Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
73
maxi97 çok teşekkür ederim. diğer zcnin lastikleri buz motorda değiştirmiştik 240 liraydı fiyat aldım dün hala 240. güven verdikleri için orayı tekrar tercih edeceğim.

şimdi bana kalan amortisör. bu konuda uğraşmak gerek. siz yaptınız mı bu işlemi?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Sakın motosiklet ile bir yere çarpmayın bugun tüm grenajları sökecektim karar verdim, bi baktım dağılıyor,hakkaten grenaj kalitesi aşırı kötü.. Yarın ya da önümüzdeki günlerde komple söküp şasiyi kontrol edeceğim...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
japan rules h.geldin..398. sayfada ben egzozumun resmini koydum.rs egzozu taktırdım gayette güzel oldu tavsiye ederim.lastik olarakta maxi nin dedigi gibi mıshelin plot taktır..bende bu tavsiye ile beşiktas buz motorda taktırdım 220 liraya.ayrıca balans ta yapıyolar orda beşiktaşta.rs egzozono takarsan performanstada degisiklik oldugunu göreceksin hemde görüntü olarak.ben 70 liraya taktırmıstım egzozu.orjinal egzozum da duruyo sapa saglam görüntü olarak degismistim ama iyiki degismisim..maddi durumu düzeltim amörtisor olayına bende bakıcam ama suan fazla gerek duymuyorum..motorun çekişinden hızından çok memnunum bu aralar uçuyo bakalım insallh bişi çıkarmaz..aksam işe gelirken aynayla geri bakarken önümde araba durdu son anda fark ettim firene asıldım motor oldugu yerde çakıldı lastiklerin performansından son derece memnunum..çin malına okadar para verilmez derler amahayat bu

---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:56 ----------

evet bu grenaj konusunda bende çok düsünüorum daha dün okadar para verdimm.aslında koruma demiri yaptırmayı düsünüorum sizce nasıl olur..motorun şeklini bozar ama grenaj kırılmasından iyidir
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
maxi97 çok teşekkür ederim. diğer zcnin lastikleri buz motorda değiştirmiştik 240 liraydı fiyat aldım dün hala 240. güven verdikleri için orayı tekrar tercih edeceğim.

şimdi bana kalan amortisör. bu konuda uğraşmak gerek. siz yaptınız mı bu işlemi?

ben motoru direk ybr 125 ile değiştim :). zc kaloriferhanede sıcak sıcak yatışta. yazın satacağım inşallah. şimdi üzerine eklediğim şeyleri çıkarmakla uğraşıyorum. sonra da hepsi ybrye takılacak. michelin lastikler üzerinde kalacak ve öyle satılacak. xenon, sisler ve mp3çalar söküldü.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Koruma demiri kullanmak aslında mantıklı olabilir. Düşünün yani olduğu yerde motosiklet düz bi zemine düştü,ön iç panel dağıldı. İlkokulda el işlerinde kullandığımız mukavva kartonlar bizim grenajlardan daha sert. Ama grenaj olayına çok takılmamakta lazım. Motor kısmından sorun çok az çıkıyor şükür ki.. Önemli olanda bu.
Ayrıca buji başlıklarınızı +10.000'den sonra kontrol edin,yalama oluyor,tutmuyor. Kaliteli bir başlık ile değiştirmek ve yedek parça olarakta yanınızda taşırsanız sıkıntı çıkardığı anda değişiklik yapabilirsiniz. 5-10 Tl civarı birşey..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Bugün motosikletin grenajlarını komple söktüm,şasi iyi durumda gözüküyordu. Ardından bujiyi kontrol ettim. Grenajları taktıktan sonra,motoru çalıştırmak istedim. Marşa bastığımda tık tık diye bir ses geliyordu. Akü dolu gözüküyor ama marş almıyor. Buji de takılı sorun neden kaynaklı olabilir,daha önce yaşayan var mı ?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Akun azalmış sanki. Ya da buji başlığın oturmadı. Marsa basarken motorun fani dönüyor mu ya da egzozdan hava geliyor mu? Bunlar varsa ateslemende sorun vardır. Ya bujiyi takamadin ya da grenajlari toplarken bir iki soket çıktı. Aklıma bunlar geliyor.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Akun azalmış sanki. Ya da buji başlığın oturmadı. Marsa basarken motorun fani dönüyor mu ya da egzozdan hava geliyor mu? Bunlar varsa ateslemende sorun vardır. Ya bujiyi takamadin ya da grenajlari toplarken bir iki soket çıktı. Aklıma bunlar geliyor.

Daha önce buji başlığı çıkmıştı o zaman marş basıyordu,ama ateşleme olmuyordu. Bu sefer marş motoru hiç çalışmıyor sadece tık tık diye bir ses geliyor marşa basınca.. Akü yeni sayılır ama kurcalarken bitmiş olabilir mi ?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Ayak marşını denedine mi? Marşa basınca fan dönüyor mu? Belki de mars motorunun dişlileri dağıldı. BMW f650deki kronik sorundur.

Akü de bitebilir. Müdürün motoru da sninki gibiydi. Usenmedim zcnin aküsunu söküp diğerine taktım ve marş motoru motoru döndwriyordu. Ateşleme olmuyordu.
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Ayak marşını denedine mi? Marşa basınca fan dönüyor mu? Belki de mars motorunun dişlileri dağıldı. BMW f650deki kronik sorundur.

Akü de bitebilir. Müdürün motoru da sninki gibiydi. Usenmedim zcnin aküsunu söküp diğerine taktım ve marş motoru motoru döndwriyordu. Ateşleme olmuyordu.

Denedim de yine olmadı,çalışan motosikleti bozdum sanırım :silent:

Bu arada maxi bence motosikleti hemen elden çıkarın ybryi almışken,şasi alt koruma diye alta koydukları plastik ve diğer plastik aksamlar o kadar dayanıksız ki,vida yuvaları çürüyüp kırılmış,bir iki vida tutuyor şasi alt korumasını... Zaman geçtikçe motosikleti kullanmak niyetinde olanlara tavsiyem plastik aksamı yenileyin,çünkü çürüyor...
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Denedim de yine olmadı,çalışan motosikleti bozdum sanırım :silent:

Bu arada maxi bence motosikleti hemen elden çıkarın ybryi almışken,şasi alt koruma diye alta koydukları plastik ve diğer plastik aksamlar o kadar dayanıksız ki,vida yuvaları çürüyüp kırılmış,bir iki vida tutuyor şasi alt korumasını... Zaman geçtikçe motosikleti kullanmak niyetinde olanlara tavsiyem plastik aksamı yenileyin,çünkü çürüyor...

servis yolu gözüktü o zaman... dediklerimi denedin değil mi?
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Valla ben 5 kuruş masraf etmiyorum motora.En son 25 lira verdim çatlayan çanta tablasının altına saç attırdım bide bujiyi değiştirdim.1000 km'de buji siyahlaşmış.Sol park ampulü 4. kez patladı.Şuan rölantide dengesiz çalışma ve kalkışta boğulma sorunu var yine karbüratörden sanırım.Kazadan sonra grenajları takarken de kilometre telini gevşek takmışlar yerinden çıktı.Üşeniyorum bu soğukta açmaya.Bakalım sezon açılınca satılır inşallah 1500 civarına...
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
u.k start düsgmesine basarken marş motoruna giden kabloyu oynatmyı denedin mi o bölge biraz zayıf oluyor. marş motorundan kaynaklanıyor gibime geliyor ayakla ayakla çalıstırmak biraz zor ama çalısırsa marş motorundan dır 20-25 tl cıvarı iki vida tutuyor cok rahat degiştirebilirsin alet edevatın varsa gecmiş olsun.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
u.k start düsgmesine basarken marş motoruna giden kabloyu oynatmyı denedin mi o bölge biraz zayıf oluyor. marş motorundan kaynaklanıyor gibime geliyor ayakla ayakla çalıstırmak biraz zor ama çalısırsa marş motorundan dır 20-25 tl cıvarı iki vida tutuyor cok rahat degiştirebilirsin alet edevatın varsa gecmiş olsun.

Çok sağolun hocam,yarın tekrar bir deneme daha yapacağım,grenajları falan daha toplayamadım.. Bu arada race tech yazan şasi alt koruma plastiğinin vida yuvaları çürüyüp,dağılmış. Bir iki vida tutuyor yandan alt korumayı,sizin plastik grenajları tamirde uyguladığınız yöntem oraya da uygulanabilir mi ?
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
var bu konu ilegili bir calısmam vardı ben sana baska bir sitede paylasmıstım linkini veriyorum. sanırım bunlardan bahsediyorsun.
http://www.scooter.web.tr/forumlar/96-scooter-grenaj/3467-kirik-grenaj-onarimi-.html?limit=6&start=6

---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 21:57 ----------

yaptıgım bu calısmada orjinalinden daha saglam oldu gecenlerde kardesim scooterimle kaza yaptı aynı bölgede orjinal tirnaklar kırıldı benim sonradan yaptıgım tırnaklar da hiç bir sıkıntı yok kullandıgım malzeme hem saglam hemde esnek daha dayanıklı oluyor aynı malzemeden kullanırsan sende de sıkıntı olmaz ufacık seyden dolayı para harcamayın eliniz yatkınsa kendiniz yapın cin scoterlerindse tamirciye de para verirseniniz hondan dan pahalıya gelir..

---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

sorunun cvbı burda :) http://www.scooter.web.tr/forumlar/95-scooter-elektrik/15833-mars-dinamosu-donmuyor.html?limit=6&start=6
Bugün motosikletin grenajlarını komple söktüm,şasi iyi durumda gözüküyordu. Ardından bujiyi kontrol ettim. Grenajları taktıktan sonra,motoru çalıştırmak istedim. Marşa bastığımda tık tık diye bir ses geliyordu. Akü dolu gözüküyor ama marş almıyor. Buji de takılı sorun neden kaynaklı olabilir,daha önce yaşayan var mı ?
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
dün egzoz kısmına bi kelepçe daha yaptırdım kaynakla ve sapa saglam oldu tek kelepçeye fazla güvenmiyodum simdi çarpsada bişi olmaz yani..sabah motor dışarda kaldı ve o sogukta sapah iki marşta aldı..canavar gibi ..6500 km sorunsuz devam ediyorum nsallh bişi olmaz
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
10300 km ye kadar hiç motor arızası olmadan bindim. bujiyi değiştiren arkadaşlar var ben bir değişiklik olacağinı düşünmüyorum ama kulanıcısı bilir tabi. şimdi yeniden almayı düşünüyorum. temiz ikinci el bakyorum sağdan soldan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst