dominar 400 kararımdan pişman oldum

Katılım
30 Nis 2026
Mesajlar
30
Motosikleti
150mh drift / D400 Ug
03.05.2026da 2023 model 23binde aldım motor 1.5 aydır bende yaklaşık 5bin km yol yapmışım. İyisiyle kötüsüyle götürdü getirdi. Bulunduğum konum gereği servisler 100 150km uzağımda. Motorun oturuş pozisyonuna alışamadım 1.78 boy ve 93 kiloyum 3.5cm gidon yükseltme taktım anca rahat ettim fakat motorun ön tarafı aşşağıda kalıyor ve üzerinde garip bir varlık gibi gözüküyorum. Tüm rüzgar kafama geliyor ve kafam ağrıyor en uzun gpnin tur camı var + olarak deflektör de taktım yine de kafama geliyor. Hızlanması cidden çok güzel aralardan geçerken olsun ışıkta kalkma hızı olsun veya uzun yolda 110 120 giderken sollamaya çıkmak istediğimde rahatça 140 150leri görmem artısı. 450mt almak istiyorum fakat bütçem yok bunu satıp xpulse 200 v4 pro alıp kalan parayı ya altına ya bir yerlere bağlayıp (erimemesi için) vakti geldiğinde 450mt almak istiyorum. Anlayacağınız üzere motorda uzun yola çıkmayı seviyorum ve hero beni orada tatmin etmeyebilir bunun farkındayım fakat ben dağ yollarında sürmeyi ve kamp yapmayı seven biriyim oradan amorti ederim diye düşünüyorum. En baştan hatalı bir seçim yaptım dominar almamalıydım tercihime pişman oldum ve bu beni motoru sürmekten biraz soğuttu.

Bu yazıyı biraz pişmanlığımı dile getirmek amaçlı kendi içimi açmak için yazdım biraz da fikrinizi almak için yazdım teşekkürler
 
Katılım
21 Nis 2021
Mesajlar
122
Yaklaşık 3 yıldır Xpulse kullanıyorum. 185 boy 110 kiloyum, hemen hemen aynı ebatlardayız o yüzden kendi yaşadıklarımı birebir aktarıyorum. Çıkarım yaparsınız.

5 cm gidon yükseltme var ama hala alçak geliyor gidon. Kendi camı göğsümün yarısına kadar rüzgar kesiyor. Tur camı rüzgar problemini çözer ama gidon aşağıda kalabilir yine.

Dağ yolları ve kamp işinde sizi üzmez, istediğiniz yere çıkarsınız ama oraya gelene kadar illallah ettirebilir. Top speed gırtlağına çökünce 120, bayır aşağı zar zor 130 görüyor ancak rahat rahat seyahat hızları 90-100 bandı. Dominardan geçince inanılmaz kötü hissettirir büyük ihtimal.

450mt almak için Xpulse ı satmanız gerektiğinde de biraz üzer. 2. eli ölü baya. "Zaten alırken de piyasası ölü olduğu için ucuza alcam, geri ucuza satmak koymaz" derseniz bişey diyemem tabi.

Alırken de kontrol etmeniz gerekenler, üst kapaktan yağ sızdırması en genel kroniği, her modelde olmuyor (bana denk gelmedi) ama dikkat etmek lazım. Çoğu garanti kapsamında sıvı contayla çözüldü ama belli olmaz. Balansör dişlisinden ötürü tıkır tıkır ses yapanları var (bende de ufaktan yapıyor ama ustaya göre çok ciddi bi seviyede değilmiş, kullanıyoruz o şekil). Zamanında ufak bi parti krank kırıyodu. (Bana da denk gelen 2022 sonu 2023 başı bi dönem) Montaj hatasından ötürü denmişti bana, bu sorunu yaşayanların çoğu garantiden yaptırmıştı motorlarını. Üzerinde gelen Metzeler Sahara Enduro 3'ler yanaktan çatlıyor (benim de başıma geldi). Güvendiğim bi ustaya göre (aynı zamanda hero servisi kendisi) en baştaki sebebi kullanım kitapçığında verilen psi değerleriymiş. (Öne 25 psi yazıyor) Düşük kaldığı için çatladığını, 30 basmamı söyledi. Yeni seti öyle kullanıyorum. En genel ve gördüğüm kadarıyla herkeste olan sorun rölanti dalgalanması. Kalıcı olarak çözeni görmedim. Bu sorundan ötürü garantiden oksijen sensörü değişti, bi dönem çözüldü sonrasında tekrar başladı. Bendeki hali öyle motoru stop ettirecek kadar kötü değil, o yüzden çok takmıyorum.

Topcase takmayı düşünüyorsanız küçük bişey takmanızı öneririm. Büyük takınca gidonda çırpma yapıyor. (Ya da benim gibi heybe tip soft çanta takıcaksınız, sıkıntı olmuyor o şekilde)

Bu kadar olumsuz şey saydım ama çoğu sorun garantiden ücretsiz şekilde çözülüyor o yüzden garantisi devam eden birini alın. İyi servis bulmak en önemlisi, çoğu şey halloluyor o zaman. Ayrıca facebook grubu çok aktif ve marka yetkilileri de grubu takip ediyor. Krank kırdığımda servis biraz savsaklar gibi olmuştu. Gruba post attıktan sonra hemen aradılar, motorumu fabrikaya çektirip bloğu sıfırladılar.

Ama sizin yerinizde olsam, piyasasını takip etmiyorum ancak dominarın piyasası daha canlıdır diye tahmin ediyorum, Xpulse a hiç geçmeyip dominarla idare edip direkt 450mt ye atlardım. Xpulse al-satında edeceğiniz zarar, hele bi de aldığınızda sorun çıkarsa harcayacağınız para ; bildiğiniz ama soğuduğunuz dominara katlanmaktan daha çok can sıkacaktır.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
X Pulse'un gidebileceği hızlarda gittiğinizde Dominar'da da rüzgar sizi rahatsız etmeyecektir. Ne kadar tur camıymış, deflektörmüş taksanız da en nihayetinde naked makine, illa ki o rüzgarı yiyeceksiniz, tam korunmanız mümkün değil. Bir de Gp öyşe aşırı bir mühendislikle ürün üreten bir firma değil. Oturuş pozisyonu konusuna gelirsek de motorunuza yanlış oturuyor olabilirsiniz.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,497
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Yaklaşık 3 yıldır Xpulse kullanıyorum. 185 boy 110 kiloyum, hemen hemen aynı ebatlardayız o yüzden kendi yaşadıklarımı birebir aktarıyorum. Çıkarım yaparsınız.

5 cm gidon yükseltme var ama hala alçak geliyor gidon. Kendi camı göğsümün yarısına kadar rüzgar kesiyor. Tur camı rüzgar problemini çözer ama gidon aşağıda kalabilir yine.

Dağ yolları ve kamp işinde sizi üzmez, istediğiniz yere çıkarsınız ama oraya gelene kadar illallah ettirebilir. Top speed gırtlağına çökünce 120, bayır aşağı zar zor 130 görüyor ancak rahat rahat seyahat hızları 90-100 bandı. Dominardan geçince inanılmaz kötü hissettirir büyük ihtimal.

450mt almak için Xpulse ı satmanız gerektiğinde de biraz üzer. 2. eli ölü baya. "Zaten alırken de piyasası ölü olduğu için ucuza alcam, geri ucuza satmak koymaz" derseniz bişey diyemem tabi.

Alırken de kontrol etmeniz gerekenler, üst kapaktan yağ sızdırması en genel kroniği, her modelde olmuyor (bana denk gelmedi) ama dikkat etmek lazım. Çoğu garanti kapsamında sıvı contayla çözüldü ama belli olmaz. Balansör dişlisinden ötürü tıkır tıkır ses yapanları var (bende de ufaktan yapıyor ama ustaya göre çok ciddi bi seviyede değilmiş, kullanıyoruz o şekil). Zamanında ufak bi parti krank kırıyodu. (Bana da denk gelen 2022 sonu 2023 başı bi dönem) Montaj hatasından ötürü denmişti bana, bu sorunu yaşayanların çoğu garantiden yaptırmıştı motorlarını. Üzerinde gelen Metzeler Sahara Enduro 3'ler yanaktan çatlıyor (benim de başıma geldi). Güvendiğim bi ustaya göre (aynı zamanda hero servisi kendisi) en baştaki sebebi kullanım kitapçığında verilen psi değerleriymiş. (Öne 25 psi yazıyor) Düşük kaldığı için çatladığını, 30 basmamı söyledi. Yeni seti öyle kullanıyorum. En genel ve gördüğüm kadarıyla herkeste olan sorun rölanti dalgalanması. Kalıcı olarak çözeni görmedim. Bu sorundan ötürü garantiden oksijen sensörü değişti, bi dönem çözüldü sonrasında tekrar başladı. Bendeki hali öyle motoru stop ettirecek kadar kötü değil, o yüzden çok takmıyorum.

Topcase takmayı düşünüyorsanız küçük bişey takmanızı öneririm. Büyük takınca gidonda çırpma yapıyor. (Ya da benim gibi heybe tip soft çanta takıcaksınız, sıkıntı olmuyor o şekilde)

Bu kadar olumsuz şey saydım ama çoğu sorun garantiden ücretsiz şekilde çözülüyor o yüzden garantisi devam eden birini alın. İyi servis bulmak en önemlisi, çoğu şey halloluyor o zaman. Ayrıca facebook grubu çok aktif ve marka yetkilileri de grubu takip ediyor. Krank kırdığımda servis biraz savsaklar gibi olmuştu. Gruba post attıktan sonra hemen aradılar, motorumu fabrikaya çektirip bloğu sıfırladılar.

Ama sizin yerinizde olsam, piyasasını takip etmiyorum ancak dominarın piyasası daha canlıdır diye tahmin ediyorum, Xpulse a hiç geçmeyip dominarla idare edip direkt 450mt ye atlardım. Xpulse al-satında edeceğiniz zarar, hele bi de aldığınızda sorun çıkarsa harcayacağınız para ; bildiğiniz ama soğuduğunuz dominara katlanmaktan daha çok can sıkacaktır.
Bu siralar heronun ikinci eli dominardan canli olabilir. 100bin alti xpulselar ya cok az ya da ölmüs, temizleri ya da temizimsileri 110bin tlden asagi yok
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,100
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Camı söküp orijinal camla daha çok rahat edebilirsiniz. Göğsünüze gelmesi gereken rüzgar camdan dolayı kafanıza vuruyor olabilir. Boyunuza göre rahatsız bir oturuş beklemezdim. Tomy'nin dediği gibi yanlış oturuyor olabilirsiniz. GPnin gidon yükseltmesini taktıysanız gidonu biraz kendinize doğru yakınlaştırarak ayarlayabilirsiniz. Bir de her sürüşte kulak tıkacı tavsiye ederim. Rahat edersiniz. Bence dominin sevdiği hız aralığı 90-100. En rahat o aralıkta. Hem rüzgar hem de titreşim açısından.
 
Katılım
30 Nis 2026
Mesajlar
30
Motosikleti
150mh drift / D400 Ug
X Pulse'un gidebileceği hızlarda gittiğinizde Dominar'da da rüzgar sizi rahatsız etmeyecektir. Ne kadar tur camıymış, deflektörmüş taksanız da en nihayetinde naked makine, illa ki o rüzgarı yiyeceksiniz, tam korunmanız mümkün değil. Bir de Gp öyşe aşırı bir mühendislikle ürün üreten bir firma değil. Oturuş pozisyonu konusuna gelirsek de motorunuza yanlış oturuyor olabilirsiniz.
örnek vermem gerekirse seleye yumruk koyduğunuzu düşünün yumruğun arkasına oturuyorum yani 1 yumruk boşluk koyuyorum
Camı söküp orijinal camla daha çok rahat edebilirsiniz. Göğsünüze gelmesi gereken rüzgar camdan dolayı kafanıza vuruyor olabilir. Boyunuza göre rahatsız bir oturuş beklemezdim. Tomy'nin dediği gibi yanlış oturuyor olabilirsiniz. GPnin gidon yükseltmesini taktıysanız gidonu biraz kendinize doğru yakınlaştırarak ayarlayabilirsiniz. Bir de her sürüşte kulak tıkacı tavsiye ederim. Rahat edersiniz. Bence dominin sevdiği hız aralığı 90-100. En rahat o aralıkta. Hem rüzgar hem de titreşim açısından.
aslında bunu yapmak için orjinal camı sipariş etmiştim artık ne zaman gelirse diye bekliyordum hala gelmedi
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,497
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
örnek vermem gerekirse seleye yumruk koyduğunuzu düşünün yumruğun arkasına oturuyorum yani 1 yumruk boşluk koyuyorum

aslında bunu yapmak için orjinal camı sipariş etmiştim artık ne zaman gelirse diye bekliyordum hala gelmedi
Gidonu tuttugunuzda ön kol kisminin yere paralel (el bilekleriniz de duz olacak, kivrilmamis yani) ve sirtinizin da cok hafif c seklinde olmasi gerekir (yani azicik one egilmis pozisyon). Buna gore de seledeki konumunuz ileri ya da geride olabilir. Ayaklariniz da parmaklarin bittigi yeri peglere basacak sekilde konumlanmali. Dogru oturus pozisyonu bu oluyor.
178 boy icin dominar kucuk bir motor degil.
 
Katılım
30 Nis 2026
Mesajlar
30
Motosikleti
150mh drift / D400 Ug
Gidonu tuttugunuzda ön kol kisminin yere paralel (el bilekleriniz de duz olacak, kivrilmamis yani) ve sirtinizin da cok hafif c seklinde olmasi gerekir (yani azicik one egilmis pozisyon). Buna gore de seledeki konumunuz ileri ya da geride olabilir. Ayaklariniz da parmaklarin bittigi yeri peglere basacak sekilde konumlanmali. Dogru oturus pozisyonu bu oluyor.
178 boy icin dominar kucuk bir motor degil.
dediğinize yakın oturuyorum hafif c şeklindeyim öyle kazık gibi dümdüz durmuyorum ayak konumum da baş parmağın altındaki kemiğin hizasında peglere basıyorum
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,497
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
dediğinize yakın oturuyorum hafif c şeklindeyim öyle kazık gibi dümdüz durmuyorum ayak konumum da baş parmağın altındaki kemiğin hizasında peglere basıyorum
Bajajlarin 200 250 serilerinin ergonomisi tuhaf ama 400luklerini bilmoyorum, uzaktan gordum
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,653
450 mt şekil şemal olarak gerçekten güzel makine 2026 kasalarından almak lazım 26 öncesi üst kapak masrafı her zaman eli kulağında
He birde cf olduğunu unutmayalım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst