- Katılım
- 20 May 2019
- Mesajlar
- 26
Abone sayısı az ve youtube geliri vergi vermeyi gerektirmeyecek kadar düşük bir kanal sahibi olarak şunu söyleyebilirim.
Öncelikle belirtmem gerekir ki bu durum 2019 yılında çıktı. Mesut çevik yeni yayınladı diye bu bugün oldu demek değil.
Youtube'dan aylık 50TL gibi komik bir rakam kazanıyorum ve bunların karşılığında 10.000'lerce lira bu ekipmanlara sahip olma bedelim var( elbette hepsini youtube'a video çekeceğim diye almadım )
Bununla birlikte 1 TL bile kazanıyorsan devlet senden vergi kesiyor.
Bir alt limit olmadığı için şöyle bir sıkıntı çıkıyor:
Ben 50 Tl kazancımın 19 lirasını vergi vermek için vergi mükellefi olmam gerekiyor ve bu bana aylık en düşük 300 TL gibi bir işletme maliyeti olarak geri dönüyor. Vergi vermek istemiyorum demiyorum ama bu vergileri vermezsem takipli olarak 5 sene içerisinde tüm kazanıp vermediğin vergileri ceza olarak geriye dönük kesebiliyor, yani ben 19TL vergi vermek için 300TL işletme yapmadım diye bana binlerce lira ceza kesecek.
Mesut çevik para kazanma özelliğini kapatın derken bundan bahsediyor, Hele ki devletin kasasında paranın bittiği şu günlerde bunlara yönelip cezaları gelire çevirebilirler. Açıkçası ne yapmam gerekiyor ben de bilmiyorum. Saygılar
Öncelikle belirtmem gerekir ki bu durum 2019 yılında çıktı. Mesut çevik yeni yayınladı diye bu bugün oldu demek değil.
Youtube'dan aylık 50TL gibi komik bir rakam kazanıyorum ve bunların karşılığında 10.000'lerce lira bu ekipmanlara sahip olma bedelim var( elbette hepsini youtube'a video çekeceğim diye almadım )
Bununla birlikte 1 TL bile kazanıyorsan devlet senden vergi kesiyor.
Bir alt limit olmadığı için şöyle bir sıkıntı çıkıyor:
Ben 50 Tl kazancımın 19 lirasını vergi vermek için vergi mükellefi olmam gerekiyor ve bu bana aylık en düşük 300 TL gibi bir işletme maliyeti olarak geri dönüyor. Vergi vermek istemiyorum demiyorum ama bu vergileri vermezsem takipli olarak 5 sene içerisinde tüm kazanıp vermediğin vergileri ceza olarak geriye dönük kesebiliyor, yani ben 19TL vergi vermek için 300TL işletme yapmadım diye bana binlerce lira ceza kesecek.
Mesut çevik para kazanma özelliğini kapatın derken bundan bahsediyor, Hele ki devletin kasasında paranın bittiği şu günlerde bunlara yönelip cezaları gelire çevirebilirler. Açıkçası ne yapmam gerekiyor ben de bilmiyorum. Saygılar