MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Sevgili Alp Bey, bilgilerinizle bize yön verdiğiniz ve yardımlarınız için saygıyla selamlıyorum. 96 model 301 Mz.imle ilgili iki sorunum var.
1- Vites biraz sert,
2-Ön fren biraz sıkıyor, usta tamir etmiş gibi yaptı ama sonuç aynı, önerinizi bekliyorum.
Selamlar.

1. sorununuz basit... Ya yağı kalındır ya da debriyaj teli rahat çalışmıyordur... Ustanıza yağını kontrol ettirin... Kalın yağda vites geçişleri sert olur...
Debriyaj teli eğer kablonun içinden paslanmışsa zor çalışır siz debriyajı çekmek için fazla güç harcarsınız... Ve tam olarak çekemediğniz için vites sert geçer... Bunu debriyaj telinin başından WD40 sıkarak halledebilirsiniz... Eğer açılma olmuyorsa değiştirin....

2 sorununuzu ben hep yaşadım.... Gerçekten önüne geçemiyorsunuz... Sırf bu sebepten sıfır balata alıp yarıdan fazlasını taşladığımı bile hatırlarım.... Mzlerin geneli bu şekilde... Diğer Mz lerle kıyaslayıp pes etmiştim zamanında...

Sorunun ne olduğu bile anlaşılmıyor..Fren merkez lastiklerini bile söktüm değiştirdim....Gene sonuç nafile... 3 gün sonra Gene sıktı gene sıktı..:):)

Hızı ve gücü etkilemiyor... Sadece bu günkü şartlarda 5 kuruş fazla yaktırır... :):)

Sorun etmemenizi tavsiye ederim.... :cat::cat:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
57
Arkadaşlar motorumu aldım.Motor saat gibi, viteslerde ipek gibi yumuşacık. Ustaya sordum yanlışım nerde diye.Yaptığımız işlemde herhangi bir yanlışlık yokmuş, aldığım balata yan sanayii olduğunu söyledi.Bunlar fazla kalın geldiği için ayırma gerekli olan 5mmlik hareketi yapmıyormuş biraz inceltmek gerekiyormuş. Jawa arkadaşımızın yazdıklarını okuduktan sonra ve ustanın anlatımından sonra debriyajın nasıl çalıştığını anladım.Bu işten en büyük kazancım bu bilgi oldu.Herkese kolay gelsin.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
34
Alp Bey, 2009'da 96 model 301 MZ.imi (ben ona kara boncuk diyorum) 9000 Km. de aldım, uzun yıllar depoda kalmış, nerdeyse binilmemiş her şeyiyle saz gibi. Motor yağını değiştirmek için ustaya gitmeden önce bir kaç gün bindim, o aralar vites gayet yumuşaktı. Uzun yıllar yağ konulmadığı için hem rengi bozulmuş, hemde yağı azalmış olmasına rağmen vites yumuşaktı, ne zamanki eski yağı boşaltıp 90 numara yeni yağ koyduk o andan itibaren vites sertleşti. Sizin tavsiyenizle WD40 sıkarak sorunu çözmeye çalışacağım öncelikle.
**Önceki sayfalarda vites ayar vidasından bahsetmiştiniz, o vida vites kolunun yanındaki 2 vidadan birisimi, yoksa 3 alyanla (solda) açılan kısmın içindemi.
**İkili orta ayağın sağ taraftakini kirletir şekilde hafifce motor yağı sızıyor. Sızıntıyı kesmek mümkünmü.
SAYGIYLA MUHABBETLERİMİ SUNUYORUM. GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Alp Bey, 2009'da 96 model 301 MZ.imi (ben ona kara boncuk diyorum) 9000 Km. de aldım, uzun yıllar depoda kalmış, nerdeyse binilmemiş her şeyiyle saz gibi. Motor yağını değiştirmek için ustaya gitmeden önce bir kaç gün bindim, o aralar vites gayet yumuşaktı. Uzun yıllar yağ konulmadığı için hem rengi bozulmuş, hemde yağı azalmış olmasına rağmen vites yumuşaktı, ne zamanki eski yağı boşaltıp 90 numara yeni yağ koyduk o andan itibaren vites sertleşti. Sizin tavsiyenizle WD40 sıkarak sorunu çözmeye çalışacağım öncelikle.
**Önceki sayfalarda vites ayar vidasından bahsetmiştiniz, o vida vites kolunun yanındaki 2 vidadan birisimi, yoksa 3 alyanla (solda) açılan kısmın içindemi.
**İkili orta ayağın sağ taraftakini kirletir şekilde hafifce motor yağı sızıyor. Sızıntıyı kesmek mümkünmü.
SAYGIYLA MUHABBETLERİMİ SUNUYORUM. GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...

O zaman şuna dikkat edin...

Yağı değiştirdikten sonra yağ tapasındaki pulu ve yaylı bilyayı nizami taktınız mı... Eğer pul takılmamışsa veya ince pul takılmışsa tapa bilya ve yaya fazla baskı uygulayacağından sorun yaşarsınız....
Debriyaj ayarı sol debriyaj maneti (elceği) nin tele birleştiği yerdeki vidadır... İnce ayarlarınızı ordan yaparsınız... Kurtarmayan ayarlarda ise sol motor kapağındaki telin girişine yakın olan yuvarlak kapağın altındaki 17 somunu sıkıp gevşeterek yaparsınız... Daha önceki sayfalarda mevcut...Oradan da faydalanabilirsiniz...2-3 sayfa önce....

Sorunlarınız hala devam ederse ve çözüm bulamıyorsanız vites geçişlerinde kandinizce yöntemler geliştirebilirsiniz....
Mesela debriyaj manetini sıkmaya başladığınız anda vites geçişinizi yapın... maneti sıkma ile vites geçişleri aynı anda bitmiş olmalı.... Ya da kendinizce sessiz sorunsuz veya sarsıntısız geçiş yöntemleri ilerleyen zaman içinde muhakkak gelişecektir...

Mz öyle şimdiki motorlar gibi elektronik dehası motorlardan değil...Her şey mekanik...Biraz dikkatli kullanım biraz yetenek motorunuzu uzun yıllar sorunsuz kullanmanızı sağlar...:cat:
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Kuanza gözün aydın, motoruna zevkle binersin artık. :)

Ustalar bazen ince ayrıntıları kendilerine saklamak için yalan söyleyebiliyor.Yani sorun yan sanayi balata yüzünden olmayabilir aslında.




şimdi ben yeni mz aldım yenı boyadım yenı topladım bendemi ybr alayım şimdi:pale:


251 mz 1 litre ile 25 km gider, ybr 40 km.Tabi mz 90-100, ybr 70-80 ile bu sarfiyatı görüyor.Bence motor yoğun olarak şehir içinde kullanılıyorsa kesinlikle ybr alınmalı.Yok hobi motoru olarak sadece haftasonları çıkıp dolaşılıyorsa o zaman mz daha uygun.
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
Kuanza gözün aydın, motoruna zevkle binersin artık. :)

Ustalar bazen ince ayrıntıları kendilerine saklamak için yalan söyleyebiliyor.Yani sorun yan sanayi balata yüzünden olmayabilir aslında.







251 mz 1 litre ile 25 km gider, ybr 40 km.Tabi mz 90-100, ybr 70-80 ile bu sarfiyatı görüyor.Bence motor yoğun olarak şehir içinde kullanılıyorsa kesinlikle ybr alınmalı.Yok hobi motoru olarak sadece haftasonları çıkıp dolaşılıyorsa o zaman mz daha uygun.

aynen katılıyorum

ALP abi hic gezi düzenlenmiyormu sen eskisin buralarda büyüğümüzsün bi organizasyon rica etsek senden
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mar 2010
Mesajlar
55
100 km de kac litre yakıyor senin 251

daha yeni topladım 5 gün oluyo toplayalı hem daha yola cıkmadım bi cıkayım ilk işim benzini hesaplamak sora yazarım foruma su kadar yaktı dıye.bendemondıal 151 rs vardı gezmeye gıderken hep arabalar benı yolun dısına atıyodu yanımdam cok yakın gecıyolardı yavas gıdıyodu bende mz aldım artık ben sollucam arabaları:queen:70 le gitmek istesem scooterı satmazdım ayrıca:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:40 ----------

MZ ETZ 125 - 150 - 251 için tamir bakım kılavuzu 138MB PDF dosya şeklinde umarım yardımcı olur..
http://rapidshare.com/files/235923289/MZ__Reparaturhandbuch.PDF

sinan kardes ındıyorum umarım işime yarar dua ederim sana:queen:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
aynen katılıyorum

ALP abi hic gezi düzenlenmiyormu sen eskisin buralarda büyüğümüzsün bi organizasyon rica etsek senden

Düzenlemez olurmuyuz.... Her pazar.... Ama biz İzmirdeyiz.... Gelen herkesi bekleriz... :cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Şu var:http://www.mz-b.de/miraculis/aw/download/load.html

Yağ pompası ile ilgili şöyle bir anlatım var: http://www.mz.cx/technik/mikuni/index.htm

Buradan anladığıma göre yağ deposunun hacmi 1.3 litre.Bu miktar ile etz 250 , 1300 km. yol yapar diyor.Yağ karıştırma oranı 50:1 yani ellide biri.1 litre benzin için 20 ml. yağ diyor.Bu oran sanıyorum 251 için.Almancası olan yardımcı olabilir.

Aynı siteden birkaç resim:

8-02-l.jpg


7-01-l.jpg


Dişli yağı boşaltma tapasını işaret ediyor:
4-01-l.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:33 PM ----------

Yağ pompası parçaları:
t411.gif


Hava filtresi:

t218.gif



12 volt elektrik sistemi:
schaltplan-12v-s.jpg

http://www.mz.cx/technik/elektrik/schaltplan-12v-l.jpg
Elektrik şeması:
stromlaufplan-12v-s.jpg

http://www.mz.cx/technik/elektrik/stromlaufplan-12v-l.jpg
Terimler:

1 - Batterie
1a - Kondensator
2 - Zündlichtschalter
3 - Lichtmaschine
4 - Gleichrichter
5 - Regier
6 - Ladekontrolleuchte
(bei Standardausführung auch für Kontrolle der Fahrtrichtungsanzeige)
7 - Leergangkontrolleuchte
(nur Luxusausführung)
7a - Schalter für Leergangkontrolle
8 - Schalter für Signalhorn
(Schalterkombination am Lenker)
9 - Signalhorn
10 - Schalter für Lichthupe
(Schalterkombination am Lenker)
11 - Abblendschalter (Schalterkombination am Lenker)
12 - Kontrolleuchte für Fernlicht
13 - Lampe für Scheinwerfer
a Fernlicht
b Abblendlicht
14 - Beleuchtung für Drehzahlmesserskale
(nur Luxus)
15 - Beleuchtung für Tachometerskale
16 - Standlicht im Scheinwerfer
17 - Schlußlicht und Kennzeichenbeleuchtung
(in der Brems-Schluß-Kennzeichen-Leuchte unten)
17a - Steckdose für Begrenzungsleuchten
(nur mit Seitenwagen)
17b - Steckdose für Masse
(nur mit Seitenwagen)
18 - Zündspule
19 - Unterbrecher für Zündanlage
20 - Zündkerze mit Entstörstecker
21 - Bremslichtschalter für Vorderradbremse
22 - Bremslichtschalter für Hinterradbremse
23 - Lampe für Bremslicht
(in der Brems-Schluß-Kennzeichen Leuchte oben)
23a und 23b - Stecker für Bremslicht
(nur ETZ250 mit Seitenwagen)
24 - Blinkgeber
25 - Schalter für Fahrtrichtungsanzeige
(Schalterkombination am Lenker)
26 - Kontrolleuchte für Fahrtrichtungsanzeige
(nur Luxusausführung)
27 - Blinkleuchte vorn links
28 - Blinkleuchte hinten links
29 - Blinkleuchte vorn rechts
30 - Blinkleuchte hinten rechts
30a - Steckdose für Blinkleuchten rechts
(nur mit Seitenwagen)
31 - Schaltsymbole für
a Flachstecker
b Hülse für Flachsteckanschluß
c Masse
d lösbare Verbindung (Schraube oder Klemme)
e feste Verbindung
32 - Erganzungsschaltbild Signalhorn bei Schalterkombination
mit einem Kabelbaum ab 1987


---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:51 PM ----------

Şurada mz 301 için 100 km deki yakıt sarfiyatı 5 litre denmiş:http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,301/8031

Faydalı bilgileri Arkadaşımız koymuştu zamanında sağolsun... Elektrik şeması da var..Almanca ama en azından biraz fayda sağlayabilir...

http://www.mz.cx/technik/elektrik/zuendkerzen.htm
Burda da buji ile ilgili birşeyler var..... :cat::cat::cat:
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
34
Alp Bey, keşke şehirlerimiz yakın olsada hem sizinle tanışsak, hemde motorumu sen tarafından bir elden geçirsek diyeceğim ama şu an itibariyle mümkün değil. Zira İzmir- Karaman İli arası uzunca bir mesafe.
Umarım bir gün karşılaşırız, görüşemesekte burdaki bilgilerinizden yararlanacağız artık.
Bu forumun sürekli takipçisiyim, her türlü araç kullanan arkadaşlara nacizane tavsiyem; ARACINIZI MUTLAKA AMA MUTLAKA YAVAŞ KULLANINIZ.
Saygıyla kalın...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Alp Bey, keşke şehirlerimiz yakın olsada hem sizinle tanışsak, hemde motorumu sen tarafından bir elden geçirsek diyeceğim ama şu an itibariyle mümkün değil. Zira İzmir- Karaman İli arası uzunca bir mesafe.
Umarım bir gün karşılaşırız, görüşemesekte burdaki bilgilerinizden yararlanacağız artık.
Bu forumun sürekli takipçisiyim, her türlü araç kullanan arkadaşlara nacizane tavsiyem; ARACINIZI MUTLAKA AMA MUTLAKA YAVAŞ KULLANINIZ.
Saygıyla kalın...
İşallah bir gün bir yerde karşılaşır tanışırız...

Sizde güle güle binin kazasız belasız.. :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
57
İyi dileklerin için teşekkür edrim Jawa.Fakat benim Mz bu seferde arka göbekten inanılmaz bir takırtı çıkarmaya başladı.Akşam çektim dükkana bindim otobüse.Bir yerini yapıyorum diğeri sorun çıkarıyor.Nasıl alet anlamadım.Aldığım kişi fena gazlamış bana motoru.Alırkende o kadar inceledim halbuki.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst