Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Satmadım daha.Ama satsam da arada yazarım buraya.Çünkü sıfırını bitiremediler bir türlü hala satıyorlar bu gidişle baya gider bu konu..Bu aralar pek hareketli olmasa da...
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
aynı olay bende meydana geldi cevabı bu
Grnt012.jpg
ŞASİ EGİLMİŞ
mrhb arkadaslar geçen aylarda bi kaza geçirmiştim bu kaza sonrası dreksiyonun yamuk sola meyilli durfugunu yazmıştım..usta bindi kontrol etti yok öle bişi dedi..şimdi sag fren hidrolik kutusu ile rüzgarlık ve sol hidrolik kutusu ile rüzgarlık arasındaki mesafelerin resmini çektim ve sizede bi göstereyim ..usta ısrarla yok dior ama bariz körünüo kör olmak lazım bunun içinn...birde usta bu açıklıgı gördü grenajlar oynamıştır açıklık olur dedi....resimleri ekliyorumm

bu resim sag fren hidroligi ve rüsgarlık arasındaki mesafe....
.http://c1112.hizliresim.com/s/4/wumz.jpg

---------- Post added at 14:38 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

buda sol taraftaki fren hidroligi ile rüzgarlık arasındaki mesafe...dreksiyon iki tarafada sonuna kadar çevrilmiştir

http://b1112.hizliresim.com/s/4/wups.jpg

---------- Post added at 14:41 ---------- Previous post was at 14:38 ----------

acaba ön maşamı yamulmuştur..veya dreksiyonmu baglı yerinden dönmüştür...anlamadım gittiii..bana bi zararı varmı diye soracak olursanız hayır hiç bi zararı yokkk..sadece kafama takılıo okadar..birde siz degerlendirirseniz görüşlerinizi yazarsanız sevinirim

http://b1112.hizliresim.com/s/4/wusj.jpg


---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:12 ----------

Ben ısıtarak ve oto lastik krikosu yardımı ile düzelttim. senin için sıkıntı yaratmıyorsa problem yok gecmiş olsun... biraz bir cevap oldu ama yeni fark ettim
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
amortisör darbeleri ememediği için o bölgede deformasyon oluyor. ybrde 7-8 cm amortisör esnemesi varken bizim zcde 3-4 cm yoktur. tüm yük de şasiye biniyor ve bir yerden patlak veriyor.

keşke ybr kalitesinde olsaydı, en azından motor kısmı... bu motorla yola devam etmek isteyenlere ön ve arka amortisörleri ybrninkiyle değişmenizi öneririm.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
arkadaslar motorumun çok yaktıgını düsünüyorum..bir depo ile 130 km anca gidiyo bazen gitmiyo bilee..az yakması için ne gibi bir ayar yaptırabilirim yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
seninki fazla bile gidiyor. benim son 2 depo öncesi 120 kmyi göremiyordum. ama yeni motoru almaya karar verdikten sonra namussuz 142 km yapmaya başlamıştı. sen de bi tehdit et kendine ayar çeksin:).

60ı geçme, gazı tam çekme. karbüratör hava ayarını arttır. fazla ağırlık taşıma.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
karbüratör hava ayarını nasıl arttıracam kii varmı bi ayar yeri...maxi senin motor sana küsmüs benim üzerime gül koklarsan bende eskisinden daha performansli olurum demiş gibi :))))abi bazen görüorum forumda yok motor sabah çalışmıo soguk havada akü bitio hatta istanbulda gezerken bazı yerlerde gördüm orjinal motorlar adam basıo marşa çalışmıoo ..motoru alalı 1 yıl oldu daha bir marşla almadıgını bilmem yavvv..dün abim le biraz gezelim dedik iki kişi performan süper ama altttan bi takırtı gelio ilk kalkış anında nerden anlamadım şakırtı gibi..maxi o hava ayarı nerden yapılır onuda anlatırmısın rica etsem

---------- Post added at 00:31 ---------- Previous post was at 00:27 ----------

he bide maxi senin zenonu ne yaptın zc dekini ybr yemi taktın..bi zenon almayı düsünüyorum burda 75 liraya var aslındada kalitelimi bilmem
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
60'ı geçmezsem 1 litre ile 30 km.. Uzun yolda 37 km yapmıştım bi ara,tabi bakımdan yeni çıkmıştı o zaman :)

Bu arada 95-100'ü gördüğüm zamanlarda motordan çok kötü bi ses geliyor. Acaba motorun ömrü mü azalıyor ? Yine de ben çok keyif alıyorum ne kadar sorunlu bi skuter olsada..
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
60'ı geçmezsem 1 litre ile 30 km.. Uzun yolda 37 km yapmıştım bi ara,tabi bakımdan yeni çıkmıştı o zaman :)

Bu arada 95-100'ü gördüğüm zamanlarda motordan çok kötü bi ses geliyor. Acaba motorun ömrü mü azalıyor ? Yine de ben çok keyif alıyorum ne kadar sorunlu bi skuter olsada..

95 KM/H aynı ses benden de gelio diom aha çatlıcak motor ama bişey olmuyo aynen devam yola :))
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
95 KM/H aynı ses benden de gelio diom aha çatlıcak motor ama bişey olmuyo aynen devam yola :))

Motor resmen çok afedersiniz ama böğürüyor gibi ses veriyor o hızlarda.
125lik karbüratör neden taktıkları anlaşıldı. 110-120 görse,direk rektifiye ister :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Oturdugun yerin hemen altıda parmak kadar bi delik var.motor isindiktan sonra oradan uzun bir tornavidayla hava ayarını motorun sesine göre yapabilirsin. Alt bagajdaki kapağı sokersen daha rahat yaparsın. Motorun sol tarafındaki delik...

Zc ybrden daha iyi ilk marsta. Ybr tam ısınmadan hareket edersem stop ederken zc tek tıktan alıp gazi tam çevirip gidiyorum..

Zcdeki her şeyi ybrye takacagim. Lastik kesin kalacak. Belki anfiyi bırakıp hoparlorleri alırım. O anki keyfime bağlı. ümit bulursan s2 tip xenon al. H4 bizim farinaynasina olmuyor. H4 xenon alırsan far aynanı ybr city far aynası ile degistikten sonra taktir.

Şeytan zcyi adam et diyor ama ölü yatırım. Zengin değilim. Yoksa amortisörlerle karbüratöru direk degisirim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Karbüratörü 150 cc yapınca motosiklet illaki 100ü geçecek,ben 100 km + hızlarda bu motorun zorlanacağını düşünüyorum. Çünkü Allah ne verdiyse basıyorum :) Zaten redline da 9000devirden sonra başlıyor. Bi de 12000 devirde gittiğini hiç düşünemiyorum. Ama yine de bakımda sormakta fayda var. Maxi97'nin dediği gibi zcye yapılan her masraf ölü yatırım olur. Ne kadar temiz kullanılırsa kullanılsın bunun 2.ellerinin hakkı 750-1250 arası...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
gündür motora binmedim şimdi canım gezmek istiyo nereye gitsem diye düsünüyorum öle..şu avrupa yakasında bi gezi düzenlensede gitsek ..gidem en iyisi karda biraz patinaj çektirem :)))

---------- Post added at 13:57 ---------- Previous post was at 12:09 ----------

biraz önce nere gidem nere gidem derken dedim mahallede gezem..çıktım futbolsahasına karla kaplı karın altı buz motorla girdim içeri süper oldu :)))saga sola kayarak patinaj çekerek dirift yaparak biraz zaman geçirdim çok keyifli eglendim :)))
1xjj0.jpg

1xjlh.jpg

1xjmd.jpg

1xjnj.jpg

4 gündür binmemiştim motora özletti kendini namussuz :)))
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ümit lastiğimiz aynı, çantamız aynı... kendi motorum gözümün önüne geldi özledim keratayı. valla ybrden daha seri geliyor bana. benim motor kaloriferhanede yatıyor artık. ybr de evin önünde.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
maxi satmayı düsünmüyomusun zc yii.ne düsünüyosun..gerçi onun keyfi yerindedir kalörüferhanede sıcak sıcak :)))
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Ümit aklıma soktun bugün atladım ben de motora doğru çim futbol sahasına :p Geçen haftayı çok kötü geçirdiğimden 1 haftadır ellemiyordum motoru bugün güzel bir gün oldu.Bi o kadar da hareketliydi.Motoru garajdan çıkardım benzinliğe giderken benzin bitti, 2 km ittim bu gibi havada sucuk gibi oldum üstüm kalın olduğundan.Eve döndüm peder beyin arabası çalışmıyor Eskişehir dün -22C'yi gördü arabada gram antifriz yok tabiki ne kadar su varsa donmuş.Bütün boruları söktük buzları temizledik radyatörü su dinlendirme kabını boşalttık.BP'den 3 lt antifriz aldım koydum, bu sefer de LPG kafası devirdaim yapmadığı için gaz kesiyordu.Kapalı kutu gibi olduğundan içindeki buzları temizleyemedik tabiki.Benzine alıp araç suyunu ısıttım LPG kafasına da bir yandan elektrikli ısıtıcı bir yandan saç kurutma makinesi içindeki buzu eritmeye çalıştık.3 saatin sonunda olay başarı ile sonuçlandı.Seviyorum ben bu samarayı isterse -50C olsun benzinde tek marşta çalışıp hareket eden nadir araçlardan... Bugünkü gezi fotoğrafları da birazdan...

---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 20:12 ----------

14.00 civarı...Yola çıkmaya son hazırlık...
IMG_0200.JPG


Motor çok kirli kaldı 3-4 benzin istasyonu dolaştım ama yıkama yapan bir yer bulamadım.Kirli haliyle idare edicez artık...
IMG_0201.JPG

IMG_0203.JPG

IMG_0205.JPG

IMG_0207.JPG


Ve çim saha:p Karda sürmenin zevkini burada aldım asvalt üzerinde çok tedirgin oluyordum.Doya doya patinaj çektirdim.:)
IMG_0209.JPG

IMG_0212.JPG

IMG_0214.JPG

IMG_0215.JPG

IMG_0216.JPG


Günün fotoğrafı...
IMG_0218.JPG


IMG_0219.JPG

IMG_0221.JPG

IMG_0223.JPG

IMG_0225.JPG

IMG_0227.JPG


Patinajdan sonra ortaya çıkan mavi çizgiler dikkatimi çekti fotoğraflayayım dedim.Makine güzel çekiyor ama ben nereyi çekeceğimi bilmiyorum:silent:
IMG_0228.JPG


Değiştirdiğimde motorun gidişinde pek bir fark hissetmediğim ama 3500 km sonunda bu hale gelen hava filtresi.
IMG_0229.JPG


Ve son olarak 19 yaşındaki emektar Lada.
IMG_0194.jpg


İzlediğiniz için teşekkürler.Gün sonunda canımı sıkan tek şey bugün km teli çıktı.Kazadan sonra motoru teslim aldığımda oradan tak tuk sesler geliyordu.İyi sıkmamışlar sanırım.Ön tarafı açmaya üşendim şimdi açma sebebi çıktı ortaya.Servise diyecek bir şey yok az para da değil 713 lira aldın arkadaşım bu kadar zor mu bu ayrıntılar.Arka stobu da tam oturtamamışlar.Boşluk var.Neyse artık...Herkese iyi akşamlar...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
carbon karda sürmenin keyfi süper bugün insanlar durup beni izlediler :))bu arada sahada kale önüne kadar gelmissin gol olmaya az kalmışş:::))aslında karda işe gitmeyi düsündüm iyikide gitmemişim bugün karda kullandıktan sonra..gaza basıyorum motor kendi etrafında dönüyodu :))güzel bi gündü resimler için teskler

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:55 ----------

eskisehirin sogunu bilirim mart ayında geçensene gelmistim kar falan yoktu ama dondum ya elim ayagım uyuştu soguktan istanbula geldgmde 1 hafta yatalak olmustum
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Aslında trafik olmasa biraz da cesaret varsa karda da gidilir.Ama kar buz ani hareket kaldırmıyor malum.Ben 1 kere denedim aman dedim bir daha karda trafiğe çıkarsam.Sağ kenardan gidiyorum yavaş yavaş arkamdan gelen de sağ şeritte.Soldan gelen de yok adam sol şeride geçeyim de sollayayım şunu demiyor koca yolda nerdeyse bana teğet geçiyor.Kuru havada hiç olmadı çünkü tehlike gördüm mü anında gaz açıp aradan uzuyordum.Karda olmuyor malesef.

Fena soğuk var şuan valla.Gündüz bile erimedi arabanın suyu.Düşün artık...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu motora 150cc olduğu halde 125cc karbüratörü takmışlar, kaç kuruş fark eder çinlilere maliyeti tartışılır. Çakmaklık koyacaklarına 150'lik karbüratör taksalarmış keşke :flower:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst