Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
ya bu amortisörler nasıl açılıyor anlatabilicek biri varmi bide hava filtresi cabuk kırılıyor onun için bi önlem varmi :D

arka amortisörlerimiz ayarlı onu söylüyorsan alyan ile çeviriyorsun sertleşiyor :)
filtre benimde kırıldı içeriden plastik cır cır ile arkalarını delerek bağladım taş gibi oldu. yanlız şunu farkettim ne merem bir filtremiz varmış diğer motorlarınkine benzemiyor yenisini bulmak servis dışında ki yerlerde zahmetki olacak.
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
24
Ben üye oldum buralar suskunlaştı nerde bu millet:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:09 ----------

nasıl olmuşlar arkadaşlar
92797818.jpg
[/URL][/IMG]

 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Şahsi bir bilgisayarım olmadığı için aktif olarak katılamıyorum ama okuyorum veya gerektiğinde girip yazıyorum...

para denk getirince biraz köklü parça değişimleri var onları yaptırdıktan sonra yazıcam..
arka varyatör komple tekerlek falan gibi..
 
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
1
Rakadaşım mrh.sana bir site adı vereyim orası çok ucuz ve her parça var rialli yani ırmak pazarı motor parçaları bu siteye gir umarım çok beğeneceksin iyi akşamlar
 
Katılım
5 Eyl 2010
Mesajlar
53
arkadaşlar merhaba.bende 150 zc düşünüyorum fakat sıfırmı alayım yoksa 2.elmi karar veremedim?birisi motorda 2.el sakattır diyo diğeri sıfır motormu alınır diyor.bu işin aslı nedir?motordan pek anlamıyorum açıkcası o yüzden sıfır almayı düşünüyorum.yada 1000-1200 civarında 150 zat almayı düşünüyorum 2. el 20bin km ler arasında bu fiyatlara var.sizce hangisi mantıklı?ona göre 1 hafta içinde kararımı vericem bayram sonrasında motoru alıcam.çünkü bi araca ihtiyacım var
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
sorduğun soru bıle dehil bence 0 hertürlümantikli 20bin km de çin başini ağrıtabilir neticede nasıl bakıldı bılemesın 0 alırsın kafan rahat eder
 
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
8
arkadaşlar 2006 yılında zc aldım,4 yıl kadar kullandım sadece işe gidip geliyordum oda 20km toplam 3 defa motor kilitledi,kaç defa yolda kaldım hadi hesabı yok kaç defa kamyonete para verdim servise götürmek için, kışın çalışmama problemiyle çok yol yürüdüm,her parçası problem oldu servisler zaten bir başka alem sanki yine yine gelsinler para kazanalım diye eksik yanliş montaj yaptılar 3 ayda bir servise para bayıldım,zc beni motordan bıktırdı,diyeceksiniz ki senin hiç mi hatan yok,ben ne anlarım motordan yağına bakarım eksikse tamamlatırım zamanından önce değiştiridim,ama hiç memnun kalmadım hiç,15000 km yine kilitledi,yaptırmak istemedim canıma tak dedi,yakmayı bile düşündüm sonra problemi az olduğunu duyduğum cup modelinden 2ci el aldım yaklaşık 2500 km dir kullanıyorum hiç sıkıntın olmadı benzini ne zaman aldığımı unutuyorum vergide yok,zc yi komik bir fiata motor kilitli faziyette sattım,zamanında 2850 tl gelmişti paran nereye gitti ...çöpe?
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
o model evet başarılıymış yani gidiyor ve az üzüyor ama zc ile karşılaştırmak pek mantıklı değil...

motor kilitledi olayı nedir tam anlamadım?
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
merhabalar 250 lik choperımı satıp kısmetse almayı düşündüğüm scoterlardan birisi olan zc yi almayı düşünmekteyim. Aklıma takılan bazı sorulara cevap bulabilmek için ilk 70 sayfayı okudum ama tam olarak istediğim soruların cevabını alamadım maalesef. Okumaya devam etmekteyim kısmetsede sonuna kadar okuyacağım. Aklıma takılan sorular:

1-) herkesin motoru aynı yakmaz ama şehir içi ve şehir dışı kullanımda 100 kmde kaç litre yakmakta ortalama olarak(lütfen 10 kuruş yakıo gibi cevaplar vermeyin ilerde okuyan arkadaşlarada yardımcı olması açısından benzin fiyatı sürekli değişmekte çünkü)

2-)çok az km yapmış(0 ile 1000 km arası) ikinci el bulabilirsem onları tercih etmeyi düşünmekteyim bununla igili rodaj harici sıkıntı yapabilecek bir durum olabilir mi?

3-)yakın bi arkadaşımda sıfır olarak aldı henüz 500 kmde ve herhangi bir sorunla karşılaşmadı ama alırsak önem ve hassasiyet göstermemiz gereken yada değiştirmemiz gereken yerleri var mıdır, var ise nereleridir?

4-)son sürati ve performansıyla ilgili merak ettiğim noktalar var ortalama 85 90 km son hızıdır sanırım okuduğum kadarıyla bu doğru mudur? bunu kesinlikle hız yapmak filan için sormuyorum bi motor 100 110 yapabiliuosa 80 e 90 a daha kolay çıkabilir benim maksimum gideceğim hız 90 km civarıdır uzun yolda bunun için sormaktayım.

cevap verebilecek arkadaşlar varsa çok mutlu olurum şimdiden teşekkürler kalan 140 sayfayı okumaya devam etmekteyim aklımda 125 zn ve rf 150 de var henüz karar verebilmiş değilim.
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
24
slm arkadaşlar motor ehliyeti almak la ilgili kısa bilgi verebilecek oln var mı? şimdiden teşekkürler
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Captain53:Daha önceden otomobil ehliyetin varsa , sürücü kursuna gidiyorsun ve şuan 350 ila 375TL gibi bir rakam ödeyerek. (Peşin yada taksitli) Kursa yazılıyorsun. Ardından istersen derslere girebilirsin. Ancak motosiklet kullanımı ile ilgili hiçbirşey anlatmıyorlar.

Daha sonra seni sağlık muayenesi için bir yerlere yolluyorlar. Benim gittiğim kursta , doktor oraya geliyordu. Büyük rahatlıktı.

Ardından sınav tarihleri var. O tarihlerde daha önce belirttiğim gibi eğer otomobil ehliyetin varsa sadece motor sorularını cevaplayıp , 100 ile geçiyorsun:)

Bir yada iki hafta sonra seni direksiyon sınavına alıyorlar. Basit bir olay , 100 metre git. Dönerken sinyal ver. Ayağını yere değdirmeden dön. Adam dur dediğinde cidden güzelce dur.

İşin en eğlenceli kısmı ise sana sertifikanı verdiklerinde oluyor. Gidip emniyet müdürlüğünde zarfı ve eski ehliyetini veriyorsun. Ehliyetini emniyete verdiğini belirte bir yazı alman , ehliyetsiz geçecek 10gün için işine yaramakta.

Sonra gidip ,emniyet müdürlüğünden ehliyetini alıyorsun.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
merhabalar 250 lik choperımı satıp kısmetse almayı düşündüğüm scoterlardan birisi olan zc yi almayı düşünmekteyim. Aklıma takılan bazı sorulara cevap bulabilmek için ilk 70 sayfayı okudum ama tam olarak istediğim soruların cevabını alamadım maalesef. Okumaya devam etmekteyim kısmetsede sonuna kadar okuyacağım. Aklıma takılan sorular:

1-) herkesin motoru aynı yakmaz ama şehir içi ve şehir dışı kullanımda 100 kmde kaç litre yakmakta ortalama olarak(lütfen 10 kuruş yakıo gibi cevaplar vermeyin ilerde okuyan arkadaşlarada yardımcı olması açısından benzin fiyatı sürekli değişmekte çünkü)

2-)çok az km yapmış(0 ile 1000 km arası) ikinci el bulabilirsem onları tercih etmeyi düşünmekteyim bununla igili rodaj harici sıkıntı yapabilecek bir durum olabilir mi?

3-)yakın bi arkadaşımda sıfır olarak aldı henüz 500 kmde ve herhangi bir sorunla karşılaşmadı ama alırsak önem ve hassasiyet göstermemiz gereken yada değiştirmemiz gereken yerleri var mıdır, var ise nereleridir?

4-)son sürati ve performansıyla ilgili merak ettiğim noktalar var ortalama 85 90 km son hızıdır sanırım okuduğum kadarıyla bu doğru mudur? bunu kesinlikle hız yapmak filan için sormuyorum bi motor 100 110 yapabiliuosa 80 e 90 a daha kolay çıkabilir benim maksimum gideceğim hız 90 km civarıdır uzun yolda bunun için sormaktayım.

cevap verebilecek arkadaşlar varsa çok mutlu olurum şimdiden teşekkürler kalan 140 sayfayı okumaya devam etmekteyim aklımda 125 zn ve rf 150 de var henüz karar verebilmiş değilim.



Öncelikle okuduğun içinve okumaya devm ettiğin için seni kutlarım:cat:


Cevaplara gelince..

1-) ben benzinin fiyatı 3.50tl iken tek başıma şehir içinde ölçmüştüm. eğer 45 km/s hızı geçmezsen spor kalkışlar yapmazsan 0,11 tl falan yakıyor! 110 kgyim bunuda göz önünde bulundur... km olarak ta o zamanlar 18-19binde falandı alet yani şu arada 25binde ama değişmedi pek yalnız dikkat edilmesi gereken şeyler var...


Spor kalkmıcak aralarda yüklenmeyeceksin.Otomatik jigle devrede olmayacak yani motor ısınmış ve rpm göstergesi normal olacak yoksa çok yakıyor. ve hız konusu 50yi falan geçince yakmaya başlıyo...Ve tabi ben dur kalk yapmıştım şehir içinde şehir dışı daha az yakar..

TOPARLARSAK şu günümüzde de 1 km gidince 11 krş yakıyor 100 kmde 11 TL falan yakar heralde.

2-) Çok az km yapmış değil HİÇ KM YAPMAMIŞ'ı tercih et zaten alet ucuz yani o yüzden RİSKE girmeye hiç değmez RODAJ çok önemli o yüzden 0 al KESİNLİKLE!


3-)MOtorunm GENEL OLARAK HERYERİNE HASSASİYET göstermen gerekiyor...bunu ben defalarca yazdım yani tek tek değilde komple hassas davranırsan uzatırsın ömrünü...Lakalardan kaç ya da çok yavaş geç.Spor kullanma motorunu hep doktor bey gibi gitmeye çalış bırak milllet uçsun kaçsın..Rodajını dayan ve düzgün yapmaya çalış ilerdeki motor ömrü olarak sana olumlu sonuçlar verecektir bu dünyadaki tüm motorlarla aynıdır.

motorunu başkasına verme kimse senin kadar hassasiyet göstermez. rodajdayken iki kişi binme çok dik yokuşlarda sıkıştırma aleti...Yağlarını hep kmSinden biraz önce değiştir 500de mi gel diyo sen 420-430da git ! 1500de mi gel diyo sen 1300lerde git ve UCUZ YA ASLA KOYDURMA bir yağ markası seç hep onu kullan!!


4-) bu konuda ben şöyle söylüyorum benim motorum 25binde 116 kgyim şu an rüzgar müzgar ters esmeden motor ısınmışken eğimsiz güzel asfalt yolda iyi devirlendirirsem 80e geliyor ama ben düz yolda 90-100 göremedim GÖRMEMDE çünkü benim odometrem hatalı değil hızım neyse onu gösteriyor ve zaten 75-80 gibi hızlarda motor GÜVENSİZLEŞİYOR bunu hissetmeden kullanan bir adam OLAMAZ varsa da kusura bakmasın ODUNdur yani...

yani 60-70e kadar hızlanması güzel ama sonra biraz tabi diğer faktörler devreye giriyor...Ha yok mudur gerçekten daha hızlı gideni illa ki vardır adam 90a getirebiliyordur ama 25bin kmye de getiremiyordur ya da motorla ilgili çok şey değiştirmiştir oynamıştır...


Şunuda belirteyim motorda çok parça değişti zamanla ama MOTOR KISMINDAN buji hariç daha hiç birşey değişmedi!!!!

Yani sevgili kardeşim kitapçığında zaten 85km max yazıyo sakın yeni zamanlarda falan son hız deneme iyi olmaz motorun için 2500-3000den sonra denemeler falan yaparsın o da kısa süreli olsun hep o devir çevirmesin alet zaten görecek ve hissedeceksin neler olduğunu....


Özetlersek nazik kullan o da sana az masraf çıkarsın daha uzun ömür versin evet belki zevkiniz azalıyor spor kullanamadığnız için ama öyle kullanırsanda
çok arıza daha çok masraf ve ömür kısalığı veriyor...

tercih sizin zcnin ne amaçlı bir motor olduğu belli siz nasıl kullanırsanız o da benim hamurum bu diyerek size cevabını verir:bounce:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
öncelikle iyi bayramlar abilerim kardeşlerim :)
tekrardan döndüm aranıza
bu sene alıyorum ehliyetimi artık motorumu doru düzgün kullanabileceğimden
daha çok bilgi paylaşımı yapabileceğim :cherry:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
hayırlısı olsun volkancım kazasız belasız kullanır hayrını görüp tecrübelerini paylaşırsın sende ;)
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
24
Sorumu cevapladığın için teşekkürler
Captain53:Daha önceden otomobil ehliyetin varsa , sürücü kursuna gidiyorsun ve şuan 350 ila 375TL gibi bir rakam ödeyerek. (Peşin yada taksitli) Kursa yazılıyorsun. Ardından istersen derslere girebilirsin. Ancak motosiklet kullanımı ile ilgili hiçbirşey anlatmıyorlar.

Daha sonra seni sağlık muayenesi için bir yerlere yolluyorlar. Benim gittiğim kursta , doktor oraya geliyordu. Büyük rahatlıktı.

Ardından sınav tarihleri var. O tarihlerde daha önce belirttiğim gibi eğer otomobil ehliyetin varsa sadece motor sorularını cevaplayıp , 100 ile geçiyorsun:)

Bir yada iki hafta sonra seni direksiyon sınavına alıyorlar. Basit bir olay , 100 metre git. Dönerken sinyal ver. Ayağını yere değdirmeden dön. Adam dur dediğinde cidden güzelce dur.

İşin en eğlenceli kısmı ise sana sertifikanı verdiklerinde oluyor. Gidip emniyet müdürlüğünde zarfı ve eski ehliyetini veriyorsun. Ehliyetini emniyete verdiğini belirte bir yazı alman , ehliyetsiz geçecek 10gün için işine yaramakta.

Sonra gidip ,emniyet müdürlüğünden ehliyetini alıyorsun.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
eeee bu kadar km sonra bir arıza çıkması normal artık değil mi?

az önce yolda giderken egzozum (aldığımdan beri aynı) 24.985 kmde, motora yakın yerden KIRILDI!
işe 9-10 km kalmıştı mecburen o ses ile gitmek zorunda kaldım...

Şu an 2 yerden falan tutuyor egzozu vidalar..

Ama çoktan değiştirmem gerekiyordu çünkü çürümüştü artık neyse kaynak falan yerse o şekil devam etmeye çalışıcaz artık yenisi alacak durum yok yenisi zaten 100'ün üstünde bi fiyat sanırım..

Arka stop lambası motoru aldığımdan beri değişmemişti o da gitti...
Yani yanıyor ama frene basınca ışık artmıyor...

Arka tekerlek ve aslında önde değişse iyi olur çünkü 25bine geldiler...
Birde varyatör komple atarsam sağlıklı olacak..

Aslına bakılırsa şu masrafları toplayınca 400'e yakın masraf çıkıyor yani iki lastik varyatör egzoz ve işçilik tabi..

E bu kadar parayı 25bindeki bir zcye vermek mantıklı mı değil mi bilmiyorum yoksa 0 bi zc veya başka bir alete mi girsem bu motoruda kısa mesafelerde bisiklet misali gibi mi kullansam bilemiyorum arkadaşlar??!?!:silent:
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
sky sabırla yazarak verdiğin cevaplar için teşşekkür ederim. Okumaya devam etmekteyim stop lamban yanıyosa ve frene basınca yanmıyosa, fren müşürün arızalanmış olabilir diye düşünmekteyim.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
eeee bu kadar km sonra bir arıza çıkması normal artık değil mi?

az önce yolda giderken egzozum (aldığımdan beri aynı) 24.985 kmde, motora yakın yerden KIRILDI!
işe 9-10 km kalmıştı mecburen o ses ile gitmek zorunda kaldım...

Şu an 2 yerden falan tutuyor egzozu vidalar..

Ama çoktan değiştirmem gerekiyordu çünkü çürümüştü artık neyse kaynak falan yerse o şekil devam etmeye çalışıcaz artık yenisi alacak durum yok yenisi zaten 100'ün üstünde bi fiyat sanırım..

Arka stop lambası motoru aldığımdan beri değişmemişti o da gitti...
Yani yanıyor ama frene basınca ışık artmıyor...

Arka tekerlek ve aslında önde değişse iyi olur çünkü 25bine geldiler...
Birde varyatör komple atarsam sağlıklı olacak..

Aslına bakılırsa şu masrafları toplayınca 400'e yakın masraf çıkıyor yani iki lastik varyatör egzoz ve işçilik tabi..

E bu kadar parayı 25bindeki bir zcye vermek mantıklı mı değil mi bilmiyorum yoksa 0 bi zc veya başka bir alete mi girsem bu motoruda kısa mesafelerde bisiklet misali gibi mi kullansam bilemiyorum arkadaşlar??!?!:silent:



motoru kısa mesafeye kullanabilirsin abimde
bunun vergisi var
muayenesi var
daha masraflı olmasın :silent:
ben olsam son bi uzun yol yapıp satardım
artık zc sıktımı seni bilmiorumda
vitesli motor dha iyi gibi
benm motor 3800 de daha xD
2 yıllık motor bide
ama ehliyeti bekliyorum ki km yapabileyim :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst