Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

rx3

Katılım
20 May 2016
Mesajlar
47
BizIm motorlarda da orta sehpa olsa tadından yenmez :) rx3 bencede daha güzel .
 
Katılım
17 Ağu 2016
Mesajlar
5
Merhaba!

Herkesin söylediği gibi, düşük hızlarda 5-10 km/h gösterirken hız göstergesinin 120 km/h de, gps ile ölçümde 100 km/h gösterdiğini tespit ettim.B
unun dışında yüksekliğinden ve çantalarından ötürü rüzarlardan çok fazla etkilendiğini gördüm. Öyle ki benim eski motorum chopper tipi Kuba 150-25 modeldi. Üçlü çantalarla beraber onda bu rüzgardan etkilenmenin yarısı vardı.

Yeni kullanıcılara faydalı olması açısından, diğer forumlarda oludğu gibi bu motorla ilgili genel bilgiler, yapılması gerekenler, faydalı bilgiler, ekipmanlar, alınabileceği yerler, servis maliyetleri vb. gibi bilgilerin olduğu yazıları, bu konunun ilk sayfasına sabitlenmesi iyi olur düşüncesindeyim.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Merhaba arkadaşlar. 2016 model sahibi olup ta lastik değiştiren var mı? Bir lastik satıcısı 130/80-17 ebat arka lastiğin arkadaki tozluğa sürttüğünü söyledi. Biliyorsunuz arka lastiğin orjinali 130/70-17. Ancak piyasadaki enduro lastiklerde 130/70-17 yok. 130/80-17 var. Bu da arka teker yüksekliğini 13 mm artırıyor. Bu nedenle 80 yanak lastik (130/80-17)arka tozluğa sürtüyor dedi lastikçi. 130/80-17 ebat lastik takıp ta arka tozluğu sökmek dışında bu sürtme sorununu çözen arkadaşımız var mı? Çözdüyseniz ne yaptınız? Ya da gerçekten sürtme yapıyor mu? Selamlar.
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html

Csc cyclone in yani bizim rx3 lerin amerika markasinin sitesinde cok detayli servis bolumu var. Paylastigim link ozellikle dikkatinizi cekecektir.
ECU nun okudugu ariza kodlarinin nasil okunacagi yaziyor.

Basit sekliyle anlatmak isterim.

1.Kontagi takin. Cevirmeyin.
2.Sag elcikten elektrigi acin.
3.2defa kontagi acip kapatin. Hizi konusunda kirmizi motor lambasini gormeniz yeterli.
4.hemen 3ncu kez acin. Kapatmayin.
5. Kirmizi motor lambasinin yanip sonmesini saymamiz gerekmekte.
6.hata kodlari 4 haneli buyuzden 4 defa sayacagiz.
7.10 kez yanip sonmesi 0 anlamina gelmekte.

Bende aldigim hata kodu. 10 kez/1kez/2kez/2kez yani 0122 siteye gore Tps circuit low or open hata kodunu aliyorum ki cok normal elektrik var fakat motor calismiyor.

Eger ayni kodu ardi ardina goruyorsaniz tek hata kodu vardir.

Akliniza takilan birsey olursa hata kodlarini cevirebilirim.

İyi gunler
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
31
İzmir'den size katılma taraftarıyım arkadaşlar motoru alarak :) başını yakma falan diyen olur mu :)
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
10
kısmet olursa bende bugun yarın aranıza katılacagım. 2.motor olarak alıcam bunu uzun yol ve kamp icin.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Değerli Care 1928 en kolayı bu soruyu Cemkalkan'a sorman. Sevgili Cem verdiğin altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkürler. Kıymetli
Riderburak hem suzuki'yi hemde mondial'i en güzel günlerde kullanman
temennisiyle. SELAMLAR.
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Sevgili Carew1928 bilerek isteyerek başını yakmani isterim:) cunku keyifli bir makine.. Ozellikle izmir ve cevresinde asfalt uzerinde bergamadan selcuga kullanma firsatim oldu 1200km i gectim. Sonuna kadarda tavsiye ederim. Uzun yolda 7500 devir 6. Vites 120 km hız kedi gibi miril miril:)
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
31
Teşekkürler arkadaşlar , Superlight a 18bin kilometre binmiş biri olarak bu motora geçmeyi isteme sebebim hem görüntüsü hemde 90-100 ile gitmek yerine 120 ile seyahat etmek. Uzun yolda daha kolaylık tabi artçım olduğundan dolayı. Geçen ay İzmir'den Köyceğiz Dalyan falan yaptık sele konforu çok önemli siz Bergama tarafına doğru giderken mola sıklığınız nasıl oldu, sele rahatlığı nasıldır?
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
116
2 mondial rx3i evo ve 1 honda crf 250l + 3 adam, Murat dağı eteklerindeki Baltalı göletini ziyaretimizi ve yeşiller içersindeki dağ yollarında keyfli sürüşümüzü sizlerle paylaşmak istedim. iyi seyirler.. ABONE OLmayı unutmayın.... ;)
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Teşekkürler arkadaşlar , Superlight a 18bin kilometre binmiş biri olarak bu motora geçmeyi isteme sebebim hem görüntüsü hemde 90-100 ile gitmek yerine 120 ile seyahat etmek. Uzun yolda daha kolaylık tabi artçım olduğundan dolayı. Geçen ay İzmir'den Köyceğiz Dalyan falan yaptık sele konforu çok önemli siz Bergama tarafına doğru giderken mola sıklığınız nasıl oldu, sele rahatlığı nasıldır?

geçen hafta nazilli /izmit arasında tam 10 saat 620 km lik yolu 4 kısa mola ile tamamladım.
bir fikir verir umarım
vesselam..
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
10
Değerli Care 1928 en kolayı bu soruyu Cemkalkan'a sorman. Sevgili Cem verdiğin altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkürler. Kıymetli
Riderburak hem suzuki'yi hemde mondial'i en güzel günlerde kullanman
temennisiyle. SELAMLAR.

teşekkür ederim dün itibari ile 2016 beyaz renk rx3 ü aldım. cuma günü teslim alıcam inşallah. plaka ruhsatı halledicem yarın. tekrardan hoşbuldum aranıza. guzel ortamlar var enduro camiasında. supersporta aşık olan biri olarak bakalım enduro tadı nasılmış merak içindeyim :)
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
Sevgili arkadaşlarım ve büyüklerim ve sayın yetkililer, sizlerin yardımlarını bekliyorum,
motorda hata kodlarını 10 - 1 - 1 - 3 şeklinde sayarak tespit ettim ve karşılık olarak 0113 hata kodunu buldum, bunun karşılığı ise ,
" iat circuit high voltage or open "
iat = Intake Air Temperature

otomatik çeviri yapınca ise ,
" Emme Hava Sıcaklığı devresi yüksek gerilim ya da açık "
bu acaba ne demek oluyor yardımcı olursanız minnettar kalırım . Teşekkür ederim....
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
16
Motosiklet motorunu pek bilmiyorum fakat araba motoru icin aciklamasini yapayim sen motorda karsiligini bul,
Kelebege giden hava alma tesisatinin ustunde iki adet sensor olur 1- maf 2- iat maf; giren hava miktarini olcer iat giren havanin isisini olcer, genelde iki ayri sensordur fakat bazi ureticiler maf/iat biraraya koyup tek sensor olarak kullanir.
Parcayi bulup degistirmeden once temizleyip ( parcacilarda ozel spray vardir , parcayi yerinden cikartip bu temizleyici spray i sensor un ucundaki ince tele uygulayin ve kurumasini bekleyin tele kesinlikle dokunmayin )
Yerine takip ariza isigini sondurtup bir deneyen derim, giren hava ustunde kir toz olusturup problem cikartabiliyor.
Tekrar edeyim ben arabalar ustundeki aksama gore anlatmaya calistim motorda aynimidir emin degilim eger yanlisim varsa simdiden ozur dilerim
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Selam,

En iyi yanıtı fabrikayı alarak alabilirsin.. Tahminim oksijen sensorü ile alakalı ama emin olmak için fabrika bakıma ulaş derim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Teşekkürler arkadaşlar , Superlight a 18bin kilometre binmiş biri olarak bu motora geçmeyi isteme sebebim hem görüntüsü hemde 90-100 ile gitmek yerine 120 ile seyahat etmek. Uzun yolda daha kolaylık tabi artçım olduğundan dolayı. Geçen ay İzmir'den Köyceğiz Dalyan falan yaptık sele konforu çok önemli siz Bergama tarafına doğru giderken mola sıklığınız nasıl oldu, sele rahatlığı nasıldır?

90 km mesafelerde özellikli bir şey yoksa durmuyorum.. Bergama ya giderken de dönerken de hiç durmadım.. Bursadan İzmire geldiğimde de 4 saat sürüş 1 saat toplam mola yaptım ki rodaj devirlerine göre geldim :)

Sele rahatlığı 100-150 km sürekli oturmaya uygun ama fazlası can yakıyor Bursa'dan gelişimde yaşadım:)

Superlight tan sonra tek sorunun dik ve yüksek pozisyonun olacak.. Bende bundan önce 10 bin km kadar custom chopper kullanıyordum.. Trafikte ve düşük hız <15km altında leylek gibi hissediyorum :) henüz tedirginliğimi atamadım.. Keşke biraz daha geniş tabanlı lastik olsaymış diyorum ama enduro ya ters:)

Sevgilerle
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Merhaba arkadaşlar. 2016 model sahibi olup ta lastik değiştiren var mı? Bir lastik satıcısı 130/80-17 ebat arka lastiğin arkadaki tozluğa sürttüğünü söyledi. Biliyorsunuz arka lastiğin orjinali 130/70-17. Ancak piyasadaki enduro lastiklerde 130/70-17 yok. 130/80-17 var. Bu da arka teker yüksekliğini 13 mm artırıyor. Bu nedenle 80 yanak lastik (130/80-17)arka tozluğa sürtüyor dedi lastikçi. 130/80-17 ebat lastik takıp ta arka tozluğu sökmek dışında bu sürtme sorununu çözen arkadaşımız var mı? Çözdüyseniz ne yaptınız? Ya da gerçekten sürtme yapıyor mu? Selamlar.

Bizim soru havada kaldı. Herhalde 2016 modellerde lastik değiştiren yok?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

Bir hafta süren gezimi kazasız belasız ve sorunsuz tamamladım çok şükür arkadaşlar. Geziye Adana'dan başladım. Cuma öğleden sonra mersindeki yayla evime gittim. Salı sabah oradan yola çıkıp sahilden Antalyaya gittim. Yolda 2 gün Aydıncıkta pansiyonda, 1 gün de alanya avsallardaki incekum deniz ve orman kampında çadır kurdum. (hayatımda gördüğüm en kötü plaj) Cuma günü sabah alanyada yola çıkıp antalyaya kardeşlerimin yanına gittim. Oradan da pazartesi akseki-konya üzerinden niğdeye annemin yanına gittim. Bu gün de tekrar adanaya evime döndüm. Tabi 1 hafta derken yayladan yola çıkıp niğdeye geldiğim süreyi kastediyorum. Yoksa ilk çıkış gününden bugüne toplam 14 gün oldu. Resimleri yüklemeye çalışıyorum. Bu arada bursalıali kardeşimizin istediği gidon yükseltme aparatının da 3-4 tane resmini koyuyorum. Lastikler hariç motosikletimden çok memnun kaldım. Lastikleri acilen değiştirmem gerekiyor.

Yolda bir mola anı:


Aydıncıktaki pansiyondan deniz manzaraları






Alanya afsallar incekum orman kampı





Bu yazları insanda kafa beyin bırakmayan ve gruplar halinde öten, çukurova'da bölgesel adı "cırlavuk" nam-ı diğer cır cır böceği. Çadırımın yanındaki tahta masadaydı.



Akseki-Tınaztepe sonrası yoldan görülen göl. Seydişehir gölü?




Bursalıali kardeşimin istediği gidon yükseltme aparatı:





Konya Karapınar'daki Meke krater gölü. Göl bitmiş sayılır.





Bu da gölün orjinal hali. Tabi artık sadece resimlerde kalmış


Motorcuğum uzaktan mahsun mahsun bakıyor.


Bu da Meke krater gölüne yakın bir mesafede, Adana istikametinde sol tarafta kalan Acıgöl. Son resimlerde sağ aşağıda görülen yer plajvari bir kumsal.





Resimler bu kadar. Maalesef çok resim çekemedim. Açıkçası çoğu yerde durmaya üşendim. Toplam yaptığım yol 1400 km civarıdır. Motorum şu an 4500 km'de. Yakıt tüketimi ortalama 30-32 km/litre şeklinde oldu. Hızım ise uygun yollarda 110 km'ye kadar, ancak genellikle 90 km civarı idi. Arkadaşlar Allah kaza bela vermesin motorumuzdan çok memnun kaldım bir kez daha. Tek sıkıntısı lastik, inşallah onu da en kısa zamanda değiştireceğim. Selamlar.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Naci bey,paylaşımlarınız için teşekkürler.. en dikkatimi çeken ise 90 km hız ortalamanız. Gerçekci geldi bana zira 15 gün önce aydın izmit arasındaki 620 kmde rüzgarında etkisiyle 90 km hızı aşamayınca ve normal yollardada en fazla 110 120 km hıza çıkınca bende mi bi gariplik var diye şüpheleniyordum.içim rahatladı . Motorumuz uzun yol içinde şehir içi içinde 10 numara .. hoşca sürüşler.. vesselam..
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Naci bey,paylaşımlarınız için teşekkürler.. en dikkatimi çeken ise 90 km hız ortalamanız. Gerçekci geldi bana zira 15 gün önce aydın izmit arasındaki 620 kmde rüzgarında etkisiyle 90 km hızı aşamayınca ve normal yollardada en fazla 110 120 km hıza çıkınca bende mi bi gariplik var diye şüpheleniyordum.içim rahatladı . Motorumuz uzun yol içinde şehir içi içinde 10 numara .. hoşca sürüşler.. vesselam..

Merhaba, ben bu hızı maksimum hız olarak yazmadım. Benim sürüş tarzım böyle. Diğer motorum BMW ile de bu civarda seyrediyorum. Ama hız denememde benim motor 9000 devirde 135 dedi en son. Dolayısıyla zaten çok hızlı gidilecek bir motor değil. Kaldı ki altındaki lastiklerle fren kesinlikle tutmuyor. Bu nedenle kendi kendime "250 cc motor, eti ne budu ne" diyorum. Ama velev ki 150 yapsa ben yine 90-100 aralığında sürerim. Otobanda bile. Selamlar ve teşekkürler.

Bu arada sizin motorun sorunları tamamen çözüldü mü?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst