Yamaha Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Telefon ile iletişime geçmen gerekiyor cam için. Ben 250’ye aldım ama daha fazla da söyleyebilirler yada daha az da. En iyisi arayıp teyit almak. Yeni kasa mt-07 için olan kısa camdan die açıklarsan sana yardımcılıktırlar. Motor üstünde fotoğraflarınıda çekmişlerdi fakat siteye yüklememişler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

Benim motorunda zincir-dişlisinin canına ot tıkamışım. Ne almak? Nasıl yapmak? Ne takmak gerekir? Fikirleriniz şuan benim için gram altın değerindedir :bestmt:

Vay, 14-15.000'de bitirdin demek? (Aslında normal sayılır...)

Bulabilirsen JT zincir + dişli set DID'den bir tık daha ucuza gelir ve kalitesi iyi / yeterlidir. Benim CB500F'te 21.000'de değiştirdim (JT dişli bulamadığım için orijinal dişlilerden taktım, sadece zincir JT oldu), şu anda 24.500'deyim ve sadece taktıktan 1.000km sonra ilk alışma gergisini yaptım. 2.500km'dir stabil.

Honda orijinal o-ring zincir dişli set 970TL demişlerdi, ben JT X ring zincire (model X1R2, sen bir tık kuvvetlisi olan X1R3 kullanmayı tercih edebilirsin, >>buradan<< bakıver...) 440TL + orijinal dişlilere de 330TL (toplam 770TL) verdim.

JT bulamazsan ve orijinalliğinden eminsen DID set tavsiye ederim. Ek özellik olarak DID dişlilerinde kauçuk bir kısım var, zincir sesini bir miktar azaltıyormuş.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
101
Motorumu aldığımdan beri aklımda hep r6 vardı. Dün bir fiyatlara bakayım dedim. Bizimkisinin sıfırı 50 ye dayanmış. Boşver olum dedim yıkama yağlamaya devam. Toz değdirmiyorum bebeğime. Fiyattan dolayı psikolojik heralde daha değişik bakmaya başladım motoruma :)
 
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
257
Güncel 07 ile eski 07 nin süspansiyonları arasında çok fark var mı? Kıyaslayabilecek biri bulunur mu aramızda?

2018 kasa motosikletimi bugün aldım...Eski kasa tecrübesi olan 2 arkadaşıma sürüp yorum yapmalarını rica ettim....2 kasa arasında süspansiyon,yol tutuş, konularında çok fark olduğunu ve yine eski kasa da çokça şikayet edilen özellikle frenleme esnasında ki gidon esnemesinin de ortadan kalktığını söyledi ikisi de...kısaca "bu kasa olmuş" dediler... Bende yaklaşık 330km yol yaparak geldim motorumla....O virajlarda bahsedilen "alttan halı çekilme" ile alakalı en ufak birşey hissetmedim viraja girdiği gibi çıkıyor makina ve eski motorum eu3 mt25 ten de benzer kullanımda %10 daha az yakıyor....frenler de gayet iyi hatta kombine kullanınca çok güzel duruyor...Gücü kuvveti yerinde 6.vites 110-120 giderken sollama vs durumlarinda vitesmiş devirmiş bakma ihtiyacı olmadan sadece gaz açarak gayet güzel ivmeleniyor...Benim gözlemlerimde bunlar...Tek sıkıntı çektiğim konu kornanın yeri oldu...Ona da zamanla alışacağız artık...
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Hayırlı olsun. Arka amortisörü ben iki tık sertleştirdim. Şimdi fırlatmaya başladı. Mecbur bir tık gevşetmem gerekiyor. Zincir dişliye iyi davranın. Birde benim gibi hunharca kullanmayın. 16000km’ye geldi. Gözüm seğirmeye başladı. Madem bu kadar km oldu bas gaza in İzmir’e, ertesi gün geri dön die kendimi yemeğe başladım. Şu egzoz olayı halen aklımda. Alt devirler ölüyor dedikleri için sürekli vazgeçsem de bir egzoz istiyorum.
 
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
257
Hayırlı olsun. Arka amortisörü ben iki tık sertleştirdim. Şimdi fırlatmaya başladı. Mecbur bir tık gevşetmem gerekiyor. Zincir dişliye iyi davranın. Birde benim gibi hunharca kullanmayın. 16000km’ye geldi. Gözüm seğirmeye başladı. Madem bu kadar km oldu bas gaza in İzmir’e, ertesi gün geri dön die kendimi yemeğe başladım. Şu egzoz olayı halen aklımda. Alt devirler ölüyor dedikleri için sürekli vazgeçsem de bir egzoz istiyorum.

Teşekkür ederim...Egzoz değişınce backpressure düşer alt devir ölür yakıt artar...Amma illa egzoz yapacam derseniz yazılımın da kesinlikle egzoz a göre güncellenmesi lazım.
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
886
Teşekkür ediyorum. 2014 ü yeni sattım. 1 hafta xmax 250 iron max kullandım. 0 aldım ama yapamadım. Gözüm gene eski dostta. Bir de vergisi düşük olsa tadından yenilmeyecek. Yeni yıldaki zamlarla vergisi 1000 tl sınırına dayanacak
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bende bunu yada mt 09 u almayı düşünüyorum ancak MT 09 da TCS olması daha guvenli hissettiriyor. Debriyajı kaçırsam TCS kafa kaldırmadan düşmeden kurtarır mı? örneğin
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İmkanın var ise mt-09 al. Kafa kaldırmadan ziyade arkanın kaymasını önler. Modlardan motoru yumuşatıp, agresifleştieirsin. Ayrıca süspansiyonları daha iyi.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
michelin pilot road 4 kullanıp, kuru ve ıslak performansı konusunda yorum yapabilecek olan var mı? bildiğim kadarıyla belli bir model yılı mt07 lerde standart lastik olarak geliyordu
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
michelin pilot road 4 kullanıp, kuru ve ıslak performansı konusunda yorum yapabilecek olan var mı? bildiğim kadarıyla belli bir model yılı mt07 lerde standart lastik olarak geliyordu

Standart lastik olarak Pilot Road3 geldi naked MT-07'lere. Ben hali hazırda 5000km'dir Pilot Road4 kullanıyorum. Islak şansım olmadı ama saolsun nefret ettirdi kendinden. Viraja yatırınca arkayı sıyırıyor sürekli. Çift hamur falan hikaye. Israrla Metzeller M7RR önerdiler bana yada Pirelli Angel GT. Şu şartlar altında bir daha Pilot Road4 almam.

Rahmetli AEA'nın dediği gibi power'lı mavır'lı yersen cover'lı çift hamurlu bir lastik koymuşlar ama tırt. MT60rs corsa'da araştıralabilir fakat Road4 bu mt serisi için felaket bir lastik. Sıcak havada güzelce ısınınca iş görür. Şimdi eve girdim. Halen nefret ediyorum lastikten...
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Standart lastik olarak Pilot Road3 geldi naked MT-07'lere. Ben hali hazırda 5000km'dir Pilot Road4 kullanıyorum. Islak şansım olmadı ama saolsun nefret ettirdi kendinden. Viraja yatırınca arkayı sıyırıyor sürekli. Çift hamur falan hikaye. Israrla Metzeller M7RR önerdiler bana yada Pirelli Angel GT. Şu şartlar altında bir daha Pilot Road4 almam.

Rahmetli AEA'nın dediği gibi power'lı mavır'lı yersen cover'lı çift hamurlu bir lastik koymuşlar ama tırt. MT60rs corsa'da araştıralabilir fakat Road4 bu mt serisi için felaket bir lastik. Sıcak havada güzelce ısınınca iş görür. Şimdi eve girdim. Halen nefret ediyorum lastikten...

Mt07 yanlış biliyor olabilirim tracer700 olmasın? Birisinde standart olarak geliyordu ama tam hatırlayamadım.
Road 4 ve 5 aklımdaydı ama road 5 fiyatı çok yüksek. Aslında fiyatına deyse verdiğim paraya zerre acımayacağım ama genelde hiç böyle olmuyor o yüzden daha ucuz alternatiflere yöneldim. Road 5 övülüyor ama ben aradığım güven verme ve tutuş hissiyatını bu lastikte bulabilir miyim bilmiyorum. Ya da daha ucuz bir lastikte bulmam mümkün mü onu düşünüyorum.
Pirelli angel gt bende düşündüm ama uzun ömrü düşünülerek tasarlanmış bir lastik olduğunu okudum o sebeple tutuş kısmında bizim asfaltta iş yapmaz. Uzun kmler gitmesi amaçlanmış bir touring lastiği.
Mt60rs Corsa içinde çok çabuk bittiğini ama çok iyi tutunduğunu söylüyorlar. Birde dişli olduğu için bir miktar titreşim ve ses yapıyormuş. Torklu motorlarda 3000-4000 kmlerde bitebilir. Hatta gazlamalı sert gaz açmalı sürüşte daha erken de bitebilir.
Birde anlas viento sport diye bir lastik çıkmış ama ne hikmetse sanki lastiğin çıkışından anlasın bile haberi yok. sitesinde lastik hakkında bilgi bulunmuyor. Forumdan kural Z arkadaş alıp yorum yapacaktı onu da merak ediyorum.
Miras sport force+ fiyat performans olarak çok övülen bir lastik.

yüklü para veriyoruz lastik konusunda karar kılmak zor iş. En sonunda rosso 3 alıp geçeceğim ama onun içinde ıslak zemine fazla gelmez diyorlar önümüz kış. Kafalar karışık
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Tracerde halen road4 standart lastik. Naked’da bir ara road3 verildi sonra battlax b023’e geçildi. Şöyle diyeyim. Benim motorda battlax varken ve lastik ısındığında, kuru zemin üstünde daha iyi yol tutuyordu. Yağmurda hemen arkasını atıyordu. Bu road4’leri yağmurda mt-07’de denemedim ama mt-25 varken çok memnundum. O yüzden tekrardan mt-07’ye çekinmeden road4 aldım ama pişmanım. Ağva yolunda battlax’larla yattığım kadar road4’lerle motoru yatıramıyorum. Hemen arka teker altımdan kayıyormuş gibi hissediyorum.

Angel gt sport touring lastiği öyle kolay kolay bitmez.

Performans arıyorsan maalesef uzun ömürde bekleme. Benim gözümde bir lastik 15000 km gidiyorsa yeterlidir. Benim gibi 4ayda 15000km yapıyorsan motor ile, sport touring lastiği ara. Fakat yapmıyorsan hiç boşuna zorlama derim.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Mt07 yanlış biliyor olabilirim tracer700 olmasın? Birisinde standart olarak geliyordu ama tam hatırlayamadım.
Road 4 ve 5 aklımdaydı ama road 5 fiyatı çok yüksek. Aslında fiyatına deyse verdiğim paraya zerre acımayacağım ama genelde hiç böyle olmuyor o yüzden daha ucuz alternatiflere yöneldim. Road 5 övülüyor ama ben aradığım güven verme ve tutuş hissiyatını bu lastikte bulabilir miyim bilmiyorum. Ya da daha ucuz bir lastikte bulmam mümkün mü onu düşünüyorum.
Pirelli angel gt bende düşündüm ama uzun ömrü düşünülerek tasarlanmış bir lastik olduğunu okudum o sebeple tutuş kısmında bizim asfaltta iş yapmaz. Uzun kmler gitmesi amaçlanmış bir touring lastiği.
Mt60rs Corsa içinde çok çabuk bittiğini ama çok iyi tutunduğunu söylüyorlar. Birde dişli olduğu için bir miktar titreşim ve ses yapıyormuş. Torklu motorlarda 3000-4000 kmlerde bitebilir. Hatta gazlamalı sert gaz açmalı sürüşte daha erken de bitebilir.
Birde anlas viento sport diye bir lastik çıkmış ama ne hikmetse sanki lastiğin çıkışından anlasın bile haberi yok. sitesinde lastik hakkında bilgi bulunmuyor. Forumdan kural Z arkadaş alıp yorum yapacaktı onu da merak ediyorum.
Miras sport force+ fiyat performans olarak çok övülen bir lastik.

yüklü para veriyoruz lastik konusunda karar kılmak zor iş. En sonunda rosso 3 alıp geçeceğim ama onun içinde ıslak zemine fazla gelmez diyorlar önümüz kış. Kafalar karışık

Lastikler dün sipariş edildi, bu hafta sonuna gelir (malum nedenlerle kargo yoğunluğu nedeni ile). Bakalım sonuç ne olacak, ben de merak ediyorum.

Çok kullanılmayan bir motosiklete takılacağı için yorum gecikecek, bu konuda uyarayım. Ve daha önce de belirttiğim gibi, denemek için bir takım daha lastik sipariş ettim. Biraz Viento' yu deneyip ardından diğerini(şimdilik sürpriz) bir test edicem. Hangisinde karar kılarsam onunla devam...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
257
2018 kasa motosikletimi bugün aldım...Eski kasa tecrübesi olan 2 arkadaşıma sürüp yorum yapmalarını rica ettim....2 kasa arasında süspansiyon,yol tutuş, konularında çok fark olduğunu ve yine eski kasa da çokça şikayet edilen özellikle frenleme esnasında ki gidon esnemesinin de ortadan kalktığını söyledi ikisi de...kısaca "bu kasa olmuş" dediler... Bende yaklaşık 330km yol yaparak geldim motorumla....O virajlarda bahsedilen "alttan halı çekilme" ile alakalı en ufak birşey hissetmedim viraja girdiği gibi çıkıyor makina ve eski motorum eu3 mt25 ten de benzer kullanımda %10 daha az yakıyor....frenler de gayet iyi hatta kombine kullanınca çok güzel duruyor...Gücü kuvveti yerinde 6.vites 110-120 giderken sollama vs durumlarinda vitesmiş devirmiş bakma ihtiyacı olmadan sadece gaz açarak gayet güzel ivmeleniyor...Benim gözlemlerimde bunlar...Tek sıkıntı çektiğim konu kornanın yeri oldu...Ona da zamanla alışacağız artık...

Düzeltme: Şehir içi dur kalk trafikte yukarda bahsettiğim mt25 ten az yakma konusu maalesef geçerli değil...Hani araştıranlar oluyordur yanlış bilgi vermeyelim kimseye...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Tracerde halen road4 standart lastik. Naked’da bir ara road3 verildi sonra battlax b023’e geçildi. Şöyle diyeyim. Benim motorda battlax varken ve lastik ısındığında, kuru zemin üstünde daha iyi yol tutuyordu. Yağmurda hemen arkasını atıyordu. Bu road4’leri yağmurda mt-07’de denemedim ama mt-25 varken çok memnundum. O yüzden tekrardan mt-07’ye çekinmeden road4 aldım ama pişmanım. Ağva yolunda battlax’larla yattığım kadar road4’lerle motoru yatıramıyorum. Hemen arka teker altımdan kayıyormuş gibi hissediyorum.

Angel gt sport touring lastiği öyle kolay kolay bitmez.

Performans arıyorsan maalesef uzun ömürde bekleme. Benim gözümde bir lastik 15000 km gidiyorsa yeterlidir. Benim gibi 4ayda 15000km yapıyorsan motor ile, sport touring lastiği ara. Fakat yapmıyorsan hiç boşuna zorlama derim.

Angry seninki güncellenmiş süspansiyonlu kasa mı? (>=2018) Daha yukarıda @erhn42 >>...O virajlarda bahsedilen "alttan halı çekilme" ile alakalı en ufak birşey hissetmedim viraja girdiği gibi çıkıyor makine...<< yazmış da ondan merak ettim. Seninki eski seri ise lastikten memnuniyetsizliğinin bir kısmı süspansiyondan kaynaklanabilir belki?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Angry seninki güncellenmiş süspansiyonlu kasa mı? (>=2018) Daha yukarıda @erhn42 >>...O virajlarda bahsedilen "alttan halı çekilme" ile alakalı en ufak birşey hissetmedim viraja girdiği gibi çıkıyor makine...<< yazmış da ondan merak ettim. Seninki eski seri ise lastikten memnuniyetsizliğinin bir kısmı süspansiyondan kaynaklanabilir belki?

Yok yeni kasa bendeki mt-07. Süspansiyonları güzel çalışıyor. Road4 bu motor için iyi değil benim gözlemlediğim. Bu motosiklete sport lastik lazım, sport touringin sonucu maalesef hüsran.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Lastikler dün sipariş edildi, bu hafta sonuna gelir (malum nedenlerle kargo yoğunluğu nedeni ile). Bakalım sonuç ne olacak, ben de merak ediyorum.

Çok kullanılmayan bir motosiklete takılacağı için yorum gecikecek, bu konuda uyarayım. Ve daha önce de belirttiğim gibi, denemek için bir takım daha lastik sipariş ettim. Biraz Viento' yu deneyip ardından diğerini(şimdilik sürpriz) bir test edicem. Hangisinde karar kılarsam onunla devam...

biraz sabırsız davranıp viento sportların michelinin en ucuz lastiği olan pilot power ayarında olduğunu düşünerek pilot road 5 taktırdım. road5 leri gidip inceledim silgimsi hamuru aklımı çeldi. yabancı sitelerde ve lastik inclemesi yapan sitelerde övülmesinin de aklımı çelmesine katkısı büyük. anlas ile alakalı daha önce kötü birkaç tecrübem olmuştu o sebeple anlasa güvenemedim ama yinede yorumunuzu merakla bekliyorum
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
biraz sabırsız davranıp viento sportların michelinin en ucuz lastiği olan pilot power ayarında olduğunu düşünerek pilot road 5 taktırdım. road5 leri gidip inceledim silgimsi hamuru aklımı çeldi. yabancı sitelerde ve lastik inclemesi yapan sitelerde övülmesinin de aklımı çelmesine katkısı büyük. anlas ile alakalı daha önce kötü birkaç tecrübem olmuştu o sebeple anlasa güvenemedim ama yinede yorumunuzu merakla bekliyorum

İyi seçim... :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst