Yamaha Yamaha XT 660 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Siz beni yanlış anlıyorsunuz. Bu işten kar amacı gütmüyorum. Bu motoru 27 binden aldım. 1000 km kadar kullandım sıkıldım veya başka bir sebeple satmak istedim. Yeni fiyatlar da 32 bin tl. Bu durumda 27 bine yine satabilir miyim onu merak ediyorum. Yoksa plakasıydı, sigortasıydı zaten yine zarar ediyorsun.

satarsın canım niye satamayasın. 27 değilde 26.500 e satarsın. o kadarda olsun yani. ama 1000 km de tenerenin zevkine varamazsınız. Zaten böyle şeyleri fazla düşünmeyin. Eşşeğe binince inmiceksin üzerinden satmak istemeyeceksin :)
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
tel jantın avantajı hafifliği ve darbeyi sönümlemeye yardımcı olması, tel jantla beraber tubeless lastik kullanımını imkan veren jantlar da mevcut.
Neden iç lastik tercih ediliyor sorusunun cevabından emin olmamakla birlikte ''enduro'' motosikletlerin arazide düşük hava basınçları(10-15 psi arası) ile kullanılması olabilir. tubeless bir lastik belki de o düşük basınçlarda kullanılmaya uygun değildir veya lastiğe gelen sert darbeler hava kaçaklarına neden olabilir... mi acaba
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Arazide, iç lastiksiz olan patlarsa ve lastik janttan ayrılırsa, pompa ve tüplerle şişiremezsiniz. Janta oturmayabilir.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Son iki motosikletim iç lastikliydi birini yolda (660x) diğerini arazide hakkıyla kullabdım,kullanıyorum. Lastik patlamadı... Niye patlasın ki
Bu arada lastik patladığında iç lastiksiz lastik içündekü havayla iç lastikliye göre çok daha uzun süre idare eder, olay o değil
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Yani tamire olanak veren bir yapısı var. Peki, iç lastik sık sık patlamaz mı ?

ne alakası var canım sık sık patlamasıyla. her lastik tamire uygun. fakat iç lastikte çivi falan girmesinde ben tamirden ziyade iç lastiğin değişmesini tercih ederim ki çivi girip patlatmıştı.

şuan yamayı zaten 50 - 60 tl ye yapıyorlar iç lastikte 80 - 90 tl . gidip sıfırını aldım.

bu arada çivi patlatmıştı dediğim şeyi iç lastiğin dezavantajı olarak algılamayan , her lastiği patlatabilecek inşaat çivisiydi :)
 
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
12
Arkadaslar xt 660 r dan sonra torku ile kullanışı ile tdm 900 yeterli olur mu ? Xt nin torkuna öyle alistim ki bu torkun altinda olan motosikletler gitmiyor gibi geliyor.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Arkadaslar xt 660 r dan sonra torku ile kullanışı ile tdm 900 yeterli olur mu ? Xt nin torkuna öyle alistim ki bu torkun altinda olan motosikletler gitmiyor gibi geliyor.

tdm900 zaten xt den daha güçlü motor. o yüzden xt deki torkun daha fazlasını zaten size sunacaktır.

900 cc 80 küsür beygirdi galiba. neredeyse xt nin 2 katı beygir gücü var zaten.
 
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
12
Berkcigdem cevabın için teşekkür ederim. Kağıt üzerinde neredeyse 90 nm tork olduğunu biliyorum ama bilirsin ki kağıt üzerinde yazan bazen reel hayata oransal yansımıyor. Mesela benim xt nin rakamsal değerleri çok yüksek olmamasına karşın verdiği hissiyat daha farklı. hatta Aydın' da sizin motosiklet gibi tenere sahibi arkadaş benim motosikleti test edince iki motosikletin birbirinden farklı olduğunu söyledi güç anlamında. Tabi bunda kilo farkı bende kn filtre ve akrapoviçlerin mutlaka etkisi olacaktır hatta şanzımanlar bile farklı olabilir.Etrafımda TDM900 yok. O yüzden tdm900 ve xt660 motosikleti kullanan arkadaşlarda değerlendirme yaparsa sevinirim. Saygılar.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Berkcigdem cevabın için teşekkür ederim. Kağıt üzerinde neredeyse 90 nm tork olduğunu biliyorum ama bilirsin ki kağıt üzerinde yazan bazen reel hayata oransal yansımıyor. Mesela benim xt nin rakamsal değerleri çok yüksek olmamasına karşın verdiği hissiyat daha farklı. hatta Aydın' da sizin motosiklet gibi tenere sahibi arkadaş benim motosikleti test edince iki motosikletin birbirinden farklı olduğunu söyledi güç anlamında. Tabi bunda kilo farkı bende kn filtre ve akrapoviçlerin mutlaka etkisi olacaktır hatta şanzımanlar bile farklı olabilir.Etrafımda TDM900 yok. O yüzden tdm900 ve xt660 motosikleti kullanan arkadaşlarda değerlendirme yaparsa sevinirim. Saygılar.

Kullanıcısını bulmak zor olacaktır, çok piyasada görülen duyulan bir motosiklet değil. Fakat videolarda izlediğim ve çevremden duyduklarımla şunu söyleyebilirim ki gidişi xt den sonra kesinlikle tatmin eder. Virajı ve freninin kötü olmadığını biliyorum. Onların dışında bildiğim bir diğer şey ise şehir içi yakıtının fazla olduğu. Yakıt probleminiz veya çok km yapma hedefisniz yoksa tercih edilebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Berkcigdem cevabın için teşekkür ederim. Kağıt üzerinde neredeyse 90 nm tork olduğunu biliyorum ama bilirsin ki kağıt üzerinde yazan bazen reel hayata oransal yansımıyor. Mesela benim xt nin rakamsal değerleri çok yüksek olmamasına karşın verdiği hissiyat daha farklı. hatta Aydın' da sizin motosiklet gibi tenere sahibi arkadaş benim motosikleti test edince iki motosikletin birbirinden farklı olduğunu söyledi güç anlamında. Tabi bunda kilo farkı bende kn filtre ve akrapoviçlerin mutlaka etkisi olacaktır hatta şanzımanlar bile farklı olabilir.Etrafımda TDM900 yok. O yüzden tdm900 ve xt660 motosikleti kullanan arkadaşlarda değerlendirme yaparsa sevinirim. Saygılar.


kafa karıştırmak gibi olmasın ama tdm900 yerine transalpi daha çok tercih ederim ben.
 
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
12
BatuhanK şehir içinde çok kullanıyorum. Her yaz bir kere uzun yol yapıyorum. Bende İzmir deyim bol bol İzmir Aydın yapıyorum. Benim xt hız yapsam da 10 litre ile 200 km gidiyor yavaş gitsem de. Hatta rüzgar olsa da max. hız 172 olmasa da :), yüksek hızlarda ; 130 dan sonra güvenli değil ön gagadan dolayı. Fakat şehir içinde 10 lt ile maksimum 185 km yaptı. Sanırım akrapoviçin yakıtı arttırdığı doğru. TDM 900 ile çok fark olacağını sanmıyorum. Malum İzmir trafiki öyle çok yoğun değil şimdilik.

Berkcigdem hem yeni hem eski transalpi denedim torku xt660 kadar değil . Tabi uzama konusunda yeni transalp daha iyidir ama derdim xt660 nın torkunu aratmayacak sorunsuz hesaplı bir motosiklet.

Aslında çok yeterli bir motosiklet xt660 fakat artçımla yılda bir kere de olsa uzun yol için sıkıntılı oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2014
Mesajlar
60
Merhaba arkadaşlar. Bu sıralar beni tencere tava hastalığı tutu. Tenereyi almayı düşünüyorum fakat kafamda bir kaç soru işareti var. Tek korkum yolda giderken aniden lastik patlaması. ve bu tenerelerde tubeless lastik yok sanırım ani lastik patlamalarında sorun teşkil edermi düşme takla vs. gibi.

tubeless te bir çok kez çivi girdi ve gezimi bitrdikten sorna fark ettim çok şükür bir sıkıntı vs yaşamadım şu ana kadar. bu konuda biraz aydınlatırsanız bende tenere ailesine girmeyi düşünüyorum.
Saygılarımla.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Merhaba arkadaşlar. Bu sıralar beni tencere tava hastalığı tutu. Tenereyi almayı düşünüyorum fakat kafamda bir kaç soru işareti var. Tek korkum yolda giderken aniden lastik patlaması. ve bu tenerelerde tubeless lastik yok sanırım ani lastik patlamalarında sorun teşkil edermi düşme takla vs. gibi.

tubeless te bir çok kez çivi girdi ve gezimi bitrdikten sorna fark ettim çok şükür bir sıkıntı vs yaşamadım şu ana kadar. bu konuda biraz aydınlatırsanız bende tenere ailesine girmeyi düşünüyorum.
Saygılarımla.

İçini rahatlatmak için kalın iç lastik al. Bildiğin eşşekkkk gibi plastikten bahsediyorum. kolay kolay patlamaz. Ayrıca hangi lastiğe çivi girerse girsin öle takla falan attırmaz. Çivi her zaman yavaş yavaş indirir lastiği.

Ayrıca sadece asfaltta kullanacaksanız tenere doğru bir tercih değil. Çünkü tenere asfalt motoru değil karakter yapısı gereğiyle.
 
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
374
Arkadaşlar 3 yıldır zevkle bindiğim motorumu satıyorum. Xmax 400 takaslıdır.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-bakimi-yapilmis-xmax-400-takasli-312779803/detay/
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
herkese mrb yeni bi tenereci olarak artık buralardayım
motoru yeni aldım ertesi gün bi kamp yapalım bakalım nasıl gider arazide dedik gidiyor meret be :)
bayram sonrası karadeniz gideceğim beni oralarda kurda kuşa yem etmez inş ..
biraz resim atslım da sayfa şenlensin :)















 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
83
Çok güzel motor yahu. Artık üretilmeyecekmiş tenerelerinizin kıymetini bilin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst