Yamaha Yamaha XT 660 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Hocam filtreyi bugün taktım, zor oturuyor yerine ama "sealing grease" ile muhtemeln hiç hava kaçırmaz. Bildiğiniz üzere egzoz ve Fuel mo olarak satılan, egzoz ve filtreden sonra hava yakıt karışımının fakitleşmemesine yarayan zımbırtı vardı.
Her neyse filtreyi takıp marşa bastım ve ilk farkettiğim egzoz sesinin toklaştığıydı. Genel olatak motorun daha iyi gittiğini söylemem yanlış olmaz fakat motoru kısa bis süre kullanan birisi fahi işk 3 vitesteki farkı hissedebilir.
Fabrika çıkışı motosiklette gaz tepkisi muhtemelen daha iyi olur fakat uzun vadede ne olur bilemiyorum. İmkanınız varsa bir power Commander, o2 eleminator ve egzoz - filtreyi beraber alırsanız motosikletin tepkilerine şaşırabilirsiniz

k&n i taktığım her motorumda egzozdaki tokluğu bende hissettim çünkü k&n stok hava filtresinden daha farklı ipekten yapılıyor ve bu sayede hava alışı çok daha sağlıklı oluyor.ben bu 10.000 bakımında filtreyi değiştirmedim çünkü 7.000 de değişmişti onu güzelce temizledim hava ile. onda bile çok hafif değişiklik oldu.

ayrıca aklında olsun k&n 20 bın km de falan temizlik yapabilirsiniz diyor filtre için ben onu 5.000 de yapıyordum pislik kalmadığı için hep verimli oluyor. eğer ilk defa k&n kullanıyorsan temizleme şekline , yağını sıkma yönüne ve çok iyi kuruduğuna emin ol yoksa baya su ve yağ atıyor içeride.

tenerede stok daha iyi falan dedikleri için takmamıştım. incelemen için teşekkürler valla aliyim diye düşünmeye başladım şuan :)

ayrıca evet power commander ve o2 eleminatör tek başlarına bile değiştirebilir olayı üstünede egzoz gelirse çok daha hoş olur performansı ama o kadarda oynaşmak istemiyorum açıkcası. birde zaten tenerenin kendi egzozu bence çok başarılı sesi falan gayet yerinde üzerine takıcağım akrapoviç falan başımı ağrıtır uzun yolda susturucu falanda çekemem onu :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Tenerede bir kaç egzoz videosu izlemiştim susturuculu baya güzeldi sesi ama illaki yorgunluk yapıyor. Bir de tenerenin gidişi daha iyi, titreşimi daha azmış söylenene göre. Tatmin seviyesi o yüzden biraz daha yüksektir muhtemelen.
İlk kez kn kullanıyorum
Biraz zaman geçsin temizleme kiti alırım k&n için. 5 bin - 10 bin aklıma geldikçe temizlerim :)
Aslında stock egzozları bile takmayı düşünmüyor değilim. Filtre ile beraner emiş sesüni merak ediyorum. Siz kullandığınız için sorayım, emiş sesinde hissedilir bir fark oluyor mu?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Tenerede bir kaç egzoz videosu izlemiştim susturuculu baya güzeldi sesi ama illaki yorgunluk yapıyor. Bir de tenerenin gidişi daha iyi, titreşimi daha azmış söylenene göre. Tatmin seviyesi o yüzden biraz daha yüksektir muhtemelen.
İlk kez kn kullanıyorum
Biraz zaman geçsin temizleme kiti alırım k&n için. 5 bin - 10 bin aklıma geldikçe temizlerim :)
Aslında stock egzozları bile takmayı düşünmüyor değilim. Filtre ile beraner emiş sesüni merak ediyorum. Siz kullandığınız için sorayım, emiş sesinde hissedilir bir fark oluyor mu?

yok abicim ben o sesi falan kaldıramam o yüzden benim stok egzoz candır :)

dukelerde kullandığımda emme sesinde baya hissedilir fark yarattı hatta ilk taktığımda " aha beceremedim galiba bir yerden boşluk var havayı ordan çekiyor galiba " falan dedim ve servise götürdüm ben galiba bunu beceremedim diye :) gayette yapmışım aslında ve o değişikliğin normal olduğunu söylediler. sanki orada bir filtre yok direk boru havayı çeker gibi bir ses çıkartıyordu. ama bunu ktm duke serileri bu şekilde yaptı bende honda suzuki ve yamaha xmax falan yapmadı. belliki motorla alakalı baya. fakat tenerede ne olur ne biter senden öğrenicem artık :)

temizlemeyi videolarda anlatılıyorlar çok güzel ordaki gibi yaparsan sorun yaşamazsın.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Takamadım mı acaba tribini ben de yaşadım, çok acayip oturdu yerine :D kış gelsin ben de orjinallere dün cem. Sokak arasında motoru ısıtırsam Problem olacak :)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Takamadım mı acaba tribini ben de yaşadım, çok acayip oturdu yerine :D kış gelsin ben de orjinallere dün cem. Sokak arasında motoru ısıtırsam Problem olacak :)

yok be dönmezsin bak görürsün çünkü çok tatlı gelicek :) zaten 2 dk çalışsın kendi yeterli ısısına hemen ulaşıyor düşün ben garajda çalıştırıyorum ve orada ısınıyor :) bende o arada kıyafetleri giyiyorum. ama benimki stok :D
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
bir ara buluşşak mı acaba ? :) gerçi facebookda tenere türkiye var ama ben facebook kullanmadığım için buraya bir yazıyım dedim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
beyler gözünüz aydın
geçen waytake imalathaneye gitmiştim bi baktım yeni model radyatör koruma gayet güzel olmuş

 
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
212
İsteseydiniz ben rsize bunu bilgisayar ortamında çizip cnc de işleyip aynısını yapardım
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Ayna yükseltme aparatı arıyorum arkadaşlar. İstanbulda sordum bir yere orjinali 250 tl dedi bana bende teşekkür edip çıktım :)

Galiba kendim yaptırcam... Aliexprese falan baya baktım ama bulamadım istediğim gibi.

Bir bilgisi olan var mıdır acaba ?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Merhabalar ,

Top case değiştirdiğim için. Yamaha nın sadece Tenere için üretilmiş olan top case satılıktır. Bağlantı demiri falan yoktur. Tenereye uygun olduğu için direk kendi bağlantı yeri mevcuttur zaten motorda. Tam emin değilim ama galiba supertenereyede uygun olabilir. Yedek anahtarı mevcuttur. Üzerinde çizilmelere karşı şeffaf film vardır. 1 - 2 noktasında çizik mevcuttur ama göze bile batmıyor üzerindeki film çizik zaten. Motordaki çantadır , çanta şuan yanımda olmadığı için yakın fotoğraflarını çekemedim çekince ekleyeceğim. Şimdilik hangi çanta olduğu bilinsin diye bu resmi ekledim.

30 L

Şuan sıfır fiyatı 1400 tl - Enduroistten alacak birisi olursa 800 tl ye satın alabilir. Ürün İstanbulda fakat kargolanabilir başka bir şehire.



zr1oY4.png



8D3RzV.png



a2arNz.png
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Selam, tenere bakıyorum 2016 güncel fiyatları uçmuş ama bayilerdeki 2015 modelleri hala eski fiyatlardan satıyorlar. 2015 modeller hep 2015 fiyatıyla mı satılır yoksa 2016'lar gelince otomatik olarak onlara da zam yaparlar mı ? 2015 fiyatıyla 0 alsam en azından zarar etmeden satabilir miyim ?
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
motosiklet fiyatlarının uçmasından sonra binilebilecek en uygun motor
xt660 kaldı.30 dan aşğı sıfır motor kalmadı,çoğuda hikaye makinalar.
modeli ne olursa olsun,ikinci el temiz makinalara yönelmek daha mantıklı artık.
tenere yi alırsanız hiç bir zaman zarar etmezsiniz tutaç kardeş.
tabi ıncık boncuk aksesuara 5-6 bin tl masraf etmedikten sonra.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Selam, tenere bakıyorum 2016 güncel fiyatları uçmuş ama bayilerdeki 2015 modelleri hala eski fiyatlardan satıyorlar. 2015 modeller hep 2015 fiyatıyla mı satılır yoksa 2016'lar gelince otomatik olarak onlara da zam yaparlar mı ? 2015 fiyatıyla 0 alsam en azından zarar etmeden satabilir miyim ?

tenere hiç bir zaman zarar edilecek bir motor değildir. yıllar geçsede tenere her zaman teneredir ve bu klasmanda kendisini ciddi anlamda kanıtlamış bir motordur. Fakat aksesuarlar ciddi fiyat tutmakta. Benim tenerede herşey var ve üzerindeki aksesuarlar bana 8 bin tl ye patladı. şuan sıfır alsanız 40 bine yaklaşıcak motorun maliyeti. onun yerine ilanlarda full aksesuarlı tenereler mevcut ve en azından 10 bin tl paranız cebinizde kalır. 2014 - 2015 model bir tenere sahibi olursunuz ki kendileri eşşek gibi makinadır hiç bir sorun yaratmaz. Benim motorumda satılık ilanlarında şuan :)
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
tenere hiç bir zaman zarar edilecek bir motor değildir. yıllar geçsede tenere her zaman teneredir ve bu klasmanda kendisini ciddi anlamda kanıtlamış bir motordur. Fakat aksesuarlar ciddi fiyat tutmakta. Benim tenerede herşey var ve üzerindeki aksesuarlar bana 8 bin tl ye patladı. şuan sıfır alsanız 40 bine yaklaşıcak motorun maliyeti. onun yerine ilanlarda full aksesuarlı tenereler mevcut ve en azından 10 bin tl paranız cebinizde kalır. 2014 - 2015 model bir tenere sahibi olursunuz ki kendileri eşşek gibi makinadır hiç bir sorun yaratmaz. Benim motorumda satılık ilanlarında şuan :)

Geçenlerde Adana Biberoğlu Yamaha'da dediğiniz gibi full aksesuarlı güzel bir Tenere vardı 2-3 bin km'de, ABS'liydi, 28500 TL istiyorlardı. Çok sürmedi satıldı. Fiyatı uygundu gerçekten. Şimdi ben kredi çekip almayı düşünüyorum yani kendimi biraz sıkacağım, geçen sene 2 kere 0 motor alıp sattım çok zarar ettim. O yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum. Eski fiyattan alsam bu yaz sonunda mesela aldığım fiyata rahatça satabilir miyim ? Sonuçta parayı kolay kazanmıyoruz. Bir de bayi 27650 olan ABS'liye 27500 diyor olur diyor. İyi bir pazarlıkla ne kadara alınabilir ? Hani bu işten karlarını bilmediğim için daha ne kadar inebilir onu bilmiyorum.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Geçenlerde Adana Biberoğlu Yamaha'da dediğiniz gibi full aksesuarlı güzel bir Tenere vardı 2-3 bin km'de, ABS'liydi, 28500 TL istiyorlardı. Çok sürmedi satıldı. Fiyatı uygundu gerçekten. Şimdi ben kredi çekip almayı düşünüyorum yani kendimi biraz sıkacağım, geçen sene 2 kere 0 motor alıp sattım çok zarar ettim. O yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum. Eski fiyattan alsam bu yaz sonunda mesela aldığım fiyata rahatça satabilir miyim ? Sonuçta parayı kolay kazanmıyoruz. Bir de bayi 27650 olan ABS'liye 27500 diyor olur diyor. İyi bir pazarlıkla ne kadara alınabilir ? Hani bu işten karlarını bilmediğim için daha ne kadar inebilir onu bilmiyorum.

Bora abilerin dükkandan bahsediyoruz. satılan motoru biliyorum. Bu arada bende benim motorumu Bora abilerden yani adana biberoğlundan satın aldım.

2015 sıfır fiyatı baktığınız motorlar. şimdi şöyle düşünün alacaksınız ve üzerine 5-6 bin tl para harcayacaksınız. motor 33 - 35 lere falan gelecek fakat o motoru 33- 35 arasına satmanız baya zor. elbette ufak bir zararınız olacak o da çok normal. Aldığınız fiyata satmak diye bir şey olmuyor maalesef keşke olsa... ama 28 e satmazsın. yani 2-3 bin tl kullandığınıza sayarsınız ki bu da normal.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2014-model-abs-li-full-aksesuarli-236925123/detay/

ilandaki motor benim motorum. üzerinde 8 bin tllik aksesuar var gerisini siz düşünün ne demek istediğimi...
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Bora abilerin dükkandan bahsediyoruz. satılan motoru biliyorum. Bu arada bende benim motorumu Bora abilerden yani adana biberoğlundan satın aldım.

2015 sıfır fiyatı baktığınız motorlar. şimdi şöyle düşünün alacaksınız ve üzerine 5-6 bin tl para harcayacaksınız. motor 33 - 35 lere falan gelecek fakat o motoru 33- 35 arasına satmanız baya zor. elbette ufak bir zararınız olacak o da çok normal. Aldığınız fiyata satmak diye bir şey olmuyor maalesef keşke olsa... ama 28 e satmazsın. yani 2-3 bin tl kullandığınıza sayarsınız ki bu da normal.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2014-model-abs-li-full-aksesuarli-236925123/detay/

ilandaki motor benim motorum. üzerinde 8 bin tllik aksesuar var gerisini siz düşünün ne demek istediğimi...

Aksesuar takılırsa tabi zarar edilir. Benim kast ettiğim şu an fiyatlar 5 bin tl kadar arttı. Bir sene sonra satmak istediğimde aksesuarsız motorumu aldığım fiyata satabilir miyim onu soruyorum. Sizinki de güzelmiş.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Aksesuar takılırsa tabi zarar edilir. Benim kast ettiğim şu an fiyatlar 5 bin tl kadar arttı. Bir sene sonra satmak istediğimde aksesuarsız motorumu aldığım fiyata satabilir miyim onu soruyorum. Sizinki de güzelmiş.

Sizin mantığınızda düşünürsek o zaman ben motorun fiyatını 3-5 daha yükseltiyim. Sizce satılır mı bir düşünün... Bence kesinlikle satılmaz. Sizin mantığınızdada satılmaz...

Aldığınız fiyata motoru satamazsınız. sonuçta şuan aldığınızı düşünelim motor 32 bin tl yıl 2016.

yıl 2018 sıfırı olmuş 40 bin diyelim ama sizinki 2016 ve 32 bin tl etmeyecektir. Neden etsinki motor 2 yıllık ve belirli bir km yapmış. Elbette değer kaybedecek ki bu her motorda oluyor. yoksa ne güzel hepimiz aldığımız fiyata satarız ohh kebap...

Bu şekilde bir ticaret zaten olamaz. Bu şekilde bir motor satışı hiç olamazda.yani boşuna böyle bir mantık kurup motor almaya yada satmaya boşuna çalışmayın...
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Sizin mantığınızda düşünürsek o zaman ben motorun fiyatını 3-5 daha yükseltiyim. Sizce satılır mı bir düşünün... Bence kesinlikle satılmaz. Sizin mantığınızdada satılmaz...

Aldığınız fiyata motoru satamazsınız. sonuçta şuan aldığınızı düşünelim motor 32 bin tl yıl 2016.

yıl 2018 sıfırı olmuş 40 bin diyelim ama sizinki 2016 ve 32 bin tl etmeyecektir. Neden etsinki motor 2 yıllık ve belirli bir km yapmış. Elbette değer kaybedecek ki bu her motorda oluyor. yoksa ne güzel hepimiz aldığımız fiyata satarız ohh kebap...

Bu şekilde bir ticaret zaten olamaz. Bu şekilde bir motor satışı hiç olamazda.yani boşuna böyle bir mantık kurup motor almaya yada satmaya boşuna çalışmayın...

Siz beni yanlış anlıyorsunuz. Bu işten kar amacı gütmüyorum. Bu motoru 27 binden aldım. 1000 km kadar kullandım sıkıldım veya başka bir sebeple satmak istedim. Yeni fiyatlar da 32 bin tl. Bu durumda 27 bine yine satabilir miyim onu merak ediyorum. Yoksa plakasıydı, sigortasıydı zaten yine zarar ediyorsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst