Arkadaşlar, biraz sakin olalım. Konular nereden nereye
gelmiş!.. Olumlu ya da olumsuz görüş ve değerlendirmelerinizi
birbirinizi kırmadan medeni ölçüler içinde yapmanızda fayda
var. Çünkü bu genele açık ve her kesimin bilgi paylaşımında
bulunup, okuyacağı veya okumakta fayda göreceği bir '' 150 ZC
kullanıcıları bilgi paylaşımı formatı '' düzeninde olmalıdır.
Biraz hoşgörü, biraz sabır, biraz anlayış ; bu topiğin daha
faydalı bilgi alışverişine katkı sağlayacağı unutulmamalıdır.
'' Sana yapılmasını istemediğin hareketi bir başkasına yapma''
diye bir deyiş vardır. Bunu kendimize felsefe olarak alırsak.
Daha düzeyli ve istenen amaca uygun olarak yazışmalarımızı
tamamlarız diye düşünmekteyim.
Hangi yaş,meslek veya mevki konumunda olunursa olunsun
beklenen budur. İki teker üzerinde hareket eden hiçbir kimsenin
bir başkasına üstünlüğü yoktur. Bir başkası da diğerini alta veya
üstte görmemelidir. Aradaki fark deneyim ve tecrübenin azlığı
veya çokluğudur. Kıssadan hisse çıkarmak akıllı insanların tercih
edeceği yoldur. Aksi durum ise testi kırıldıktan sonra yol gösteren
misaline benzer..
Gelelim 150 ZC konusuna, sitenin yenilerinden ve ikitekerleğin
acemilerinden birisi olarak; 150 zc scooter benzerleri ve
kategorisindeki eşdeğer scooterlere göre daha iyi olduğu
görüşündeyim. Hangi motorlu araç olursa olsun, o aracına
iyi ve zamanında bakım gösterdiğin zaman en iyi faydayı
sağlarsın. Bu konuda syk-forewer'in görüşerine katılıyorum.
Scooter in motor yağının düzenli olarak değiştirilmesi, ufak
tefek bakımının vidalarının sıkılması, arızanın doğmadan izale
edilmesi halinde 150 zc sürücüsünü yolda bırakacak bir scooter
değildir.Mevcut sitede veya farklı sitelerdeki scooterlerle ilgili yazıları da
zaman zaman okumakta ve genel değerlendirme yapma imkanı
bulmaktayım.
O yazıları okuduğunuz zaman göreceksinizki; bu işin sonu yok.
Zamanında 150 cc scooter kullanan, sonra kullandığı scooteri
beğenmiyor. Yaşadığı o tatlı heyacan ve zevkleri ilerleyen aşamada
çok çabuk unutuyor ve gözü daha yukarlarda oluyor. Sonra 250 cc
ye geçiyor, sonra 400,sonra 500 cc veya diğer vitesli motorlara,
Sonçş hep aynı; 150 zc ile veya benzer eşdeğer scooter ile 80 ila
100 km hız yapan ve yaptığı bu hızdan mutlu olan insanlar, sonra
diğer motorlarla 140 km hıza çıktığında gözü bu sefer 170 km yi
görmekte oluyor, 180 km yapan neden 220 km yapmamayım diyor.
Bunun sonu yok. Sıkıntılara baktığımızda ise hep aynı; scooterin
veya motorsikletin hızı ,sarsıntısı,fren mesafesi, eksozun sesi,
trafikte yaşanan sıkıntılı anlar, motorun arızası vs vb..
Pahalı motorlar arıza yapmaz , sıkıntı yaşatmaz diye bir mantık
son derece yanlış bir mantıktır. Aksi halde pahalı ve yüksek CC
hacmine sahip motorları servislerinde hiç görmezdik, sahipleride
servislerinin yolunu hiç bilmezdi.
Scooter veya motorunuza iyi baktığınız zaman o aletletlerde
size iyi bakacak, sizi üzmeyecek ve yolda bırakmayacaktır.
Bunun için de zaman zaman polyanna'cılık oynamakta fayda var.
Bardağın boş değil dolu tarafını görelim birazda..
Öyle insanlar tanıdımki, bisikleti ile işine gidip gelmekte
hafta sonunda, yine bisikletinden faydalanarak gideceği yere
gitmekte ve işini halletmektedir.
Herşey gönlünüzce ve yolunuz açık olsun arkadaşlar..