Motordan uzaklaşmayınca benzin vermediler...

Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
Dün bir arkadaşla Adapazarı'na kadar motor gezisi yaptık. Malum otoban üzerindeki McDonalds sağında Shell istasyonuna benzin almak için girdim. Malum motoru durdurdum ve benzin depo kapağını açtım. Pompacı geldi ve motordan inmemi söyledi. Hayırdır, dedim. Siz inmeden, benzin doldurmam yasak dedi. Şaşırdım ve inmedim. Müdürü sordum ve yanına gittim, durumu izah ettim. Bana yeni eğitim aldıklarını ve motorcunun inmeden benzin vermemeleri konusunda talimat aldıklarını söyledi. Ben de ilk defa burada ve bu kadar saçma bir şey duyduğumu ve nedenini sordum. O da motor sürücüsünden kıvılcım çıkakabileceğini söyledi. Aynı şeyin pompacıdan olabileceğini ve malum daha bir çok şey söyledim. Ve BENZİN ALMADAN gittim.
Böyle bir durumla karşılaşırsanız şaşırmayın...
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
ilginç ne kuralmış ya ama şehl kuralcı bir firmadır ve kurallara uyarlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence yapılan işlem doğru
bu yazın başında bir video yayınlamıştım sitede
adam depoyu doldururken en az 2-3 litre taşırdı
ola ki tutuştu ne olacak?
inmeye mi uığraşacağım alevle mücadele mi edeceğim?.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu kural doğrudur, uygulayan hiçbiryere denk gelmemiştim. Pompacı doğrusunu yapmış.
Motorcunun üzerindeki elbiseden elektriklenme ile çıkabilecek minik bir kıvılcım ani bir parlama ile yanmaya sebep olabilir.

Bu konuda pompacılar uyarmasa bile motorun üzerindeyken benzin almamalıyız.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
motor yan ayaktayken taşma ihtimali daha fazla.. o yüzden bende motor üzerindeyken dik pozisyonda tutup benzin alıyorum, daha sonra kapağı kapatıp motordan iniyorum..

ayrıca benzin depo kapağı açıkken alev alırsanız (allah korusun) zaten mücadele edecek pek fazla vaktiniz kalmayacaktır, motorla birlikte havaya uçacağınızı düşünürsek..

para ödemeden motorla uzaklaşmayı önlemek için alınmış bir önlem olabilir mi acaba?



AydoganX'in bahsettiği statik elektrik olayı aklıma gelmemişti, bu doğru.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Alev Alatlı'nın sık kullandığı bir Rum atasözü var: "Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse olan yumurtaya olur."

Ben de diyorum ki, kıvılcım motorcudan da çıksa, pompacıdan da çıksa yangın motorcunun kucağında olur.

Ayrıca benzin muslukları mı desem, pompaları mı desem, arada arıza yapıyor. İki defa başıma geldi: Alet benzini otomatik kesmeyince depom doldu taştı, benzin sıcak motor kısmına kadar aktı ama Allahtan alev almadı. Veya muhtemelen daha sıcak olan egzoz manifolduna kadar ulaşmadı. İki adım uzağından seyretmek bile korkutucuydu. Seleden kalkmamış olsaydım o benzin kucağımı da ıslatacaktı, alev alsa "kucağımı" yakacaktı.

Fakat olay canınınızı sıktığına göre, pompacıyla müdürün tavrı pek düzgün değildi herhalde. Ayıp etmişler.
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
Bak ne kadar güzel izah ediyorsunuz...:cat:
Onlar ise hep bizden bir kıvılcım çıkacağını ima ediyorlar. Kendilerinden kaynaklanan hatalara ve şimdi okuyunca öğrendiğim ihtimalleri hiç değinmediler.
İnmenin doğru olduğunu öğrendim sizlerin açıklamalarıyla.
Geriye sadece depoyu full dolduramama kaldı sanırım.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Ben valla 3 5 kere karşılaştım..

Yetkili biri gelip uygulama böyle bir motorcu arkadaşınız bu şekilde yanmış motordan inmeniz gerekir dedi bende indim...
Banada mecidiyeköydeki shell de oldu
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
563
aynısı banada oldu yaz başında istanbula akraba ziyaretine gittim bende bi shell istasyoundan benzin almaya girdim motoru stop ettim depo kapağını açtım motordan inmeniz gerekli dedi neden dedim yasak dedi inemem dedim benzin veremem dedi kızdım ama indim yinede değişik bi uygulama
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
418
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motor yan ayaktayken taşma ihtimali daha fazla.. o yüzden bende motor üzerindeyken dik pozisyonda tutup benzin alıyorum, daha sonra kapağı kapatıp motordan iniyorum..

ayrıca benzin depo kapağı açıkken alev alırsanız (allah korusun) zaten mücadele edecek pek fazla vaktiniz kalmayacaktır, motorla birlikte havaya uçacağınızı düşünürsek..

para ödemeden motorla uzaklaşmayı önlemek için alınmış bir önlem olabilir mi acaba?



AydoganX'in bahsettiği statik elektrik olayı aklıma gelmemişti, bu doğru.

Aynen öyle motorcuların çoğuna bunu yapıyorlar.Benzini alıp para vermeden kaçan çok adam var.Ben mecburen iniyorum benzin alırken çünkü motosikletin selesinin altında benzin doldurma yeri. :cat:
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
yapılan uygulama doğru,ben hiç bir zaman motor üzerinde durmam benzin alırken,göztepe shell deki pompacıda bana aynı şeyi sölemişti,motordan uzaklaşmak lazım aslında diye,bunun üzerine elemanla konusmuştuk biraz,doğabilecek ihtimaller üzerine.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Benzin alıp parasını vermeden kaçmasın diye öyle demiştir. :)

evet buda olabilir:)


hayatımda bir kez motordan inmeden benzin aldım,kartal yan yolda bir benzinciydi.

ve adam benzini taşırdı:pr:

alev alacak diye öyle bir kaçışım varki sormayın:mrgreen:

bence yapılan uygulama gayet yerindedir.ayaklarımız yere bassın biraz
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
bu uygulama shell de uzun zamandır var. ben daha mayıs haziran aylarında aynı uygulama ile kayserideki bir shell istasyonunda karşıladım.
ayrıca hiç te saçma değil. çünkü sendeki elbiseler statik enerji yaratarak kıvılcıma sebebiyet verebilir. ama istasyondaki pompacıların kullandıkları o kıyafetler özel kumaştan imal edildiği için sürtünmeden dolayı statik enerji üretmez ve böylece kıvılcım oluşma ihtimali ortadan kalkar.
adamlar seni düşünüp rica etmişler motordan inmenizi ama siz iki adım atmak için erindiyseniz, davranışınız hoş değil...
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Benzin almamayı vaya alınganlık etmeyi gerektirecek bir durum yok ortada bence. Kurallar uymak içindir, ben olsam soru bile sormaz inerdim motordan. Sonuçta bizim iyiliğimiz için yapıyorlar.
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
bu uygulama shell de uzun zamandır var. ben daha mayıs haziran aylarında aynı uygulama ile kayserideki bir shell istasyonunda karşıladım.
ayrıca hiç te saçma değil. çünkü sendeki elbiseler statik enerji yaratarak kıvılcıma sebebiyet verebilir. ama istasyondaki pompacıların kullandıkları o kıyafetler özel kumaştan imal edil
adamlar seni düşünüp rica etmişler motordan inmenizi ama siz iki adım atmak için erindiyseniz, davranışınız hoş değil...

Seni düşündüklerinden rica etmiyorlar.Onlara öyle söylendiği için rica ediyorlar.Ben de kalkmıyorum.Hiç de alev almadım bugüne kadar.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Seni düşündüklerinden rica etmiyorlar.Onlara öyle söylendiği için rica ediyorlar.Ben de kalkmıyorum.Hiç de alev almadım bugüne kadar.

Alsaydın yazamazdın...
Adamlar güzel bir uygulama yapıyor...
İki adım yürü ne olacak in ne olmuş yani...
500 kere alırsın yanmaz 501de yanarsa ne olcak
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
birkaç litre benzinin alev almasını(yayılmış benzin) gözüyle gören herkes bunu gayet olumlu bir gelişme olarak görür. Üzerine benzin dökülen birinin kendini söndürmesi imkansızdır. Ordakilerin ne kadar hızlı davranıp sizi söndüreceğine bağlı hayatınız.
Toplu halde bulunan benzin ise alev almaktan çok patlama gibi tutuşuyor. İmkansız kurtulamazsınız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst