Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Sevgili Atiturhan kardeşim,
Sayfadan soğumuş falan değilim,hergün muntazam olarak izliyorum yazılanları.
Yanlız,onu alma bunu al yada şunu al gibi muhabbetlere girmiyorum.Ben bu motosiklet hakkındaki düşüncelerimi formun ilk sayfalarında söylemiştim ve hala arkasındayım.Bu nedenle kimse ile polemiğe girmem.
Bursı Mondial 150 MC kullanıcıları bilgi paylaşım sayfasıdır.Dışarıdan gazel atanlara itibar etmem.
Burada bu motosilet ile ilgili bilgi ve birikimlerimizi paylaşmamız gerekir.Kimin ne alacağı bizi ilgilendirmemelidir.Haa bu arada başka bir marka motosikleti olan arkadaşlarda kendi motosikletleri ile ilgili sayfalarla ilgilensinler.

Bende onu demek istedim zaten abi. Ben bu konu basligi altinda sahsen seninle motorsikletler, özellikle MC hakkinda bilgi paylasmak isterim, tecrübelerinden faydalanmak isterim ama sohbet öyle yerlere gidiyor ki öyle mi böyle mi iyi mi kötü mü yü tartismaktan ilerleyemez olduk. Oldugumuz yerde sekiyoruz.
Yine son noktayi sen koydun abi umarim diger arkadaslar bunu nazar-i itibare alirler.
Ben lastik genisletme hakkindaki düsüncelerini alacaktim. 90 90 18 olan ebati sizin 100 90 18 yaptiginizi biliyoruz. Ön lastik de ayni ebat mi oldu yoksa ayni m i kaldi? 110 90 18 gibi bir ebat söz konusu olabilir mi? Bir de ne marka kullaniyorsunuz? Pirelli MT65 öneren bir arkadas var bilgin varsa bizimle paylasirsaniz sevinirim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------

Bugün bizim depoyu karistirirken elime bol miktarda H4 ampül elime gecti. MC nin de H4 kullandigini bildigimden aklima takildi. Elimdeki ampüller 60/55W ve 100/90 bile buldum. Tabii özellikle 100/90 cok ilgimi cekti:queen: ama kendi bildigimede is yapmak istemedim. Bizim arka sokakta bi oto elektiricisi var onun yanina gittim. Dedim kardes beni bi aydinlat, elimde bu ampüller var bu motora takmak istiyorum dedim. Motorsikletin farina söyle bi bakti ve OLMAZ dedi. üzerindeki 35W bu ampüller büyük gelir aküyü bitirirsin dedi. Bende arkadasin lafina itimat ettim. Ama dedi 35W olup civali tabir edilen ampüller var onlardan takarsan daha iyi olur dedi. Mondial servisinde 5TL gibi bi rakkama satiliyormus. Gittigimde taktirmayi düsünüyorum. Dedim söyle 40 - 45W olanlarindan taksak nasil olur dedim. Olabilir dedi. Tabii yinede bi arastirma yapmakta fayda var. Olur mu olmaz mi?
Ayriyetten elime bir de cakmaklik gecti bahsettigim elektiricide kontrol ettirdim calisiyor. Nasil baglayacagimi bana tarif etti. Aküden direkt kablo cekecegim. + kutupun kablosunada takmam icin bana bi sigorta verdi. Cakmakligi arka topcase in icine koymayi düsünüyorum. Ilk basta topcase i delip normal arabalarda oldugu gibi monte etmeyi düsünüyordum ama elektirici bosa kutuyu delme kutunun icine koyuver dedi. Telefon sarj edecek olursan mesela topcase in icinde sarj edersin dedi. Düsündüm mantikli geldi. Bos bir günümde bu bu islemide yapacagim, resimlerini ceker koyarim size.
Bu arada dün aksam baliga gittim. O kadar cantam olmasina ragmen kamis oltayi koyacak yer bulamadim. Allahtan kilifi vardi da omuzuma asma imkanim oldu. Ama bu ihtiyac bana topcase üstü port bagaj ihtiyaci dogurdu :) yani.. :) bi arada da bi topcase üstü bagaj lazim :)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Sevgili Atiturhan,
Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında IRC marka bir lastikle değiştirdim.Yerli imalat bir lastikmiş.Şimdilik memnunum 110/90-18 ebadında lastik hiç bir markada bulamadım.Zaten YBR kullanan kuryelerde taktırdığım IRC lastiklerden kullanıyormuş.
Aslında arka lastiğin kalın olmasında hiç bir avantaj yoktur.Sadece ince lastik biraz sakil duruyordu ve o nedenle değiştirdim.Ön lastiği değiştirmedim.Bir ara arkadan çıkardığım lastiği öne takıp deneyeceğim.Ama sadece deneyeceğim:)Pek başarılı olacağını sanmıyorum.
Ampul konusunda üzerinden çıkan Watta bir halojen ampulle değiştirmek lazım.Elektirkçinin dediği gibi aküyü yersin büyük vatlı ampül takarsan.Ayrıca çakmak lık takmanı tavsiye etmiyorum.Bu aletler çok çabuk kısa devreye yol açar.Gerçi sigorta takacağım diyorsun ama yinede fazla güvenme.Bu tip ufak motorların altenatörleri çok güçlü olmaz.Bu nedenle fazladan lamba,elktrikli alet vs. takmak sakıncalıdır.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sevgili Atiturhan,
Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında IRC marka bir lastikle değiştirdim.Yerli imalat bir lastikmiş.Şimdilik memnunum 110/90-18 ebadında lastik hiç bir markada bulamadım.Zaten YBR kullanan kuryelerde taktırdığım IRC lastiklerden kullanıyormuş.
Aslında arka lastiğin kalın olmasında hiç bir avantaj yoktur.Sadece ince lastik biraz sakil duruyordu ve o nedenle değiştirdim.Ön lastiği değiştirmedim.Bir ara arkadan çıkardığım lastiği öne takıp deneyeceğim.Ama sadece deneyeceğim:)Pek başarılı olacağını sanmıyorum.
Ampul konusunda üzerinden çıkan Watta bir halojen ampulle değiştirmek lazım.Elektirkçinin dediği gibi aküyü yersin büyük vatlı ampül takarsan.Ayrıca çakmak lık takmanı tavsiye etmiyorum.Bu aletler çok çabuk kısa devreye yol açar.Gerçi sigorta takacağım diyorsun ama yinede fazla güvenme.Bu tip ufak motorların altenatörleri çok güçlü olmaz.Bu nedenle fazladan lamba,elktrikli alet vs. takmak sakıncalıdır.


merhaba Necati abi
yaşadığım yerde yollar hiçte iç açıcı değil.her an 10 cm den derin çukurlar karşına çıkabiliyor.bundan dolayı daha etkin kullanacağım bir aydınlatma sistemi kullanmak istiyorum daha ileriyi görebilmek için.
aynı güçte bir xenon far taktırmam benim yararıma olur mu sence?
bir de motorumun subap ayarını ben de yapabilirmiyim?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
merhaba Necati abi
yaşadığım yerde yollar hiçte iç açıcı değil.her an 10 cm den derin çukurlar karşına çıkabiliyor.bundan dolayı daha etkin kullanacağım bir aydınlatma sistemi kullanmak istiyorum daha ileriyi görebilmek için.
aynı güçte bir xenon far taktırmam benim yararıma olur mu sence?
bir de motorumun subap ayarını ben de yapabilirmiyim?

Zenon farın motorunu takacak pek bir yer yok motorda.Bu yerin kapalı su almayan bir yer olması lazım.Ayrıca zenonla iyi görüşte sağlayamayabilirsin.Ben arabama taktırmıştım ve memnun kalmadım.Zira farın yapısınında zenona uygun olması lazım.
Sibop ayarına gelince,tecrübe ve bilgi ister.Tavsiye etmem.Ayrıca motosikletin şu anda garanti kapsamında ve servisinden başka bir yerde sibop ayarı yaptırmaya kalkma.Ayrıca bu sibop ayarına neden ihtiyaç duyuyorsun?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zenon farın motorunu takacak pek bir yer yok motorda.Bu yerin kapalı su almayan bir yer olması lazım.Ayrıca zenonla iyi görüşte sağlayamayabilirsin.Ben arabama taktırmıştım ve memnun kalmadım.Zira farın yapısınında zenona uygun olması lazım.
Sibop ayarına gelince,tecrübe ve bilgi ister.Tavsiye etmem.Ayrıca motosikletin şu anda garanti kapsamında ve servisinden başka bir yerde sibop ayarı yaptırmaya kalkma.Ayrıca bu sibop ayarına neden ihtiyaç duyuyorsun?

burada bazı motorlar taktırmış.yol üzerini çok iyi aydınlatıyor.bende yapsammı diye düşünmüştüm.
3000 de sibop ayarı bozulmuş.bir kaç kez yolda kaldım. tekrar yolda kalırsam mudahale edebileyim istedim.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Yolda kalma falan korkuttu beni, bu durum benim de başıma gelir mi? Aynı motor aksamını kullanıyoruz sonuçta.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
topik olgunlaşıyor:)

Necati abiye katiliyorum. Xenon her zaman verim vermiyor. Arabamda kullandigim 10.000K xenonlar yagmurda neredeyse yokmus gibi oluyorlardi. 6000K ile degistirdim. Nispeten aydinlatmasi daha iyi oldu ama genel olarak xenon yagmurda verimsiz. Sunuda belirteyim arabamin farlari optik lens. Yani aynali farlardan degil.
O yüzden ben MC deki gibi aynali farlarda xenonun verim verecegini sanmiyorum. Ben fari güclendirmek icin ilk firsatta aynali tip ampül alacagim watt'inida biraz büyük almayi düsünüyorum bakalim nasil olacak yada tavsiye edecekler mi. Gelismeleri buradan bildiririm sizlere...
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
burada bazı motorlar taktırmış.yol üzerini çok iyi aydınlatıyor.bende yapsammı diye düşünmüştüm.
3000 de sibop ayarı bozulmuş.bir kaç kez yolda kaldım. tekrar yolda kalırsam mudahale edebileyim istedim.

Sibop ayarı öyle şak diye bozulmaz.Zamanla aşınma sonucu meydana gelir ve sen bu bozulmayı motordan gelen ekstra seslerden anlarsın.Ha şak diye bozuldu diyorsan,montaj esnasında somunu veya kontrası iyi sıkılmamış olabilir ve bu nedenle bozulmuş olabilir.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sibop ayarı öyle şak diye bozulmaz.Zamanla aşınma sonucu meydana gelir ve sen bu bozulmayı motordan gelen ekstra seslerden anlarsın.Ha şak diye bozuldu diyorsan,montaj esnasında somunu veya kontrası iyi sıkılmamış olabilir ve bu nedenle bozulmuş olabilir.

aslına bakarsan bende motordan gelen sese göre hareket ediyorum.
hangi parçalarda aşınma meydana gelince sibop ayarı bozulur? ve bunu önlemek için neler yapabiliriz?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Sibop ve iticiler arasında zamanla veya hararet,yağsız kalma gibi durumlarda aşınma meydana gelir.Buda bu iki parça arasındaki boşluğun artmasına yol açar.
Yağı kaliteli kullanmak,her zaman yağ seviyesini kontrol etmek ve hararet yaptırmamak suretiyle sibop ayarının uzun müddet istenilen değerde kalması sağlanabilir.
Aşağıdaki linkteki faydalı bilgilerden yararlanabilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...ubap-ayari-nasil-yapilir-resimli-anlatim.html
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
22
sivernson kardeşim motorum gaz kesiyor demiştin sonucunu yazmadın daha başka şeylerde yaşamıssın yazmıyorsun en cok kilometreyi yapan sensin bize yaşadıklarını aktar özellikle motor aksamı ile.subab işinide bi iyice anlatırmısın.
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
arkadaşlar cumartesi günü ehliyet sınavım vardı kendi motorumla katıldım lakin sınavdan evvela vitesli motor ile deneme yaptık belki vitesli motorla sınav yaparlar diye debriyaj vites gaz kombinasyonu biraz karışık geldi birde gazı bırakınca yığılma oldu bu normalmidir eğer normalse scotterden vazgeçmeyi düşünmem beni aydınlatırsanız sevinirim
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
İlk başlarda acemilik çekmen normal ama ileride çok rahat kullanacaksın korkma bir sorun çıkmaz
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
arkadaşlar cumartesi günü ehliyet sınavım vardı kendi motorumla katıldım lakin sınavdan evvela vitesli motor ile deneme yaptık belki vitesli motorla sınav yaparlar diye debriyaj vites gaz kombinasyonu biraz karışık geldi birde gazı bırakınca yığılma oldu bu normalmidir eğer normalse scotterden vazgeçmeyi düşünmem beni aydınlatırsanız sevinirim

Benimde ilk motorum otomatik sanzumanli bir scooter idi. Ben hayatimda ilk defa vitesli bir motorsikletin koltuguna bu motorsikletimde oturdum. Motoru bayiiden ehliyeti olan bi arkadasim getirdi. Getirir getirmez bundan sonrasi sana ait dedi ve benim motorun üstüne oturmaya tesvik etti. Ilk kalkisimda stop ettirdim, sonrasi iplik sökügü gibi geldi. Bende senin gibi vitesli motordan korkuyordum yapamam gibi geliyordu ama inan simdi öyle büyük keyif ve zevk aliyorum ki inanamazsin. Vitesliyi kullansan otomatige bir daha binmezsin. Cok zevkli. Ayrica gazi kesince yigilma olmasi normaldir. Otomatiktede gazi birakinca yigilma olmuyor mu? Yada otomobillerde de yigilma olmuyor mu? Ama viteslinin güzel yani var vitesi yükseltirsin gazi kesersin yigilma olmaz. Velhasil önceden motorsiklet kullanmiyormusum. Simdi bu vitesliyle motor kullandigimi anladim.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
motoru zorlamak istemiyor yıgılmayı engellemek isteyenler misali 2 viteste 60 a cıktıgınız az ileride duracaksanız gazı kesmeden vites yükseltip öyle gazı bırakınız. yıgılma illaki olacaktır fakat 4/3 yıgılmayı bu teknikle azaltabilirsiniz.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar ben bu SHAD SH40 topcase e bayildim yaw... Ne yapsak etsekte alsak yaw..

images


SHAD-SH40CA-Topcase-001.jpg


shad-sh40-kargo_3-k.jpg


795096027_7st3X-M.jpg



bayildim yaaaaw...:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst