Motosikletin kullanıcıya yıllık maliyeti

Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Motor cc düşük ise daha fazka kullanın sabit maliyeti yaymış olursunuz .

Sonuçta malum kesimin il temsilcilerinden , tutda sarayına şatosuna kadar bunlarda taş mı yesin sen çalışacaksın ki bunlarda yesin ....sizin kide laf
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
Snapy bakım maliyetleri :
2 senede bir yağ değişimi:25 tl castrol
Senelik bin km gezsem 150 lira benzin yapar.
2 senede bir muayne desek 100
Zorunlu trafik sigortası 220 lira
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
son dönemlerde 48 ay vade ile 20.000 tl lik motosiklet almak için fikir soranları,
yedek parça için yan sanayiye yönelenleri,
daha ucuz alternatif ürün arayanların mesajlarını gördükçe,
motosiklete sahip olmanın yanı sıra yürütme maliyetinin de ciddi oranda arttığını söylemek yanlış olmaz.

yazık.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
son dönemlerde 48 ay vade ile 20.000 tl lik motosiklet almak için fikir soranları,
yedek parça için yan sanayiye yönelenleri,
daha ucuz alternatif ürün arayanların mesajlarını gördükçe,
motosiklete sahip olmanın yanı sıra yürütme maliyetinin de ciddi oranda arttığını söylemek yanlış olmaz.

yazık.

Hocam, yine ve yeniden mevzuya damardan girdin..:pr:

Ayrica gerek zaruri ihtiyaç gerekse keyif için kullandigimiz motosikletin bu tarz bir maliyet tablosuyla karşimiza çikmasi ve bu hesaplari konusuyor olmamiz,ne kadaf vahim bir durum..

Daha magazadan çikarmadan neredeyse urunun degeri kadar vergi verip,bir o kadarda katmerli bir yakit masrafi ile karşimiza çikan bu nadide araci birde işletme giderleriyle cebelleşip,hafta sonu iki tur atip yinede keyif alamamak..vs.vs.

Hele hele trafikteki saygisiz,kural tanimaz suruculerle ugraşip hayatta kalma mucadelesi vermek..

´´Paramizla rezil oluyoruz´´ cumlesi tam bu mevzuya uygun
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Eşeği Saldım Çayıra
Otlaya Karnın Doyura
Gördüğü Düşü Hayra
Yoranın Da Avradını

Münkir Münafıkın Soyu
Yıktı Harap Etti Köyü
Mezarına Bir Tas Suyu
Dökenin De Avradını

Derince Kazın Kuyusun
İnim İnim İnilesin
Kefen Dikmeye İğnesin
Verenin De Avradını

Dağdan Tahta İndirenin
Iskatına Oturanın
Hizmetini Bitirenin
İmamın Da Avradını

Müfsidin Bir De Gammazın
Malı Vardır Da Yemezin
İkisin Meyyit Namazın
Kılanın Da Avradını

Kazak Abdal Nutk Eyledi
Cümle Halkı Dahleyledi
Sorarlarsa Kim Söyledi
Soranın Da Avradını


Niye bu şiir geldiyse aklıma :)

Motoru saldım çayıra ...:queen:
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
101
Günlük Ortalamalarım şöyle;

Kat edilen mesafe: 21km
Yakıt : 4,305 TL
Gider: 1,804 TL
Bakım: 5,576 TL

Toplam: 11,506 TL

Km ye göre: 0.507 TL
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Bu yıl yaptığım masrafları yazayım.Hiç bir sorun yok tamamen rutin bakım.

Fazla km yapmadığımdan her yıl yağ bir kere değişiyor.
Motul 5100 10W40 35-45 TL arası değişiyor.Geçen değişimden kalan yağım yoksa 2 tane alıyorum.
HF 131 Yağ filtresi 20-25 TL
Hava filtresi 40 TL Bunu da ilk kez bu yıl değiştirdim.
Varta Akü 250 TL Akü 5 yılı doldurduğundan mecburen değiştirdim.

Sigorta(200-300 TL),vergi,benzin masraflarını hiç yazmıyorum.Daha lastikleri de değiştirmem lazım(1000 TL).Bakımları tamamen kendim yapıyorum işçilik ücreti ödemiyorum.

Hani forumda zırt pırt "abi kredi ile borç ile şu motor alınır mı bu motor alınır mı" diye konu açan arkadaşlar ; 250 cc sıfır sorun,bakımlarını bizzat kendim yaptığım,yılda 2000-3000 km bile yapmadığım tabiri caizse yatan motosikletin masrafları bunlar.Alın kardeşim borç kredi ile alın motorları,zaten bunların hiç bakım masrafı yok,sigortası bedava benzini de öpücükle veriyorlar zaten.10.000 TL lik bir motosiklet alacaksanız her ihtimale karşı(kaza,arıza vb.) cebinizde en az 3000-4000 TL nakit olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Bu yıl yaptığım masrafları yazayım.Hiç bir sorun yok tamamen rutin bakım.

Fazla km yapmadığımdan her yıl yağ bir kere değişiyor.
Motul 5100 10W40 35-45 TL arası değişiyor.Geçen değişimden kalan yağım yoksa 2 tane alıyorum.
HF 131 Yağ filtresi 20-25 TL
Hava filtresi 40 TL Bunu da ilk kez bu yıl değiştirdim.
Varta Akü 250 TL Akü 5 yılı doldurduğundan mecburen değiştirdim.

Sigorta(200-300 TL),vergi,benzin masraflarını hiç yazmıyorum.Daha lastikleri de değiştirmem lazım(1000 TL).Bakımları tamamen kendim yapıyorum işçilik ücreti ödemiyorum.

Hani forumda zırt pırt "abi kredi ile borç ile şu motor alınır mı bu motor alınır mı" diye konu açan arkadaşlar ; 250 cc sıfır sorun,bakımlarını bizzat kendim yaptığım,yılda 2000-3000 km bile yapmadığım tabiri caizse yatan motosikletin masrafları bunlar.Alın kardeşim borç kredi ile alın motorları,zaten bunların hiç bakım masrafı yok,sigortası bedava benzini de öpücükle veriyorlar zaten.10.000 TL lik bir motosiklet alacaksanız her ihtimale karşı(kaza,arıza vb.) cebinizde en az 3000-4000 TL nakit olacak.

Ustad hep anlatiyoruz,0 sermaye ile motor işine girilmez,aldigin aracin en az yarim bedeli kadarda cebinde canli para olacak..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst