Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
slm arkadaslar bende 2006 model kırmızı bir xmax aldım.haftasonu toplam 800km yol yaptım.ben bu kadar güzel olacağını düşünmüyordum.herseyı harıka. gidişi,hızlanması ,yakıtı olsun. okuduğum kadarıyla bir çok arkadas ufak tefek can sıkıcı sorunlar yaşamış.bakalım bizdede çıkacakmı.bu arada bende kı motorun aküsü değişmemiş bu güne kadar yaptığı tek arıza koltuğun açma düzeneği olmuş. o da garantiden değiştirilmiş.başka bir sorun çıkmamış. yakıta gelince 120-130km süratlerde km de 120krs yaktı. 80-90 km li süratlerde ise km de 100 krs cıvarı.bence çok iyi.
aklıma takılan sadece hararet ibresinin hemen çıkması ve düz yolda yarının 1-2 milim üstünde seyretmesi.normalmı bılmıyorum! fan sadece sahildeyken ıbre yukarı çıktığında 1 kere açtı ve yarıya gelene kadar yaklasık 1 dakıka calıstı.sonuç olarak şuan çok memnunum motorumdan :))
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
slm arkadaslar bende 2006 model kırmızı bir xmax aldım.haftasonu toplam 800km yol yaptım.ben bu kadar güzel olacağını düşünmüyordum.herseyı harıka. gidişi,hızlanması ,yakıtı olsun. okuduğum kadarıyla bir çok arkadas ufak tefek can sıkıcı sorunlar yaşamış.bakalım bizdede çıkacakmı.bu arada bende kı motorun aküsü değişmemiş bu güne kadar yaptığı tek arıza koltuğun açma düzeneği olmuş. o da garantiden değiştirilmiş.başka bir sorun çıkmamış. yakıta gelince 120-130km süratlerde km de 120krs yaktı. 80-90 km li süratlerde ise km de 100 krs cıvarı.bence çok iyi.
aklıma takılan sadece hararet ibresinin hemen çıkması ve düz yolda yarının 1-2 milim üstünde seyretmesi.normalmı bılmıyorum! fan sadece sahildeyken ıbre yukarı çıktığında 1 kere açtı ve yarıya gelene kadar yaklasık 1 dakıka calıstı.sonuç olarak şuan çok memnunum motorumdan :))

öncelikle kazasız belasız motorunu güle güle kullan,benimkide ortadaki çizginin 1-2mm üstünde duruyor devamlı bu normal ,aklında olsun sogutmak istersen motorunu rampa aşağı inerken çok kompresyona binmiyecek kadar gazı kes hemen soğur motorun ozaman cizginin üzerine kadar iniyor,fan genelde çok dur kalk yaparsan veya uzun ışıklarda beklersen açıyor
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
eyv sağol dostum.sadece hararet ıbresının bulunduğu yer kafama takılmıstı. normalse sorun yok o zaman :)
ama uzuna ve kısaya xenon şart gibi duruyor.
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
slm arkadaslar bende 2006 model kırmızı bir xmax aldım.haftasonu toplam 800km yol yaptım.ben bu kadar güzel olacağını düşünmüyordum.herseyı harıka. gidişi,hızlanması ,yakıtı olsun. okuduğum kadarıyla bir çok arkadas ufak tefek can sıkıcı sorunlar yaşamış.bakalım bizdede çıkacakmı.bu arada bende kı motorun aküsü değişmemiş bu güne kadar yaptığı tek arıza koltuğun açma düzeneği olmuş. o da garantiden değiştirilmiş.başka bir sorun çıkmamış. yakıta gelince 120-130km süratlerde km de 120krs yaktı. 80-90 km li süratlerde ise km de 100 krs cıvarı.bence çok iyi.
aklıma takılan sadece hararet ibresinin hemen çıkması ve düz yolda yarının 1-2 milim üstünde seyretmesi.normalmı bılmıyorum! fan sadece sahildeyken ıbre yukarı çıktığında 1 kere açtı ve yarıya gelene kadar yaklasık 1 dakıka calıstı.sonuç olarak şuan çok memnunum motorumdan :))

eyv sağol dostum.sadece hararet ıbresının bulunduğu yer kafama takılmıstı. normalse sorun yok o zaman :)
ama uzuna ve kısaya xenon şart gibi duruyor.

hayırlı olsun,kazasız belasız sürüşler.Sorunsuz demiyorum ben genelde kimseye çünkü ufak sorunlarla uğraşmak,üstesinden gelmek sonra burda paylaşmak,zevkli oluyor.Arkadaşımın da yazdığı gibi özellikle sıcak günlerde ibre hızlı bi şekilde normal olan ortanın 1mm üstüne,soğuk havalarda da 1mm altına çıkar.bendeki fan termostatı baştan beri bozukmuş burda paylaştıkça öğrendik:pşimdi yazdığınız gibi çalışıyor.

sağ farı kısa xenon yaptım ama yine bi anahtar röle takıp gündüzleri istediğimde kapatıyorum.sol farında kısasını iptal edip h4 coolblue 60w ampulle değiştirdim.daha önce yazmıştım okumadıysanız 55-60 h4 ile kısa far kullanırsanız plastiği eritiyor aklınızda olsun.

ben bu kuruş hesabını bi türlü tutturamıyorum,sizlere bi öneri:boğaza kadar dolu bi depoyla fuel trip e geçene kadar (lamba yanana kadar değil) yaptığımız km leri yazalım.standart ve uzun ömürlü bi veri olsun.

kolaygele

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:23 PM ----------

Geçen yıl haziran ayında aldığım aküm dün yine bitti ve x-max im 3. senesini doldurduğunda tam 3. akümü de takmış oldum,beldeyama ve samsun yamaha
bayisi arasında pin-pon topu gibi yazışıp çizişerek geçen tam 3 yıl sonunda
sorunu bir türlü çözemedim.
Bu örnekten de görüldüğü üzere kendi ülkesinde böyle bir sorun yaşansaydı
adamlar bırakın yazışmayı,8.5 yerine kafadan belki de 10-11 amperlik aküyü takıp,lafını bile ettirmeden müşteri mewmnuniyetini en üst düzeyde tutmayı becerirdi.Demekki beyaz yakalı süslü elamanlarla ve bu kafayla ancak bu kadar
yürüyor..
Hatalı kablo bağlantısı ve röleli kablo setini ne hikmetse bir türlü bana ulaştıra
mayan beldeyama ya yazıklar olsun,neylesin japonya neylesin YAMAHA...

motosikleti ne kadar sıklıkla kaçar km kullanıyorsunuz?
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
Geçen yıl haziran ayında aldığım aküm dün yine bitti ve x-max im 3. senesini doldurduğunda tam 3. akümü de takmış oldum,beldeyama ve samsun yamaha
bayisi arasında pin-pon topu gibi yazışıp çizişerek geçen tam 3 yıl sonunda
sorunu bir türlü çözemedim.
Bu örnekten de görüldüğü üzere kendi ülkesinde böyle bir sorun yaşansaydı
adamlar bırakın yazışmayı,8.5 yerine kafadan belki de 10-11 amperlik aküyü takıp,lafını bile ettirmeden müşteri mewmnuniyetini en üst düzeyde tutmayı becerirdi.Demekki beyaz yakalı süslü elamanlarla ve bu kafayla ancak bu kadar
yürüyor..
Hatalı kablo bağlantısı ve röleli kablo setini ne hikmetse bir türlü bana ulaştıra
mayan beldeyama ya yazıklar olsun,neylesin japonya neylesin YAMAHA...

Geçmiş olsun hocam, sizinle birtürlü görüşmek mümkün olmadı ama inşallah motorlarla şöyle bi gezmek nasip olur. Bence Yamaha ve Beldeyama dan çok bizim bu kendini Yamaha servisi sanan Yantur da problem var. Benim motorun su devridaim pompasın da ki sızıntıdan bahsetmiştim Yantura sorduğumda "X-city diye Yamahanın bir modelimi var" tepkisiyle karşılaşınca bende Honda servisine götürdüm. Gerçi Timur ustada gayet iyi ama oda bu aralar dükkanı taşıyor yeni yerine kafası biraz karışık.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Geçmiş olsun hocam, sizinle birtürlü görüşmek mümkün olmadı ama inşallah motorlarla şöyle bi gezmek nasip olur. Bence Yamaha ve Beldeyama dan çok bizim bu kendini Yamaha servisi sanan Yantur da problem var. Benim motorun su devridaim pompasın da ki sızıntıdan bahsetmiştim Yantura sorduğumda "X-city diye Yamahanın bir modelimi var" tepkisiyle karşılaşınca bende Honda servisine götürdüm. Gerçi Timur ustada gayet iyi ama oda bu aralar dükkanı taşıyor yeni yerine kafası biraz karışık.

çoğu servis hayatında crypton veya ybr den daha büyük yamaha görmemiş, adama xmax veya xcity dedinmi soruyor sana o ne abi yenilirmi içilirmi diye :queen:
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
x max ile x city lerin motor kısımları aynı galiba, katologta yp 250 diye geçiiyor acaba bu motorun manuelini bulabileceğim yada en azından sübap ayarlarının değerlerini öğrenebileceğim bir yer var mı. Acele yardım
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
selam arkadaşlar ben ankaradan ben motoru yeni aldım. ve şimdiye dek sorun yaşamadım ve herşe çok mükemmel vitesli mortor yılardır boşunu kulanınmışım olumusuz olanlara benim paylaşsınlar yazsın herkesin bu motordan olmasını isterim yazılarınız bekliyorum

Hayırlı olsun! İyi günlerde, kazasız belasız kullanman dileğiyle... :)
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
x max ile x city lerin motor kısımları aynı galiba, katologta yp 250 diye geçiiyor acaba bu motorun manuelini bulabileceğim yada en azından sübap ayarlarının değerlerini öğrenebileceğim bir yer var mı. Acele yardım

xmax 2005 modeli nin servis kitapçığına göre
emiş 0,08mm~0,12mm
egzost için 0,16mm~0,20mm
şeklinde verilmiş
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
bence değişmez. sonuçta aynı motor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:36 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 PM ----------

x max cılardan ses yok bu aralar. hersey yolunda anlasılan :D
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
valla tam bilemiyorum ama tahminimce aynıdır.

işte doğru dürüst bi yamaha servisi olmaması beni motorcu ustası yapacak :pr:

Bakalım birkaç yeri daha araştıracam emin olmak için. ama büyük ihtimalle aynıdır. Bu sorunuda halledeyim en kısa zamanda bi uzun t
yol gezisi yapacağım şöyle motorumnun bi tadını çıkarmak istiyorum...
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
2 yanda deniz ortada xmax;hayalim desem..

IMG_3594.jpg
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
Hafta sonu güzel bir gezi planımız var, Allah izin veririse 2000km lik iç anadolu turuna çıkacağız gelişmelerden imkanım olursa sizleride haberdar edeceğim.

Herkese uzun yollar dileğiyle...
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
evet gerçekten güzel bir manzara,tam gün batımınada denk geldi,ben birde istanbul da boğaz köprüsünden geçerkeni hayal ediyorum

:mrgreen: Ben sana şöyle tarif edeyim: Motoru rüzgara karşı dengede tutmaya çalışırken önüne aniden bakım tümseği çıkmamasını ummak ve durmadan rüzgarı hesaplayıp ona göre pozisyon almak olarak özetlenebilir (manzaraya bakacak fırsat pek olmuyor)... Ayvalık'ı yüz defa tercih ederim... :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst