Yukarı çıkarken,daha doğrusu piston üst ölü noktada iken ne kadar ilgili olduğunu bilmiyorum ama, burda başka konularda işin içine giriyor üst ölü noktadan biraz aşağıda olması gerekiyor her motorun farklıdır araba motorları dahil işte bu üst ölü noktadan biraz önce olması değerlerine avans deniyor bu ayarların tam olmaması hiç çalışmaması yada düşük verimde çalışmasına yol açıyor fazla derine dalmadan pratik bir yol:bujiyi sök ,ucu küt bir tornavidayı(sapı buji deliğinden büyük olsun)buji deliğinden aşağı pistona değene kadar sok sonra alternatörün kafasındaki somuna bir anahtar tak ve çevirmeye başla yavaş yavaş!piston yukarı çıkmaya başlayacak bunu elinle hisset yani bi el tornavida yada benzeri bir şeyde diğer el anahtarda olacak piston üst ölü noktaya geldiğinde birden aşağı inmeye başlayacak işte bu nokta kritik bu noktaya geldiğinde anahtarı geri çeviriyorsun yani pistonu yukarı istikamete çekiyorsun ateşleme yeri pistonun tam tepe noktaya geldiği ana 1 cm kaldğı yerde olacak aşağı yukarı tahmini olarak, ee sonra senin aracın eletronik ateşleme platinli olsa tam bu noktada platinin açılıp kapandığını görüp deneyecektik,eğer platin bu noktada yanlış konumda olsaydı piston konumunu sabit tutup platin ayarını buna göre ayarlayacaktık ama elektronikde iş daha değişik görsel olarak şöyle düşün burda platinin yaptığı iş sende alternatör milinin ucunda küçük bir yelpazeye benzer siyah bir parça var bu parça yapıyor,mil döndükçe dönüyor ve bu yelpaze içi yarık bir parçanının içine giriyor ve çıkıyor işte o yarık parça sensor oluyor(opto kuplör elektronikdeki tanımı) senin ayarın yelpazenin bu yarığa girdiği noktadır bu kaba ayar, bu noktaya gelip deneme yap ayar kriterin yelpazenin yarığa giriş mesafei öne yada geriye alarak ayalayacaksın,tavsiyem karbüratör ayarlarınada bak örnek hava ayarını sonuna kadar kıs sonra çyrek tur geriye al rölantiyi biraz yükselt böyle dene+önce 2 defa jikle yap,biraz garip bir anlatım oldu kusura bakma manuelleri olacaktı bende yabancı bi siteden almıştım vakit bulduğumda yüklemeye çalışacağım kolay gelsin