Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Yunus bilgi için çok , çok , çok teşekkürler . Ayrıca Cihat da , ben de Bursa' da olmamıza rağmen ,
Feys kullanamadığımdan olsa gerek , ismini ilk kez duyuyorum. Eğer Cihat'ın teli mümkün olabilirse ????
Benimki 535 2304722. Ulasabilirsem sevinirim.




Dönüş yaparsa güncellerim.
 
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
27
Açıkcası bu durum beni düşündürdü baya sürekli ışıklarda stop etmesi sinir eder insanı bu sibop ayarları aydın da yapacak usta var mıdır bilemedim?
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Hay Allah razı olsun Yunus.

117755d560d67414e321343b6cbfb4f6.jpg
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
2015 model ( 100 - 90 - 18 )evom . 2017 yılında 2016 modelin ön jantını ( 100 - 90 - 19 ) alarak motoruma taktım . Çocuklarım Ataşehir ' de , ben
Bursa'da oturuyorum dolayısıyla her yıl 4 - 5 ,Bursa - Ataşehir seyahati yapıyorum. Ben gps ile hiç kontrol etmedim . Benim ya9tığım hep ibre ve
km kontrolü. Her defasında aynı yolu kullanıyorum. Ataşehir - Eskihisar - Topçular - Yalova - Bursa. Her iki jant ile de ayrı ayrı defalarca
kontrolümde şuna şahit oldum ; 2015 in orj. 18 inç jantı ile 144 km gösterdi. 2016 jantıyla 19 inç ile 133 km gösterdi. O zaman şunu anlıyoruz. 18 jantta sapma ibrede % 10 , gps de % 20. 19 jantaysa ibrede sıfır sapma , gps de ise % 10 şeklinde yaklaşık olarak.

Evet abim bendeki evo da 2015 model, GPS'te 42 km diyor ekranda 50, ekranda 100 diyor GPS'te 83 yani yaklaşık %17 hata var bu çok büyük bir oran bence. Biraz araştırdım kabul edilebilir sınır hatta üreticiler zaten %5 ila %10 arası bilerek hatalı üretim yapıyorlarmış öğrendiğim kadarıyla.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Evet abim bendeki evo da 2015 model, GPS'te 42 km diyor ekranda 50, ekranda 100 diyor GPS'te 83 yani yaklaşık %17 hata var bu çok büyük bir oran bence. Biraz araştırdım kabul edilebilir sınır hatta üreticiler zaten %5 ila %10 arası bilerek hatalı üretim yapıyorlarmış öğrendiğim kadarıyla.
Ben sırf bu sebepden ön jantı büyüttüm. Aslında yaptığımız 9000 km. Lakin bizim saatimizde ,2015 için
10800 km , 2016 için 9900 km yazacak yaklaşık olarak. 10 bin km için çok fazla bir şey fark etmez. Lakin 50 bin km de 5000 km fazlasıyla 55000 km gösterecektir. Satış esnasındaki rakamı bile etkileyecektir diye düşünürüm. Selamlarla.(
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yanlış anlama ama herhangi bir sıkıntıda fabrikaya mı gidiliyor.Fabrika üretim yeridir. Servislerde fiyatlar yüksek olduğu için düzgün bir ustaya ihtiyaç var.
Ben 《 hiç çaresini bulamazsan 》 Nazilli sana yakın anlamında söylemiştim. Ayrıca Mithat hocamın önerisi İncirliova nerede bilmiyorum . Lakin yinede Aydın' a çok uzak olacağını sanmıyorum. Ahmet Usta
Aynı zamanda UMA yetkili servisi imiş. Mustafa Usta evo mu { bütün problemleri halledilmiş olarak } bu akşam teslim edeceğini söylüyor .

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

Şimdi haritadan baktım İncirliova Sizin oraya 10 km gibi görünüyor. Mithat Hocam , Ahmet ustanın işinin
ehli bir insan olduğunu söylemişti.l

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

Bizlerin evodaki handikapımız yeni teknoloji bir motosiklet olması. Yani mobilet tamircisine emanet
edilecek makine değil. O yüzden kaliteli ustayı bulduktan sonra --acaba kaç para alır -- endişesine
kapılmamak gerek. Selam ve sevgilerle.
 
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
27
Anladım sağolun hocam incirliova da usta olması aevindirdi çok yakın bana yalnız bu motoru kullananlar yanlış anlamasın 30-33 bin değer mi ki? Bunun yerine crf250 de alınabiliyor. İkisini kullananlar için sizce ne olmalı düşük km li evo mu 30 bin üstü crf250 mi?
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Anladım sağolun hocam incirliova da usta olması aevindirdi çok yakın bana yalnız bu motoru kullananlar yanlış anlamasın 30-33 bin değer mi ki? Bunun yerine crf250 de alınabiliyor. İkisini kullananlar için sizce ne olmalı düşük km li evo mu 30 bin üstü crf250 mi?

Bence evo mu crf mi sorusundan önce --ben bu motosikleti hangi şartlarda kullanacağım -- konusunun
belirlenmesi gerekir. Yani ben motorumu tek tabanca kullanacam , ara ara orta araziye girecem, uzun
yol mu ?hiç işim olmaz diyorsan kesinlikle tercihin CRF olmali. Amma diyorsan ki- ben motoruma atladım
mi 200 km den aşağisı beni kesmez , bir de arkama artcımı da atarım , yanıma da kamp malzemelerimi de
yüklerim. Şöyle ağız tadıyla bir tatil- kamp benzeri bir hava değişimi olur şeklinde düşüncelerin varsa
kesinlikle EVO ya yönelmelisin. Crf arazi için üretilmiş, hem sürücü hem de artçının 30 - 40 km den sonra bir an evvel uzaklaşmak istediği sıfır konforlu bir makinedir. Evo da ise hem sürücü , hem de
artçı 200 km den sonra , haydi bir 200 km daha yapalım der. Evo da konfor olarak 250 cc de İNAZUMA dan
sonra 2.sıraya paşalar gibi oturur .250 cc nin Mersedesi inazumadır. Şavrolesi de evo dur.
Daha geniş bilgi istersen profilimde telim var, günün 24 saati arayabilirsiiz. Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:53 ----------

Bu arada benim evonun teslimi 2 gün daha gecikiyor. Sanırım perşembe kavuşacağım motosikletime.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Hocam supap yayı işi ne oldu sizin. Takacakmısınız nc750 nin yayını?
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bence evo mu crf mi sorusundan önce --ben bu motosikleti hangi şartlarda kullanacağım -- konusunun
belirlenmesi gerekir. Yani ben motorumu tek tabanca kullanacam , ara ara orta araziye girecem, uzun
yol mu ?hiç işim olmaz diyorsan kesinlikle tercihin CRF olmali. Amma diyorsan ki- ben motoruma atladım
mi 200 km den aşağisı beni kesmez , bir de arkama artcımı da atarım , yanıma da kamp malzemelerimi de
yüklerim. Şöyle ağız tadıyla bir tatil- kamp benzeri bir hava değişimi olur şeklinde düşüncelerin varsa
kesinlikle EVO ya yönelmelisin. Crf arazi için üretilmiş, hem sürücü hem de artçının 30 - 40 km den sonra bir an evvel uzaklaşmak istediği sıfır konforlu bir makinedir. Evo da ise hem sürücü , hem de
artçı 200 km den sonra , haydi bir 200 km daha yapalım der. Evo da konfor olarak 250 cc de İNAZUMA dan
sonra 2.sıraya paşalar gibi oturur .250 cc nin Mersedesi inazumadır. Şavrolesi de evo dur.
Daha geniş bilgi istersen profilimde telim var, günün 24 saati arayabilirsiiz. Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:53 ----------

Bu arada benim evonun teslimi 2 gün daha gecikiyor. Sanırım perşembe kavuşacağım motosikletime.

Ali Abi, öncelikle selam ve sevgilerimi iletiyorum.
Evo'daki konfor görüşlerinin bazılarına ben katılamayacağım. Belki benlik bir durum, bacak boyum biraz uzun ve evo da 30-40 km sonra dizlerim uyuşuyor ve sürekli bacaklarımı bir ileriye uzatma germe ihtiyacı duyuyordum. Bu sanırım ayak pegi ve sele arası mesafe ve açı ile alakalı bir durum. Sele demişken de, orjinal sele kısa mesafelerde çok iyi ama 80-100 km mesafeden sonra artık şaseyi kaba etinde hissetmeye başlıyor insan.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Benim de bacak boyum uzun ve belden yukarısı çok kısa. Yinede ,3 kez, 7 ameliyat sonrası, 63-64-65
yaslarımda , tek kontakla Çesme den (İzmir), Akhisar a (Manisa) 220 km geldiysem, siz gençlerin bunu
benden çok daha rahat yapmaları gerek. Ve ben yukarıdaki satırları yazarken özellikle 250 cc sınıfi motosikletler içinde diye de belirttim . Yoksa al bir atıyorum KLE 500, veya T.A. ya da bu ve daha büyük yol endurosu, 300-400 km yol yap tek seferde. Ha ayni bel ve bacak sıkıntiları tabi ki ben de
yaşadım. Amma o da motosikletle yolda olmanın tatlı tuzu , biberi. Saygilarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

Hocam supap yayı işi ne oldu sizin. Takacakmısınız nc750 nin yayını?

Yunus en yakin zaman içinde Bursa dan Atasehire gecmem gerekiyor. Ayrica Mustafa Usta da abi simdilik
gerek yok deyince ben de fazla üstelemedim. Hevesimi 300 cc lik kitin montajına saklıyorum. 300 lük kiti takmadan önce NC 750 nin 4 adet sibop yaylarını alıp diğer yaylarla değiştirmeyi planlıyorum.
Not: 20 gündür Bursa'daki evimde yalnız kaldım. Diğer aile bireylerimin hepsi Ataşehir 'de.
Mubarek ramazanda zor oluyor.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yunus orayı ne sen sor ,ne ben söyleyim,
Kaldır artık boş kadehi neyleyim ,
Şu bizim hesabı gör yavaş, yavas.
Diyordu AJDA , HANCI isimli şarkıda.
Şu şimdiki işlemin ödemesini bir halledelim. İSTİKRAZ ı sıfırlayalım . Ha ondan sonra sıra 300 cc ye
gelecek. 2400 lira emekli maaşıyla bu kadar oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

Kitin siparisini damadıma yaptıracam . Ben ona ayda 500 - 500 öderim.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Teşekkürler Yunus. Kaydı nı aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------

Ayrica bu Selahattin Usta hem bana çok yakın. Hemde daha evvelce benim evoya bir kac kez iş yapmışti.
Fena değil sanatkardir. Arkadasimiz neticede. Belki 300 lük kiti aldığımda ona taktırabilirim. Nc 750
Nin sibop yaylarini o bulur zaten.
 
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
27
Bence evo mu crf mi sorusundan önce --ben bu motosikleti hangi şartlarda kullanacağım -- konusunun
belirlenmesi gerekir. Yani ben motorumu tek tabanca kullanacam , ara ara orta araziye girecem, uzun
yol mu ?hiç işim olmaz diyorsan kesinlikle tercihin CRF olmali. Amma diyorsan ki- ben motoruma atladım
mi 200 km den aşağisı beni kesmez , bir de arkama artcımı da atarım , yanıma da kamp malzemelerimi de
yüklerim. Şöyle ağız tadıyla bir tatil- kamp benzeri bir hava değişimi olur şeklinde düşüncelerin varsa
kesinlikle EVO ya yönelmelisin. Crf arazi için üretilmiş, hem sürücü hem de artçının 30 - 40 km den sonra bir an evvel uzaklaşmak istediği sıfır konforlu bir makinedir. Evo da ise hem sürücü , hem de
artçı 200 km den sonra , haydi bir 200 km daha yapalım der. Evo da konfor olarak 250 cc de İNAZUMA dan
sonra 2.sıraya paşalar gibi oturur .250 cc nin Mersedesi inazumadır. Şavrolesi de evo dur.
Daha geniş bilgi istersen profilimde telim var, günün 24 saati arayabilirsiiz. Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:53 ----------

Bu arada benim evonun teslimi 2 gün daha gecikiyor. Sanırım perşembe kavuşacağım motosikletime.

Abi cevabın için tesekkür ederim. Motoru aydın da şehir içinde ve kuşadasına köye falan giderken kullancam. Yani 100 km mesefa olursa yılda bir uzun yol yaparım oda belki. Rahat olması önemli tabiki. En büyük korkum motorun sağlamlığı 30 bin verip elimizde kalmasın meret. Ayrıca belirteyim ilk vitesli motorum olucak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst