Youtube Kazancına %38 Vergi Geldi. Ödemeyene Cezası Büyük!

Katılım
20 May 2019
Mesajlar
26
Abone sayısı az ve youtube geliri vergi vermeyi gerektirmeyecek kadar düşük bir kanal sahibi olarak şunu söyleyebilirim.

Öncelikle belirtmem gerekir ki bu durum 2019 yılında çıktı. Mesut çevik yeni yayınladı diye bu bugün oldu demek değil.
Youtube'dan aylık 50TL gibi komik bir rakam kazanıyorum ve bunların karşılığında 10.000'lerce lira bu ekipmanlara sahip olma bedelim var( elbette hepsini youtube'a video çekeceğim diye almadım )
Bununla birlikte 1 TL bile kazanıyorsan devlet senden vergi kesiyor.

Bir alt limit olmadığı için şöyle bir sıkıntı çıkıyor:
Ben 50 Tl kazancımın 19 lirasını vergi vermek için vergi mükellefi olmam gerekiyor ve bu bana aylık en düşük 300 TL gibi bir işletme maliyeti olarak geri dönüyor. Vergi vermek istemiyorum demiyorum ama bu vergileri vermezsem takipli olarak 5 sene içerisinde tüm kazanıp vermediğin vergileri ceza olarak geriye dönük kesebiliyor, yani ben 19TL vergi vermek için 300TL işletme yapmadım diye bana binlerce lira ceza kesecek.

Mesut çevik para kazanma özelliğini kapatın derken bundan bahsediyor, Hele ki devletin kasasında paranın bittiği şu günlerde bunlara yönelip cezaları gelire çevirebilirler. Açıkçası ne yapmam gerekiyor ben de bilmiyorum. Saygılar
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Abone sayısı az ve youtube geliri vergi vermeyi gerektirmeyecek kadar düşük bir kanal sahibi olarak şunu söyleyebilirim.

Öncelikle belirtmem gerekir ki bu durum 2019 yılında çıktı. Mesut çevik yeni yayınladı diye bu bugün oldu demek değil.
Youtube'dan aylık 50TL gibi komik bir rakam kazanıyorum ve bunların karşılığında 10.000'lerce lira bu ekipmanlara sahip olma bedelim var( elbette hepsini youtube'a video çekeceğim diye almadım )
Bununla birlikte 1 TL bile kazanıyorsan devlet senden vergi kesiyor.

Bir alt limit olmadığı için şöyle bir sıkıntı çıkıyor:
Ben 50 Tl kazancımın 19 lirasını vergi vermek için vergi mükellefi olmam gerekiyor ve bu bana aylık en düşük 300 TL gibi bir işletme maliyeti olarak geri dönüyor. Vergi vermek istemiyorum demiyorum ama bu vergileri vermezsem takipli olarak 5 sene içerisinde tüm kazanıp vermediğin vergileri ceza olarak geriye dönük kesebiliyor, yani ben 19TL vergi vermek için 300TL işletme yapmadım diye bana binlerce lira ceza kesecek.

Mesut çevik para kazanma özelliğini kapatın derken bundan bahsediyor, Hele ki devletin kasasında paranın bittiği şu günlerde bunlara yönelip cezaları gelire çevirebilirler. Açıkçası ne yapmam gerekiyor ben de bilmiyorum. Saygılar

Eger kanaliniz 100 binden fazla takipciye sahipse sponsorluklara basvurabilir, illegal bir oneri olsa da faturasiz sponsorluk anlasmalari saglayabilirsiniz. Ama bu sizi sadece kucuk bir noktaya kadar goturur. Bir noktadan sonra fatura kesmeniz gerekir. Orda da yine vergi devreye giriyor zaten.
 
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
37
Biri işi "Kötü" ya da "İyi" bulmanızla, o işin vergilendirilip, vergilendirilmemesi arasındaki ilişki nedir?

Kazanç varsa tabii ki vergilendirilmeli...

YouTuberlık yaparak çok kazanılıyorsa buyrun siz de yapıp kazanın...

Yok YouTuberlar zararlıysa kampanya yapın, insanları ikna edin, varsa ciddi bir sebebi engellesin ya da kaldırılsın.

Ama "beğenmiyorum, dayayın vergiyi" makul bir yaklaşım değil.

Not. Hiç para kazanmış değilim YouTube üzerinden. Ancak takip ettiğim gayet güzel yayınlar var, ne kadar kazanıyorlar bilmiyorum ama helal olsun sonuna kadar... Saçmasapan şeyleri izlememek elimizde.

Amacım beğenmediğim youtube kanallarına faşizan bir yaklaşım sergilemek değil. Her içeriğin kendi çapında tüketicisi vardır. Ancak Amerikan yemeklerini deniyorum, sokakta yaşlılarla dalga geçiyorum, X ünlünün on bilinmeyen özelliği gibi videolar veya birisi öldüğünde vikipedi'den açıp on dakikalık sıradan bir metin hazırlayıp bunu kamera karşısında anlatmak ve ölmüş insanın o an varolan reytinginden ekmek yemek bana doğru gelmiyor.

Sonra bu insanlar çok fazla izlenme sonucu, hedef kitlelerini birer müşteri potansiyeli olarak gören markaların da çanak tutması ile absürt hayatlar yaşıyorlar. Sonra birer egoiste dönüşüp, gündemi taşkınlık ve görmemişlikleriyle meşgul ediyorlar.

Bunun üç ayrı zararı var bence;

-Katma değersiz bir iş ile(burada küçümsediğimi düşünebilirsiniz. Evet... Yukarıdaki tarzda bir içeriği küçümsüyorum) çok fazla para kazanarak diğer insanları da üretimden ziyade şaklabanlığa prim verir bir hale sokması.
-Gelir adaletsizliğini arttıran bir şekilde toplumsal ekonomik dengeyi sarsması.
-Ekran bağımlılığı yaratması. Özellikle gelişim çağındaki bireyler üzerinde. Bir çoğunun idolü Enes Batur veya türevleri ise burada bir sorun vardır.

Bunların hiçbiri yasal olarak bir problem olmasa da benim gözümde etik olarak birer problemdir. Bu üç ana maddenin dışında birçok neden bile sayılabilir, bu insanlar artık müzik yapıyor, film çekiyor akıl almaz gelirleri ve izlenme potansiyelleri sayesinde. Harcanan para ve emek gücü bana göre tamamen israftır. Ayriyeten Türkiye'nin kültür sanat dünyasına verilmiş bir zarardır.

Bunlar benim subjektif görüşlerim ama. Bu görüşlerin karşılığı "madem para var bu işte, siz de yapın" olmamalı. Birileri video çeker arz eder, diğerleri izler tüketir ve haklı olarak yorum yapar. Kendini piyasaya, sahneye çıkaran kişilere de bıraksınlar da izleyici yumurta atma hakkına sahip olsun. Eleştiriye açık olsunlar.

Bir viral, bir anlık patlayış, bir takım insanın hayatını maddi olarak tamamen değiştirip hayatının miladını oluşturuyorsa orada bir sıkıntı var bence. Bu nedenle üretimi kolay, emek bakımından zayıf, sunduğu içerik bakımından faydasız unsurların aşırı derecede kazancına bu denli bir vergi koyulması beni rahatsız etmiyor. Aksine adaletli geliyor.

Zaten bu işten para kazanan insanlar bunlar. Youtube trendinde genel olarak bulunan isimlerden sadece Barış Özcan'ı insanlar adam akıllı, bilgili birisi olarak nitelendiriyor onda da kimse konsensusa varmış değil. Kimisi de anlattığı her şeyin internette kolaylıkla bulunabileceğine inanıyor. bu konuda benim bir fikrim yok.

Kaliteli kanalların Youtube üzerinden hayat kalitelerini arttıracak derecede izlenip para kazandıklarını düşünmüyorum. Öyle bir imkan olsa onlar için helali hoş olsun derdim. Varsın rahmetli Altın Elbiseli Adam, Evrim Ağacı gibi adamlar YouTube'dan çok çok para kazansınlar. Helali hoş olsun. :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Mantıklı.

hatta youtuber olmaya da yasal sınırlar konulmalı.

Allahın gerizekalıları milyonluk araclara biniyor.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Benim merak ettiğim bir konu var. Bilenler yazarsa sevinirim. Peki instagramda orasını burasını açıp salak saçma dans ederek meslek kısmına " video içeriği üreticisi " yazanlar için bir yaptırım,vergi vs varmı.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Benim merak ettiğim bir konu var. Bilenler yazarsa sevinirim. Peki instagramda orasını burasını açıp salak saçma dans ederek meslek kısmına " video içeriği üreticisi " yazanlar için bir yaptırım,vergi vs varmı.


belli bir sayının üstüne cıktıgında sponsorluk ya da firmalardan reklam alıyorlar, aldıgı reklam için reklam veren firma spotaj vergisi, parayı alan kişi de gelir vergisi ödüyor.

Tabi bu kurumsallık içinde. Memesini acmış abla ortasına "mahmut sucukları" yazıp faturasız reklam yaparsa devlet milyonlarca hesap içerisinden yakalayamaz.

Kendimi genel olarak modern bir insan olarak görsem de instagramda yarı cıplak insan görmekten bunaldım. Gecen hanım ile bi ünlünün eski hali ile dalga geciyorduk, bi 5 dk ünlüyü stalkladık. 1 haftadır ana ekranda meme ve bacak dekoltesi cıkıyor.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Kurumlar vergisi ise sadece %22. Komedi resmen. Üstelik kurumlar vergisi satışlar eksi satılam malların maliyeti üzerinden vergilendiriliyor.Yani satış bedeli üzerinden değil. Ama zavallı youtuber' ın
düşecek gideri de yok. Deep penetration!
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Kurumlar vergisi ise sadece %22. Komedi resmen. Üstelik kurumlar vergisi satışlar eksi satılam malların maliyeti üzerinden vergilendiriliyor.Yani satış bedeli üzerinden değil. Ama zavallı youtuber' ın
düşecek gideri de yok. Deep penetration!


Youtuberlar bir çok şeyi gider kaydedebilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyin göçünden sonra sıra youtuber göçünde anlaşılan
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
evet arkadaşlar ben xxx xxxx kanalıma hoş geldiniz. bu gün ne mi yapıcaaağğuuuuzzz?

diyen cahil barzoların yeni sözleri şöyle olacak;

evet arkadaşlar te rede tek şu kadar tele vergi ödedik arkadaşlar videolarımı beğenip abone olun da parasını çıkartalım.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Vergi alınsın da holdinglerin borcu sıfırlanırken alınmasın. Vergi namus borcudur.
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Vergi alınsın da holdinglerin borcu sıfırlanırken alınmasın. Vergi namus borcudur.

Garip bir çıkış olacak benimki fakat kamuoyunun bildiğinin aksine, vergi borcu sıfırlama/silme/azaltma gibi bir şey yapılmadı bugüne kadar. Yapılamaz da; Anayasa'ya ve vergi kanunlarına aykırı.
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
62
Garip bir çıkış olacak benimki fakat kamuoyunun bildiğinin aksine, vergi borcu sıfırlama/silme/azaltma gibi bir şey yapılmadı bugüne kadar. Yapılamaz da; Anayasa'ya ve vergi kanunlarına aykırı.

6736, 7020, 7143

Bu kanunlar çıkmadı diyorsunuz yani?
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
62
Bu kanunların hiçbiri vergi borcu silmedi :)

Ve bu kanunlarla sağlanan haklar (matrah artırımı, kasa-stok düzenlemesi, borç yapılandırma) holdinglere değil, tüm vergi mükelleflerine sunuldu.

Azaltma gibi bir şey yapılmadı diyemezsiniz o zaman? Ki azaltmakla silmek aynı şeyler. Sıfırlamak farklı şey.
Holdingler de mükellef değil zaten. :)

Mozambik’e selamlar.
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Azaltma gibi bir şey yapılmadı diyemezsiniz o zaman? Ki azaltmakla silmek aynı şeyler. Sıfırlamak farklı şey.
Holdingler de mükellef değil zaten. :)

Mozambik’e selamlar.

Neden diyemeyeyim? O kanunların hiçbiriyle "Vergi" borçlarında azaltma, silme, sıfırlama yapılmadı:)

Önceki mesajımın ikinci cümlesinde "holdinglere" yazmam yanlış anlaşılmaya sebep oldu sanırım. "Sadece holdinglere" deseydim daha anlaşılır olurdu.

Holdingler de vergi mükellefi.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Neden diyemeyeyim? O kanunların hiçbiriyle "Vergi" borçlarında azaltma, silme, sıfırlama yapılmadı:)

Önceki mesajımın ikinci cümlesinde "holdinglere" yazmam yanlış anlaşılmaya sebep oldu sanırım. "Sadece holdinglere" deseydim daha anlaşılır olurdu.

Holdingler de vergi mükellefi.

ENBuMANW4AAO8_T




kaynak
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
62
Neden diyemeyeyim? O kanunların hiçbiriyle "Vergi" borçlarında azaltma, silme, sıfırlama yapılmadı:)

Önceki mesajımın ikinci cümlesinde "holdinglere" yazmam yanlış anlaşılmaya sebep oldu sanırım. "Sadece holdinglere" deseydim daha anlaşılır olurdu.

Holdingler de vergi mükellefi.

Hocam direnmeyin.
Neyin ne olduğu açıkça belli.

CE_1mKnWEAADjOp.jpg

CE_1nnEW8AAqjBM.jpg


Daha da yazmam bir şey. :)
Siyasete girmeye gerek yok.
Sevgiler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst