Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
261
aşırı soğuk bir şehirde iseniz deponuzu full yada fulla yakın bırakın bazen benzin hafifde olsa donuyor azken ve ilk marşda çalışmıyor akünüzde zayıfsa işiniz zor...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ediyorum.
Akünün bitmiş olması dışında saydıklarınız olduysa ne kadar bir ücrete patlar benim için ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------



Ayak marşı derken kardesim ? Kusuruma bakma pek bi bilgim yok.Yeniyim diyebilirim :)

ybrye akü aldım 45 lira mı neydi, genel olarak bu civarlarda. konjektör 15-20 lira. statör de taş çatlasın 60-70 liradır. bizim statör motorun içinde olmadığından işçilik için fazla para vermezsin. yalnız ustaya gitmeden önce bu kontrolleri kendin yaparsan ve ya ustanın yanında yaparsan ustanın seni kazıklama ihtimali kalmaz.

kontak açıkken motorun sol yanında sağ ayağınla Ümit'in gösterdiği pedala bas. ilk seferde çalışmayacaktır ve bu sırada yorulabilirsin ama elinde sonunda çalışacaktır.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
34761380.th.jpg
[/URL]

Dün motoru olduğu yerde devirdim.Resimdeki yerde kırıklar oluştu,motorun goruntusu cok kotu oldu. Bi kaç kez daha düşürmüştüm ama çizikler dısında sorun yoktu. Çok üzüldüm,ufacık bi darbeye maruz kalınca kırıldı :pr: O resimdeki bölgenin kırıklarına,içe göçmesine ne yapabiilirim. Siteden baktım aynısı 60 tl falan..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
[URL=http://imageshack.us/photo/my-...252.imageshack.us/img252/2999/34761380.th.jpg[/URL]

Dün motoru olduğu yerde devirdim.Resimdeki yerde kırıklar oluştu,motorun goruntusu cok kotu oldu. Bi kaç kez daha düşürmüştüm ama çizikler dısında sorun yoktu. Çok üzüldüm,ufacık bi darbeye maruz kalınca kırıldı :pr: O resimdeki bölgenin kırıklarına,içe göçmesine ne yapabiilirim. Siteden baktım aynısı 60 tl falan..

valla tamponcu demir ısıtıp arka taraftan birleştirip sabitler, araya da renksiz silikon çeker ama gene 50-60 lira paran gider. 0ını alsan daha iyi olmaz mı?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
valla tamponcu demir ısıtıp arka taraftan birleştirip sabitler, araya da renksiz silikon çeker ama gene 50-60 lira paran gider. 0ını alsan daha iyi olmaz mı?

sıfırı daha mantıklı gözüküyor o halde.. siyah plastikler çok çok ince kağıt gibi.. harç parası odemesem bu ay komple elden gecirecektim ama eğer dediğiniz gibiyse boyle kullanacağım biraz.. öğrenciyken zc sahibi olmak zor iş vesselam :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
sıfırı daha mantıklı gözüküyor o halde.. siyah plastikler çok çok ince kağıt gibi.. harç parası odemesem bu ay komple elden gecirecektim ama eğer dediğiniz gibiyse boyle kullanacağım biraz.. öğrenciyken zc sahibi olmak zor iş vesselam :)

şu anki ybrmin parasını harcadım toplamda. üstündeki herşeyi söküp 1100-1200 liraya satmaya çalışacağım yazın. önce motorları yıkayıp kafa kafaya resimleyip 2 motorumu da satıyorum diye ilan vermem lazım. ybr 3.5 zc 1.5 :D
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
şu anki ybrmin parasını harcadım toplamda. üstündeki herşeyi söküp 1100-1200 liraya satmaya çalışacağım yazın. önce motorları yıkayıp kafa kafaya resimleyip 2 motorumu da satıyorum diye ilan vermem lazım. ybr 3.5 zc 1.5 :D
:)) hayırlısı olsun diyelim. su an yeni motosiklet alamam gibi gozukuyor. zcye bakım yapacagım da hergün yapılacaklar listem kabarıyor. şöyle makyajı,yürüyen aksamına falan temiz 500 tllik masraf yaparım. satsam su halde kimse de almaz :)
 
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
25
arkadaşlar daha öncede forumda yazılmıştı inanamamıştık 150 zcnin şasesi kırılmıştı, hatırlarsınız belki
2-3 ay önce 7000 km bakımını sorunsuz bi şekilde yaptırdığım ve o zamandan buraya hava şartlarından dolayı binemediğim mondial 150 zc'min haftasonu havalar güzel olunca sürmek istedim ilk moturu sehpadan indirdiğimde bi tuhaf gelmişti alçalmış gibiydi yavaş yavaş yolda giderken motorun direksiyonu dönmedi iyice alçaldı tahmin ettiğim şey başıma geldi ve şase kırılmıştı zor bela eve getirdim motoru
şimdi tüketici haklarına başvurup motorun parasını almak istiyorum ilk izlemem gereken yol ne olmalı sizce servisemi bildireyim yoksa mondiale mailmi atayım ya da direk tüketici haklarınamı başvurayım insanın canıyla oynuyolar resmen
ne demek ya hiç bi sorunu olmayan bakımları yapılmış motorun durduk yere şasesi kırılıyo Allahdan hızlı değildim neyse önerilerinizi bekliyorum
ama kararım kesin bu işin arkasını bırakmıcam motor resmen ikiye katlandı resimlerinide eklerim bi ara
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
arkadaşlar daha öncede forumda yazılmıştı inanamamıştık 150 zcnin şasesi kırılmıştı, hatırlarsınız belki
2-3 ay önce 7000 km bakımını sorunsuz bi şekilde yaptırdığım ve o zamandan buraya hava şartlarından dolayı binemediğim mondial 150 zc'min haftasonu havalar güzel olunca sürmek istedim ilk moturu sehpadan indirdiğimde bi tuhaf gelmişti alçalmış gibiydi yavaş yavaş yolda giderken motorun direksiyonu dönmedi iyice alçaldı tahmin ettiğim şey başıma geldi ve şase kırılmıştı zor bela eve getirdim motoru
şimdi tüketici haklarına başvurup motorun parasını almak istiyorum ilk izlemem gereken yol ne olmalı sizce servisemi bildireyim yoksa mondiale mailmi atayım ya da direk tüketici haklarınamı başvurayım insanın canıyla oynuyolar resmen
ne demek ya hiç bi sorunu olmayan bakımları yapılmış motorun durduk yere şasesi kırılıyo Allahdan hızlı değildim neyse önerilerinizi bekliyorum
ama kararım kesin bu işin arkasını bırakmıcam motor resmen ikiye katlandı resimlerinide eklerim bi ara

Geçmiş olsun çok.. Bunun için tüketici haklarına işi götürün,onlar yolunu yordamını gösterirler. 7000 km'de şasi kırılması kabul edilemez bi olay...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Bu şasi kırılmasını engellemek için ne yapmak lazım,Allah muhafaza bi gun yuksek hızdayken basımıza gelirse sonucu kötü olur. Motorun grenajını söküp bakıcam ben. Bugun 50-60 km yol yaptım ara ara aklıma geldi yavasladım.. Bi önlemini mutlaka almak gerek...
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
elin yatkınsa ben sana granaj ve plastık aksamı tamiri hakkında resimli yardımcı olabilirim
[URL=http://imageshack.us/photo/my-...252.imageshack.us/img252/2999/34761380.th.jpg[/URL]

Dün motoru olduğu yerde devirdim.Resimdeki yerde kırıklar oluştu,motorun goruntusu cok kotu oldu. Bi kaç kez daha düşürmüştüm ama çizikler dısında sorun yoktu. Çok üzüldüm,ufacık bi darbeye maruz kalınca kırıldı :pr: O resimdeki bölgenin kırıklarına,içe göçmesine ne yapabiilirim. Siteden baktım aynısı 60 tl falan..
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
elin yatkınsa ben sana granaj ve plastık aksamı tamiri hakkında resimli yardımcı olabilirim
[URL=http://imageshack.us/photo/my-...252.imageshack.us/img252/2999/34761380.th.jpg[/URL]

Dün motoru olduğu yerde devirdim.Resimdeki yerde kırıklar oluştu,motorun goruntusu cok kotu oldu. Bi kaç kez daha düşürmüştüm ama çizikler dısında sorun yoktu. Çok üzüldüm,ufacık bi darbeye maruz kalınca kırıldı :pr: O resimdeki bölgenin kırıklarına,içe göçmesine ne yapabiilirim. Siteden baktım aynısı 60 tl falan..


---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 23:00 ----------

bu konu ile ilgili bir kac calısma yapacagım en kısa zamanda sizinle paylasırım.
Bu şasi kırılmasını engellemek için ne yapmak lazım,Allah muhafaza bi gun yuksek hızdayken basımıza gelirse sonucu kötü olur. Motorun grenajını söküp bakıcam ben. Bugun 50-60 km yol yaptım ara ara aklıma geldi yavasladım.. Bi önlemini mutlaka almak gerek...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
@Zozturk hocam denerim,hatta yarın resim cekip koyarım duruma göre tavsiyelerinizi beklerim. O resimdeki alan temsili.

Ama en önemli konu şasi kırılması. Çoğu zaman artçım ile kullanıyorum. Böyle birşeye maruz kalmamak için tedbir neyse almak gerekir. Canımız söz konusu çünkü.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
ben bi tamirciye dansımıstım kaça yaparsın şasi saglaştırmasını die..adam 100 liraya yaparım dedi ::::::::))bizim motor da bişey bozuldugunda ulaşmak çok zor..tamirciler de sölüyo onu ..diyelim gösterge camı degişecek diger modelleri 10 liraya degişiyolarsa bizim motorun ki,ni 15 liraya degişiyolar ...şasi işi bi ara yine beya bi muhabbeti oldu ozaman korkmuştum motordan ama şimdi biraz daha rahat gibiyim ..inşallh böyle bi olayı kimse yaşamaz..
 
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
25
benim anlamadığım kendimi bilerek kullanıyorum motoru değil kaldırımdan inmek filan çukurlara bile girmemek için yolumu uzatıyorum nasıl bişey oldu ne olduda 2-3 ay binmediğim motorumun şasesi kırıldı anlamadım ama koşturcam pesinden gelişmeleri yazarım burayada.
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
Şu hava yagışları gider gitmez şası güçlendirme çalısmamı yapıp sizinle paylasırım.Kırık granaj resimlerini bi an önce yükle yardımcı olayım.
@Zozturk hocam denerim,hatta yarın resim cekip koyarım duruma göre tavsiyelerinizi beklerim. O resimdeki alan temsili.

Ama en önemli konu şasi kırılması. Çoğu zaman artçım ile kullanıyorum. Böyle birşeye maruz kalmamak için tedbir neyse almak gerekir. Canımız söz konusu çünkü.


---------- Post added at 00:17 ---------- Previous post was at 00:03 ----------

öNCESİ
Grnt010.jpg
[/IMG]
VE SONRASI
Grnt017.jpg
[/IMG] PALSTIK AKSAM BİRAZ KİRLİ AMA İDARE EDİN TEMİZLEDİKTEN SONRA DAHA GÜZEL DURUYOR :d
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
bugün işe motorla geldim gececiyim sabaha kadar işteyim istanbul kar kıyamet sabah motorla nasıl eve gidecem onu düsünüyorum burda bıraksam 2 gün iznim var bırakmakta istemiyorum bakalım sabah olsunda büyük ihtimalle gidecem yavaş yavaş artık..ara sokaklardan gidiyorum zaten eve..zozturk belli bile olmuyo gayet güzel onarmışsın japonlamı yapıştırdın onu ??
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
arkadaslar sabah işten motorla gelmeyi denedim denemez olaydım e düştüm çok hızlı bi düşüş degildi ama motoru yan yatırdık e yan grenaj kırıldı...çogu zaman motoru elime aldım bazı yerlerde bindim ilk bindigim yerdede kaydı motor..sag saglim geldim ee :)kırılan yerin resimini çektim zc nin bazı grenejları bulunmuyomuş pyasada yokmus istanbulda bulabilecegim yer varmı bilen varmıarkadaslar...
24sst.jpg

24suy.jpg

24sv8.jpg
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
arkadaslar motor ıslanmıştı demin baktım tekerler zor dönüyo balatalar donmuş kıyır kıyır zor döndürdüm..bi zararı olurmu ? ne yapmalıyız donmaması için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst