Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Dişli değişimi yaptım hocam. Şu anda 42t var arkada. Düz yolda 6. Viteste 8 bin devri geçmiyor. 44t varken de 9bin devri geçmiyordu. Beyin yazılıma izin veriyor. Çanakkale'de Emin Ocak diye bi arkadaş yapıyor bu işi. Dişli konusunda şimdi de öne 13t takmayı düşünüyorum. AliExpress'ten siparişi verdim 4 tane. Bi tanesini kendime ayırıp diğer 3 taneyi isteyene satacağım. Bakalım 13t-42t ve 13t-44t kombinasyonu nasıl bir sonuç verecek. 13t de motor daha kolay devir çevireceği için düz yoldaki son hızım artar diye düşünüyorum. Mesela şu an 14t-42t ile yokuş aşağı 10bin devirde 160 görüyorum. Ama düz yolda 8500 devirde kaldığı için 135i geçemiyorum. Ben 13t dişli takarak yokuş aşağı hızından feragat edip düz yol hızına eklemek istiyorum. 13t-42t kombinasyonu 14 42 ye göre yüzde 7 hız düşürdüğü için benim 10bin devirdeki hızım 160 yerine 149 olacak. Ama yüzde 7 tork artışı sayesinde de bu hıza daha rahat ulaşacağım diye tahmin ediyorum. 11bin devire de ulaşabilirsem 158 falan görürüm. Yeterli olur benim için.

Anladım hocam, enjeksiyona dönebilirseniz yeni sonuçları bekliyoruz. Sanırım yine de enjeksiyonda yüksek devirlerde daha iyiydi. Karbüratör ise ara hızlanmalarda daha iyi sonuç vermiş.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Anladım hocam, enjeksiyona dönebilirseniz yeni sonuçları bekliyoruz. Sanırım yine de enjeksiyonda yüksek devirlerde daha iyiydi. Karbüratör ise ara hızlanmalarda daha iyi sonuç vermiş.

AliExpress ten tps sensörü, map sensörü, rölanti valfi ve oksijen sensörü siparişi de verdim. Geldiklerinde enjeksiyonu büyük oranda yenilemiş olacağım. Ve bu saydıklarımın hepsi yalnızca 502 lira tuttu. En fazla 100 lira da vergi çıkar diye düşünüyorum. Türkiye'de sadece rölanti valfini 500 küsür liraya satıyorlar.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Evet arkadaşlar bugün enjeksiyona geri dönmüş bulunmaktayım. Rölanti valfi gayet iyi çalışıyor. Bozuk değilmiş meğer. Yalnız şöyle bir sıkıntı var. Gazı çevirdiğimde motor önce bi horrr yapıyor sonradan hızlanmaya başlıyor. Tps le alakalı bir sorun var sanırım. Tps sensörünü ise yeni değiştim halbuki. Neyse gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Evet arkadaşlar bugün enjeksiyona geri dönmüş bulunmaktayım. Rölanti valfi gayet iyi çalışıyor. Bozuk değilmiş meğer. Yalnız şöyle bir sıkıntı var. Gazı çevirdiğimde motor önce bi horrr yapıyor sonradan hızlanmaya başlıyor. Tps le alakalı bir sorun var sanırım. Tps sensörünü ise yeni değiştim halbuki. Neyse gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.

Hayırlı olsun hocam, benim aklıma da enjektörün aşırı püskürtme yapma ihtimali geldi.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Hayırlı olsun hocam, benim aklıma da enjektörün aşırı püskürtme yapma ihtimali geldi.

Kalkışta çok zorlanıyor. Stop etmemesi için yarım debriyajda normalden fazla gaz vererek kaldırıyorum. Ve 7bin devire kadar gaz yemekte zorlanıyor. Ufak hıçkırmalar yapıyor. 7bin devri geçince ise çıldırıyor. Birden uzuyor makine. Karbüratöre göre daha fazla güç var gibi geldi bana üst devirde. Yarın daha fazla test edebileceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Kalkışta çok zorlanıyor. Stop etmemesi için yarım debriyajda normalden fazla gaz vererek kaldırıyorum. Ve 7bin devire kadar gaz yemekte zorlanıyor. 7bin devri geçince ise çıldırıyor. Birden uzuyor makine. Karbüratöre göre daha fazla güç var gibi geldi bana üst devirde. Yarın daha fazla test edebileceğim.

Anladım hocam isterseniz şimdiden motora ulaşabiliyorsanız bir bence resetleme yapmanızda fayda var. Yarın yeniden haritalandırma yapsın bir de öyle deneyin.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Resetleme yaptım hocam. Sistemi kurduğumda hiç marş yapmadan resetleme yaptım. Daha sonrasında tekrar resetleme yaptım ama şimdilik durum bu. Gittigidiyor da satılan delphi marka tps sensörünü takmıştım. O mu tam uymadı acaba? Ama facebook grubunda birine sordum o da aynı ürünü almış ve sorunsuz kullandığını söylüyor.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Resetleme yaptım hocam. Sistemi kurduğumda hiç marş yapmadan resetleme yaptım. Daha sonrasında tekrar resetleme yaptım ama şimdilik durum bu. Gittigidiyor da satılan delphi marka tps sensörünü takmıştım. O mu tam uymadı acaba? Ama facebook grubunda birine sordum o da aynı ürünü almış ve sorunsuz kullandığını söylüyor.

Bu da bir ihtimal elbet. Otomobillerde genelde bu şekilde parça değişimlerinde adaptasyon yapılır hocam. Birebir aynısını taksaydınız belki istemeyebilrdi ama bunu bilemiyoruz tabii şimdi. Yazılımcı birinden bahsediyordunuz onunla da bir görüşün, fikrini alın bence.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Problemi çözdüm. Sorun neymiş biliyonuzmu. Emme manifoldunun kelepçesini sıkmamışım :pr: neyse sıktımda şimdi canavar gibi oldu. Çekiş gidiş mükemmel. Mahalle arasında gaza bi asıldım anında 100 e kadar çıktım. Valla çok iyi oldu. Yani sonuç itibariyle bu silindir piston kiti enjeksiyonla gayet uyumlu. Pek yakında top speed ve yakıt tüketimi ile ilgili gelişmeleri aktaracağım. Gerçektende düşündüğüm gibi karbüratör yüzünden ben bu silindir piston kitinden tam verim alamıyormuşum. Birde buna yazılım atsak var ya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Problemi çözdüm. Sorun neymiş biliyonuzmu. Emme manifoldunun kelepçesini sıkmamışım :pr: neyse sıktımda şimdi canavar gibi oldu. Çekiş gidiş mükemmel. Mahalle arasında gaza bi asıldım anında 100 e kadar çıktım. Valla çok iyi oldu. Yani sonuç itibariyle bu silindir piston kiti enjeksiyonla gayet uyumlu. Pek yakında top speed ve yakıt tüketimi ile ilgili gelişmeleri aktaracağım. Gerçektende düşündüğüm gibi karbüratör yüzünden ben bu silindir piston kitinden tam verim alamıyormuşum. Birde buna yazılım atsak var ya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=MgaIG0bIt8E

Hayırlı olsun yeniden. :) Benim de hava filtresinden gaz kütüğüne bağlanan hortum hava filtresinden biraz dışarı çıkmıştı baktım kelepçenin civataları yalama olmuş. Siz değiştirdiniz mi bunları bendekiler sarı renk çünkü.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Evet hava filtre hortumunu yeni aldım kelepçesiyle beraber. Eskisini karbüratör için biraz kesmiştim.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Arkadaşlar uzunca bir aradan sonra kötü bir haber ile konuyu güncelliyorum. Malesef motoru patlattım. Krank biyel silindir piston kartel iç kısım falan parçalandı. Şanzıman dişlilerine de henüz bakmadık. Cumartesi günü İstanbul'dan Tokat'a yola çıktım. Ankara üzerinden gidiyordum. Ankaraya 50km kala bloktan çaat diye bir ses geldi ve alttan sular boşalmaya başladı. Motor çalışmadı. Çekiciyle etimesgut'taki bir servise götürdük ve yapılan kontrollerde motorda kompresyon olmadığını gördük. Motoru gerisin geri istanbula çektirmek zorunda kaldım. Bugün yakınımdaki bir motorcuya götürdüm ve bloğu açtığımızda korkunç bir manzara vardı. Şu anda öncelikle çıkma blok bakacağız. Olmazsa hasar gören tüm parçaları yenisiyle değiştireceğiz. Yani şu meşhur 300 lük silindir piston kitini almayı düşünen varsa derhal vazgeçsin. Ben yandım siz yanmayın.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,517
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Büyük geçmiş olsun, umarım en az masrafla sorununuzu çözersiniz.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Geçmiş olsun biraz pahalı bir tecrübe oldu,bende acaba diyenlerdendim,şimdi tamamen kafadan sildim, bilgi vepaylaşım için müteşekkirim.. vesselam..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yunus geçmiş olsun. Bursa da Selahattin ustanın ismini sen bulup bana göndermiştin. Selahattin Çin dden 82 değil de 84 mm lik seti çok yakın bir zamanda getirtti. Ve kendisi montajıni yapti. Şu an
kullanmaya devam ediyor. Ne diyelim ? İnş. bir sıkıntı yaşamaz. Selamlarımızla.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar uzunca bir aradan sonra kötü bir haber ile konuyu güncelliyorum. Malesef motoru patlattım. Krank biyel silindir piston kartel iç kısım falan parçalandı. Şanzıman dişlilerine de henüz bakmadık. Cumartesi günü İstanbul'dan Tokat'a yola çıktım. Ankara üzerinden gidiyordum. Ankaraya 50km kala bloktan çaat diye bir ses geldi ve alttan sular boşalmaya başladı. Motor çalışmadı. Çekiciyle etimesgut'taki bir servise götürdük ve yapılan kontrollerde motorda kompresyon olmadığını gördük. Motoru gerisin geri istanbula çektirmek zorunda kaldım. Bugün yakınımdaki bir motorcuya götürdüm ve bloğu açtığımızda korkunç bir manzara vardı. Şu anda öncelikle çıkma blok bakacağız. Olmazsa hasar gören tüm parçaları yenisiyle değiştireceğiz. Yani şu meşhur 300 lük silindir piston kitini almayı düşünen varsa derhal vazgeçsin. Ben yandım siz yanmayın.

Çok geçmiş olsun hocam. Elinizde zaten orijinal silindir piston var. Krank, sağ sol blok şeklinde inşallah kurtarırsınız. Kurtaramazsanız ya da masraf çok çıkarsa Megelli 250r'da bu motoru kullanıyor. Belki kaza yapıp hurdaya çıkmış ama motoru sağlam şekilde bulabilirsiniz. Sıfır olarak almak zorunda kalırsanız inşallah Mondial'in elinde stok vardır.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Yunus geçmiş olsun. Bursa da Selahattin ustanın ismini sen bulup bana göndermiştin. Selahattin Çin dden 82 değil de 84 mm lik seti çok yakın bir zamanda getirtti. Ve kendisi montajıni yapti. Şu an
kullanmaya devam ediyor. Ne diyelim ? İnş. bir sıkıntı yaşamaz. Selamlarımızla.



Hocam ben yazılımda yapmıştım buna belki onun etkisi vardır diye düşünüyorum. Çünkü adam ateşleme avanslarıyla oynadı sıkıştırmayı artırdı. Tork belirgin derecede artmıştı. Yani hem silindir piston büyüdü hemde üzerine yazılım yapınca uzun yola krank dayanamadı muhtemelen. Bu arada onun da deneyimlerini merak ettim. 84mm nasıl bir performans gösterdi acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

Çok geçmiş olsun hocam. Elinizde zaten orijinal silindir piston var. Krank, sağ sol blok şeklinde inşallah kurtarırsınız. Kurtaramazsanız ya da masraf çok çıkarsa Megelli 250r'da bu motoru kullanıyor. Belki kaza yapıp hurdaya çıkmış ama motoru sağlam şekilde bulabilirsiniz. Sıfır olarak almak zorunda kalırsanız inşallah Mondial'in elinde stok vardır.

Özkan aras la görüştüğümde fabrikanın komple motor satmadığını söyledi. Motoru tamamen dağıtıp hasarlı parçaların listesini yapacaksınız ona göre fiyat çıkacak dedi. İnternette bir kaç sitede komple motor da var ama fiyatları 10 bin ile 13 bin arası değişiyor. O fiyata sıfır blok alamam malesef. Şanzıman kısmını açıp görmedik ama şu anda görünen dediğiniz gibi sağ sol krank kutusu ve komple krank gibi görünüyor. Silindir piston orjinali zaten elimde mevcut.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

Bu arada fabrikanın elinde krank ta kalmamış sanırım. İnternette bi sitede apache cross 27hp krankı var ama tam uyum sağlar mı emin değilim. Gerçi aynı motor ama azda olsa bi farklılık olabilir.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Eğer tüm parçaları bulup da iş kranka kalırsa bence yurtdışı alım yapın. Biraz beklersiniz ama bu motorun krankı olur. Tekrardan çok geçmiş olsun.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yunus MEGELLİ 177 isimli bir başka motorun parçaları da evoyla bire bir aynı imiş. Hatta üçüncü bir motor ismi de söylediler de şu an ismini hatırlamıyorum. Bursa da Limit motorun ustasi mustafa söylemişti -- BEN EVO YA ÇOK MEGELLİ KRANKI TAKTIM HİÇ BİRINDE PROBLEM ÇIKMADI -- diye. Limit motor
ayni zamanda Mondial bayi ve servisi. Mustafa megellinin motor parçalarınin mondialden daha ucuz
olduğunu da söylemişti. Kolay gelsin. Denizli de Serkan kardesimiz 15 gün önce Balıkesirden bir evo
aldı . Daha Denizli yolunun yarısinda motoru iflas etti. Kendi arabasinin üzerinde Denizli ye getirdi
evoyu . Megelli krankıni Antalya ilçelerinden birinde bularak getirtti. Sanıyorum bu gün yarın montajı
tamamlanır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:56 ----------

Ben de kendi evomu 2015 temmuzda Limit motordan almıştım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:58 ----------

Eğer istersen ,Serkandan Megelli krank ve diğer parçalari nereden aldiğini öğrenir burada da sizlerle
paylaşırım . Yok reklam yapmayın denilirse özelden sana gönderirim.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Geçmiş olsun acaba ilk hangisi su koyverdi. Krank kolay kolay balans, ateşleme veya enjeksiyon basıncında sorun yoksa kolay kolay sorun yaşatacak bir şey değil. Biyel kolları sağlam mı? Pistonların üst kısımlarından fotoğraf paylaşabilir misiniz?

Kendim Benelli TNT250 ile çok uğraştım yazılım vs attım. Halen sağlam geziyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst