Yamaha Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Hava filtresi değiştirme için 40.000km biraz uzun geldi. Benim Honda için 24.000'de bir diyor, ben 12.000'de bir değiştiriyorum. (Orijinal sarf malzemesi 50 TL olunca her 6.000 bakımında bile değiştirsem de olur hani; Motul 7100 bedelinin yanında devede kulak...) Siz de bence kitapçığın dediğinin yarısında değiştirin.
 
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
156
Hava filtresi değiştirme için 40.000km biraz uzun geldi. Benim Honda için 24.000'de bir diyor, ben 12.000'de bir değiştiriyorum. (Orijinal sarf malzemesi 50 TL olunca her 6.000 bakımında bile değiştirsem de olur hani; Motul 7100 bedelinin yanında devede kulak...) Siz de bence kitapçığın dediğinin yarısında değiştirin.

ben o şekilde yapıyorum normalde bizim bakım aralıkları 10 bin km de bir.20 bin km de bir yap filtresi ve buji değişimi 40 bin km de bir de hava filtresi değişimi gösteriyor.Ben her 10 binde yağ değişimi ile birlikte yağ filtresini 20 bin km de bir de hava filtresini değiştiriyorum.Ama koca Japonların o süreyi koymasında bir sebepde vardır diye düşünüyorum.Kullanılan sarf malzeme kalitesi vs ona göredir.Pahalı olmasının da belki bir sebebi vardır.Bilmiyorum.Şimdiye kadar riske girmedim 40 bin km sorunsuz kullandım ama bundan sonra direkt kitapçığa mı uysam bilemedim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Japonya inşaatland olmadığı için orada 40.000km gider de bizim bozkır / çöl tadındaki şantiye şehirlerimizde sıkıntı... :)
 
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
156
40.000 bakımı için gerekli olan malzemeleri yağ ve hidrolik yağı hariç orijinal parçalar alarak internet üzerinden banka puan ve sitelerin verdiği indirim kuponlarını takip ederek bir nebze uygun fiyata temin ettim.Yağ (motul 7100),hidrolik yağ (motul),yağ filtresi,hava filtresi,buji,arka fren balata ve zincir dişli (orjinal yamaha )parçalarını tercih ettim.Bakımı serviste yaptıracağım işçilik vereceğim sadece.Senkron ayarları ve motor üst kapak açılıyormuş sanırım egzantirik zinciri subap boşlukları vs kontrol edilip ayar yapılıyormuş.Tahmini 600 Tl civarı bir işçilik çıkacak ve ek olarak üst kapak conta ve yağ tapa pulunu servisten temin edeceğim (75 Tl).

Daha önce 40.000 bakımı yaptıran var mı acaba ? Ne gibi işlemler yapılıyor detaylı anlatabilirseniz sevinirim. Almam gereken eksik parça var mı acaba bakım için?

Aslında internet fiyatları ve servis fiyatları aynı hatta cüzzi de olsa (5-10 TL) gibi servis fiyatları parça bakımdan uygun olabiliyor ama banka ve site kampanyaları birleşince yaklaşık servise göre 300 TL indirimli almış oldum tüm parçaları.

Son olarak lastik tavsiyesine ihtiyacım var.Motosiklet ne kadar naked da olsa touring tarzı yüklü ve artçılı olarak kullanıyorum.Uzun ömürlü fiyat perfomans ürününe ihtiyacım var.Viraj yapayım vs gibi derdim olmasa da f/ performasn ürünü uzun ömürlü bir model tavsiye ederseniz sevinirim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Michelin Pilot Road 4 f/p olarak iyi olmalı. Road 5 performans olarak daha iyi ama fiyatları çok daha pahalı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
O motosiklete lütfen iyi lastik takın, ucuza kaçmayın...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben Angel hiç kullanmadım, yeni GT'lerin eskilerden oldukça iyi olduğunu okudum. Michelin Pilot Road 4 ile arasında aman aman bir fark yok, PR4 takın geçin bence. 15.000 mis gibi kullanırsınız, çok zorlamıyorsanız 20.000 bile görür.
 
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
156
Ben Angel hiç kullanmadım, yeni GT'lerin eskilerden oldukça iyi olduğunu okudum. Michelin Pilot Road 4 ile arasında aman aman bir fark yok, PR4 takın geçin bence. 15.000 mis gibi kullanırsınız, çok zorlamıyorsanız 20.000 bile görür.

orijinal lastikleri 30 bin km kadar kullandım.10 binde kör topal gitti toplamda 40 bin yaptım değişmesi gerek artık ama 40k bakımı bütçeyi baya zorladığı için lastik için uygun bir şeyler bakmayı düşünüyorum ama kampanya vs denk getirmeye çalışıp pr4 bakacağım mecbur artık.Kafama yatan bir şey bulamadım pek. İndirim vs zamanları oluyor mu lastik için kışın ,fuar zamanı vs. gibi motoru kaldıracağım için aciliyeti yok.
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
100
Arkadaşlar benim mt üst kulbutor kapağının ordan yağ atıyor bende conta yi aldım fakat üst kapağı nasıl cikarticam ordan varmı teknik bilgisi olan
 
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
101
Arkadaş bu motora boşuna delibozuk dememişler. Bir bildikleri var demek ki. İstemsiz tekere geliyor. Işıklarda biraz hızlı kalkmak isteyim öne yatıyorum arka tekeri yanımda görüyorum. Normal oturunca da tekere geliyor. Bugün yine başıma geldi heyecanla attım kendimi öne. Arka frene dokunmak aklıma gelmiyor o an. Hoşuma da gidiyor sonradan ama tecrübem yok. Düşmeyiz bir gün inşallah :)
 
Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
52
merhaba sevgili dostlarım .

2017 model mt 07 aracım var 10bin km bakımına gittim bugun hava filtresi ve yag degişti genel kontroller yapıldı 466 tl aldılar.

birde debrıyaj da kacırma var dediler . sanırım ilerde degişmesi gerekecek miş. motorumun garantisi devam ediyor fakat ben yamaha dan parcaları almak istemıyorum önere bileceginiz bir MARKA varmı acaba birde hangi parcaları almak lazım balata seti - yay- tas v.s
 
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
156
merhaba sevgili dostlarım .

2017 model mt 07 aracım var 10bin km bakımına gittim bugun hava filtresi ve yag degişti genel kontroller yapıldı 466 tl aldılar.

birde debrıyaj da kacırma var dediler . sanırım ilerde degişmesi gerekecek miş. motorumun garantisi devam ediyor fakat ben yamaha dan parcaları almak istemıyorum önere bileceginiz bir MARKA varmı acaba birde hangi parcaları almak lazım balata seti - yay- tas v.s

10 bin km nasıl debriyaj kaçırmaya başladı motor ilginç gerçekten.40 bin km oldu benim hala sorun yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst