Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
8
Mondial 150 mc!

ARKADAŞLAR Motorun kullanıcı olarak bişey dicem.. bugun sahit oldum sahsen... motor yaklaşık 1000 km oldugunda acılmış oluyo hemen hemen ve ilk günki gibi olmuyo birazdaha cok ses cıkıyo ve birazdaha fazla bagırıyo... bunun tek sebebi motorun acılmış ve daha rahat calışmak istemesi... bugun servisine götürdüm yagını vidalarını sıktırdım ve birde bagırmasının nedenini sordumm... motor akşamındaki kapagın altıdaki avuç içi kadar kücüklügünde,zinciri donderen dişli var zincire bakınca görürsünüz ztn o dişliyi motor kısmında... işte oo dişlinin boyutu 15 numara... meger motor acıldıgı ve kuvveti yükseldigi için bagırıyomuş ve oo dişli kücük gelio oo motora... onun bi numara büyügü 16 numaralı dişliyi TAKTIRIN 5 dk sürmüyo deyişmesi ztn... MOTORda ne bi ses EGER VARSA NE BİR TİTREME a dan z ye motor okadar farklı bir hale geliyoki insana,yag gibi gidiyo motor devir ibresini 9000 kadar yükselttigim halde motor bagırmıyor Cookk sakin sesiz gidiyo rahat rahat :)) eski halindeyken motor devri yukseldiginde kendini parcalıyodu bagırcam die... ama deyişince hem motora zarar vermiyo hemde rahat calısıyo motor hareket halindeyken... sizlerde mutlaka deyiştimenizi öneririm bunu yapan ztn serviş sizlerde deyiştirin derim ben... ayrıca hızınıda 10 ile 15 km artırıyo İnanmassınız belki ama ben bugun 3 viteste ibreti 100 kadar getirdim! 5 viteste 135 az biraz gecti tek başıma... Ve cok şaşırdımm bu duruma... artık sizlerde deyiştirince ne demek istedigimi daha iyi anlarsınız ,) :)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Necati abi'den bu konuya bi aciklik getirmesini isteyelim.

Ben daha motoru aldığımın ikinci günü ön dişliyi 16 diş ile değiştirmiştim.Arkadaşın dediği gibi o zaman motora fazla yük binmiyor.Ancak benim kilo ağır olduğu için çekiş sorunu yaşadım biraz ve 8000 devirden yukarı çıkmaz oldu motor.Bu nedenle tekrar eski dişlisini taktırdım.60ila 80 kilo arası bir insan için 16 diş ile değiştirmek makul olabilir.Ama bana uymadı:wiinkk:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ben daha motoru aldığımın ikinci günü ön dişliyi 16 diş ile değiştirmiştim.Arkadaşın dediği gibi o zaman motora fazla yük binmiyor.Ancak benim kilo ağır olduğu için çekiş sorunu yaşadım biraz ve 8000 devirden yukarı çıkmaz oldu motor.Bu nedenle tekrar eski dişlisini taktırdım.60ila 80 kilo arası bir insan için 16 diş ile değiştirmek makul olabilir.Ama bana uymadı:wiinkk:

Bu durumda ben de 90kg oldugum icin böyle bir isleme girmek gereksiz oluyor. Heleki artcili bindigimizde demekki tamamen zorlanacak.
 
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
8
Valla arkadaşlar ben 60 kiloyum tam hiçbir sorun yaşamadım aksine cok tatminkar oldumm... bu arada bişey dicem.. necati abinin dedigine diikat ettimm... motoru aldıgı gün deyiştirmiş dişliyi.. abicim motor alındıgında daha acılmamış bi halde alıyosun ister istemez motorun acılmış halindeykenki gücüyle ilk günki gücü İMKAN Yok aynı diiL... tabikide acılmamış motorda agırlıkla cekiş sorunu yaşarsınn o dişliyle... zaten motorun acıldıgını hemen anlıyo insan 2 viteste bile devir 5000 bindeyken bile coook yüksek ses cıkartıyo bagırıyo daha fazla güclenmiş oluyo motor... arkadaşlar eger düşünürseler motorları ne zaman bagırmaya başlıyo ilk günki gibi deyiL ozaman dişliyi deyiştirmelerinde büyük fayda olacagını düşünüyorumm... dişli deyişince ztn ses bagırma denen bişey kalmıyo saat gibi sessiz son gaz basın korkmayın :wiinkk: motorun ilerii zamanlardaki saglıgı acısından yıpranmaz hiç diilse motor :cat:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben 60 civarıyım, ama artçılı binildiğinde durum değişir. Sanırım garantiyi bozmuyor?..

Aslında uzun yolda benim için iyi olabilir.



@AtLıHaN51: Yüksek ses=yüksek güç anlamına mı geliyor? :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Valla arkadaşlar ben 60 kiloyum tam hiçbir sorun yaşamadım aksine cok tatminkar oldumm... bu arada bişey dicem.. necati abinin dedigine diikat ettimm... motoru aldıgı gün deyiştirmiş dişliyi.. abicim motor alındıgında daha acılmamış bi halde alıyosun ister istemez motorun acılmış halindeykenki gücüyle ilk günki gücü İMKAN Yok aynı diiL... tabikide acılmamış motorda agırlıkla cekiş sorunu yaşarsınn o dişliyle... zaten motorun acıldıgını hemen anlıyo insan 2 viteste bile devir 5000 bindeyken bile coook yüksek ses cıkartıyo bagırıyo daha fazla güclenmiş oluyo motor... arkadaşlar eger düşünürseler motorları ne zaman bagırmaya başlıyo ilk günki gibi deyiL ozaman dişliyi deyiştirmelerinde büyük fayda olacagını düşünüyorumm... dişli deyişince ztn ses bagırma denen bişey kalmıyo saat gibi sessiz son gaz basın korkmayın :wiinkk: motorun ilerii zamanlardaki saglıgı acısından yıpranmaz hiç diilse motor :cat:

Dediğim gibi kilo ile ilgili bir şey bu.Bunlar daha öncede ybr lerdede denendi.Kilosu hafif olanlarda başarılı oldu.Kilosu ağırlarda ise başarısız.Motorun açılması ile ilgisi yok.Senin kilona uymuş ne mutlu sana:)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence bu model mondialin en sağlam motoru olacak.(sadece tahmin)
 
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
8
Ben 60 civarıyım, ama artçılı binildiğinde durum değişir. Sanırım garantiyi bozmuyor?..

Aslında uzun yolda benim için iyi olabilir.



@AtLıHaN51: Yüksek ses=yüksek güç anlamına mı geliyor? :)


Yok garantiyle alakası yok tabikide sonucta bilgisayar parcası deyişmiyoz garantisi gitsin :cat:
Bu arada yüksek ses yüksek güc anlamına gelmiyor tabikide... sadece acılmamış bi moturun acıldıgını ilk günki sesiyle 1 ay sonraki sesinin cok farklı oldugunu söylemek istedim... yani motorn acılmasıyla ilgili bişey...:)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yok garantiyle alakası yok tabikide sonucta bilgisayar parcası deyişmiyoz garantisi gitsin :cat:
Bu arada yüksek ses yüksek güc anlamına gelmiyor tabikide... sadece acılmamış bi moturun acıldıgını ilk günki sesiyle 1 ay sonraki sesinin cok farklı oldugunu söylemek istedim... yani motorn acılmasıyla ilgili bişey...:)

motorun seriliği çok iyi.ben değiştircektim dişliyi fakat sonra vaz geçtim.çok iyi ani hızlanması var.(bence hayati öneme sahip bir özellik)
 
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
8
Zenon farın motorunu takacak pek bir yer yok motorda.Bu yerin kapalı su almayan bir yer olması lazım.Ayrıca zenonla iyi görüşte sağlayamayabilirsin.Ben arabama taktırmıştım ve memnun kalmadım.Zira farın yapısınında zenona uygun olması lazım.
Sibop ayarına gelince,tecrübe ve bilgi ister.Tavsiye etmem.Ayrıca motosikletin şu anda garanti kapsamında ve servisinden başka bir yerde sibop ayarı yaptırmaya kalkma.Ayrıca bu sibop ayarına neden ihtiyaç duyuyorsun?

Valla abicim ben taktırdım zenon far... kablosunu biraz uzattırdım deponun alt kısmına kornanın tam arkadasına öyle bi monta olduki ne su geliyo nede görünüyo on numara oldu... düşünenler dedigim gibi yapabilirler:cat:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
necati abinin dedigine diikat ettimm... motoru aldıgı gün deyiştirmiş dişliyi.. abicim motor alındıgında daha acılmamış bi halde alıyosun ister istemez motorun acılmış halindeykenki gücüyle ilk günki gücü İMKAN Yok aynı diiL...

Mondialin resmi websitesinde MC nin gücü 10.5 kW / 9000 d/d olarak belirtilmis. Senin dedigine göre senin MC rodajdan sonra doping almis sanirim. Böyle bisey olamaz arkadasim. O zaman herkes itina ile motorunu acsin(rodaj) ve daha da güclensin. Motorun beygir gücü neyse o dur. Fazlasi olmaz, olamaz.

dişli deyişince ztn ses bagırma denen bişey kalmıyo saat gibi sessiz son gaz basın korkmayın :wiinkk: motorun ilerii zamanlardaki saglıgı acısından yıpranmaz hiç diilse motor :cat:

Bunun aciklamasida gayet basit. Daha büyük disli takildigi icin daha düsük devirde daha yüksek hiz yakalanabilir. Motorun sesinin azalmasinin da sebebi bu. 15lik dislide 100km/ hiza atiyorum 6000devirde cikabiliyorsa 16lik disli ile atiyorum 5000devirde ayni hiza cikabilir. Bagirmamasinin sebebi bu.
Arka disliyide kücült motor 0-100km/h i daha kisa sürede tamamlasin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:59 ----------

Valla abicim ben taktırdım zenon far... kablosunu biraz uzattırdım deponun alt kısmına kornanın tam arkadasına öyle bi monta olduki ne su geliyo nede görünüyo on numara oldu... düşünenler dedigim gibi yapabilirler:cat:

Kac wattlik ampül iceriyor bu xenon? Akünün durumuna dikkat!!!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:01 ----------

Bizim MC yi buradan mi esinlendiler acaba???

HONDA+CB+UNICORN+DAZZLER+150+pict.jpg
 
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
8
Mondialin resmi websitesinde MC nin gücü 10.5 kW / 9000 d/d olarak belirtilmis. Senin dedigine göre senin MC rodajdan sonra doping almis sanirim. Böyle bisey olamaz arkadasim. O zaman herkes itina ile motorunu acsin(rodaj) ve daha da güclensin. Motorun beygir gücü neyse o dur. Fazlasi olmaz, olamaz.



Bunun aciklamasida gayet basit. Daha büyük disli takildigi icin daha düsük devirde daha yüksek hiz yakalanabilir. Motorun sesinin azalmasinin da sebebi bu. 15lik dislide 100km/ hiza atiyorum 6000devirde cikabiliyorsa 16lik disli ile atiyorum 5000devirde ayni hiza cikabilir. Bagirmamasinin sebebi bu.
Arka disliyide kücült motor 0-100km/h i daha kisa sürede tamamlasin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:59 ----------



Kac wattlik ampül iceriyor bu xenon? Akünün durumuna dikkat!!!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:01 ----------

Bizim MC yi buradan mi esinlendiler acaba???

HONDA+CB+UNICORN+DAZZLER+150+pict.jpg

Ya tabikide doping almayla flan alakası yk olayı saptırmayalım.. ben motoru aldım ve gelirken 20 km lik bi yoldan geldim son gaz... full bastım motorun yaptıgı hız tek kişiyle 110 du ruzgar yok bişey yok... motor 600 km ye geldikten sonra motora tekrar bastım moturun hızı gene tek kişiyle 130 a dayadı ibre... peki bu ne demek oluyo?? acılmamış motorun hızıyla gücüyle acıldıktan sonraki hızı gücü daha farklı olmuş olmuyomu?? bunu anlatmaya calısıyorum ben...

ayrıca Resimde göründügü gibi xenon ceşitleri cok... benim kullandıgım far kırıstal mavisi 8000 kalvin 100 w gücünde bi far... aküye hiçbi sorun cıkartmadı hatta motor calışmadan bile yarım saate yakın yandıgını hatırlıyorum unutmusum... genede problem cıkmadı... hem ztn üzerinde akü sulu akü bi işe yaramaz ömrü kısa.. ben aldım yedek akümü yenı neşil içi jel dolu aküler var cok uzun ömürlü ve bi yaz motoru calışmasan bile elektrigini kendiliginden bitirmiyor saklıyor ilk marşta alıyor... düşünürseniz far cok daha karzmatik oluyo motoru akşam kullanması... cokta dikkat cekiyo.:cat:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
100Wattlik ampül sorun cikartir. üzerinde yanilmiyorsam 35watt var. Ben 60wattlik ampül takmak istedim elektirikci aküyü yersin dedi.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ati turhan yaş kaçtı ? abimizsen saygıda kusur etmeyelim bu arada arkadaşım mc almak istiyo onla bi ara gelcez ama bi denk getiremedik gelirsek akçayda bi tur atarık :bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst