Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
ya arkadaslar ben yazın memlekete gitmeyi düsünüyorum gidis gelis 1400 km kadar..aslında yaza kadar baska vitesli bi motor alıp gitmeyi düsünüyodum ama yeni motorl alamayacagım için zc ile düsünüyorum..biraz delilik ama kafama girdi bikere bakalım yaza kadar fikrim degismesse.yanıma buji.yedek kayış var zaten..teker parlamasına karşı köpükmü ne varmıs dublex lastik için ondan alsam yedek benzin bide sinop a gidene kadar geçecegim illerin mondial servislerinin adresi :)) alsam iyi olur die düsünüorumm..aslında motoruma güveniyorum kayıs yeni degismisti ...memleket sadece gidis 700 km re.kaç saate varırım ortalama 70-80 km hızla gitsem..eger bu yolculugu gerçeklestrirsem benim için güzel bi deneym olcak

---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:43 ----------

Bu motora 150cc olduğu halde 125cc karbüratörü takmışlar, kaç kuruş fark eder çinlilere maliyeti tartışılır. Çakmaklık koyacaklarına 150'lik karbüratör taksalarmış keşke :flower:
ya aslında söle düsünmekte lazım acaba adamlar bunu üretirken 150 lilik karbüratör koyacaklarını bilmiolarmıydı??belki bi bildikler vardırda koymamıslardır sonuçta bu küçümsenecek veya bosver deyp geçilecek bi sorun deil ya...ayrıca çakmaklıkla karbüratörü karsılastırman çok enteresan :))
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ya aslında söle düsünmekte lazım acaba adamlar bunu üretirken 150 lilik karbüratör koyacaklarını bilmiolarmıydı??belki bi bildikler vardırda koymamıslardır sonuçta bu küçümsenecek veya bosver deyp geçilecek bi sorun deil ya...ayrıca çakmaklıkla karbüratörü karsılastırman çok enteresan :))
Çakmaklıkla kıyasladım çünkü, 150'lik karbüratörün maliyeti kaç kuruştur bu maliyeti karşılamak için yine kaç kuruş maliyeti olduğu belli olan çakmaklığı koymasalarmış keşke dedim. Muhtemelen o ara ellerinde bolca 125'lik karbüratör vardı bu seriye 125'lik taktılar, sadece 2006 model var bu motorlardan diye biliyorum.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
Çakmaklıkla kıyasladım çünkü, 150'lik karbüratörün maliyeti kaç kuruştur bu maliyeti karşılamak için yine kaç kuruş maliyeti olduğu belli olan çakmaklığı koymasalarmış keşke dedim. Muhtemelen o ara ellerinde bolca 125'lik karbüratör vardı bu seriye 125'lik taktılar, sadece 2006 model var bu motorlardan diye biliyorum.
burda çogu kişinin motoru 2007 model bildigim kadarıyla 2 seri çıkardılar 2006 2007.mesela bazı zc lerde diskler papatya diktir bizimkiler normal dis belki o serilerde 150 lik karbüratör olabilir gerçi bunu ya fabrikasına yada ustasına sormak lazım..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
benimki 2007 papatya disk. karbüratör diyaframını değiştirirken 150cc diyaframı büyük geldi.

ümit; ben Elazığ'dan Malatya'ya 110 kmde egzozu elime alıyordum. argo olarak söylemiyorum; ciddi manada elime alıyordum. silindir saplamaları sıcakta genleşip düşüyordu. 150 zc uzun yola dayanabilen bir motor değil bence. arkadaş 13-14 kere gittim her gidişimde de sorun mu çıkar ya...

hele 1400 km diyorsun, yolda sinirden motoru çöpe atar gelirsin emin ol.

ben sırf uzun yol için ybr aldım. yoksa zcnin rahatlığı ybrde yok.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
lastik farkı da var sanırım..carbonun lastikleri benim zc nin orjinal lastiklerinden farklı ..
tekirdağ gittim geldim ocak ayında benim her yerim dondu motor yinede ışıklarda fialn dur kalk yaptıkça şişiyordu vede 700km 70-80km ile gitmek gerçekten seni çok sıkar yolda sıkılırsın emin ol ben cbf150 ile 80-90la ç.kaleye gittim 330km tek gidiş insan sıkılmaya başlıyor kulağımda kulaklık müzik dinlemiyor olsaydım olurdum heralde sıkıntıdan ayrıca motoru kötülediğimden değil ama maxi97 in de dediği gibi bu motorla uzun yola çıkmak kendini şansa emanet etmek gibi ayrıca 110km gibi hızları yapan arkadaşlar bende bu hızı baya bayır bi rampada yaptım fakat düz yolda bu hızların mümkünatı yok zaten göstergesinede pek inanmıyorum düz yolda 110yapan varsa yaptığı 95km fialndır
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Benzin göstergesine sakın güvenmeyin. En az 10 km daha giderim dediğim anda benzinim bitti yolda kaldım :mrgreen: Göstergesine tükürdüğümün motoru bi de dimdik bi yokuşta kalmasın mı :jocolor: Allah'tan bi arkadaş yardımcı oldu da halloldu.. Cebinizde paranız,kredi kartınız yoksa asla uzun yola çıkmayın her an yolda kalıp itmek zorunda kalabilrsiniz :)
 
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
7
Merhaba arkadaslar,

Motorda marşa basıyorum fakat göstergelerdeki ışıkların biraz kısılması ve tık sesinden hariç başka birşey olmuyor.Acaba soğuktan olabilir mi çünkü motor dışarda kalıyor.Yada depoyu boşaltmışlar benzin olmadığından mıdır ?

Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
Merhaba arkadaslar,

Motorda marşa basıyorum fakat göstergelerdeki ışıkların biraz kısılması ve tık sesinden hariç başka birşey olmuyor.Acaba soğuktan olabilir mi çünkü motor dışarda kalıyor.Yada depoyu boşaltmışlar benzin olmadığından mıdır ?

Şimdiden teşekkürler.
benzin bitse bile en azından mars dinamosunun sesi gelirdi..akün bitmiş olabilir..ayak marsı ile denedinmi ???
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Merhaba arkadaslar,

Motorda marşa basıyorum fakat göstergelerdeki ışıkların biraz kısılması ve tık sesinden hariç başka birşey olmuyor.Acaba soğuktan olabilir mi çünkü motor dışarda kalıyor.Yada depoyu boşaltmışlar benzin olmadığından mıdır ?

Şimdiden teşekkürler.

yatmaktan akün bitmiştir. şarj ettir. gene aynı şeyi yaparsa aküyü değişirsin. gene tekrar ederse statöründe ve ya konjektöründe arıza vardır. eline 10 tlye bir multimetre al. multimetreyi altında kesik çizgiler olan v harfine getir. motor çalışmıyorken aküye tut. 12 v göstermesi lazım.

gösteriyorsa motoru çalıştır. voltajın yavaş yavaş artıp 13.7-14 volt gibi bi değeri göstermesi gerekir. eğer daha da artıyorsa konjektörün arızalıdır. eğer 12 voltta sabit kalıyorsa statörün ve ya ara kabloların yanmıştır. 12-13 vol gösteriyorsa statöründe bir iki yer patlamıştır.

aklıma bunlar geliyor...
 
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
7
yatmaktan akün bitmiştir. şarj ettir. gene aynı şeyi yaparsa aküyü değişirsin. gene tekrar ederse statöründe ve ya konjektöründe arıza vardır. eline 10 tlye bir multimetre al. multimetreyi altında kesik çizgiler olan v harfine getir. motor çalışmıyorken aküye tut. 12 v göstermesi lazım.

gösteriyorsa motoru çalıştır. voltajın yavaş yavaş artıp 13.7-14 volt gibi bi değeri göstermesi gerekir. eğer daha da artıyorsa konjektörün arızalıdır. eğer 12 voltta sabit kalıyorsa statörün ve ya ara kabloların yanmıştır. 12-13 vol gösteriyorsa statöründe bir iki yer patlamıştır.

aklıma bunlar geliyor...

Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ediyorum.
Akünün bitmiş olması dışında saydıklarınız olduysa ne kadar bir ücrete patlar benim için ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------

benzin bitse bile en azından mars dinamosunun sesi gelirdi..akün bitmiş olabilir..ayak marsı ile denedinmi ???

Ayak marşı derken kardesim ? Kusuruma bakma pek bi bilgim yok.Yeniyim diyebilirim :)
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
resimde gösteriyorum kırmızı daire içine aldıgım yer bas ayagınla aşagı dogru çalıştırr.biraz gaz ver tabi basarken dikkat et ayagını sakatlama..aslında ayak ile çalıştırırken 3-4 kez ayak marsını yarı ya kadar basıp çekmek gerekiyormus 5 cide tam basıp çalıştırmak lazımmıs
1z613.jpg
 
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
7
resimde gösteriyorum kırmızı daire içine aldıgım yer bas ayagınla aşagı dogru çalıştırr.biraz gaz ver tabi basarken dikkat et ayagını sakatlama..aslında ayak ile çalıştırırken 3-4 kez ayak marsını yarı ya kadar basıp çekmek gerekiyormus 5 cide tam basıp çalıştırmak lazımmıs
http://d1201.hizliresim.com/t/p/1z613.jpg

Denedim kardesim.Önceden tık sesiyle kalan motor artık ses cıkartmaya basladı :D Benzin deposu boş o yüzden çalışmıo sanırsam.Yardım için teşekkür ederim.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
yav hocam benzin deposu bossa doldursana yavv..benzinsiz motor mu çalışır:queen: ama yinete ses dınamo sesi gelmesi lazım
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
yav bosver çalışmasın çalışıpta ne olacak karda kışta binemessın zaten yatsın uyusun :queen:ama sende tık sesi var diosun şimdide ses çıkıo çalışçak ama çalışmıo dıosun koy benzini öle dene yaww
 
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
7
yav bosver çalışmasın çalışıpta ne olacak karda kışta binemessın zaten yatsın uyusun :queen:ama sende tık sesi var diosun şimdide ses çıkıo çalışçak ama çalışmıo dıosun koy benzini öle dene yaww

Aynen aynen kar bi kalksın hallederiz bi şekil :D şehir dışındaym km gidecek benzin almaya dediğin gibi yatsın :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst