Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
1 hafta oldu alalı,rodajını yapıyorum,60 ı geçmeden kullanıyorum.500 km den sonra yapıştırıcam.bekleyemem 2000 km ye kadar.motor genel olarak iyi,beklenti mi karşıladı.fakat honda kullanmıştım ondaki sağlamlık hissini yaratmadı doğal olarak,belli ediyo fiyat-fayda ilişkisini.rahatsız olduğum iki şey arka amortisörler sert kasislerde küt küt vuruyo.genel olarak sert yani.çözümü var mıdır,500 km bakımına götürdüğümde sorucam.yine de bilen varsa amortisörleri biraz yumuşatmak fena olmazdı.ikincisi de direksiyon bağlantısından tıkır tıkır mika sesi geliyo pürüzlü yolda o kadar!



dün servise gittim fren yağları akıyor 2 pedalda değişecek kargo beklıyorlarmış ,
Çok yakıyor dedım manifoldo yırtılmış değiştik
Amortisorler çalışmıyor dedım yaylamıyor kucuk teker oldugu ıcın dedı Vıdaları cok dusuyor bunu ayda 1 vıda bakımkınamı sokacagız arka tekerlegın camurlugunun vıdasını takmamıslar hıc bı ses gelıyor dıyorum bı baktım tekerı yemiş vıdası yok Motor agır ve cukur ve kasıslerde zıplatıyor bundan dusuyor sanırım vıdalar

Bıraz daha sorun cıkarırsa satıcam tepem atmaya basladı Cbr 125 R temız 2.el olan varsa elınde arasın 0541 515 42 55 üste para verıcem :cherry:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
kuturkutur senin aldığın motoru ben beğenmiştim zatende fiyat olarak şu an gerçi zaten yeni mootor alma işide askıya geçti...

Ama sen daha aldım dediğinde ben direk bakmıştım ve beğenmiştim senin motorunu:cat:


LEvgs evet aslında bende öyle düşünüyorum ama şu ara askıya alındı dediğim gibi :(


koraysezer kaç kmde olduğunu bilmiyorum ama bazen şanssızlıklar servis hataları bi kaçda şey üst üste gelince evet bu hale getirebiliyor insanı..
Ama zaten zc MÜKEMMEL bir motor değil. fakat düşen fiyatıylada bakımları yapıldığı takdirde güzel binildiği zamanda 25bin kmye kadar geldiğini şahsen biliorum..


evet amortisörler sert yalnız bi bak bakalım yumuşaklık ayarı en sonda mı? manifolt hortumu evet o bende 2.ci kez değişti mümkünü varsa iyisini taktır derim 2kalite oluyo onlar çünkü bazı yerlerde..

Vidalarını haftada bir falan canın sıkıldıkça tek tek sık ozman sorun yaşamazsın..
Gezdiğin yollar marmaris bodrum yolları gibi parke taş laka ve rezaletse ister istemez motorun ömrü ve çıkartacağı sorunlar ARTIYOR o yüzden çok daha nazik binmen her kasisten çukurdan çok yavaş geçmen ve kaçman şart yoksa bazı arkadaşlar gibi dağıtırsın motoru...

Hep dedim eski sayfalarda nazik motor bu har güre gelmez gelirsede ömrü çok düşer diye..
Ama parçaları ucuz gerçekten bir sym kmyco honda yamaha suzuki falan şaka gibi yan parça fiyatları diceksin ki tamam sağlam ama parasıda çok sağlam arkadaş...


Zcler artmış dışarda..E tabi kampanya olunca alanlarda arttı ama artık bence mondialın başka güzel aletler sürmesi lazım.Resmi olarakta siteye koyup bayilerede göndermesi lazım nebileyim bir 250cc scooter falan yapsa parça kalitesi biraz daha iyi veya kısaca örnek olarak kanuni 250 bobcat gibi falan bi olaya girse?


MOtorumdan biraz uzak kaldım para olsa değişmesi gerekn parçalarım var tekerlekler varyatör takımı falan gibi ama yinede gitmeye devam ediyo motor kısmı ile ilgili hala inatla bir problem yaşamadım 25bine geldi motor dış aksamlarda ise çürüme renk atma falanda yok..Ama komple bi elden geçmek ister diye düşünüyorum...
 
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
1
Dostlarım.Herkeze merhaba.Ben de 150 zc ailesine katıldım.Daha önceden SYM Jet 100 vardı 2000 senesinden beri kullanıyorum.Motoruna el değmedi ama artık ben dedi seni taşıyamam ve motor elimde kaldı.Bende bu modelde kanaat getirdim.Forumları hep gezdim.Bende bir motoru uzun süre kullanmak birazda kullananada bitiyor.Mesela forumlarda hiç kimse kitapçıktaki uyarılardan bahsetmemiş.

0-150 km arası diyor 30 ile
150-300 km arası 40 ile
300-500 km arası 50 ile
500-800 km arası 60 ile ve ilk 3000 km reye kadar 80 üstüne çıkmayın uyarısı var.

Bende aynısını yapıyorum şu anda 55 lerdeyim hız 30 çıkmıyorum üstüne 27-28-30-31-32-33 gibi aralarda oynuyorum devamlı aynı oranda gitmekde iyi değil.Bende biraz sabır.Biz türklerde sabır biraz zor rastlanan bişi.Elinin altında olunca basmak istiyor insan evet.Ama yeni kullanıcılara tavsiyem sıfır bir motor için rodaj zamanı çok önemli.

Bunu şöyle hayal edin.Gözlerinizi kapatın ve gözünüzün önüne o sıfır parçalar gelsin.Siz bastıkça bir birleriyle alışma süreçlerini.Tez gelen sevdalar hayırlı olmaz yavaş olanı hayırlı olanıdır.Motorumuz bizim sevdamız.Kimimizin kızı kimimizin de oğludur.Bence bu duygu ile kullanırsak motorumuzu.Gayet güzelde 110 görürüz sanırım.Ama sadece SABIR
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Ben gayet çok bahsettim hatta resmini bile yani kitapçığın resmini çekip upload bile ettim tartışmaya açıklık getirmek için...

evet rodaj kısmı önemli motoru sıkıştırmadan çok öğlen sıcaklarında binmeden iki kişi veya çok yüklenme yapmadan ona biraz zaman tanımak lazım..Ve önemli olan devirli sürebilmek o rodajın gerçekten püf noktası..

birde daha da önemli birşey söyleyeyim esas bunu pek kimse bahsetmiyor ama yazın çok beklemeyinde kışın veya genel olarak;


Motorunuzun kontağını çevirdiniz göstergeler geldi ve marşa bastınız çalıştı.HEMEN BASIP GİTMEYİN!! BIRAKIN MOTORUNUZ rölantide çalışsın en az 3-5 dakika...

Bunu yaparak motorunuzun YAĞLANMASINI,ISINMASINI sağlarsınız..Ayrıca otomatik jigle devreden çıkarak(bunu devir saatinden gözlemleyebilrisiniz) DAHA AZ YAKMASINI sağlarsınız ve motorunuz GERÇEK performansını gösterir...!



Tüm bunlar o beklediğiniz 3-5 dakikada olur ve kazancınız çoktur.Hem genel ömür olarak hem o anlık performansınız artar :cat:
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
17
herkeze iyi akşamlar dedikleriniz doğru rodajı ben ilk 500 e gelene kadar 50 yi geçmedim şuan 60 -65 le gidiyorum ama benim sorunum egzosdan çıkan cızz cızz diye ses 60 ve sonrasında özellikle iki kişi cızz cızzz diye bi ses geliyor gıcık etti beni
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
herkeze iyi akşamlar dedikleriniz doğru rodajı ben ilk 500 e gelene kadar 50 yi geçmedim şuan 60 -65 le gidiyorum ama benim sorunum egzosdan çıkan cızz cızz diye ses 60 ve sonrasında özellikle iki kişi cızz cızzz diye bi ses geliyor gıcık etti beni

geçmiş olsun tahminen egsoz içinde parça kırığı. garantiye sokturabilirsin. servise bir gösteriver.
 
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
10
mondıal 150 zc almk ıstyorum kullanısı yakısı faln nsl
arza ckrtyo mu sık sık tavsıye edr msnz ynı
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
TUNUK öncelikle hoş geldin.

Ancak biz bu motoru hiç kimseye önermiyoruz. Burada şuan dörtbinden fazla yorum girilmiş durumda. Ama biz bu motoru hala kimseye katiyen önermiyoruz.

Aramızda bu motor ile akla hayale gelmeyecek kilometreler yapmış arkadaşlarımız var. Artık neresinden ses gelirse , gözü kapalı oradaki sorununu bile çözecek sağlam ve kemikleşmiş bir ZC kullanıcısı oluştu.

Bu model motosikletimiz hatta çok güzel hatta beni bile arabam olmasına rağmen motosiklet sahibi yapacak kadar güzel.

Ama demin de belirttiğim gibi. Önermiyoruz.

Ama biz hala bu motoru senin gibi bu forumda şöyle on sayfa geriye giderek sorduğun tüm soruların cevabını alabilecek kadar okumayan hiç bir arkadaşa ÖNERMİYORUZ.
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
mondıal 150 zc almk ıstyorum kullanısı yakısı faln nsl
arza ckrtyo mu sık sık tavsıye edr msnz ynı

Kafayımı yedin alınırmı bu motor :cherry::pr::cherry: benım motoru satayım sana 1600km :cherry: bakımları tam

Samsun Yolları biraz bozuk (Minibüscüler yüzünden sahil yolundan gıtmeyı tercıh edıyorum ordada çukur bol :D ) 100 kilo bi insanı 5-10 cm zıplatması haricinde ve ufak tefek sorunlar dışında memnun gibiyim ama Ayak koydugumuz kısımda Vida falan yok plastik birleşiyor ve servis bunu birleştiremedi fabrika çıkısında hata var dedi aldıgım yerle gorusmeye gıtmedım daha gıdecegım o kısmı garantı kapsamında degıstırmesse mahkemeye verme hakkım vardır degılmı ?



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

kırmızıyla cizgi çektiğim birleşim yeri 0 lanamıyor arası boş girmiyor birbirine
 
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
10
bu motor en fazla saatte kc km yapıyor ??

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:57 ----------

abı sende de aynı motor dan war dha 1600 km de oldugunu soyluyosun
dha ıyı bılrsın sonucta kullanıyorsun
ben okula gdıp gelmk mahalle arasında gzmek bırde hafta sonları köye gitmek için istiyorum
bulundgum yrden 20 km uzklıkta koy
bu mesafler arsnda kllncam snce almalı mym fiyatı da cazip geldi
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
bu motor en fazla saatte kc km yapıyor ??

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:57 ----------

abı sende de aynı motor dan war dha 1600 km de oldugunu soyluyosun
dha ıyı bılrsın sonucta kullanıyorsun
ben okula gdıp gelmk mahalle arasında gzmek bırde hafta sonları köye gitmek için istiyorum
bulundgum yrden 20 km uzklıkta koy
bu mesafler arsnda kllncam snce almalı mym fiyatı da cazip geldi

rahat gıdersın güzelde Amatsörleri ve egozu değiştireceğim ben ozaman daha ıyı olcak
 
Katılım
21 Ağu 2010
Mesajlar
350
Bu motoru almayı düşünüyodum burda yazılanları okuyunca vazgeçtim. Şimdi aynı fiyata gelicek temiz bi Honda Activa arıyorum. Almayı düşünenler almadan önce başlığı okuyup yaşanan sorunları önceden öğrenebilse iyi olur.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Bu motoru almayı düşünüyodum burda yazılanları okuyunca vazgeçtim. Şimdi aynı fiyata gelicek temiz bi Honda Activa arıyorum. Almayı düşünenler almadan önce başlığı okuyup yaşanan sorunları önceden öğrenebilse iyi olur.

burdaki hangi yazılanları okuyunca vazgeçtiğini AÇIKÇA BELİRTSEYDİNDE diğer almak isteyenleri NE KADAR YANLIŞ YÖNLENDİRDİĞİNİ daha iyi GÖSTERSEYDİN keşke!:farao::farao::farao:
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Sky kardeşim.
Boşuna kendini helak ediyorsun. Okuma konusunda zaten gerilerde olan bir toplumuz , tutupta burada on sayfa geriye gidip "ya bu motor neymiş böyle" diye merak etmeden son beş yorumu kaale alıp , bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyorlar.

Ben oraya yazdım. Okumuşsundur. Bodoslama konuya dalıp "bu motoru önerir misiniz?" diye sormak , burada dört binden fazla yorum yapan , senin gibi bir çok arkadaşımın verdiği bilgiyi çöpe atmaktır.

Bence bu forum başlığının ilk yorumu yada her sayfanın başına aşağıdaki gibi bir yorum girmemiz gerekli.

"Daha önceki sayfaları okudun mu?"
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
1,269
bu topici üşenmedim baştan aşağı okudum :mrgreen: motora iyi bakan ve hırpalamadan kullananlar kilometreler aşmış... Eşşeğe biner gibi binenlerin sorunlarının ardı arkası kesilmiyor.. Tabi unutmamak lazım bu bir çinli motor. Ben bu motora bindim arkadaşlar. Beni tatmin etti. İyi bakarsan ufak tefek sorundan başka sorun çıkaracağını sanmıyorum. İspatı ; çok güzel kmler yapan abilerimdir..Alınabilir bir motor.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Kutur kardeşim dğru söylüyorsun bak BİLİNÇLİ USER nasıl oluyor ve nasıl yorumluyor ortada:rendeer:

Oguzhan tebrik ediyorum seni yorumundan dolayı:cat:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Kutur kardeşim doğru söylüyorsun bak BİLİNÇLİ USER nasıl oluyor ve nasıl yorumluyor ortada:rendeer:

Oguzhan tebrik ediyorum seni yorumundan dolayı:cat:


Evet !.. ''oğuzhan6161'' güzel ve doğru bir tespitte bulunmuş..:cat:

Hangi model ve marka olursa olsun, aynı gün; aynı marka/model

motoru satın alan iki kişiden birinin istenen olumlu düzeyde,

diğerinin ise sert ve motoru hırpalayarak kullandığını düşünelim..

İlerleyen zamanla birlikte, bakıma giren her iki motorda aynı sorun

yaşanmayacak, muhakkak farklılıklar gözlenecektir....
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
1,269
Aslında durum şöyle. Ben 2006 dan beri motor sevdasıyım. İlk motorumu almak için tam paramı tamamladım sefer yaklaştı 1 ay sonra yolcuyum . Denizci olduğum için aranızdan 6 aylığına gidiyorum. Bizim gibi tırmananlar motora iyi bakar ondan eminim. Söz meclisten dışarı, hani oluyor ya "baba parası" dedikleri olay... İnsan bişeye emek veripte aldığında ona daha iyi bakıyor. Google.com'a yazın 150 zc video diye. Az önce dediğim "baba parası" olayıyla nasıl bağdaşıyor videolar. Ondan sonra "mondial dandik, mondiALMA, 150 zc şöle böle.." Ama bir japon motor alındığında canından bir parçaymış gibi korunup muhavaza ediliyor (O kadar para dökmüş bırakında olsun da) .. Çinli motorlara da aynı özen gösterilse isimleri kötüye çıkmaz diye düşünüyorum ben.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst