Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
ahmet abi girdik bir kere artık ayar yapıp temiz bir şekilde satacağım inş. hayırlısı ilk işte zararda olur karda yeni öğrenecez bu işi :)
Tabiki her şeyin hayırlısı ama öğrencem derken sermayeyi tüketmede :sunny: konuşmuştuk biliyorsun ben bu uğurda baya bi sermaye tüketmiştim zamanında :bounce: her neyse hakkında hayırlısı olur inş. :rendeer:
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Tabiki her şeyin hayırlısı ama öğrencem derken sermayeyi tüketmede :sunny: konuşmuştuk biliyorsun ben bu uğurda baya bi sermaye tüketmiştim zamanında :bounce: her neyse hakkında hayırlısı olur inş. :rendeer:

aynen her şeyin hayırlısı

o ybr kadranıyla 140 ı devirmezsem adım adem, nickim adem80 değil.:sunny: buna % 100 garanti veririm :cat:
fatih silindir gömleğinde çizik yoksa segman at yeterlidir. Sübaplar kaçırıyomu bide onları kontrol ettir. Elektrik aksamını pek kurcalama. Orjinal beyni 700 tl civarında. Yansanayi mondial beyni takarsan 50 tl civarında. Kısa devre ye dikkat!

tamam abi piston sekmanı değiştirdim sibob contalarını değiştirdim 35 tl tutdu hepsi işte boyaya verdim birde bakalım bugün topladım iyi kötü ancak üst sibobo kapağı kaldı bi onuda yarın hallederim acelesi yok
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
abi ybr başlığına da yazmıştım ama görmedin galiba sormuştun bu soruyu

aldığım yağ yarı sentetik 10/40 castrol zaten abi castrolün 10/40 ında full sentetik yağ yok dikkat var diyen yalan söyler sitesine de bakabilirsin sentetik bazlı yazar yani yarı sentetik castrol de sadece 10/50 full sentetik yağdır
yağlarda tam sentetik ve yarı sentetik ne fark ediyo? 10/40 - 10/50 neleri ifade ediyo yardımcı olurmusunuz?
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
külbütör kapağı demek istedin galiba? Nesi varki kapağın?

evet valla diş saydı abi ya sıkmadı vida ufaktı bugün yeni vida götüreceğim inş. sıkar diş sayarsa işimiz var valla tekrar motoru dağıtmam gerek diş açtırmak için yoksa nasıl götüreyim motoru işimiz var anlayacağın

yağlarda tam sentetik ve yarı sentetik ne fark ediyo? 10/40 - 10/50 neleri ifade ediyo yardımcı olurmusunuz?

10/40 yarı sentetik ince yaz aylarında sıkıntı olur ve buharlaşma çok olur buda yağın azalması demek tabi yazın için konuşuyorum onun yerine 10/50 full sentetik konursa buharlaşma az olur yada pek olmaz ve kalın olmasından dolayı yazın kullanılır yani birde full sentetik olanları uzun km dayanır 5-6 bin km ancak yarı sentetik olursa 3-4 binde değişmesi daha iyi
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
vida ufaktı derken aynı diş vidanın 1 cm daha uzun bi vida bul onu dene. Muhtemelen vida kısaysa en üstten biraz sıyırmış olabilir. Oda galiba orjinal vidası değil, uydurma kısa vida. ondan.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
vida ufaktı derken aynı diş vidanın 1 cm daha uzun bi vida bul onu dene. Muhtemelen vida kısaysa en üstten biraz sıyırmış olabilir. Oda galiba orjinal vidası değil, uydurma kısa vida. ondan.

abi motorun her yerini dağıttık desek olur bugün conta taraflarını yan kapaklarını debriyaj statör ayırdık yeniden contalayacaz bakım yaptık yarın akşama inş. takarız dişe gelirsek üst kafayı yarın sanayiye götürwcem diş yenileteyim garanti olsun :)
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
Arkadaşlar ,Ankaradan yola çıkıp polatlı -sivrihisar -emirdağ-bolvadin- ve sonnda memleketim Akşehir/Konya ya varmak istiyorum...300-350 km olması lazım katetceğm toplam yol...
Hiç uzun yol tecrübem olmadı şuana kadar , ve korku var içimde bi nebze...Ne önerirsiniz Bana?? Yalnız başına çıkmalımıyım yola??

Bi sorum daha var ...motoru henüz daha açma fırsatım olmadı , rodajı yeni atlattım ...1000 km deym şuan...5. vites te max kaç bin devre kadar kullanmam sağlıklı olur motor ömrü açısından sizce???
Birde ben vites geçişlerini 6 bin devirlerde yapıyorum suan ,daha düşük devirlerde mi yapmalıyım sizce ?
Şimdiden teşkkrler...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Arkadaşlar ,Ankaradan yola çıkıp polatlı -sivrihisar -emirdağ-bolvadin- ve sonnda memleketim Akşehir/Konya ya varmak istiyorum...300-350 km olması lazım katetceğm toplam yol...
Hiç uzun yol tecrübem olmadı şuana kadar , ve korku var içimde bi nebze...Ne önerirsiniz Bana?? Yalnız başına çıkmalımıyım yola??

Bi sorum daha var ...motoru henüz daha açma fırsatım olmadı , rodajı yeni atlattım ...1000 km deym şuan...5. vites te max kaç bin devre kadar kullanmam sağlıklı olur motor ömrü açısından sizce???
Birde ben vites geçişlerini 6 bin devirlerde yapıyorum suan ,daha düşük devirlerde mi yapmalıyım sizce ?
Şimdiden teşkkrler...

300-350 km çok uzun yol değil. Bitane lastik tamir kiti al. Koruma kıyafet tam olsun.cebinde biraz paran olsun. Motor yeni. Arıza çıracağını pek zandetmem ama ne olur olmaz anahtar, tornavida takımı olsun. Yola çıkarken lastik havalarını kontrol et, zincirini yağla, yağınıda değiştir öyle çık yola. Devir işini pek bilmem ama 5 ci vites 100 ü, 4 cü vites 80 ni, 3 cü vites 60 ı geçme yeter. Yani anlıcan motoru bağırtma. Hem öyle yakıttan tasarrufta yaparsın.
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Arkadaşlar ,Ankaradan yola çıkıp polatlı -sivrihisar -emirdağ-bolvadin- ve sonnda memleketim Akşehir/Konya ya varmak istiyorum...300-350 km olması lazım katetceğm toplam yol...
Hiç uzun yol tecrübem olmadı şuana kadar , ve korku var içimde bi nebze...Ne önerirsiniz Bana?? Yalnız başına çıkmalımıyım yola??

Bi sorum daha var ...motoru henüz daha açma fırsatım olmadı , rodajı yeni atlattım ...1000 km deym şuan...5. vites te max kaç bin devre kadar kullanmam sağlıklı olur motor ömrü açısından sizce???
Birde ben vites geçişlerini 6 bin devirlerde yapıyorum suan ,daha düşük devirlerde mi yapmalıyım sizce ?
Şimdiden teşkkrler...
Hiiiiiiiiiiçççççççççç korkun olmasın sür 300-350 km yol Salco için çerezdir sadece :cherry: yeterki 80-100 km aralıklarla mola ver (kendin için) yorgun yol gitmemek adına tek başınada çıkabilirsin korkmana çekinmene hiç gerek yok :cat:
Bizim motorların maximum torka ulaştığı devir 6500 rpm 6000-6500- 7000 devir aralığında gidersen özellikle -6500 devirde- maximum güç minimum tüketim sağlarsın zaten 6.000-6500 devirde 90km/h 6500-7000 devirde 95-100 km/h 7500 + devirlerde ise 100+ hızlara çıkarsın buda senin için yeterli olur sanırım :bounce:
Vites değiştirme devirlerin gayet normal 5500-6500 devirde olmalı bencede :cat: devirli kullanma ve sağlıklı motor ömrü için 4000 devirin altında ve 8000 devirin üstünde olmamalı değişim :bounce:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
egelim üstad ben dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Bu ara nerlerdesin yahu? Özlettin kendini?
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
:rendeer: Sağolasın Ademim seksenim fahri salcanocum :) Hastaydım yeni yeni ayaklanıyorum kardeşim
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
Tecrübeleriniz güven veriyor gerçekten çok sağolun...
Bir sorum daha olcak...sağ taraftan emniyet şeridinden mi gitmem sıkıntı oluştururmu sizce...??? kamyonlar ve otobüsler çok tırstırıyor beni gerçekten:)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
abi geçmiş olsun :rendeer: ben idare etmeye çalışıyom burayı sen yokken. Fatihin işi çok galiba. Bu sıralar oda pek yazamıyor. Cg ile uğraşıyor. Hayırlısı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

Tecrübeleriniz güven veriyor gerçekten çok sağolun...
Bir sorum daha olcak...sağ taraftan emniyet şeridinden mi gitmem sıkıntı oluştururmu sizce...??? kamyonlar ve otobüsler çok tırstırıyor beni gerçekten:)
Ya kamyonun önüne geç, yada arkasında kalırsan mesafeyi aç. Yaklaşma. Kamyonun kasasından her zaman bişeyler düşme olasılığı vardır. Kamyoncularında sağı solu pek belli olmaz. Bikeresinde mercimek kadar taş savruldu, parmağıma çarptı, anında nohut kadar şişti. Otobüslerden bi klima suyu akarken gördüm. Üstüne yüzüne falan geliyor. Büyük boy taşıtlardan her zaman mesafeni koru. Ya geç, yada arkada kal mesafeyi aç. Sakın arkasına girme.
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
ozaman ben fazla yaklaşmadan 50 metre den bi kamyonun arkasına takılıyım ağır ağır giderim önümü de sağlama almış olurum :)

bu işler cesaret meselesi brz tecrübe kazanana kadar ... inşallah bi aksilik çıkmaz bi aksilik olmazsa da ayın 7 si gibi çıkarım ozaman Allahn izniyle...
çok teşekkür ettm tekrar ...Allah işinizi rast getirsin ..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sağol kardeşim. Hayırlı yolculuklar. Allah kaza bela vermesin.
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
abi geçmiş olsun :rendeer: ben idare etmeye çalışıyom burayı sen yokken. Fatihin işi çok galiba. Bu sıralar oda pek yazamıyor. Cg ile uğraşıyor. Hayırlısı.
Eyvallah Ademcim sağolasın :rendeer: ee biz sana boşunamı Fahri doktora ünvanı verdik :p Fatih aldı başına belayı cg yle güreşiyo sanırım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------


Ya kamyonun önüne geç, yada arkasında kalırsan mesafeyi aç. Yaklaşma. Kamyonun kasasından her zaman bişeyler düşme olasılığı vardır. Kamyoncularında sağı solu pek belli olmaz. Bikeresinde mercimek kadar taş savruldu, parmağıma çarptı, anında nohut kadar şişti. Otobüslerden bi klima suyu akarken gördüm. Üstüne yüzüne falan geliyor. Büyük boy taşıtlardan her zaman mesafeni koru. Ya geç, yada arkada kal mesafeyi aç. Sakın arkasına girme.

Tecrübeleriniz güven veriyor gerçekten çok sağolun...
Bir sorum daha olcak...sağ taraftan emniyet şeridinden mi gitmem sıkıntı oluştururmu sizce...??? kamyonlar ve otobüsler çok tırstırıyor beni gerçekten:)
Yolun en sağından(emniyet şeridinden) gitme patlamış lastiklerin telleri her türlü çivi vida v.s genelde yolun en sağında toplanır ve lastiğinin patlama oranı yükselir yolun en sağının biraz solunda gitmeye çalış yani emniyet şeridine 2-3 m mesafen olsun :cat: dikiz aynanı sık sık kontrol etmeyi unutma kamyon arkasından gidecem diyede uğraşma rampaya gelince yüklü kamyon 40lara 50 lere düşecektir nasılsa geçmek zorunda kalacaksın 80-90 km le hızla sakin sakin git virajlara dikkat et hızını düşür yüksek hızla girip yatma v.s gibi tehlikeli atraksiyonlara girme virajlarda (virajın durumuna göre) en fazla 50 km olsun hızın :cat: korkmana çekinmene gerek yok o kadar unutmaki yeteri kadar dikkatli olursan uzun yol ş.içinden daha güvenlidir :bounce:

---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:38 ----------

abi geçmiş olsun :rendeer: ben idare etmeye çalışıyom burayı sen yokken. Fatihin işi çok galiba. Bu sıralar oda pek yazamıyor. Cg ile uğraşıyor. Hayırlısı.

Eyvallah Ademcim sağolasın :rendeer: ee biz sana boşunamı Fahri doktora ünvanı verdik :bounce: Fatih aldı başına belayı cg yle güreşiyo sanırım :p
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
abi fatıhin yaptığı iş çok güzel bence. Motoru a dan z ye tanıyor, tecrübe kazanıyor. Boş vaktim olsada bende yapsam keşke.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst