutku ilk günkü canlılığıyla devam ediyor. Ayaklarım yere değmiyordu ama o motoroda binmeden duramıyordum. Uzun yıllar ve çok uzun mesafalerce motora bindim ama daha 1 kere bile küçükte olsa kaza geçirmedim, dizimin üstüne bile düştüğümü hatırlamam, bunuda sakin, itinalı, maceraya kaçmadan binmeme borçlu olduğumu sanıyorum. En ufak hatada kendimi yerde sürünür bulacağımı hiç aklımdan çıkarmıyorum. Mz bende ilk çıktığından beri sevdaydı, ama yakın zamanda almak kısmet oldu. Umarım uzun yıllar bineceğim, bütün motorcu arkadaşlara kazasız keyifli yolculuklar dilerim. Karaman İlinden saygıyla...
usta o dediğin yaylı ve bilyeli cıvata motorun altında.yağ seviye vidası vites kolunun arkasında olur.o değşmez. ama yaylı olan şanzımanın altında orda
iki tane cıvata var biri yağı boşaltmak için o değil. vites kolu tarafındaki
onun sökünce içinde bir yay ve ucunda bir bilye var.onun koymayı unutmuş olabilir.keşke yağı koymadan baksaydın ona.onu açınca yağ boşalacak yine
Arkadaşlar herkese kolay gelsin.Dün akşamdan beri benim devir saati çalışmıyor ve şarj ışığı devamlı yanıyor.Neden olabilir?
Konjektörüne baktır...Ya kablosu çıkmıştır ya da sigortası atmıştır.... En kötü ihtimal yanmıştır...
Alp tunay teşekkürler.Yarın sabah işe gelirken baktıracağım.Umarım maliyetli bir şey değildir.Çok masraf yaptım bu motora son zamanlarda.
İşi bilen usta olsa böyle sorunlar yaşamassın... Yokmu civarınızda eli yatkın biri?...
Çok arıza yapan motor değildir mz..
Konjektörüne baktır...Ya kablosu çıkmıştır ya da sigortası atmıştır.... En kötü ihtimal yanmıştır...
Devir saatini inceledim biraz fakat tel göremedim.Devir saatinin teli nereye bağlıdır. Benim Mz 1993 model.Model değişince belki bağlandığı yerde değişiyordur diye modelini yazdım
Az önce devir saatinin arkasına baktım.Yine tel göremedim.Fakat üçlü bir kablo var far tasına gidiyor ucu.Bendeki gösterge kare şeklinde acaba farklı olabilirmi?

Ben vakti zamanında stop lambası almıştım atasoy otomotivden aslında online satışı yok üretici kendilerini aradım rica ettim sağ olsunlar ilgilendiler ücretini havale ile banka hesaplarına yatırmıştım kargoyla göndermişlerdi sitenin linki aşağıda bir konuş rica et yardımcı olabilirler. sadece MZ değil Jawa parçalarıda yapıyorlar bilginize.merhabalar bişi sorucaktım bende eylül ayında 2. mz i aldıkbabamın 71 model mz var es 175
bende kendime mondiali satip sporstar etz251 aldım temiz baya motor daha 20 binde filan 5-6 yıldır binilmiyordu balıkesirden bi depodan aldım
vitesinde problem vardı yaptırdım ilk defa makinenin içi açıldı orjinal fabrika contaları duruyordu daha... yalnız biraz boya ister motor ayrıca 1-2 şey düşünüyorm motor için sağ sola böle orjianl mz çantaları oluyor fikri olan varmı nerden temin edebiliceğim hakkında bide arka amortisorlerin durumu iyi değil aziz aslan var edremitte tek parça getirip satan orda sordum ellerinde yok 2 takim orjinale 190 diyorlar :S varmı temin edebiliceğim tanıdığnız ? önerilerinizi bekliyorm saygılarımla