Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
6
iyi akşamlar arkadaşlar yaza bu motordan alacam ilkönce 125 uag düşündüm ama 2 3 aydır 150 zc yi bizim buralarda sık görmeye başlayınca fikrimi değiştirdim...fakat hiç otomatik vitesli motor kullanmadım...150 zc ye moped ler gibi gazmı veriyoruz ... bu motorlar boğulmuyormu... ara gazı viteslilerde hani debriyaja basarız 2 gaz veririz, bunlarda nasıl anlamadığım kısım bu..birde frenleri abs mi frene tam bastıkmı kayma yaparmı bu motorlar....bu motorlara verdiğimiz para inşallah kursağımızda kalmaz,,servis mervis satıyorlar sonrada garantiye girmiyor diye tersliyorlar.. motoru mersinden alacam tanıklarınız varsa ve benimle paylaşırsanız sevinirim tekrar iyi akşamlar
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
iyi akşamlar arkadaşlar yaza bu motordan alacam ilkönce 125 uag düşündüm ama 2 3 aydır 150 zc yi bizim buralarda sık görmeye başlayınca fikrimi değiştirdim...fakat hiç otomatik vitesli motor kullanmadım...150 zc ye moped ler gibi gazmı veriyoruz ... bu motorlar boğulmuyormu... ara gazı viteslilerde hani debriyaja basarız 2 gaz veririz, bunlarda nasıl anlamadığım kısım bu..birde frenleri abs mi frene tam bastıkmı kayma yaparmı bu motorlar....bu motorlara verdiğimiz para inşallah kursağımızda kalmaz,,servis mervis satıyorlar sonrada garantiye girmiyor diye tersliyorlar.. motoru mersinden alacam tanıklarınız varsa ve benimle paylaşırsanız sevinirim tekrar iyi akşamlar

daha önce hiç motosiklet sürmemiş olacaksınız. bu tarz( otomatik vites) bir motorla başlamak sizin için avantaj olacaktır.
- bu motorlar boğuluyor elbette. fakat uzun süre yüksek hız ve devirde kullandığınızda. normal bir süratte mesela 50-80 kmler arası değişik süratlerde giderseniz bir sıkıştırma yaşamıyor. ben 1,5 saat durmaksızın yol yaptığımda hiçbir sorun yaşamamamıştım. fakat motorun bakımına göre ve rodaj durumuna göre değişir.
- otomatik vites sistemi hakkında merak ettiklerin için ise : bu linke bakabilirsin. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/4349-kompresyon-esnasinda-benzin-ve-otomatik-ve-duz-vites-farki.html
- bu motorda abs yok. daha doğrusu bildiğimiz otomobillerde ya da japon motosikletlerindeki abs yok. yağlı basınçlı fren sistemi var. ön ve arka disk fren. fren levyesini çok fazla baskı ile sıkarsan arka teker kesin kayıyor. ön teker ise biraz zorlama ve zemin durumuna göre aynı tepkiyi veriyor. kısaca iki freni aynı anda ve belli siddetle kullanıyoruz. kullandıkça motorunu tanıdıkça buna alışacaksın. fakat birçok motorda olmayan ön arka disk fren ssitemi var. ve kuru zeminde motorun süratine göre gayet başarılı buluyorum. daha iyisi muhakka var.
- servisin kalitesine göre muamelesi de değişiyor. bir servis hiç umursamazken başka bir servis sonuna kadar ilgileniyor. tercih ve takip meselesi. mesela ben motorumu aldığım zeytinburnundaki bayi ve servise motorumu götürmüyorum. adamlara güvenim motoru ilk aldığım gün sarsıldı. ama şimdiki servisimden sonuna kadar memnunum. usta incik cincik boncuk herşeyine bakıyor. biraz şans biraz gözlem biraz da tavsiye ile güzel bir servis bulabilirsin.
örnek verecek olursak kırılan egzosu bir servşis garantiye sokmazken başka bir servis garantiden değiştirebiliyor. tuhaf bir durum ama bu böyle.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
6
daha önce hiç motosiklet sürmemiş olacaksınız. bu tarz( otomatik vites) bir motorla başlamak sizin için avantaj olacaktır.
- bu motorlar boğuluyor elbette. fakat uzun süre yüksek hız ve devirde kullandığınızda. normal bir süratte mesela 50-80 kmler arası değişik süratlerde giderseniz bir sıkıştırma yaşamıyor. ben 1,5 saat durmaksızın yol yaptığımda hiçbir sorun yaşamamamıştım. fakat motorun bakımına göre ve rodaj durumuna göre değişir.
- otomatik vites sistemi hakkında merak ettiklerin için ise : bu linke bakabilirsin. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/4349-kompresyon-esnasinda-benzin-ve-otomatik-ve-duz-vites-farki.html
- bu motorda abs yok. daha doğrusu bildiğimiz otomobillerde ya da japon motosikletlerindeki abs yok. yağlı basınçlı fren sistemi var. ön ve arka disk fren. fren levyesini çok fazla baskı ile sıkarsan arka teker kesin kayıyor. ön teker ise biraz zorlama ve zemin durumuna göre aynı tepkiyi veriyor. kısaca iki freni aynı anda ve belli siddetle kullanıyoruz. kullandıkça motorunu tanıdıkça buna alışacaksın. fakat birçok motorda olmayan ön arka disk fren ssitemi var. ve kuru zeminde motorun süratine göre gayet başarılı buluyorum. daha iyisi muhakka var.
- servisin kalitesine göre muamelesi de değişiyor. bir servis hiç umursamazken başka bir servis sonuna kadar ilgileniyor. tercih ve takip meselesi. mesela ben motorumu aldığım zeytinburnundaki bayi ve servise motorumu götürmüyorum. adamlara güvenim motoru ilk aldığım gün sarsıldı. ama şimdiki servisimden sonuna kadar memnunum. usta incik cincik boncuk herşeyine bakıyor. biraz şans biraz gözlem biraz da tavsiye ile güzel bir servis bulabilirsin.
örnek verecek olursak kırılan egzosu bir servşis garantiye sokmazken başka bir servis garantiden değiştirebiliyor. tuhaf bir durum ama bu böyle.

abicim değerli vaktini bana ayırdığın için çok teşekkür ederim...Bu yazıdan sonra anlamamak mümkün değil...Motor sürdüm ama vitesli bunların çalışma prensibini anlamamıştım...mondial 125 uag sürmüştüm bir kaç ay....motoru geçen eylül de alacaktım gittim 500 milyona bir bisiklet aldım her gün garantideyim adamdan önce dükkana geliyorum verdiğim paraya da acıyorum babam dediydi motor alalım diye ama denizlide çalıştığı için almak istememiştim:d..TEkrar teşekkürler iyi günler
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
bişeyi çok merak ediyorum :cherry:
aynaları kullanabiliyormusunuz bnm motorum okadar çok titriyorki hiç bişe goremyorum :silent:

wolky ben nikelanj bi ayna taktım çok şekil çokta güzel oldu ayrıca güzel görünüyo :cat: orjinal aynası hiç hoşuma gitmiyor çıkardım evde çekmecede duruyor :farao:


ayrıca benm motorla kuryelik yapıyorum malum iş yok para lazım bazı şeylere haciz gelmeden bu işi bulabildim bi restaurantta 150 zc mle paket servis yapıyorum motor çok yakında dökülecek eminim :salut:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
wolky ben nikelanj bi ayna taktım çok şekil çokta güzel oldu ayrıca güzel görünüyo :cat: orjinal aynası hiç hoşuma gitmiyor çıkardım evde çekmecede duruyor :farao:


ayrıca benm motorla kuryelik yapıyorum malum iş yok para lazım bazı şeylere haciz gelmeden bu işi bulabildim bi restaurantta 150 zc mle paket servis yapıyorum motor çok yakında dökülecek eminim :salut:

pek dayancağını sanmıuorum :S
keske dominos pizzada flan işe girebilseydin bn burada sordum
burda sordum 750 tl bide yol parası veryolardı

hayırlı olsun yeni işin
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Selamlar beyler...
foruma yazamıyordum ama okuyordum yazılarını yeni arkadaşlar var sanırım aramızda onlarda hoşgeldiler...

Aynalar titreşimden gözükmücek halde değil ama durduğundada hiç titrreşmiyor değil öyle birşey mümkün mü zaten bilmiyorum ama?

Valla açık konuşşayım evet problemler başlar keşke başka bi imkanın olsaymış dostum ama ekmek parası olaylarını bilirim...
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
5
cümleten meraba arkadaşlar, bendeniz kerim, bi 150zc kullandım geçengün, hoşuma gitti kitapsız, alayım bitane diyorum ama pek anlamam, sayfaları şöyle bi okudum pek dikkat çeken bişeye rastlamadım, tavsiyesi olan var mı?
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
cümleten meraba arkadaşlar, bendeniz kerim, bi 150zc kullandım geçengün, hoşuma gitti kitapsız, alayım bitane diyorum ama pek anlamam, sayfaları şöyle bi okudum pek dikkat çeken bişeye rastlamadım, tavsiyesi olan var mı?

valla abicim güzel motor
ama nasıl kullandığınada bağlı
sen ona iyi bak oda seni yolda bırakmasın :D
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
cümleten meraba arkadaşlar, bendeniz kerim, bi 150zc kullandım geçengün, hoşuma gitti kitapsız, alayım bitane diyorum ama pek anlamam, sayfaları şöyle bi okudum pek dikkat çeken bişeye rastlamadım, tavsiyesi olan var mı?

lafa bak hizaya gel. pek dikkat çekici birşey bulamamış. bunca sayfa boşa yani. la havle.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
cümleten meraba arkadaşlar, bendeniz kerim, bi 150zc kullandım geçengün, hoşuma gitti kitapsız, alayım bitane diyorum ama pek anlamam, sayfaları şöyle bi okudum pek dikkat çeken bişeye rastlamadım, tavsiyesi olan var mı?


iki sayfa önceye bakmış olsaydın çok şey görürdün mesela. dalga mı geçiyorsun ciddi misin anlaşılmıyor.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/16210-mondial-150zc-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-160.html
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
5
en baştan 5 - 10 sayfaya baktık işte arkadaş, işi gücü bırakıp 160 sayfa geyik mi okuyacam iki satır yazı görmek için, adam gibi soru sormuşuz, wolky-ksk adam gibi cevap vermiş işte elinden geldiğince, ne bu atar yani, görende einstein'a havuz problemi soruyoruz zanneder, bu mu sizin misafirperverliğiniz? İki satır yazı yazacan, yaptığın geyiğin arasına sıkıştır kafanı duvara vurana kadar, neyin ezikliği bu?
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
en baştan 5 - 10 sayfaya baktık işte arkadaş, işi gücü bırakıp 160 sayfa geyik mi okuyacam iki satır yazı görmek için, adam gibi soru sormuşuz, wolky-ksk adam gibi cevap vermiş işte elinden geldiğince, ne bu atar yani, görende einstein'a havuz problemi soruyoruz zanneder, bu mu sizin misafirperverliğiniz? İki satır yazı yazacan, yaptığın geyiğin arasına sıkıştır kafanı duvara vurana kadar, neyin ezikliği bu?

sen motor falan alma dostum. bu motor dandiktir. kırılır çizilir çatlar patlar. hem çin malı uzak dur. 150 zc mi alma. sen git başka topikte böyle sor bakalım. mesela bir honda topiğinde sor. bir de volky ne cevap vermiş sana ben onu da göremedim :) adam senin yüzü nden daha çok kafa vuracak taşlara duvarlara. :pr::pr::pr:

sonra misafir misafirliğini bilmezse ev dahibi ona göre davranır koçum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:58 ----------

sonra buradaki neredeyse hekes o senin bahsettiğin 160 sayfa geyiği okumuş sonra soru sormuştur. tavrın çocukça. senin yaşın ehliyet yaşında dahi değildir. ehliyetsiz iki teker üzerinde gezme dostum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:59 ----------

ha bir de geyik dediğin şeylerde çok fazla bilgi var. cahil adam.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:00 ----------

adamlar oturacaklar 160 sayfa yazı yazacaklar züppenin biri gelecek onlar geyik muhabbeti diyecek. terbiye yoksunu.
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
5
arkadaş sen ne çirkin adammışsın anlamadım ki? Ne yani, neyi ıspat etmeye çalışıyorsun, alt tarafı soru sorduk amacın nedir? Şurayı ciddi biyer sandık yazı yazdık, ne bileyim ben 4 tane komplekslinin kendini motoru icat eden adam tribine sokup beni ıssıracağını. Her eline klavyeyi alan koçum moçum bi havalara giriyor ama, Allah sonumuzu hayır etsin bakalım. Yayınlanacağını bilsem o "koçum" a güzel bi cevap yazardım da.. Koç değil bunu yazan, tosun, tosun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:08 ----------

ben çocuğum mondial soruyorum, madem kocaman adam oldun, hala mı benle aynı motora bineceksin? Şurda 160 sayfa yazı yazıp işsizlik edeceğine adam gibi okuyup adam olup mondial yerine alaymışın keşke bi kawasaki, cahil adam. Terbiyesizlik yapan ben miyim sen misin, koçumlu moçumlu laflardan sonra "terbiye yoksunu" mu diyorsun? Cahil adam ha :) Böyle mi eziklik kapatıyorsun? ilginç.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------

imza : koç değil tosun.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
tosununm kurbana çok ay var seni besiye çekelim. sen motora binme. geyik dediğin 160 sayfayı geriye doğru oku.


imza: kasap.
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
5
tosununm kurbana çok ay var seni besiye çekelim. sen motora binme. geyik dediğin 160 sayfayı geriye doğru oku.


imza: kasap.

:) arkadaş ya, bi motor sorusu sorduk, beni sürüklediğin geyiğe, düşürdün seviyeye bak. Dışardan bi adam gelip okusa şunları, onada mı "bunlar bilgi içierikli konuşmalar, cahil adam" diyeceksin, engin bilgiye sahip kaldırım mühendisliği fakültesi öğretim görevlisi arkadaşım? Ya neyse kusura bakma birader, seninle sen oldum. Koçlu tosunlu konuşmalar falan. İkinci yazıdan itibaren belliydi zaten mevzuyu götürdüğün nokta, koçlar falan. Her lafa verecek cevabı olan insanlardansın, belli. Kurua bakma, gerçekten, hata sende değil, sende bu formda bi insansın, yapabileceğin fazla bişey yok, neticede böyle olmayı kendin seçmedin, birçok insan tanıyorum senin gibi, yolda sokakta çok görüyorum, hepsine hoşgörüyle yaklaşıyorum, neden it dalaşına gireyimki, insan dalaşı benim işim. Kusura bakma, hata benim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:27 ----------

:D bide sanki bndan önce yazdığı 160 sayfa geyikden uluslararası makale yayınlamış gibi bahsediyor ya :D yok böyle bişey ya. Neyse, gene uzattım lafı, pardon.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

keşke benimde böyle övünüp, koruyabileceğim 160 sayfalık bi övünç kaynağım, mondial 150zc gibi bi konuda böyle bi bilgi birikimim olsaydı :) tavrın çocukça, yeşın tutmaz :) aynı zamanda psikobilimde var sayın hocam sizde herhalde :) Tam olarak hangi filmde gördünüz böyle bi tespiti, bende uzmanlığımı o filmde yapayım :) PARDOON, BU SON :)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
bıngıldak yapma bak yorma kendini ne söylediğinin konuya nasıl girdiğinin farkındasın. onca sayfa konuşmayı geyik muhabbeti deyip bitirdin sonra bizden bilgi istiyorsun.
birçok gelen giden oldu senin yaklaşımın ilk oldu. türünün tek ve inşallah son örneğisindir. bana cevap yazmak için büyüklerinden kelime öğrenene kadar okusaydın bitmişti bile çoktan ve bir fikrin olmuştu. çok değil geriye doğru 10 sayfayı oku.
hadi tosunum kurbana çok var vaktin var.
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
5
:) bıngıldak ha :) Tek başına mı yaptın benzetmeyi, herhangi bi yardım aldın mı :) neyse ortadogulu, kusura bakma, dediğim gibi hata bende. Hamama giren terler derler ya, benimki o hesap. Kafese giren ısırılır, değil mi. Pardon kasap abi. Adam falanda doğruyorsundur sen, dediğin gibi? Boy boy sallamaların vardır, onlarla daha bi erkek hisseder ya bazıları kendilerini :) Bu son bu son diyorum, gene çeliyorsun aklımı kasap, şeytan tüyü var sende. Neyse, bu kadar geyik bu günlük yeter, senin değilse bile benim işim gücüm var, sen git sallamalarını parlat, çakma kasap. Benimde kusuruma bakma, normalde bu seviyeye sen BİLE düşüremezdin ya beni, öyle bi boşluğuma denk geldi. Hadi gecen iyi olsun. ( çakal kasap seni :) )
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Arkadaşlar, biraz sakin olalım. Konular nereden nereye
gelmiş!.. Olumlu ya da olumsuz görüş ve değerlendirmelerinizi
birbirinizi kırmadan medeni ölçüler içinde yapmanızda fayda
var. Çünkü bu genele açık ve her kesimin bilgi paylaşımında
bulunup, okuyacağı veya okumakta fayda göreceği bir '' 150 ZC
kullanıcıları bilgi paylaşımı formatı '' düzeninde olmalıdır.
Biraz hoşgörü, biraz sabır, biraz anlayış ; bu topiğin daha
faydalı bilgi alışverişine katkı sağlayacağı unutulmamalıdır.

'' Sana yapılmasını istemediğin hareketi bir başkasına yapma''
diye bir deyiş vardır. Bunu kendimize felsefe olarak alırsak.
Daha düzeyli ve istenen amaca uygun olarak yazışmalarımızı
tamamlarız diye düşünmekteyim.
Hangi yaş,meslek veya mevki konumunda olunursa olunsun
beklenen budur. İki teker üzerinde hareket eden hiçbir kimsenin
bir başkasına üstünlüğü yoktur. Bir başkası da diğerini alta veya
üstte görmemelidir. Aradaki fark deneyim ve tecrübenin azlığı
veya çokluğudur. Kıssadan hisse çıkarmak akıllı insanların tercih
edeceği yoldur. Aksi durum ise testi kırıldıktan sonra yol gösteren
misaline benzer..

Gelelim 150 ZC konusuna, sitenin yenilerinden ve ikitekerleğin
acemilerinden birisi olarak; 150 zc scooter benzerleri ve
kategorisindeki eşdeğer scooterlere göre daha iyi olduğu
görüşündeyim. Hangi motorlu araç olursa olsun, o aracına
iyi ve zamanında bakım gösterdiğin zaman en iyi faydayı
sağlarsın. Bu konuda syk-forewer'in görüşerine katılıyorum.
Scooter in motor yağının düzenli olarak değiştirilmesi, ufak
tefek bakımının vidalarının sıkılması, arızanın doğmadan izale
edilmesi halinde 150 zc sürücüsünü yolda bırakacak bir scooter
değildir.
Mevcut sitede veya farklı sitelerdeki scooterlerle ilgili yazıları da
zaman zaman okumakta ve genel değerlendirme yapma imkanı
bulmaktayım.

O yazıları okuduğunuz zaman göreceksinizki; bu işin sonu yok.
Zamanında 150 cc scooter kullanan, sonra kullandığı scooteri
beğenmiyor. Yaşadığı o tatlı heyacan ve zevkleri ilerleyen aşamada
çok çabuk unutuyor ve gözü daha yukarlarda oluyor. Sonra 250 cc
ye geçiyor, sonra 400,sonra 500 cc veya diğer vitesli motorlara,
Sonçş hep aynı; 150 zc ile veya benzer eşdeğer scooter ile 80 ila
100 km hız yapan ve yaptığı bu hızdan mutlu olan insanlar, sonra
diğer motorlarla 140 km hıza çıktığında gözü bu sefer 170 km yi
görmekte oluyor, 180 km yapan neden 220 km yapmamayım diyor.
Bunun sonu yok. Sıkıntılara baktığımızda ise hep aynı; scooterin
veya motorsikletin hızı ,sarsıntısı,fren mesafesi, eksozun sesi,
trafikte yaşanan sıkıntılı anlar, motorun arızası vs vb..

Pahalı motorlar arıza yapmaz , sıkıntı yaşatmaz diye bir mantık
son derece yanlış bir mantıktır. Aksi halde pahalı ve yüksek CC
hacmine sahip motorları servislerinde hiç görmezdik, sahipleride
servislerinin yolunu hiç bilmezdi.

Scooter veya motorunuza iyi baktığınız zaman o aletletlerde
size iyi bakacak, sizi üzmeyecek ve yolda bırakmayacaktır.

Bunun için de zaman zaman polyanna'cılık oynamakta fayda var.
Bardağın boş değil dolu tarafını görelim birazda..

Öyle insanlar tanıdımki, bisikleti ile işine gidip gelmekte
hafta sonunda, yine bisikletinden faydalanarak gideceği yere
gitmekte ve işini halletmektedir.

Herşey gönlünüzce ve yolunuz açık olsun arkadaşlar..
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
pek dayancağını sanmıuorum :S
keske dominos pizzada flan işe girebilseydin bn burada sordum
burda sordum 750 tl bide yol parası veryolardı

hayırlı olsun yeni işin

wolky öncelikle saol.. domisnos a eleman aranıyor hemde avucumun içi gibi bilgiğim bi semte arıyorlar sigorta dahi yapıyolar ama a2 ehliyet istiyolar daha almadım ehliyeti ayrıca kuryelik için 750 az benim çalıştığım yer bi kaç ay sonra sigorta yapcakmış tabi yaparsa neyse yemek ordan benzini hergün onlar fulluyor yol parasıda vermiyorum 35 tl günlük yövmeyi hergün temiz masrafsız 35 tl cepte aylık 1050 tl ye geliyor.

ama motorunda ömrü kısalıyor o başka :salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst