Motordan uzaklaşmayınca benzin vermediler...

Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
ya mübarek...
bilmiyormusun bir çok kişi ilk mesajı okur diğerlerini es geçer ve aklına geleni yazar..sen değil 3 , 13 kerede yazsan yine de sana bahane bulacaklar çıkacaktır...ya sabır de dostum..böylesi daha iyidir...:cat:

Eyvallah bunun farkındayız, bazen bizde yapıyoruz. Sıkıntı bu değil, sıkıntı yazılanların örneğin -bi yerin mi düşerdi- gibi edep dışı veya fikir yazmanın dışında hesap sormaya varınca başlıyor. Bunu kimsenin kimseye yapmaması lazım...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Eyvallah bunun farkındayız, bazen bizde yapıyoruz. Sıkıntı bu değil, sıkıntı yazılanların örneğin -bi yerin mi düşerdi- gibi edep dışı veya fikir yazmanın dışında hesap sormaya varınca başlıyor. Bunu kimsenin kimseye yapmaması lazım...

ben 20 seneden fazladır motorada binerim, benzin de alırım ama konuyu sen açmasan bilmiyor olacaktım.kimbilir belki banada ters bir şekilde bu olay yapılsa ben de senin yaptığının aynısını hatta belkide daha fazlasını yapardım.
ama kibarca bunun bir kural olduğunu sebep sonuç ilişkilerini adam gibi anlatsalar ikna edici olabilseler bu tür şeyler de yaşanmazdı...
olsun sen buraya konu açtın doğrusu nu anladığını yazdın, ben de okudum başıma gelmediği halde doğrudur diyebildim,başıma gelincede tepki vermem artık.sağolasın dostum....:cat:
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
80
Alışılmamış bir durum ama emniyet açısından doğru bir uygulama olabilir..
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
ben 20 seneden fazladır motorada binerim, benzin de alırım ama konuyu sen açmasan bilmiyor olacaktım.kimbilir belki banada ters bir şekilde bu olay yapılsa ben de senin yaptığının aynısını hatta belkide daha fazlasını yapardım.
ama kibarca bunun bir kural olduğunu sebep sonuç ilişkilerini adam gibi anlatsalar ikna edici olabilseler bu tür şeyler de yaşanmazdı...
olsun sen buraya konu açtın doğrusu nu anladığını yazdın, ben de okudum başıma gelmediği halde doğrudur diyebildim,başıma gelincede tepki vermem artık.sağolasın dostum....:cat:

Topiklerimizin gayesi doğru bulabilmek için birbirimize danışmak maksadıyla açılıyor. Yoksa ne diye yazalım buraya başımızdan geçeni. Hepimiz birbirimize lazımız. En önemlisi de burada dost, kardeş olalım..
Herkese selam ve saygılarımla..
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu forumda da yazılan mesajı ilk 10 dakikadan sonrada düzenleyebilsek ne güzel olurmuş.
Bu konuda olduğu gibi arkadaşımız girip ufak bir ekleme yapma imkanı bulurdu.
Aynı sorun gezi yada buluşma konularında resim ekleme sorunuda doğuruyor sanırım. Herkes girdiği gibi resimleri görmek istiyor fakat araki bulasın kimbilir hangi sayfanın neresinde..
Yada sadece resimler için yeni konu açmak durumunda kalınmaz.. vsvsvs
 
Katılım
10 Ağu 2008
Mesajlar
3
evet bu uygulamayla bende karşılaştım ve sordum bı istasyonda bi motorun alav aldığını ve sürücünün motorun üstünde olduğu için cıddı şekilde yaralandığı için böyle şi uygulama başlamış bencede doğru
 
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
144
Bence yapılan işlem doğru
bu yazın başında bir video yayınlamıştım sitede
adam depoyu doldururken en az 2-3 litre taşırdı
ola ki tutuştu ne olacak?
inmeye mi uığraşacağım alevle mücadele mi edeceğim?.

hatırladım videoyu

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------

belkide benzini doldurduktan sonra kacmasın die olabilir
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
126
Nasıl saçma bir durum. Adamlar güvenliği düşününce suçmu oluyor. Bana söylediklerinde direk iniyorum motordan.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Atmaca abi,bende neden ben inmeden benzin doldurmak için zorluyorsun diye pompacıya ters yapıyorum.Tabi bendeki bu uygulama Savaş abinin video sunu seyrettikten sonra önlem almam gerektiğini anladım.

Haliyle motor sıcak,üzerimizdeki elbisenin sürtünmesi,pompacıyla ufak bir temas ve statik elektiriklenme sonucu bir kıvılcım bana,bir alev topu aileme gider.Artık ben iniyorum 10 metre uzaklaşıyorum uzaktan dolduurrr diye bağırıyorum:)
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
Atmaca abi,bende neden ben inmeden benzin doldurmak için zorluyorsun diye pompacıya ters yapıyorum.Tabi bendeki bu uygulama Savaş abinin video sunu seyrettikten sonra önlem almam gerektiğini anladım.

Haliyle motor sıcak,üzerimizdeki elbisenin sürtünmesi,pompacıyla ufak bir temas ve statik elektiriklenme sonucu bir kıvılcım bana,bir alev topu aileme gider.Artık ben iniyorum 10 metre uzaklaşıyorum uzaktan dolduurrr diye bağırıyorum:)

Evet son derece doğru yapıyorsun mubarek, ben de ilk anda idrak edememiştim, artık mutlaka ineceğim....:cat:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bunda acaip birşey yok, doğru olanı yapmışlar. Türkiye'de bu şekilde eğitim alan benzin istasyonu çalışanlarının olduğunu duymak çok güzel haber.


Internette araştırdığınız takdirde dolum sırasında motosikletin sıcak bir kısmına (motor bloğu, eksoz vs.) sıçrayan benzin sonucu alev alan motosiklet ve üzerinde kızartma olan motosiklet sürücüsü senaryosunun o kadar da nadir olmadığını göreceksiniz. Interneti geçtim, 80'lerin sonundan 2000'lerin ilk yarısına kadar uzunca bir süre motosiklet kullanan uzak bir akrabam başına benzer bir olay geldiğini, o anın paniğiyle devirdiği yanan motorun altında kalmaktan son anda kurtulduğunu anlatmıştı bana :wiinkk:

Kıssadan hisse: Benzin alırken motosikletinizin üzerinden inin. Her zaman aksilik olacak diye bir kaide yok, ama her benzin alışta motosikletin üzerinden inerseniz, talihsiz bir durumda motosikletle birlikte kızartma olmaktan kurtulmuş olur, beni hatırlarsınız :)


motor yan ayaktayken taşma ihtimali daha fazla.. o yüzden bende motor üzerindeyken dik pozisyonda tutup benzin alıyorum, daha sonra kapağı kapatıp motordan iniyorum.

Aman dostum ne yaptın ! Motor dikken benzini fazla alırsan, viraja yatınca ne olacak dersin :) Tahliye deliği ve borusu aracılığıyla yine fazla benzini atacak... Üstelik benzin tahliye borusunun çıkışı arka lastiğin hemen sağ önüne denk geliyor ! Virajda arka lastiğe bir de benzin bulaştırırsan... Al belayı git kadıya !
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Ben de daha önce karşılaştım, çok mantıklı bir hareket. Heryer uygulamıyor o başka, herşeyde olduğu gibi burası Türkiye.
 
Katılım
30 Ağu 2010
Mesajlar
470
normal davranmıs ben her benzım alısında inerim söylemelerine gerek bile yok
 
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
351
Burada hiçbir yerde böyle bir uygulamaya rastlamadım. Önceden bilmiyordum,konuyu açan arkadaşa teşekkürler, bundan sonra benzin alırken motordan ineceğim...
 
Katılım
7 Nis 2008
Mesajlar
190
vay be genelde shell den benzin alırım ve farkında olmadan da hep motordan indiğim için bu uygulamadan haberim bile olmamıştı ama güvenlik için alınan önlemler her zaman gereklidir, işim havacılık olduğu için her zaman duyduğum söz "safety comes first"
Konunun açılmasıda güzel olmuş bende bundan sonra daha bilinçli olarak motorumdan kesinlikle inipde benzin alacağım, pekçok kişide bunu öğrendi sayenizde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst