- Katılım
- 10 Şub 2020
- Mesajlar
- 430
- Konu Yazar
- #1
Artık ne diyeceğimi bil(e)miyorum.
Youtube zaten vergi veriyor.
Kalan Kazancını paylaşıyor. Yani youtube'un gönüllü paylaştığı kazancın ne gibi vergisi olabilecek?
Mesela patronunuz yıl sonunda size prim verdi ve devlet ondan vergi alıyor!
Enteresan!
Artı bu işin kar-zarar hesabı nasıl yapılacak?
Diyelim ki bir video çektim ve prodüksiyon için 5bin lira harcadım.
İzlenmesi içinde youtube, facebook ve twitter da 5000 liralık reklam yaptım.
Yanı toplam 10bin lira harcadım.
Ama youtube dan 3000 lira gelir elde edebildim.
7000 lira zarara vergi mi ödeyeceğim?
tekstil firmasında çalışırken patron şöyle bişey demişti
vergileri tamamıyla hepsini tam ödersek kazancın %70 i devlete gidiyor. demişti
o yüzden çoğu firma vergide oynama yapıyor.
burada gördüğüm %38 gözüme çok az geldi.
Youtube zaten vergi veriyor.
Kalan Kazancını paylaşıyor. Yani youtube'un gönüllü paylaştığı kazancın ne gibi vergisi olabilecek?
Mesela patronunuz yıl sonunda size prim verdi ve devlet ondan vergi alıyor!
Enteresan!
Artı bu işin kar-zarar hesabı nasıl yapılacak?
Diyelim ki bir video çektim ve prodüksiyon için 5bin lira harcadım.
İzlenmesi içinde youtube, facebook ve twitter da 5000 liralık reklam yaptım.
Yanı toplam 10bin lira harcadım.
Ama youtube dan 3000 lira gelir elde edebildim.
7000 lira zarara vergi mi ödeyeceğim?
Bu tam bir şehir efsanesi. Patron size daha az para vermek için sizi keklemiş.
zaten 5500 alıyordum daha ne kadar az vermek isteyebilirdi ki.işin piyasasından fazla alıyordum.
bunu söylemenizdeki neden işin iç yüzünü biliyor olmanız mı yoksa öyle sanıyor olmanız mı.
Belkide ilerde fazla zam isteme diye
Veya verdigi zama razi ol diye.
Cihan espri bir tarafa maas iyiymiş haa..
zaten 5500 alıyordum daha ne kadar az vermek isteyebilirdi ki.işin piyasasından fazla alıyordum.
bunu söylemenizdeki neden işin iç yüzünü biliyor olmanız mı yoksa öyle sanıyor olmanız mı.
Arkadaşlar
Patronunuz size maaş ödediğinde ben bu kadar aldım diye beyanname verip vergi ödemiyorsunuz.
Çünkü patronunuz size vergisi kesilmiş net maaşı ödüyor
Google da öyle.
Yanı daha önce ödenmiş bir vergiyi bir daha niye ödeyeceksiniz onu anlamadım!
Ayrıca youtube bir çok kuruma da ev sahipliği yapıyor.
Bağımsız gazeteciler için de bir platform
Devlet, kanalıma hoşgeldiniz diyen ergenlerin üç kuruşuna çökmek istiyor olabilir ama mevzu bundan ibaret değil ki.
Bir çok yayın kuruluşu burayı host olarak kullanıyor.
Yanı haber videosunu kendi hostunda tutmak yerine çok daha hızlı olan youtube dan yayınlıyor.
Müzik şirketleri zaten adı üstünde şirket.
Ciddi gelir elde edenler bu tür şirketler zaten
Vergi kesintisi yükseğe çekilirse onlar gönderileri yurtdışından yapar ve beklentinin aksine vergi kaybı olur.
Kısaca youtube gelirleri zaten vergiye tabi.
Bu yeni bir vergi mı anlamadım.
Balon haber olmasın?
Ben katma değer olarak bu kadar kıymetsiz, hatta zararı da olan bir işten bu kadar para kazanılmasını abes bulduğum için Youtube üzerinden kazanılan paranın belli oranlarda vergilendirilmesini doğru buluyorum. Böyle bir işten, böyle bir kazanç çok ama çok fazla geliyor bana.
Ziyadesiyle yerinde olmus, o kadar cok gereksiz insan turemisti ki su youtube denen coplukte ve hepsinin ortak amaci para kazanip voleyi vurmak alenen belliydi. Gecen gun gordum genc bir kiz mini etek ile araba kullanma diye video koymus artik oylesine sacmalamislardi prim yapabilmek adina, kimileri de oraya gittim burayi gezdimcilik pesinde.. Su ulkede yaz kis 24 saat motor tepesinde kuryecilik yapan kisilerin ekmek teknelerine yeni yeni vergiler gelirken evde oturup yurtdisi menseili videolari turkce ye cevirip ben yaptimcilik oynayan tiplerin vergilendirilmesinde gec bile kalindi...