Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Salih:Gerçekten 7 liraya iyi almışsın .Salih üşenmezsen akünün civataları sök gres yağını civataların dişlerine iyice yedirdikten sonra tak,sonra üstlerinede sürersin daha iyi olur.25 sene önce bende izeltaş marka motor levyesi(30cm) almıştım yanılmıyorsam 700krştu hala duruyor:)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Sözde bu gün kornaları değiştirecektik. Kornayı alacağımız dükkan kapalıydı. O yüzden değiştiremedik. Önümüzdeki haftaya kaldı.
Tabi günü boş geçirmek olmaz dedim. Zinciri güzelce benzin ile yıkadım. Öncesi ve sonrası fotoğrafı da çektim.
Öncesi;



Sonrası;

 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
İrc hariç herşey 10 numara güven. Benzin yerine gazyağıda kullanabilirsin. Hem yarı yarıya daha ucuz. Hem eşdeğer temizler.
Ben şahsen zincir temizlemiyorum. 15tl lik zincirlerden 4-5 tane alıp 5000kmde bir değiştiriyorum zincirimi. Zincir temizlemek tam bir eziyet bence.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Sağol abi. Ben de çok kirlenmediği sürece temizlemiyorum. Hayatımda üçüncü zincir temizleyişim. Hem temizlemesi uğraştırıcı, hem de kaliteli yağı çok pahalı. Kötü yağ da her yere sıçrıyor. Zincir yağına sıçramayan ve ekonomik bir çözüm bulmam gerek. Benzini her yerde buluyorum, gaz yağını aynı kolaylıkla bulamıyorum. :)
Ön lastik çok daha fena abi. İlk fırsatta bir çift Pirelli lastik lazım.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Çamura battı çıktı benimkide. Yıkasam 1 km sonra aynı olacak. En iyisi yağışlar bitince yerler kuruyunca yıkamak.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
selam arkadaşlar. benim zincir de çamurdan geçilmiyor. malum soğuk falan dinlemedim gezdim de gezdim. zincirimi yağlamak istiyorum. ne marka yağ önerirsiniz.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Ben geçen sene motoru aldıktan sonra 5 defa ve son olarak ta depoya kaldırıken olmak üzere 6 defa zinciri yağladım.. Zincir yağlama konusunda baya bir tecrübeliyim yani. :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen:

Zincir temizliğini mazotla yapıyorum.. yağlama işinde artık yağ ucuz ama çok sıçrıyor.. Motul kullandım.. Pahalı ama yağlama işine kesin çözüm.. Gerçi motulü bitirdim.. Sordum kaç para diye 45 TL dediler.. :cyclopsan Çok pahalı..
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Zincir 15 tl olunca bu iş için üretilmiş özel ürünler kullanmak adamın canını sıkıyor :mrgreen: :mrgreen: Tahsin abi gibi belli süre hünharca kullanıp yenisi ile değiştirmek daha iyi olur diye düşünenlerdenim.Ne denk gelirse onla yağlıyorum gres,motordan çıkan eski yağlar,sıvı gres spreyleri vb. kullanabilirsin :bounce: Bir süre castrolün zincir yağını kullandım motoru az kirletmek dışında bir artısını görmedim.
Not:Yağışlı havalarda 300km,normal zamanlarda 500 km de bir yağlama yapıyorum.Yazdıklarımı ucuz veya orjinal zincir kullandığını varsayarak yazıyorum.O-ringli veya iyi bir markanın ürettiği X-ring zincir kullanıyorsan yapma dediklerimi :queen: :queen:
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Ben geçen sene motoru aldıktan sonra 5 defa ve son olarak ta depoya kaldırıken olmak üzere 6 defa zinciri yağladım.. Zincir yağlama konusunda baya bir tecrübeliyim yani. :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen:

Zincir temizliğini mazotla yapıyorum.. yağlama işinde artık yağ ucuz ama çok sıçrıyor.. Motul kullandım.. Pahalı ama yağlama işine kesin çözüm.. Gerçi motulü bitirdim.. Sordum kaç para diye 45 TL dediler.. :cyclopsan Çok pahalı..

Zinciri sifir alsak ne kadar ki
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Hocam cok kasmamak lazim o zaman ya :p
bu arada zincir disli degisim araligi nedir

Kullanıma bağlı olarak değişir.Şuan 30 binde benimki böyle kullanırsam 50 bine kadar gider diye düşünüyorum ancak fazla zorlamamak lazm 20 bin km ideal bence.Aktarma işlemine yarıyor sonuçta virajdayken güç kesilirse veya yolda kopar jantın arasına girerse büyük sorunlar yaratabilir.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Dün motosikleti depodan çıkaracaktım, haberlerde hava bu hafta tekrar soğuyacak deyince vaz geçtim.. şimdi meteorolojinin sitesine bakıyorum da. hava hiçte soğuyacağa benzemiyor.. Yanlış yaptım galiba.. Mecbur hafta sonunu bekleyeceğim artık.. Depodan tek kişi çıkarmanın mümkünatı yok çünkü.. :pr:
 
Katılım
2 Mar 2015
Mesajlar
4
Arkadaşlar Merhaba ben Orhangaziden Rasim öğretmenim.
Forumu sürekli takip ediyorum ama yeni üye oldum. Sizlere birkaç sorum olacak. Bende 2012 model Yamaha YBR 125 ESD var (ama uzun süreden beri bu bölümüde takip ediyorum) ve sadece yazın kullanıyorum keyif için. Yani mart ayında binmeye başlayıp Kasımda falan yağlayıp kaldırıyorum. Yılda 2000 km ancak yapıyorum. Benim LS2 çene açılır kaskım var Şimdide Mont eldieven ve dizlik almayı düşünüyorum. Dizlik konusunda Venomun mafsallı modelini düşündüm ama Mont ve eldiven konusunda karar veremedim.
Montu mevsimlik alıp içini çıkararak kullanmakmı yoksa yazlık alıp soğuk olursa içine termal içlikmi giymek mantıklı olur. Eldiven olarakta derimi yoksa normalmi.(Fiyat olarakda çok yüksek olmasını istemiyorum yani ikisi için en fazla 300-350 tl ayırabilirim.) Aynı zamanda marka model ve bunları Bursada bulabileceğim yerleri belirtirseniz çok sevinirim
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Arkadaşlar Merhaba ben Orhangaziden Rasim öğretmenim.
Forumu sürekli takip ediyorum ama yeni üye oldum. Sizlere birkaç sorum olacak. Bende 2012 model Yamaha YBR 125 ESD var (ama uzun süreden beri bu bölümüde takip ediyorum) ve sadece yazın kullanıyorum keyif için. Yani mart ayında binmeye başlayıp Kasımda falan yağlayıp kaldırıyorum. Yılda 2000 km ancak yapıyorum. Benim LS2 çene açılır kaskım var Şimdide Mont eldieven ve dizlik almayı düşünüyorum. Dizlik konusunda Venomun mafsallı modelini düşündüm ama Mont ve eldiven konusunda karar veremedim.
Montu mevsimlik alıp içini çıkararak kullanmakmı yoksa yazlık alıp soğuk olursa içine termal içlikmi giymek mantıklı olur. Eldiven olarakta derimi yoksa normalmi.(Fiyat olarakda çok yüksek olmasını istemiyorum yani ikisi için en fazla 300-350 tl ayırabilirim.) Aynı zamanda marka model ve bunları Bursada bulabileceğim yerleri belirtirseniz çok sevinirim

Merhabalar hocam.
Mevsimlik montu alıp içini çıkarmak yazlık kadar konfor sağlamaz. Eğer mevsimlik kullanıyorsanız, ben yazlık mont ve eldiven tavsiye ederim. Tekstil eldiven de yazın kullanmak için daha uygun bence.
Adana çok sıcak memleket olduğu için temmuz-eylül döneminde şehir içinde ne mont ne eldiven kullanamıyorum. Hafta sonu gezisi falan yapacaksam kullanıyorum tabi.
Marka model tavsiyesi yapamam. En iyisi bir motosiklet mağazasına gidip deneyerek almanız.
Birazdan daha tecrübeli arkadaşlar daha isabetli yorumlar yapacaktır. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Rasim bey, aldığım ürünler ekteki linkte var..

http://www.motosiklet.net/forum/teb...nda-aldim-yeni-motosikletim-salcano-wolf.html

Prosev 4 mevsim Mont;
Montun içini çıkarmama rağmen yinede sıcak tutuyor.. Ama sabahları çevre yoluna çıkıp 80-90 km süratte 20-25 km boyunca ilerlerken iyiki bu montu almışım diyorum. rüzgarı ve soğugu kesmede oldukça etkili oluyor.. özellikle Mart,Nisan ve Ekim,Kasım aylarında... Önünde ve arkasında fermuarlı hava kanalları var.. bunlar sadece yüksek hızda işe yarıyor, hafif bir serinlik veriyor, yavaş hızda hiç bir etkisi yok..

Bulunduğun bölgede hava sıcaklığı çok düşmüyorsa ve çok yüksek hızlarda uzun süre gitmiyorsan yazlık mont güzelde olur..

Venom Dizlik;
Tavsiye ederim iki kez deneme fırsatım oldu... :) görevini yaptı.. Bir defa unutup takmadım çok rahatsız olmuştum.. Ayrıca rüzgarın dize gelen etkisinide azaltıyor.. Yalnız depoyu kavramada zorlanabilirsin.. hem tam kavrayamıyorsun.. hem depoyu çizeceğim diye rahatsız oluyorsun.. bir iki zihni sinir çözüm denemem oldu ama sonuç alamadım..
http://www.motosiklet.net/forum/mot...in-depoyu-cizmesini-engellemek-ama-nasil.html
bu sene için iki denemem daha olacak.. biri depoya silikon ekleme.. olmadı depo pedi yapıştıracağım..

Givid Yazlık Eldiven
Yazlık eldicen olmasına ragmen yinede eller terliyor.. Üst kısmında hava kanalları mevcut.. tabi bu kanallar montta olduğu gibi hızlanınca işe yarıyor..İş kısmında deri pedler var.. koruma işini yerine getiriyor ama bir tanede uzun bileklik koruması da olan deri eldiven alacağım.. Terlemek mühim değil benim için önemli olan tam koruma sağlasın..


Botta tavsiye ederim..Ben YDS nin diablo marka uzun botunu aldım.. daha uygun fiyatlı uzun botlardan birtane edinebilirsin..

Bir tanede sırtlık alacağım..Kazadan sonra tedbiri elden bırakmamaya karar verdim..

Malum geçen sene düşüp.. köprücük kemiğini kırdık.. 2 ay motosiklete binemedim.. kimseye yaşatmasın Allah c.c. .
http://www.motosiklet.net/forum/kaz...gini-kirdim-artik-motorcuyum-diyebilirim.html

Konfor için balaklava yada boyun bağı da öneriririm.. İlk kullandığım zamanlarda boyuna gelen rüzgardan 1-2 hafta baya bi etkilenmiştim..
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Ön freni tutarken ki titreme sanırım diskten kaynaklanıyor. Gözle görülen herhangi bir ezilme, yamulma vs yok.
Yinede forumdan bir arkadaşımın tavsiyesiyle diski değiştirmeye karar verdim. Şimdi bana iyi bir disk, ön ve arka fren balata tavsiyesi lazım. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Valla güvenim ben 2 kez kendi motorumun ön diskini taşlatmış biri olarak, titremenin diskten olmadığını düşünüyorum.
Ama sen illa değişeceğim dersen disk illa başka bir markanında diski uyar. Balata brenta balata alabilirsin. 35tl idi.

http://www.n11.com/yamaha-yfz-350-banshee-brenta-organik-on-fren-balatasi-P26767174

Tahsin abi@
Ya amortisörden ya da disktendir. Başka bir sebep gelmiyor aklıma. Amortisörün de patlak olup olmadığını anlayamadım. Ön frenin tutmasında falan problem yok. Canavar gibi maşallah.
En iyisi diski söküp düz bir zemin üzerinde kontrol edeyim. Eğer bir yamukluk yoksa değiştirmeye de gerek yoktur.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rasim bey Salih gibi bende Prosevin 4 mevsim 3 kat modelini kullanıyorum memnunum rüzgarı kesinlikle geçirmiyor bir kere İstanbul dönüşü 1. köprü çıkışı sağnak yağmura yakalandım Haliç köprüsüne kadar sürdü sadece omuzlarda biraz nemlenme oldu.Sadece yazın kullanıyorsanız yazlık mont işinizi görür hem daha hesaplı olur.
yPGkY7.jpg
[/url][/IMG]
AAOp2Q.jpg
[/url][/IMG]
Eldiven olarak ben Scyco kullanıyorum,parmaklarda kasma yapmıyor rahat.
dnLRWL.jpg
[/url][/IMG]

Salih:Aynı marka değişik model montları kullanıyoruz :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst