Ns200 giderken ateşleme kesiyor

Katılım
5 May 2026
Mesajlar
2
Motosikleti
Altıma ne düşerse
Abilerim kardeşlerim öncelikle selamlar motorum Pulsar NS 200 17 model ilk arızayı stabil 90'la giderken bir anda stop etti interkom'dan şarkı dinliyorum duymadım sesin gelip gelmediğini sağa çektim sağına soluna baktım piston sağdan soldan çıkmamış 😂 dedim bir mars basayım mars bastım baktım kompresör de var pipoyu sökünce gördüm ki ateşleme yok çok da zorlamak istemedim Bir sigara yaktım başında sigaram bitince marş verdim yine çalışmadi 2 motor gidiyorduk arkadaşım yanıma döndü ama marşa bastı çalıştı yola devam ettim 10 dakika sonra tekrar aynı 2-3 kere tekrarladı az çok motordan anlarım galiba dedim satator gidiyor motorda kendini korumaya alıyor gibi düşündüm servisten yedek parçayı alıp topladım 10 kilometre yol gittim Çat diye stop etti tekrar çalışmıyor düşünüyorum düşünüyorum problemi bulamadım ayatlık sensöründe sıkıntı yok aküm iyi motor veya bir şeyler ısınınca ateşlemeyi kesiyor soğuyunca düzeliyor ama problemin neden kaynaklandığını bulamadım tecrübeli arkadaşlar yardımcı olabilir mi
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,656
Yapay zeka buyuruyor ki
Anlattığın belirtiye göre sorun büyük ihtimalle stator olmayabilir. En önemli ipucu şu:


  • Motor giderken bir anda stop ediyor.
  • Marş basıyor, kompresyon var ama ateşleme yok.
  • Bir süre bekleyince tekrar çalışıyor.
  • Isınınca arızayı yapıyor, soğuyunca düzeliyor.

Bu tip arızalarda ihtimalleri şu sırayla değerlendirirdim:


  1. Ateşleme bobini (buji bobini / pipolu bobin)⭐⭐⭐⭐⭐
    • Isınınca iç sargı kopukluğu oluşabilir.
    • Soğuyunca tekrar temas eder ve çalışır.
    • En sık görülen arızalardan biridir.
  2. CKP (krank konum sensörü / pickup sensörü)⭐⭐⭐⭐⭐
    • CDI/ECU krank sinyali alamayınca ateşlemeyi tamamen keser.
    • Sensör ısınınca direnç değişir, sinyal kaybolur.
    • Soğuyunca normale döner.
    • Senin anlattığın belirtilere çok uyuyor.
  3. CDI / ECU
    • Özellikle elektronik ünite ısınınca ateşlemeyi kesebilir.
    • Daha nadir ama mümkündür.
  4. Yan ayak müşürü veya stop anahtarı tesisatı
    • Müşür sağlam görünse bile kablo içinde kopukluk olabilir.
    • Gidonda kontak veya stop düğmesi de titreşimle temassızlık yapabilir.
  5. Kontak anahtarı
    • Isınınca veya titreşimde elektrik kesebilir.
  6. Şase (eksi kutup) bağlantıları
    • Akü kutupları, motor şasesi ve ECU şasesi gevşek veya oksitli olabilir.

Statoru nasıl eleyebilirsin?​


Statoru değiştirdiğin halde aynı arızayı yapıyorsa stator ihtimali oldukça düşüyor.


En önemli test​


Motor stop edip çalışmadığı anda şunlara bak:


  • Bujiyi çıkar.
  • Gövdesini motora dayayıp marş bas.
  • Kıvılcım gerçekten yok mu?
  • Aynı anda yakıt pompasının sesi geliyor mu?

Eğer kıvılcım yoksa, sorun ateşleme tarafındadır.


Sonra multimetre ile:


  • CKP sensörünün direncini soğukken ölç.
  • Aynı sensörü motor arızayı yaptıktan hemen sonra sıcakken tekrar ölç.

Direnç çok değişiyor veya sonsuz (OL) çıkıyorsa büyük ihtimalle pickup sensörü arızalıdır.


Ben olsam şu sırayla ilerlerdim:​


  1. Ateşleme bobinini sağlam bir bobinle denerdim.
  2. CKP (pickup) sensörünü ölçer veya değiştirirdim.
  3. CDI/ECU denemesi yapardım.
  4. Kontak, stop düğmesi ve şase kablolarını tek tek kontrol ederdim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Krank okuyucu statör ile birlikte gelmez (diğer motosikletlerde entegre olabiliyor) eğer krank okuyucudan ötürü bir arıza varsa motor arıza lambası sinyalli olarak yanar. 3 Adet buji ve 2 adet ateşleme bobini olduğu için 1 bujinin eksikliği yüzünden motor stop etmez (kara bahtınız varsa 2 çıkışlı olan bozulduysa olabilir).

Şuan motor arıza lambası yanıyormu?
Rölantide ve yükte voltaj değerleriniz kaç?
Benzin pompasının çalışma sesin duyabiliyormusunuz?
Enjektörün çalıştığından eminmisiniz?
 
Katılım
5 May 2026
Mesajlar
2
Motosikleti
Altıma ne düşerse
Arza lambam yanıyordu motor soğuduktan sonra az bişe gidip kendim stop ettim sonra tekrar kısa bi yol giderken arza ışığı gitti
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benzin pompasınin basıncı güzel (satator değiştirken bakımda yaptım benzin filtresi değişirken test ettim)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
Krank okuyucu hata verdiği zaman 2 uzun 3 kısa (yanlış hatırlamıyorsam) sinyal verirdi motor çalışmıyorken. Eğer bu tarz self diagnostic kodları alıyorsanız arıza sebepleri belli olacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst